Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера та Фронтера.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фронтера та Фронтера.

    Здравейте драги ползватели на марката.
    Загнезди ми се в главата да вземам къса Фруктиера и това е. Вчера гледах 2-3 дупнишки принцеси, цяла нощ четох форума, а днес се пазаря по телефона с разни автоджамбази. Имам за момента няколко конкретни въпроса за ФКБ А 2,0l двигател. Може и да е писано за тях, но както се казва работата е спешна, човека е на легло. Една от тези който гледах е с омаслен заден диф, на мястото на влизане на кардана. Изчетох драмите по ремонт и замяна, питам - Ако само омаслява и не вие и щтрака периодичното доливане решава ли проблема? Втори въпрос - омасляване отпред - позамит двигател, маслото от него се е стекло по скорости/раздатка, може би и от там омаслява. Има - тече, казвам си аз, доколко това е тревожно и знак ли е за бъдещи 4-цифрени ремонти? Трети въпрос - как ускорява на асфалт туй нещо с 2,0 л двигател, сравнено с 1,6 16V Витара 97 к.с. - по-бързо, по-бавно? Питам, за да се ориентирам по предишния ми дрънгел. Твърд сваляем таван и шибидах - какво да гледам? Има ли навик да тече при дъжд оттам? Някъде пишеше, че по принцип не е проблемен възел. Двигател 2 литра - освен обичайното има ли чести дефекти? За колко време достига работна температура, склонен ли е да прегрява? Съединител - една от тези, които може би ще гледам утре отделяла високо. Звучи ми като бъдещи -400 лв или бъркам.
    Поздрави, ще питам още.

  • #2
    От: Фронтера та Фронтера.

    Докторе, течовете на масло не са страшни, ако причината е само гарнитури и семеринги. Виж двигателя да не надува, раздатката да не изключва при натоварване и да не щрака предния мост. За виене от скорости и дифове и т.н. е излишно да споменавам. Ускорява по-бавно от Витарата, защото е по-тежка, а и двигателя си е по-муден. За къщичката не знам, не съм имал такава, Божко да каже. Като цяло 2.0 двигателя е дуракоустойчив и непретенциозен и е трудно (но не и невъзможно) да се убие. Ако я качваш на подемник, отвори пробките на скоростите и дифовете. Ако в СК НЕ Е моторно масло, зарежи я веднага. За дифовете трябва да е 75В90 (и евентуално 75(85)В140 в задния), но в никакъв случай ЕР90 (със специфичната миризма). Неспазването на препоръките за експлоатация е най-честата причина за скъпи ремонти при Фронтера. Успех и ако има възможност, препоръчвам ти да я види Лозан (isuzo) преди да я купиш.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      От: Фронтера та Фронтера.

      Тайно се надявах да се включиш, благодаря.
      За съжаление нито една от фронтерите не е в София.

      Коментар


      • #4
        От: Фронтера та Фронтера.

        За този мотор 2.0 е писано много. Монтира се на Астра,Вектра А ,Омега,Деу есперо, Фронтера А и е известен със своята здравина и надеждност (и евтина поддръжка) Ако се кара с правилното масло живее дълго. Лесен за газификация дори и с обикновенна газова уредба. Куздов ти даде доста насоки относно трансмисията . Моделите преди 95г. са с ресьори на задния мост,а след това е с пружини. И двата вариянта предлагат възможности за сиромашки лифт ,но поне според мен пружините предлагат една идея по-комфортна возия. Пружинните фронтери са с по-дълги мостове и обикновенно с 16-ки гуми и джанти.Когато търсих фронтера попаднах на няколко с изпотрошени закопчалки на хардтопа така че огледай и това (предпоставка за течове). Успех и дано намериш Твоята фронтера!

        Коментар


        • #5
          От: Фронтера та Фронтера.

          Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
          .... За къщичката не знам, не съм имал такава, Божко да каже....
          ми ти всичко си казал, какво да допълня...
          no signature no problems

          Коментар


          • #6
            От: Фронтера та Фронтера.

            Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
            Тайно се надявах да се включиш, благодаря.
            За съжаление нито една от фронтерите не е в София.
            Сипваш за 30-40 лв. бензин и и правиш един тестдраив до Подуене ако е с номера. Може и да питаш Лозан дали ще се навие да иде да я види, ама е по-трудно да се организира.
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #7
              От: Фронтера та Фронтера.

              Днес капарирах дупнишникия бял лебед.
              След като се разходиме до Правец и Овча купел - пак в Дупница; тест-драйв и капаро за номерата и еко-такса.
              Утре я вземам, освен ако не ме разубедите. Впечатления - пали от четвърт; омаслен двигател; на ниски обороти налягането на маслото е под средата, при форсиране се вдига; нормално затопли, виското работи, не прегрява. Скорости влизат нормално, 4х4 и бавни работят, не самоизключват. При преминаване през дупки /на 4х4/ на два пъти чух чукане отзад; не чух да вие; не тегли на никъде, но волана стои малко наляво; на края светна чека. Загасих, запалих - пак свети. Паркирах, след 5 мин пак запалих, вече не светеше. Сменена дистрибуторна капачка и датчик за темпераратурата на водата. Стрелката на таблото за темп на водата не работела, сменено цялото табло. Показва малко по-високи обороти от реалните /според продавача/ - на празен ход държи около 1600 об/мин, трудно е да преценя, но като че ли реално си бяха в норма. Чукната и драсната тук-там, но няма грам ръжда отдолу. Ел джаджите работят, теглич няма. Реших, че за парите си я бива. Притесни ме чека, оборотите и чукането отзад.
              Чакам мненията ви за възможни предстоящи разорителни ремонти?
              Снимки утре, като/ако я взема?
              Зависи от вашия песимизъм.

