Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    Не сме се отклонили, ще си помисли някой че вярно се леят.
    Щамповат се от листова стомана, нисковъглеродна. Както каза Тефчо, от две части и после заварени една за друга.
    Виж си задния мост, сглобен от щамповани стоманени детаили и предния алуминиев, изцяло излят. Това е щото едното трудно се лее, а другото лесно.
    Имах на предвид че е по редно да се казва алуминиеви отколкото ляти ма тя стана една....
    не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

    Коментар


    • #17
      От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      ...
      Я кажете колко тежи една алуминиева джанта, и колко стоманена? Наистина не знам, и ми е интересно да науча...
      Много относително Кольо.
      Мойте, стоманените на Патрула тежат зверски. Ама са и "яки". Има стоманени, от по тънка ламарина и съответно по леки, ама са слабички. Така са и алуминиевите.

      Коментар


      • #18
        От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

        Кольо, ще премеря на моята, и двата вида джанти са ми оригиналните и ще пиша, но няма да е скоро

        Коментар


        • #19
          От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

          Алуминиевите и други лети са измислени единствено за гъзарлък!

          То и Гранд Витарата май е измислена за гъзърлък така че-лети.....

          Коментар


          • #20
            От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

            Благодаря за мненията!
            Разбира се, че избора е спрямо здравината и безаварийността, знам че проходимостта зависи от други неща:-)
            Но за разликата в теглото - виж не се бях сетил. По-леките ли дават по-добра проходимост(олекотяване на цялата кола) или е обратното?
            Днеска ще ги огледам за дефекти, (Казаха ми, че алуминиевите лесно се замаскирали пукнатините) и ще решавам.
            Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
            Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
            'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

            Коментар


            • #21
              От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

              Разликата едва ли ще е голяма в теглото,за да направи джипката по-проходима.Иначе принципно се търси олекотяване навсякъде,не само в джантите.Погледни ми поста по-горе.Ако вида не те интересува,позагледай се в размера на джантите.Ширина и изнесеност(ЕТ).Едното е за какви гуми"някой ден",другото за стабилността на колата(оттам и проходимост).
              Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

              Коментар


              • #22
                От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                Прав си, откъм параметрите -алуминиевите са по-добри.Пък и тези, които ми предлагат нямат забележки-като нови са!
                То колебанието възникна, от един приятел -ловец, като ми каза че при влизане в коловози лятите джанти се надират по периферията!
                И външния вид заминава на кино! А да се боядисват джанти 2-3 пъти в годината е безсмислено за мен.
                Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                Коментар


                • #23
                  От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                  По тази логика,поне няма да ръждясат за разлика от тенекетата.А гумите ако имат "борд",е трудно да си надереш джантите.
                  Виж,може аз да съм малко предубеден,просто отдавна не карам тенекета на колите си Личен избор
                  Успех!
                  Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                  Коментар


                  • #24
                    От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                    Цялата сложност на избора идва от желанието жипката да се използва за калища и язовири, но да е с добър външен вид. Не, че е невъзможно да се получи, но е трудно. Решавай колега какво искаш от машината си, и действай според решението си.
                    Аз пък на моите машини никога не бих сложил лети джанти.
                    Най-малкото щото е гъзария. Има и други фактори, ама да не издребнявам.
                    За кал и тежки терени-тенеке, за града и вечер пред дискотеката-халумин, избора е ваш!
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #25
                      От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Цялата сложност на избора идва от желанието жипката да се използва за калища и язовири, но да е с добър външен вид. .....!
                      ,При мен има и друго - ако реша да я продавам в 1 момент е хубаво да има вид, и още - човека има и железни джанти 15" които вече правят разлика в цената, но пък няма гуми към тях.Мина ми през ума да се окомплектовам с 15" за зимата-железни, и с 16" алумин за лятото, ама трябва да имам и 2 резервни гуми
                      Но ще го измисля някак си!
                      Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                      Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                      'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                      Коментар


