Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко е луфта на задния диф?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Колко е луфта на задния диф?

    За кръговите движения е в района на 3 градуса.
    Това просто е реално измеримото, не че не е по-добре да е по-малко.

    Коментар


    • #17
      От: Колко е луфта на задния диф?

      Ще снимам видео, ама пак казвам - с моята снимачна техника (най-обикновен телефон за 100-200 кинта) такова видео ще стане, че не е истина. Разликата е сериозна обаче. Не съм мерил ъгловия луфт, може и да е малко повече от 3 градуса, но е в пъти по-малък, отколкото беше. просто не посмях да натегна повече, предвид, че данните са все пак приблизителни. Утре ще дам по-точни цифри.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #18
        От: Колко е луфта на задния диф?

        Остави снимките.
        Трябва да имаш нулев луфт на смазан с грес/кален детайл, при -50 (-80) по Целзий, или за колкото там е допуска на агрегата в зимни условия. И максимум 3 ъглови градуса при +140 по Целзий, освен ако желязото ти не е чисто арктическо по паспорт.

        Коментар


        • #19
          От: Колко е луфта на задния диф?

          Като се гледа фланеца на пиньона в сглобено състояние на дифа, трябва да се има предвид, че се натрупват поне 2 луфта. Единият е м-у зъбите на пиньона и коророната, а втория е м-у планетните и сателитните колела на касетата. Може да има и лек луфт в шлиците на полуоските, които най вероятно ще се ползват за застопоряването на цялата механична верига. Да не говорим пък ако има и LSD защото и там м-ду ламелите и корпуса може да са се получили луфтове. Тъй че най-достоверно ще е меренето в разглобено състояние, било с индикаторен часовник, било то с луфтомер.
          Не ми стана ясно как е обрана хлабината? Само с напречно местене на лагерите на касетата ли(т.е. короната)? Контактни петна проверявани ли са? Имаше ли виене в задния мост преди ремонта?

          Коментар


          • #20
            От: Колко е луфта на задния диф?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Остави снимките.
            Трябва да имаш нулев луфт на смазан с грес/кален детайл, при -50 (-80) по Целзий, или за колкото там е допуска на агрегата в зимни условия. И максимум 3 ъглови градуса при +140 по Целзий, освен ако желязото ти не е чисто арктическо по паспорт.
            А сега де. изгубих си час и половина, но си приспособих "ъгломер". Обаче ... показва 2градуса и полвина. Няма грам смазка все още. Проблем ли е или да го оставям така? Говоря за чистия ъглов луфт на пиньон-корона, мерен при около 25 градуса.

            Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
            Като се гледа фланеца на пиньона в сглобено състояние на дифа, трябва да се има предвид, че се натрупват поне 2 луфта. Единият е м-у зъбите на пиньона и коророната, а втория е м-у планетните и сателитните колела на касетата. Може да има и лек луфт в шлиците на полуоските, които най вероятно ще се ползват за застопоряването на цялата механична верига. Да не говорим пък ако има и LSD защото и там м-ду ламелите и корпуса може да са се получили луфтове. Тъй че най-достоверно ще е меренето в разглобено състояние, било с индикаторен часовник, било то с луфтомер.
            Не ми стана ясно как е обрана хлабината? Само с напречно местене на лагерите на касетата ли(т.е. короната)? Контактни петна проверявани ли са? Имаше ли виене в задния мост преди ремонта?
            Всичко по двойката пиньон-корона е мерено с индикатор на свалено състояние. Отпечатъка си е на мястото, луфта е обиран със странично преместване. Поради липса на маркировъчна боя, пробвах с грес (не става), боичките на съседското хлапе (не са правилния вид) и с някакъв крем на жената. С крема стана, макар и да иска малко повече зверене и пулене

            Виене ... и да е имало леко, не съм го чул, редовно си късам ауспуха на малкото гърне Имаше обаче яко думкане при преминаване с малко газ през неравности, все едно ще се откъсне кардана. Даже в началото си помислих, че има разхлабени боллтове на кардана. от как съм я взел е така, но си го знам и гледам да я пазя от тоя тип лашкане. Когато може...

            Бележка към ентусиастите: в някои мануали за прегледност, отпечатъка е даден с кръгче, а формата на зъба - класическа еволвента. Нито едното, нито другото е съвсем вярно - отпечатъка е продълговат, а зъбите са с малко по-странна форма, заради начина на натоварване. Някой да не реши, че несиметричната форма е от износване и да се юрне да сменя короната!
            За мерене се цапат поне 2 зъба, желателно 3 -4. маже се тънко, идеята нне е да се разнесе боя навсякъде, а да се види къде и как се протрива. Върти се не повече от 1 оборот.
            След мерене на отпечатъка, всичко се измива старателно и тогава се донаглася страничния луфт! наличие на каквито и да било смазки и бои по зъбите може да подведе резултата!
            Последно редактирано от tef4o; 19-09-10, 18:09.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              От: Колко е луфта на задния диф?

