От: Кой и кога може да подава ток!?
Да се включа и аз, че последните дни и аз за щяло и нещяло давам ток. Всички съвети ги приемам за правилни и повечето и аз си ги прилагам (особенно с изчакването една две минути да се прехвърли малко ток в "падналия" акумулатор). Ама (според мен) поясненията малко куцат.
Ако двигателят на приемника е способен да запали (и не може само заради падналия акумулатор), може спокойно да му се подава ток от акумулатор(стига той да е свестен де) на работеща кола даже ако на приемника му се махне въобще акумулатора(и да има достатъчно дебели кабели и добра електрическа връзка). Все едно че палиш с акумулатор до колата и кабели (правил съм го от мързел, когато само съм припалвал кола). А когато донора подава ток не само от акумулатора си ами и от генератора - би трябвало да е още по лесно. Проблемът идва от сечението на кабелите (с които се подава тока) и най-вече от захвата по клемите. Затова е добре да се поизчака да се "прехвърли" малко ток в акумулатора на "приемника" и тогава той пали със своя акумулатор (и с малко помощ от работещия генератор и акумулатор на донора). Иначе съм палил с кабели кола, която въобще няма акумулатор и сигурно много тук са го правили - само трябва тоя дето държи плюсовата клема на колата без акумулатор да му се втълпи, че трябва да продължава да я държи ако и камъни да падат от небето.
А съм виждал - много отдавна (80-те) как се слага акумулатор на полски фиат, пали се, сваля се акумулатора (плюсовата клема се пъха в найлонова торбичка, ама тогавашните бяха по-дебели и струваха 50 ст.) и се тръгва. Знам какво ще кажете за реле-регулатора(той беше механичен), за генератора, за крушките и тнт. ама човека си прибра колата.
Да се включа и аз, че последните дни и аз за щяло и нещяло давам ток. Всички съвети ги приемам за правилни и повечето и аз си ги прилагам (особенно с изчакването една две минути да се прехвърли малко ток в "падналия" акумулатор). Ама (според мен) поясненията малко куцат.
Ако двигателят на приемника е способен да запали (и не може само заради падналия акумулатор), може спокойно да му се подава ток от акумулатор(стига той да е свестен де) на работеща кола даже ако на приемника му се махне въобще акумулатора(и да има достатъчно дебели кабели и добра електрическа връзка). Все едно че палиш с акумулатор до колата и кабели (правил съм го от мързел, когато само съм припалвал кола). А когато донора подава ток не само от акумулатора си ами и от генератора - би трябвало да е още по лесно. Проблемът идва от сечението на кабелите (с които се подава тока) и най-вече от захвата по клемите. Затова е добре да се поизчака да се "прехвърли" малко ток в акумулатора на "приемника" и тогава той пали със своя акумулатор (и с малко помощ от работещия генератор и акумулатор на донора). Иначе съм палил с кабели кола, която въобще няма акумулатор и сигурно много тук са го правили - само трябва тоя дето държи плюсовата клема на колата без акумулатор да му се втълпи, че трябва да продължава да я държи ако и камъни да падат от небето.
А съм виждал - много отдавна (80-те) как се слага акумулатор на полски фиат, пали се, сваля се акумулатора (плюсовата клема се пъха в найлонова торбичка, ама тогавашните бяха по-дебели и струваха 50 ст.) и се тръгва. Знам какво ще кажете за реле-регулатора(той беше механичен), за генератора, за крушките и тнт. ама човека си прибра колата.
)
Коментар