Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой и кога може да подава ток!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Кой и кога може да подава ток!?

    Да се включа и аз, че последните дни и аз за щяло и нещяло давам ток. Всички съвети ги приемам за правилни и повечето и аз си ги прилагам (особенно с изчакването една две минути да се прехвърли малко ток в "падналия" акумулатор). Ама (според мен) поясненията малко куцат.
    Ако двигателят на приемника е способен да запали (и не може само заради падналия акумулатор), може спокойно да му се подава ток от акумулатор(стига той да е свестен де) на работеща кола даже ако на приемника му се махне въобще акумулатора(и да има достатъчно дебели кабели и добра електрическа връзка). Все едно че палиш с акумулатор до колата и кабели (правил съм го от мързел, когато само съм припалвал кола). А когато донора подава ток не само от акумулатора си ами и от генератора - би трябвало да е още по лесно. Проблемът идва от сечението на кабелите (с които се подава тока) и най-вече от захвата по клемите. Затова е добре да се поизчака да се "прехвърли" малко ток в акумулатора на "приемника" и тогава той пали със своя акумулатор (и с малко помощ от работещия генератор и акумулатор на донора). Иначе съм палил с кабели кола, която въобще няма акумулатор и сигурно много тук са го правили - само трябва тоя дето държи плюсовата клема на колата без акумулатор да му се втълпи, че трябва да продължава да я държи ако и камъни да падат от небето.
    А съм виждал - много отдавна (80-те) как се слага акумулатор на полски фиат, пали се, сваля се акумулатора (плюсовата клема се пъха в найлонова торбичка, ама тогавашните бяха по-дебели и струваха 50 ст.) и се тръгва. Знам какво ще кажете за реле-регулатора(той беше механичен), за генератора, за крушките и тнт. ама човека си прибра колата.
    ОФБ ДБ X22SE
    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

    Коментар


    • #17
      И такаа, темата е малко старичка, но започва да става актуална с настъпването на зимния сезон. Та въпросът ми е какъв кабел (сечение) е подходящ за подаване на ток от автомобил на автомобил, при полужение, че моят акумулатор е 100А (ако изобщо има значение).
      *Тея готовите кабели са пълни китайски ментета дето изолацията е дебела колкото химкиалка, а жицата е колкото конец за зъби , да не говорим, че когато е яка студ и най-трябват изолацията се цепи. Та затова искам да си направя нещо на което разчитам.
      - Последно- да запоя кабелите за щипките или да ги стегна здраво или и двете - кое е най-правилно ?

      Поздрави !
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 05-11-12, 08:13.

      Коментар


      • #18
        От: Кой и кога може да подава ток!?

        Те че кабелите са Китайски е така , но има и с различно сечение.И аз имам купени 2-3 от по шест -седем лева, ама не стават( то си е от простотията ми).Като прежалих 30 лева и си дойдоха на мястото.Има и доста по скъпи и качествени но си мисля, че на когото му трябват да си купи(дано не съм аз,че за сега ми е добър акумулатора).
        0897девет7996две

        Коментар


        • #19
          От: Кой и кога може да подава ток!?

          Ами до скоро и на мен не ми трябваха такива щуротии, но след като акумулатора ме предаде онзи ден, естествено от собствената си тапотия - бях забравил сд-то включено ! Та се замислих за още нещо което нямам в джипа, за леката кола (тераното) айде както и да е, ама за джипа няма как, пък и най-комичното беше че около мене имаше повече от 20 автомобила и никой нямаше кабел да пусне ток . Само кажете какво сечение да подбера ?

          Поздрави !

          Коментар


          • #20
            От: Кой и кога може да подава ток!?

            Колкото по-голямо сечение има - толкова по-добре, т.е. когато избираш кабелите предпочети този, на който пише повече мм2 ( кв. мм сечение ). Примерно 6 мм2 или повече. И да е многожилен. Това според мен, де!
            Казано е:
            -"Обичай ближния",
            щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

            Коментар


            • #21
              От: Кой и кога може да подава ток!?