              Така както си описал процедурата, ми се струва че си действал правилно.
              Не мога да разбера само, как е допуснато при сглобяването да се остави такъв луфт че да има думкане или се е отворил в последствие!?
              При мене има леко причукване. Не съм го отварял, но съм го наблюдавал при свален кардан на ръка. Значи първо се усеща лекия луфт м-у пиньона и короната. Но след това има един допълнителен луфт който е в касетата, или накъде по ЛСДто. Вой нямам. Дано и при тебе да не вие след реглажа!
              А за контактните петна и преместванията, бях пуснал таблица в някоя от темите за диференциали из форума.

              Коментар


              • #22
                От: Колко е луфта на задния диф?

                Адаш ... как ти звучат 3 скъсани болта на картера от пренатягане? И по един на двата кардана? И автоматичен хъб, пълен до горе с грес и ... силикон? Казвам ти го само за да придобиеш представа, при какви "майстори" е била Витарката, преди да попадне в мен. Направо се радвам, че са оставили дифа хлабав, иначе... сещаш се.
                Малко се наковах с тая машинка, но така или наче, отдавна е минала в графата "вечно моя", та поне да и вдъхна още малко живот. Като инвестиция на пари и време е абсолютно неразумно това, дето го правя в момента, но то ако бяхме много разумни, щяхме да сме в някой друг форум...
                Сега, макар и малко по принуда, знам всичко до последното болтче в какво състояние е. Дано останат пари за едни по-едри гуми и купона продължава
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #23
                  От: Колко е луфта на задния диф?

                  Аз пък си мисля, че много си се отплеснал. Нали видя моята в какво състояние е?..
                  Поддържа се само доколкото е нужно за да се движи, е, и малко спрей пръскам по опадалия кит отвреме навреме...
                  Да е някаква по-нова или запазена-ома смисъл, и аз бих се заиграл да я докарам във вид и кондиция, ама и твоята е като моята-при последен собственик. Не търсиш остатъчна стойност за евентуална продажба, а кола която да върви и да ти върши работа.
                  Пък и както казваш, че главата ти била празна като на мен... Скоро може да четем "Витарски неща 2" Ама още не съм видял колко ти е празна де...
                  Да живеем неразумните!
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Колко е луфта на задния диф?

                    Какво да се прави? Поне при мене това ми е колата и за делник и за празник, както се вика. И аз съм привърженик че трябва да се подържа. То че никога няма да си върне вложените пари ясно, но поне да изкара по-дълго. Пък съм и доволен от нея и ми носи нови и приятни преживявания, а нали казват - кеф цена няма

                    Коментар


                    • #25
                      От: Колко е луфта на задния диф?

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Аз пък си мисля, че много си се отплеснал. Нали видя моята в какво състояние е?..
                      Поддържа се само доколкото е нужно за да се движи, е, и малко спрей пръскам по опадалия кит отвреме навреме...
                      Да е някаква по-нова или запазена-ома смисъл, и аз бих се заиграл да я докарам във вид и кондиция, ама и твоята е като моята-при последен собственик. Не търсиш остатъчна стойност за евентуална продажба, а кола която да върви и да ти върши работа.
                      Пък и както казваш, че главата ти била празна като на мен... Скоро може да четем "Витарски неща 2" Ама още не съм видял колко ти е празна де...
                      Да живеем неразумните!
                      Коле, не е баш така, за отплесването говоря. Какъв е смисъла да ми трополи дифа, като така ще го счупя по-лесно? Или що да ми е олят мотора отвсякъде (примерно), като с една гарнитура за 5 лева си спестявам масло за 30? Затова гледам да ги притягам нещата когато може, а сега е удобно, щото всичко е разкачено, ти я видя как е. Купето нямаше как да не го пооправя, щото беше започнало да изпада от шасито, последния път ми се откъсна предния капак в движение. Вярно, в движенние по баира, ама това не е толкова важно.
                      А че Витарата е при последен собственик, то ясно, на мен и да ми писне, жената не ще да чуе да я сменям... освен за Тойота
                      Живот и здраве, кати минаваме към ваш'та махала, може да покараме някой ден, че не ме свърта вече.

                      Адаш, и на мен ми е единствена кола, за съжаление. Не, че е толкова лоша, никак даже, просто не ми е удобна за по-дълги пътувания, а ми се налагат такива и то често. Вярно, хич не ми пука дали някой проход е затворен, щото все намирам от къде да мина (даже и когато не се налага), но се надявам скоро да се сдобия с още някой таралясник за по шосето и тогава жална и майка на Витарата
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X