Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой и кога може да подава ток!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кой и кога може да подава ток!?

    Колеги имам следния въпрос които се поражда всяка зима като почнат да падът масово акумулаторите от студа!
    Джипката ми е ОФДБ 98г. 2,2 екотек и ме интересува могали да давам ток на закъсали съседи без това да има негативни
    последствия за мен( както могат ли и на мен да ми дават!?) Но второто е само така информативно защото при мен
    акумулатора се сменя с нов задалжително на 2 години.Въпроса ми е защото някаде чета че може,другаде че неможе заради компа,
    другаде че може с откачена минусова клема!!!Хубаво би било накрая някой да ми каже защото и преди бях чел някаде че и със
    стария ОФКБ 94г. C20NE не е хубаво да се дава ток пък никога неми е правил проблем когато съм давал.За това и сега ме интересува
    еднозначен отговор защото покраи мен има мн нуждаещисе а аз несмея да помогна освен с дърпане де!
    Мерси предварително
    Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
    LZ1NES

  • #2
    От: Кой и кога може да подава ток!?

    Първоначално публикуван от neshko Преглед на мнение
    Колеги имам следния въпрос които се поражда всяка зима като почнат да падът масово акумулаторите от студа!
    Джипката ми е ОФДБ 98г. 2,2 екотек и ме интересува могали да давам ток на закъсали съседи без това да има негативни
    последствия за мен( както могат ли и на мен да ми дават!?) Но второто е само така информативно защото при мен
    акумулатора се сменя с нов задалжително на 2 години.Въпроса ми е защото някаде чета че може,другаде че неможе заради компа,
    другаде че може с откачена минусова клема!!!Хубаво би било накрая някой да ми каже защото и преди бях чел някаде че и със
    стария ОФКБ 94г. C20NE не е хубаво да се дава ток пък никога неми е правил проблем когато съм давал.За това и сега ме интересува
    еднозначен отговор защото покраи мен има мн нуждаещисе а аз несмея да помогна освен с дърпане де!
    Мерси предварително
    Давай смело, единственото условие ти да си закачаш клемите и по 2-те коли за да не пребиеш после съседа си че е закачил черния кабел на + а на твоята кола на -
    no signature no problems

    Коментар


    • #3
      От: Кой и кога може да подава ток!?

      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
      Давай смело, единственото условие ти да си закачаш клемите и по 2-те коли за да не пребиеш после съседа си че е закачил черния кабел на + а на твоята кола на -
      Мерси Божко е такъв отговор ме интересуваше!!!!А за кабелите си знам отдавна от опит добре че небеше на моя кола и все пак защо
      постояно казват че може да се прецака компа при такава процедура!?
      Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
      LZ1NES

      Коментар


      • #4
        От: Кой и кога може да подава ток!?

        Първоначално публикуван от neshko Преглед на мнение
        Мерси Божко е такъв отговор ме интересуваше!!!!А за кабелите си знам отдавна от опит добре че небеше на моя кола и все пак защо
        постояно казват че може да се прецака компа при такава процедура!?
        моето непрофесионално обяснение, е че щото ако другата кола е с изцяло паднал акумулатор и стартера е дърт и залепва, твоята кола докато бачка и държи 14 волта и оня шибне на стартер при теб напрежението пада понякога и под 12 волта докато регулатора ти на напрежение го изправи компа работещ остава с ниско напрежение и може да изгори. Може би не е точно така някой по-навътре с електрониката сигурно ще обясни точно но аз това съм мерил с мултицета и мисля, че е поради тази причина.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          От: Кой и кога може да подава ток!?

          Тцъ. От ниско напрежение няма да изгорят нито калкулатора, нито реле-регулатора (най-много някой диод на изправителя в алтернатора да пукне поради голямата консумация на ток). Но от преходните процеси в момента на включване или изключване на кабелите е напълно възможно.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #6
            От: Кой и кога може да подава ток!?

            Ето какъв е препоръчителният ред за подаване на ток:

            - Проверяват се клемите и на двата акумулатора. Трябва да са стегнати, без следи от окисни гъби, да не се въртят на ръка. Ако трябва, се откачат, почистват, смазват с грес или масло, и се затягат добре.
            - Двигателя на подаващия (донор) трябва да работи.
            - Свързва се плюсовия кабел (червен) към двата акумулатора
            - Свързва се минусовия кабел (черен) към двата акумулатора.
            - Форсира се леко двигателя на донора няколко минути, за да се зареди малко акумулатора на приемащия ток
            - При средно форсиран двигател на донора, се пробва завъртане и запалване за кратко. Ако не стане с първите няколко оборота, се прекратява.
            - Проверяват се пак кабелите и щипките, да не са загряли някъде и се защипват отново сигурно.
            - Оставя се пак няколко минути донора на по-високи обороти за дозареждане на падналия акумулатор.
            - Отново се форсира донора и се пробва запалване за кратко. Последните процедури се повтарят без бързане, докато запали двигателя.