                      • #26
                        От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                        Кольо, аз пък на ферозата карам точно с витарови алуминиеви джанти, С 225/75/15 регенерат. Не са надрани, не са изкривени. Нищо им няма, и смея да твърдя че са по-здрави от доста голяма част от ламаринените, че и по-леки. Не съм ги мерил, но баща ми твърди (той ги сменя чест-често) че регенератите с алуминия тежат по-малко от щатните зимни с металните джанти. Това малко ли е? Просто се слагат достатъчно широки гуми, и за проблема с бордовете на джантите се забравя. Отделно дето задържат значително по-малко кал по себе си. Железните имат едно единствено предимство - цената. От там нататък всичко са минуси, освен ако не караш в дълбокия сибир, дето температурите са силно отрицателни в 90% от времето през годината. А ферозата с регенератите се кара освен в гората, и със 120 по магистралата. На тераното с алуминиеви, от удар в дупка изкривих шенкел, а джантата не е мръднала.

                        Е, за кво са ми железата? Да има какво повече да ръждясва и да събира кал? Не, мерси.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                          Първоначално публикуван от toestaz Преглед на мнение
                          ,При мен има и друго - ако реша да я продавам в 1 момент е хубаво да има вид, и още - човека има и железни джанти 15" които вече правят разлика в цената, но пък няма гуми към тях.Мина ми през ума да се окомплектовам с 15" за зимата-железни, и с 16" алумин за лятото, ама трябва да имам и 2 резервни гуми
                          Но ще го измисля някак си!
                          Колега, резервна гума отзад на степенката не се събира по-голяма от 225, дори и с махнати подложки, така че ще караш с една и съща за двата сезона еднаква по височина

                          Коментар


                          • #28
                            От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                            Спарки, аз не диктувам никому какви джанти да си сложи. Това си е лично решение, и е въпрос на вкус.
                            При мен и на финанси. Първо алуминиевата джанта е по-скъпа, и второ-при евентуална повреда стябва да се носи в сервиз, щото с чука не става. А при ламаринената става. Е, не винаги де, ама в повечето случаи...

                            Въпрос-колко джипа предназначени за сериозна експлоатация извън пътя са оборудвани с алуминиеви или от друг метал лети джанти?

                            Няма лошо джипа да изглежда добре, но за мен няма и смисъл.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                              Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                              Колега, резервна гума отзад на степенката не се събира по-голяма от 225, дори и с махнати подложки, така че ще караш с една и съща за двата сезона еднаква по височина
                              Мойта е 235/75/15-резервната
                              не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

                              Коментар


                              • #30
                                От: За кал: Vitara 1,6i 16v къса : Ляти джанти или обикновени

                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Спарки, аз не диктувам никому какви джанти да си сложи. Това си е лично решение, и е въпрос на вкус.
                                При мен и на финанси. Първо алуминиевата джанта е по-скъпа, и второ-при евентуална повреда стябва да се носи в сервиз, щото с чука не става. А при ламаринената става. Е, не винаги де, ама в повечето случаи...

                                Въпрос-колко джипа предназначени за сериозна експлоатация извън пътя са оборудвани с алуминиеви или от друг метал лети джанти?

                                Няма лошо джипа да изглежда добре, но за мен няма и смисъл.
                                Зависи какво се цели. А до гората се стига по нормален път, по който тая джипка все пак трябва да върви някак. Борда на стоманена джанта се криви в пъти по-лесно отколкото се троши борда на алуминиева. Всичкото си има плюсове и минуси. За цената и чука съм съгласен. Друго обаче не виждам.

                                Аз обаче съм предприел друга тактика - резервната ми е като всички останали, с джанта като на останалите. Повечето сериозни машини впрочем си носят по няколко резервни, къде за тежест, къде заради нужда.

                                Един голям недостатък на алуминиевите е че трудно ще намериш примерно само една, ако я строшиш и е рядък модел. А въпросните на ферозата са в такова състояние, пък и такъв модел, че далеч не изглежда толкова добре с тях. С оригиналните ламаринени дори изглежда по-добре. Само дето като изляза от черното на пътя си нося с мен по 5 кила кал на всяко колело, и карането с над 60-70 е мисията невъзможна. При първото ми ходене при ония маймуни в Стара загора посред нощ търсих пароструйка по магистралата.

                                Та, не ги нося за хубост. Или съвсем не това ми е на първо място, особено пък на ферозата.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X