Не знам дали има по-непретенциозен мотор в гамата двигатели на Опел.
Аз досега не съм чул за претенциозен мотор на Опел от тия времена Карал съм C12NZ, X14XE, C16NZ, C18NZ, X16XEL, C20NE и 17DR. Всичките са прекрасни двигатели. И за да не съм капо по темата продължавам да смятам, че 20/100 не е разход, който задължително е породен от повреда или лоша настройка. Например, ако мотора се кара сутрин и вечер по 2-3 км до работа и обратно все студен си е напълно нормално.
Аз досега не съм чул за претенциозен мотор на Опел от тия времена Карал съм C12NZ, X14XE, C16NZ, C18NZ, X16XEL, C20NE и 17DR. Всичките са прекрасни двигатели. И за да не съм капо по темата продължавам да смятам, че 20/100 не е разход, който задължително е породен от повреда или лоша настройка. Например, ако мотора се кара сутрин и вечер по 2-3 км до работа и обратно все студен си е напълно нормално.
Пак не е този разхода,проверено-дори и с включен преден мост и къси дистанции през зимния сезон с мъка стига 18/100,с работа на място пред нас,та като вляза да ми е топло и стъклата да са размразени.
За други сезони дума не отварям-13/14,5 градско,според има ли кой да му смени въздушния филтър на мотора Овреме и кой колко те е бутнал назад на газ колонката.
мойта фронти градско както и да е карам на газ и зиме лете гори 14/15л.на 100,а най-вероятната причина е ( предполагам де ) в настойката на газовото на джипката и смяна на свещи вьздушен филтьр
Аз досега не съм чул за претенциозен мотор на Опел от тия времена Карал съм C12NZ, X14XE, C16NZ, C18NZ, X16XEL, C20NE и 17DR. Всичките са прекрасни двигатели. И за да не съм капо по темата продължавам да смятам, че 20/100 не е разход, който задължително е породен от повреда или лоша настройка. Например, ако мотора се кара сутрин и вечер по 2-3 км до работа и обратно все студен си е напълно нормално.
Е да примерни условия колкото щеш, да го кара само на 1-ва със 6000 оборота, или да тръгва от 3-та с газ до дупка, или да включва 5-та на 40 км/ч. Но все пак тук объждаме техническата част на проблемите а не умствената.
Предполагам, че дори не подлежът на обсъждане подобни условия.
Аз досега не съм чул за претенциозен мотор на Опел от тия времена Карал съм C12NZ, X14XE, C16NZ, C18NZ, X16XEL, C20NE и 17DR. Всичките са прекрасни двигатели. И за да не съм капо по темата продължавам да смятам, че 20/100 не е разход, който задължително е породен от повреда или лоша настройка. Например, ако мотора се кара сутрин и вечер по 2-3 км до работа и обратно все студен си е напълно нормално.
Колега , тук често се е случвало някой да пита за проблем с 2-3 думи и след това да запази дълго "радиомълчание"... и докато ние хвърляме на боб , или звъниме на ясновидците от Пентаграма , за да доуточниме симптомите , въпросния юнак с проблема рита топка на поляната .
А иначе - на мен ми се е случвало точно това , което си писал в последното изречение : сутрин и вечер по 2-3 км.От къщата - до фирмата ми са точно 800м. Студен . И понеже газовата бутилка ми е едва 25 л. , аз винаги си засичам разхода - от една страна е лесно , от друга - разхода е един от индикаторите за нормална работа на агрегата . Та в този режим максималния ми разход беше 17/100. Говоря за C20NE.
И що се отнася до двигателите на Опел . Нека да не забравяме че това е фирма , която произвежда такива джаджи от 110 год.
Понеже съм се занимавал и малко с леене , за отливките на блоковете например има доста интересни неща (например за естественото стареене с цел снемане на напрежения) , та дори навремето останах леко учуден .. . просто хората са професионалисти.