              Коментар


              • #8
                От: Фронтера та Фронтера.

                За италианка е нормално състояние. Има ли газ? Чукането може да е от сума неща (щанги (ресори), амортисьори, гърнета, тампони...), едва ли е нещо страшно, както и светенето на чека (вероятно ламбда сонда или въздухомер). Оборотите са и множко и леко се притеснявам да не са ги надули нарочно за да държи високо налягане на маслото. Като си идвал до София, да беше звъннал на Лозан или поне на мен или Божко, още един поглед нямаше да е излишен. Евентуален ремонт (или смяна на мотор) няма да ти събори бюджета, ама са едни излишни 500-600 лв. минимум. Гуми поне има ли? Ако сметнеш, че в най-лош вариант: цена на закупуване (включва ли е екотаксата?)+около 1000 лв. (може и по-малко, но слагам песимистичен вариант) евентуален ремонт на мотор и обслужване те устройва, вземай я със затворени очи.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  От: Фронтера та Фронтера.

                  Няма газ и не мисля да слагам за сега. Не съм я карал до София. Оставих пари на продавача за да плати номерата и екотаксата. Има две нови гуми 31/10,5/15 и две за смяна. Резервната също е нова. Оборотите на звук са под 1000 /Ако това може да се установи на слух/ а на таблото показва 1600. Единия мигач е счупен, срязан е маркуча на отдушника на резервоара. Щом това с чека не е чак толкова страшно, утре скачам в джаза. Все пак първоначалната и цена е близка до тази, на която продадох витарника, а тази е в пъти по гуд люкинг.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Фронтера та Фронтера.

                    Ако оборотите наистина са нормални, вероятно е някакъв дребен проблем с датчика или инсталацията при смяната. Не разбрах дали цялото табло (и от какъв зор) е сменяно, или само часовниците? Там всичко е на букси се разкопчава за минути и няма какво да прави проблем. Освен запушено радиаторче на парното да е било причина за свалянето му, но сега няма как да разбереш със сигурност какво му е положението. Важното е клапите да работят, че ако не се наредят жилата както трябва, се чупят. Абе, ако си я харесал вземай я, пък какъвто ти е късмета. Ще помагаме с каквото можем.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #11
                      От: Фронтера та Фронтера.

                      Бялата със счупения мигач ли е? Видях я в мобилето. Изглежда добре за тия пари! За чукането отзад провери тръбата на ауспуха! За гумите си знаеш предполагам- четири еднакви или не включваш 4х4. Обаче ако ще я караш на бензин обезателно провери проблема с чека- светне ли лампата компа влиза в авариен режим( не върви ама пък как харчиии) Закачи я на една диагностика и ще си покаже какъв е проблема. А, и мигач не търси по магазините ,че ще те заболи стомах като ти обявят цената на тая пластмаса!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Фронтера та Фронтера.

                        Да същата е! Мигач от моргите ли?
                        Вече съм на тема масла. След малко ще се обаждам да поръчвам Yacco на един приятел. Мисля следното, коригирайте ме ако греша - 15/50 с магнезий за двигателя; 10/40 за скоросттите; 75W90 за дифовете или 75W140 ако не е болезнена цената. Литрите ги пишеше някъде, ще проверя. Нали може да бъде различно в двигателя и скоростите?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Фронтера та Фронтера.

                          Може. Не знам на каква цена е Якото, но оригиналното GM 10W40 е около 40 лв. за 5 л. Трансмисионните както ги намериш, важното е да са истински.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            От: Фронтера та Фронтера.

                            Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                            Да същата е! Мигач от моргите ли?
                            Вече съм на тема масла. След малко ще се обаждам да поръчвам Yacco на един приятел. Мисля следното, коригирайте ме ако греша - 15/50 с магнезий за двигателя; 10/40 за скоросттите; 75W90 за дифовете или 75W140 ако не е болезнена цената. Литрите ги пишеше някъде, ще проверя. Нали може да бъде различно в двигателя и скоростите?
                            Маслото може да бъде различно , стига и в двата случая да е моторно .
                            За маслото в задния диференциал : първо провери дали е LSD . Ако да - тогава задължително от скъпото . Ако не - обикновено диференциално .
                            Светването от време на време на чек-а го има при инсталирана АГУ с емулатор . Ако е само на бензин - не е добре . Както споменаха колегите - провери го на стенд .
                            Иначе за избора : пълно щастие няма . Или ще куца нещо по трансмисия и ходова част , или по двигателя Аз предпочитам първото да е наред . Щото двигателя се прави ( хеле пък този ) по-безболезнено .

                            Впрочем , за чукането отзад : Ако е ауспуха - като го разклатиш яко с ръце , ше покаже дали е той .
                            А на ресори ли е или на пружини ?
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Фронтера та Фронтера.

                              На ресьори е каручката. Писанията по съседни теми за невъобразимо друсане при късите бази с ресьори се оказаха силно преувеличени. Просто по дупките скача като гумена топка.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X