            Спазвайки тази процедура, се избягва претоварване алтернатора на донора и неговите електро системи, компютри и т.н. Важно е двата акумулатора да участват в паленето - тоест трябва винаги време, за да се зареди падналия акумулатор.
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • #7
              От: Кой и кога може да подава ток!?

              +1, винаги го правя точно така, с една добавка. Винаги машинално командвам цвета и клемата, и чакам другия човек да потвърди.

              Коментар


              • #8
                От: Кой и кога може да подава ток!?

                Минуса е хубаво да се закачи максимално близо до стартера все пак - това на колата с умрял акумулатор
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Кой и кога може да подава ток!?

                  Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                  - Проверяват се клемите и на двата акумулатора. Трябва да са стегнати, без следи от окисни гъби, да не се въртят на ръка. Ако трябва, се откачат, почистват, смазват с грес или масло, и се затягат добре.
                  Всичко много правилно, само не съм съгласен за мазането с грес. Един съсед ме беше почерпил богато с гресиране на клемите на Нивата от благодарност, че му бях услужил с акумулатора. После нямаше палене, докато не изчистих цялата тая гняс до блясък. Иска си електропроводима смазка, ако ще се мажат и контактните повърхности - с обикновената грес само отгоре след затягане, за да не влиза вода между клемите.
                  Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                  TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Кой и кога може да подава ток!?

                    Като допълнение към горните съвети - желателно е да стоите по-далече от акумулатора на автомобила който не може да запали. Случва се при дефектирал акумулатор да се получи интензивно отделяне на газове и последващ взрив на акумулатора, което е съпроводена с обилно разпръскване на киселина.

                    Подхождайте внимателно към тази рутинна на пръв поглед операция.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Кой и кога може да подава ток!?

                      Само да кажа, че минусовия кабел не трябва да се закача на минусовата клема на закъсалия автомобил, поради опасност от взирв на самия акумулатор. Закача се някъде по самия мотор. На работа колега ослепя с едното око заради такъв взирв.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Кой и кога може да подава ток!?

                        Тук отиваме по-далеч, в тема за безопасност при работа с акумулатори.

                        Ток се подава САМО на изправен акумулатор, който е работил преди това, но е паднал съвсем скоро поради някаква причина и не може да запали колата.
                        При най-малко съмнение, трябва да се измерят отделните клетки, да няма късо някъде. Добре е да се отхлабят малко капачките, за да излизат свободно газовете.

                        Ако колата не е палена 6 месеца, или не знаем къде и как е съхраняван акумулатора, задължително се сваля от колата, мери се напрежението на клетките (не трябва да има голяма ралика помежду им), мери се гъстота на електролита (пак не трябва да има голяма разлика) , вкарва се в кондиция със надеждна зареждачка (при отворени капачки на клетките, за да не стане газово налягане), пак се мери напрежение и гъстота и тогава се взема решение дали става или не за ползване. Профилактика и тестване на акумулатор е сериозна тема, и трябва де се прави от подготвен човек. То вярно си е бомба...
                        Show must go on!
                        LZ1VES

                        Коментар


                        • #13
                          От: Кой и кога може да подава ток!?

                          Измерването на напрежението на отделните клетки отдавна е сложна техническа задача. Акумулаторите са с цели капаци и достъпът до мостовете между клетките е невъзможен. Евентуално може да се пробва мерене директно на плочите, но си е сериозна заигравка със здравето подобен експеримент...
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Кой и кога може да подава ток!?

                            Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                            Всичко много правилно, само не съм съгласен за мазането с грес.
                            Мазането с много грес е добър начин за консервиране на контакти при съхранение на акумулатора. За поддържане на ниско контактно съпротивление (добър контакт) при използване обаче, ако смажете без добро почистване наистина става обратен ефект. При натрупан окисен слой, прах и кал, смазването отгоре изолира контактната повърхност и при затягане клемата приплъзва и не разрушава окисите. Смазване може да се прави, само ако са много добре почистени изводите на акумулатора и клемите, до блясък.
                            И то само с масло, лека грес или технически вазелин, на много тънък слой. При затягане клемите изхвърлят ненужното количество навън, и то пази от окисляване цялата система.
                            Но ако няма време, при инцидентно зареждане, като при подаване на ток, наистина е по-важно да са идеално чисти контактите, а после може да намажете отгоре клемите, за да се пазят от вода и окиси.
                            Последно редактирано от Веско; 06-01-12, 14:14. Причина: букви
                            Show must go on!
                            LZ1VES

                            Коментар


                            • #15
                              От: Кой и кога може да подава ток!?

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Измерването на напрежението на отделните клетки отдавна е сложна техническа задача. Акумулаторите са с цели капаци и достъпът до мостовете между клетките е невъзможен. Евентуално може да се пробва мерене директно на плочите, но си е сериозна заигравка със здравето подобен експеримент...
                              Ако няма достъп до изводите на клетките, се мери гъстотата на електролита, която дава същата информация. Но във всички случаи безопасността е на първо място, и не трябва да се поемат излишни рискове. Неподготвен човек трябва да се страхува от акумулатора, също както от капачката на радиатора.
                              Show must go on!
                              LZ1VES

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X