Някои неща във Фронтерата не спират да ме дразнят, едно от тях е много късият интервал на чистачките - само 2 секунди без реглаж. Миналата седмица един познат ми пусна мухата, че елементарно си направил програмируем интервал с едно реле на VAG №99, което просто заменил на Астрата без да пипа нищо друго. Да, ама Фронтерата хич не е Опел и падна бая работа при мене! Желаещите да се сдобият с тази екстра първо трябва да си купят това реле заедно с цокъла от Голф 3 например:
После трябва да се стигне до кутията с релетата за интервалите и други джаджи, която се намира вдясно от пасажерският еърбег:
Маха се жабката и вдясно се вижда една черна кутия, тя е с алармата, дистанционното и др. Махате и нея и чак тогава се вижда въпросната бяла кутия, препоръчвам да се опитате да откачите двете букси без да я сваляте защото е много неудобно. Сега вече имаме достъп до кабелите на двете необходими букси - бялата Х60 и сивата Х61:
Правим следните връзки:
Букса Х60
кабел 1 синьо-оранжев, режем и вързваме към краче 53М на релето /плюс за мотора/
кабел 2 синьо-червен, снаждаме и вързваме към краче 53S на релето /сигнал за положението на мотора, минус/паркинг и плюс/в движение/
кабел 3 светлозелен с бяло, снаждаме и вързваме към краче 15 на релето /захранване плюс след контактен ключ/
кабел 7 светлозелен с червено, режем и вързваме към краче I на релето /плюс от лостчето на мигачите/
кабел 12 черен, снаждаме и вързваме към краче 31 на релето /маса/
Букса Х61
кабел 1 синьо-черен, режем и вързваме към краче Т на релето /плюс за моторчето на пръскалките/
Ето и схемата:
Слагаме релето и пробваме: включваме и веднага изключваме интервала, след което изчакваме докато се съберат достатъчно капки за да почнат да ни пречат и отново включваме интервала - релето ще работи със зададеният интервал /от 1 секунда до 1 минута май/ докато не го променим отново по същата схема. Паметта се изтрива при гасене на мотора, ако не се зададе желан интервал релето си работи със стандартен от 5 секунди. Измиването също се променя, вместо едно движение на чистачките сега правят три. Друго всичко си остава без промяна.
После трябва да се стигне до кутията с релетата за интервалите и други джаджи, която се намира вдясно от пасажерският еърбег:
Маха се жабката и вдясно се вижда една черна кутия, тя е с алармата, дистанционното и др. Махате и нея и чак тогава се вижда въпросната бяла кутия, препоръчвам да се опитате да откачите двете букси без да я сваляте защото е много неудобно. Сега вече имаме достъп до кабелите на двете необходими букси - бялата Х60 и сивата Х61:
Правим следните връзки:
Букса Х60
кабел 1 синьо-оранжев, режем и вързваме към краче 53М на релето /плюс за мотора/
кабел 2 синьо-червен, снаждаме и вързваме към краче 53S на релето /сигнал за положението на мотора, минус/паркинг и плюс/в движение/
кабел 3 светлозелен с бяло, снаждаме и вързваме към краче 15 на релето /захранване плюс след контактен ключ/
кабел 7 светлозелен с червено, режем и вързваме към краче I на релето /плюс от лостчето на мигачите/
кабел 12 черен, снаждаме и вързваме към краче 31 на релето /маса/
Букса Х61
кабел 1 синьо-черен, режем и вързваме към краче Т на релето /плюс за моторчето на пръскалките/
Ето и схемата:
Слагаме релето и пробваме: включваме и веднага изключваме интервала, след което изчакваме докато се съберат достатъчно капки за да почнат да ни пречат и отново включваме интервала - релето ще работи със зададеният интервал /от 1 секунда до 1 минута май/ докато не го променим отново по същата схема. Паметта се изтрива при гасене на мотора, ако не се зададе желан интервал релето си работи със стандартен от 5 секунди. Измиването също се променя, вместо едно движение на чистачките сега правят три. Друго всичко си остава без промяна.
Коментар