Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

    Както писах вече в някои теми, преди около месец се сдобих с Гранд витара 1,6 16V бензин.Колата си е с газов инжекцион "Фобос", монтиран преди година, за него получих и гаранц.карта дори.Нямах никакъв проблем, докато сутрешните температури започнаха да падат под 7-8 градуса.Първия път като не запали нормално(на бензин) сутринта, го отдадох на някакво случайно "заяждане" на клапана, който спира бензина, при все че вечерта чинно бях превключил на бензин преди да изгася.
    Не го прави всяка сутрин, но когато реши: ефекта е все едно въртиш двигателя и нямаш капка бензин. Или все едно няма никакъв смукач.
    До четвърти опит тръгва нормално и пали сякаш нищо не е било.След това вече цял ден - никакви проблеми -нито на газ, нито на бензин.
    Реших че проблема е в газовото устройство, че не превключва нормално на бензин - примерно.Но газаджията изгледа отдалече гаранционната ми карта, (беше петък следобяд) и ми разказа, че след 20-30000 км. когато се кара на газ колата стъпковото моторче на дросела се зацапва и почва да заяжда.
    Трябвало да се свали и почисти на ултразвук(вид профилактика).На това навежда и факта че при движение на газ - при рязко пускане на педала : за малко (1-1,5 сек.)задържа оборотите.
    Прочетох 3 сходни теми, особено култовата http://www.offroad-bulgaria.com/show...0+%EF%E0%EB%E8, но там проблема е по-друг.
    Та въпроса ми е: лесно ли се сваля въпросното двигателче, и има ли опасност да разбутам няква настройка, както пише колегата tef4o?
    Или пък проблема е в автоматичния смукач?
    Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
    Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
    'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

  • #2
    От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

    Здрасти Колега,че стъпковото моторче,трябва да се почиства периодично..- трябва,,,но... чак пък с ултразвук...Просто развърташ двата болта,вадиш го и го почистваш от саждите, и евентуално ако има нагар.А,за трудното палене на студено,едва ли е виновно То.. Пробвай сутрин,след като помпата спре да качва бензин,вместо да палиш ,върни ключа и отново дай на контакт, и изчакай да спре(качи)пак помпата и тогава пали...Ако запали,значи или имаш(вода и други боклуци в резервуара) или помпата си е "тръгнала".Ако те мързи да сваляш резервуара,изчакай да останат около 5л.бензин и сипи 1л.спирт за горене и карай на бензин почти докато изгасне(до първото придръпване)..След това сипваш качествен бензин ....и се надявам,да нямаш повече проблеми със студеното палене.Не си бъзикай газовата уредба,не е от нея . Успех!
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

    Коментар


    • #3
      От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

      Ако 1.6 на Гранд-а си е все същия G16B, "стъпковото" се сваля без да се налага да се бъзика по неправилни места
      Почиства се лесно, а дали проблема е в него - това вече е друг въпрос. Малко ме стряскаш с тоя "клапан за бензин". Сигурен ли си, че въобще имаш такова нещо?
      Само за пробата, откачи маркуча на обратния бензин от рейката и виж като завъртиш на стартер (на бензин), дали излиза бензин от там. Естествено, добра идея е да сложиш някое шише, в което да влиза бензина.
      Ако протече бензин едва след третото завъртане, търси проблема по трасето на помпата (релета, маркучи, филтри).
      Ако текне бензин още като дадеш на контакт, значи помпата е ОК, търсиш нататък.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

        ...а междувременно си провери регулировката на клапаните.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

          Първоначално публикуван от vadoiv Преглед на мнение
          .. Пробвай сутрин,след като помпата спре да качва бензин,вместо да палиш ,върни ключа и отново дай на контакт, и изчакай да спре(качи)пак помпата и тогава пали...Ако запали,значи или имаш(вода и други боклуци в резервуара) или помпата си е "тръгнала"....
          Май натам отиват нещата Днеска сутринта направих така:дадох Контакт, изчаках да спре звука от помпата, без да паля, повторих същата процедура.На третия път завъртях - запали от раз, без никакво забавяне.
          Дали може да е причина че слaгам бензин 95, верно само от Shell зареждам, но съм чувал противоречиви мнения за техните горива....