              Хайде и аз да кажа как съм се справил с ментетата!Бях си купил кабели менте даваш ток ма няма никой и леко се ядосах!При обсъждане на проблема с брат ми той ми даде идеята да отида и да си купя най обикновен кабел за инсталация ма по дебеличак и използвахме само щипките от кабелите менте.Равносметката......2 метра кабел 5кв. и за сумата от 3-4 лв имам кабели които вече 3 година не са ме предали!Да нямат много хубав вид но няма закачена кола коята след първите 10 секунди да не е запалила!Това беше моето евтино решение на въпроса!
              Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
              LZ1NES

              Коментар


              • #22
                От: Кой и кога може да подава ток!?

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                И такаа, темата е малко старичка, но започва да става актуална с настъпването на зимния сезон. Та въпросът ми е какъв кабел (сечение) е подходящ за подаване на ток от автомобил на автомобил, при полужение, че моят акумулатор е 100А (ако изобщо има значение).
                *Тея готовите кабели са пълни китайски ментета дето изолацията е дебела колкото химкиалка, а жицата е колкото конец за зъби , да не говорим, че когато е яка студ и най-трябват изолацията се цепи. Та затова искам да си направя нещо на което разчитам.
                - Последно- да запоя кабелите за щипките или да ги стегна здраво или и двете - кое е най-правилно ?

                Поздрави !
                За "китайските" ментета - де да бяха китайски. Най вероятно са турски - от някой одрински гараж. "Китайски" отдавна не е синоним на "менте". А от моето детство си спомням едни бели китайски гуменки и кецове със зелени подметки - по-здрава спортна обувка и до днес не съм видял.
                И за мен темата е актуална щото миналата зима си дадох моите кабели за малко и още не съм ги видял. Аз си правя кабелите сам точно заради "китайските" ментета. Сега съм решил - правя си нови но ..... минусовия с кабелна обувка и хванат на акумулатора. Навива се и се пъха до акумулатора. Плюсовия - с клема за + на акумулатор - и една допълнителна клема от акумулатор пак в отсека на двигателя. По тоя начин - моите кабели ще работят само на моята кола - с вариант за подаване на ток от акумулатор изваден от топлото и сложен до колата.
                А на въпросите ти - отговорите са прости но .... трудно изпълними.
                1. за сечението на кабела - виж какво е сечението на кабела от акумулатора до стартера и ако можеш да си направиш кабели с такова сечение - както се казва в делиормана - таман баш. По-дебели няма смисъл да ги правиш.
                2. За запояването - аз ги запоявам. (Тук може да се спори много заради възникването на потенциална разлика между контакт на различни метали, но според мен е за предпочитане пред фабричните "китайски" начини за свръзка). Свясното запояване в домашни условия на по големи сечения е трудна работа. Аз имам (от времето когато работех в един лабораторен комплекс) един платинов тигел (платинова чашка за 25 г. водка) - парче чист калай - газов котлон и кабелът (добре почистен и отопен в течен флюс за запояване) се топи за няколко минути в разтопения калай. После разтопения калай се излива върху медния накрайник на щипката и с още подгряване от един мощен поялник се запоява кабела към нея. Старите ми кабели бяха направени по този начин и палех с акумулатор изнесен от топлото и сложен до колата. Щипките бяха хубави, сега не мога да намеря такива.
                Това за сечението е трудно изпълнимо но и два пъти по-малко сечение ще свърши идеална работа при положение, че на приемната кола все пак има що годе свестен акумулатор и изчакаш 2 -3 минути той да поеме ток и чак после да започнат опитите по паленето. Всичко, което казах е предварително изпълнимо - в конкретния случай (на палене) има значение контакта на щипките със системата на отсрещната кола - понякога мястото не позволява добър захват и контакт. Добре е щипките да са по-малки, с по-мощна пружина и с по голяма площ на контактуване.
                Затуй последно съм решил - кабелите към моята електрическа система - на кабелни обувки и с болтове - маскимално близко до акумулатора. Който иска да му паля колата - моите кабели вървят заедно с колата. А, че еди кой си имал да пали кола еди къде си и то еди кога си и накрая да ми върне кабелите никога си. Да го ..... подводно (може и под 2 метра лед).
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • #23
                  От: Кой и кога може да подава ток!?

                  Първоначално публикуван от ceco6 Преглед на мнение
                  Те че кабелите са Китайски е така , но има и с различно сечение.И аз имам купени 2-3 от по шест -седем лева, ама не стават( то си е от простотията ми).Като прежалих 30 лева и си дойдоха на мястото.Има и доста по скъпи и качествени но си мисля, че на когото му трябват да си купи(дано не съм аз,че за сега ми е добър акумулатора).
                  има едни формули за зависимост м/у ток напрежение и мощност, след известно запасяване може да се избере правилния кабел.... диване как си бре...здраве желаем!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Кой и кога може да подава ток!?