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          ... Малко ме стряскаш с тоя "клапан за бензин". Сигурен ли си, че въобще имаш такова нещо? Само за пробата, откачи маркуча на обратния бензин от рейката и виж като завъртиш на стартер (на бензин), дали излиза бензин от там.
          ....
          Мисля че под "клапан" имам предвид това реле което спира бензина когато колата мине на газИначе тази проба ше я направя при първа възможност!

          Остава ми въпроса колко време ще изкара бензиновата помпа, ако вече е "тръгнала", и дали ше откаже изведнъж
          Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
          Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
          'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

          Коментар


          • #6
            От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

            Смени ли си горивният филтър, мисля че не ти достига гориво, може и помпата да си е тръгнала и да не може да създаде налягане, отделно има един клапан, за да не се връща горивото към резервоара през по помпата, но надали е той

            Коментар


            • #7
              От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

              Щом си чуваш помпата... не знам Или имаш много добър слух или помпата е пътник. Пак да не те плаша де, не знам на Гранд-а може и да е нормално да се чува.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                Започни от по-лесното...сипи спирт в резервуара както ти казах,или го свали и почисти,със сигурност ще има подобрение! П.П. А...помпата,ако някой не я чува...,за целта има реле,което прави "цък" когато помпата качи и спре (това при подаване на контакт).
                SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                Коментар


                • #9
                  От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                  И това ще направя, само че се забутах с тия сервизни ръководства, оказа се че първите три които свалих са съответно за дизеловия двигател, и разните други системи, като стигнах до SQ-16 и Fuel system и нета умря..............Проблема е че досега карах дизел.Исках да видя къде е проклетия бензинов филтър.
                  Остава ми въпроса колко време ще изкара бензиновата помпа, ако вече е "тръгнала", дали има някакъв приблизителен период, докато откаже напълно?
                  Последно редактирано от toestaz; 21-10-10, 15:46.
                  Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                  Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                  'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                  Коментар


                  • #10
                    От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                    Не ти трябва ръководство...филтъра се вижда на канал. Намира се непосредствено до резервуара(над задния мост). Но, преди да смениш филтъра направи профилактиката,която ти казах, и след това задължително го смени.
                    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                    Коментар


                    • #11
                      От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                      Оказа се, че филтъра е нов, сменен е преди година.В крайна сметка от няколко дни си пали нормално, без да съм пипал нищо.Проблема най-вероятно е бил някакво боклуче по пътя на бензина.Или пък някво шашкане на компа.
                      Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                      Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                      'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                      Коментар


                      • #12
                        От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                        Бензинов филтър на една година не е нов, сменя се на всяка смяна на маслото или на една година, с нашият бензин ако караш много, може и по-често да го сменяш, успех

                        Коментар


                        • #13
                          От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                          Виж, това не го знаех, благодаря за инфото.Писах година ориентировъчно, стикера за сменено масло е от юли,2010, ама дали и филтъра е оттогава - не е ясно.Явно по шибано е да минеш от нафтова печка на бензинова кола.На дизеляка филтъра се сменя на 20000 км, а реално- изкарва и повече в зависимост от нафтата.
                          Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                          Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                          'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                          Коментар


                          • #14
                            От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                            ... абе ако забравиш да го мениш бензиновия филтър, особено ако не ти е тръгнал резервоара да ръждясва отвътре, има всички шансове да изкара 10-15 години без смяна. Понякога изгнива преди да се запуши, та спокс, не е толкова страшно.
                            Ако имаш и най-малкото петънце ръждица в резервоара, или вътре се лянка нещо, дето преди 2-3 години може и да е било бензин, а сега е неизвестно какво - тогава, както каза Трент, си иска редовна подмяна.
                            Обикновено при дизелаците филтъра сдава багажа доста по-бързо, поне моите впечатления са такива.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

                              toestaz кажи от къде сваляш тези сервизни ръководства за дизели, че аз намирам само за бензинови.Интересуват ме с
                              маздовия монор - 2.0TDI./. Благодаря.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X