                    Запояването на кабела за щипките може да е нож с две остриета - може да стане добре, а може и да дава много по слаб контакт от колкото ако не се запои. Но веднъж сложи ли се калай и не стане, трябват нови щипки - старите нямат почистване. Аз бих стегнал само здраво и голяма контактна площ между щипката и кабела.
                    6 мм2 е малко. Кабелът трябва да е поне 10 мм2, а повече е добре дошло. Не че с 6 мм2 няма да запали 1-2 пъти, но кабелите ще греят доста и ще заминат много бързо.
                    Аз винаги си нося кабели в колата. Може на 2-3 години веднъж да ми потрябват, но искам да са ми под ръка. Нали на вълка затова му е дебел врата.
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Кой и кога може да подава ток!?

                      даа, за дебелината на кабелите колегите са прави- колкото по-дебели, толкоз по-добре, навремето ми попадна кабел от електрожен- ме знам колко квадрата е ама е по-дебеличък от тези на акомулатора.... та до сега никога не е загрявал при подаване на ток...)
                      Страхът от оръжията е признак за забавено сексуално и емоционално съзряване --- YAMAHA XTZ 750---

                      Коментар


                      • #26
                        От: Кой и кога може да подава ток!?

                        Да споделя какво направих и аз наскоро колеги.Тъй като имам два автомобила,а карам постоянно само един от тях ми се налага да въртя акумулаторите на двете коли.При забравяне обаче все се налагаше да подавам ток на едната или на другата,а кабели имахме само едни от тия китайските дето за нищо не стават и са два метра дълги.Ядосах се и отидох да си търся нови кабели истински,но в магазина който бях имаше само от същите тия китайци на безумна цена.
                        Продавачката обаче ми извади едни прекрасни щипки на цена от 7 лева комплект два броя.Метални със медни накрайници,много сериозна сглобка.
                        Взех два комплекта,а за радост кабел не взех тъй като и беше останал само 10кв и то няколко метра.
                        Прибрах се вкъщи и започнах да ровя за кабел,но така и не намирах докато не се прибра възрастното ръководно тяло(да се разбира баща ми ) и не ми напомни,че имаме два комплекта кабели за електрожен.Естествено веднага се появи пъклената идея в главата ми и направо извадих кабелите.
                        Реших да не пипам ръкохватката тъй като тя си трябва да е дълга,но масата веднага бе скъсена с 8 метра.
                        Четири метра са оптимален вариант за кабели според мен тъй като хем са удобни за носене в автомобила,хем са достатъчно дълги за да не се чудиш как да паркираш давайки ток.
                        Та по същество.Кабела е със сечение 35квадрата. и смятам,че спокойно може да се дава ток на всичко което има нужда от него.
                        Щипките на съм ги запоявал тъй като сглобката с кабелната обувка стана достатъчно стабилна и смятам,че няма да има проблем.
                        Двата кабела захванах един за друг посредством свински опашки и изолирбанд.Една в началото и края и една в средата.С изолирбанда през 20см за да не се оплита кабела и да е по-лесна работата.Накрая от двете страни при щипките съм оставил свободни по 40см достатъчни за всякакви акумулатори.
                        При първа възможност ще снимам да се види как се е получило.Смятам,че станаха възможно най-добре за 14лв които дадох,ако не броим проводника разбира се де.
                        Няма страшно в умирачката...
                        Страшното е да си жив!...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Кой и кога може да подава ток!?

                          Че е по-фешън да са залепени двата кабела спор няма, ама принципно нарочно се правят разделени един от друг, че ако се сгреят достатъчно за да стопят изолацията, да не направят късо. Но при теб с тия 35 квадрата вероятно много преди това ще е изгърмял акумулатора...
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #28
                            От: Кой и кога може да подава ток!?

                            Да ти кажа,честно и на камиони мога да давам ток с тия 35квадрата без да се притеснявам и затова и ги вързах по гореописаният начин.Абе както се казва то да не се налага,но важното е да сме подготвени.
                            Няма страшно в умирачката...
                            Страшното е да си жив!...

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X