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
...за отливките на блоковете например има доста интересни неща (например за естественото стареене с цел снемане на напрежения) , та дори навремето останах леко учуден .. . просто хората са професионалисти.
Владо,това не беше ли мурафет на Мерцедес с чугунените блокове?
Ако и в Рюселхайм са я прилагали технологията по стареене и отпускане на вътрешни напрежения-има обяснение за тия корави двигатели.
Владо,това не беше ли мурафет на Мерцедес с чугунените блокове?
Ако и в Рюселхайм са я прилагали технологията по стареене и отпускане на вътрешни напрежения-има обяснение за тия корави двигатели.
В днешно време всяка високоуважавана автомобилна компания прилага технологии на изкуствено стареене на отливките на блоковете . По този начин се снемат остатъчните напрежения , които по правило са голям проблем , особено в металолеенето .
От друга страна релаксация на напреженията в метала настъпва и по естествен път - например : след 10 годишна експлоатация , остатъчните напрежения в блока на двигателя са значителн по-малко .
...та преди 30-40 години нещата са били съвсем различни и Опел са използвали последното - рециклиране на стари блокове и влагане отново в експлоатация . И не заради икономии , а заради освободените напрежения.
Впрочем , въпреки че карам ОФ - не съм фен на Опел , но не съм чул някъде за спукан блок на Опел . Може и да има .
....а за Мерцедес : Един "петак" ОМ 617 ( класика в жанра) ми стоя 3 години на двора с вода в блока . ... така и не се пукна !
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Тъ от Пловдив съм , Газовата ми е слагана от Иван на Лиляна димитрова долу към изгрев до лук ойл , стенд ми Прави Дончо на Кастрола в Кършиака , Катализатора ми го махна Бисер в уличките срещу Папарааци , Днес минах елкон при Митко на Кастрола на Кичево и Братя Бъкстоун в Кичука ... тъ елкона двигатела просто е пушка ниакакви забележки от каквото и да е естество , прочетохме и грешките и хронологията на компютъра , дебитомера го бяхме нагласили почти правилно само 2 зъбчета го натегнахме , а го бях развартял с 7 . Но каза че газовия анализатор му показва такива неща каквито не би трябвало да показва работещ мотор , в смисъл че ваглиродния оксид и диоксид почти ги няма се едно не работи двигатела , а и наистина има един такъв момент като чели до 3 хиляди оборота съм я хванал за гърлото и след това изведнаж се отпушва , утре в 9 ще отида бисер пак да направи повторен преглед на последния дял на гърнето ...все пак дали не е запушено , а следващото предложение на Митко беше да взема един мелиметар по малки отвори за смесителя (плочката) на газта .. макар Иван да не му се понрави и каза че щяла да гори повече така но в крайна сметка съм в безизходица ..а и в крайна сметка съм склонен съм склонен да вярвам повече на Митко , тъй като Андон и Людмил казват че е добър елконаджия ... И все пак утре ще се посаветвам и с Емо (изработва сякакви чърколяци за газови уредби в Съдиеца) .
И отново относно горенето на бензин не съм го засичал по простата причина че има проблем когато свърчва бензина или имам някакви лайа в резервоара на дъното и ги засмуква помпата като остане малко бензин или горивния филтър ми е за смяно , но в крайна сметка и не смятам да я карам на бензин така че ми се вижда безмислена инвестиция просто за да засека разхода ... А относно това за разход извънградско Пловдив - София 120 - 170 км ми даде разход 18 .
На връщане я галих с 90 км се прибрах и ми даде 15 .
Щях да ти кажа, че може наистина да ти е запушено и задното гърне, но като гледам как си карал със 120-170 км/ч. значи гърнето си работи нормално.
Странно как си карал със 170 с тази кола, но щом казваш.
Понякога човек се чуди да се смее ли , да реве ли ?!
Да ти вдигне разхода с почти 50% означава че поне едно от колелетата е почти блокирано и едва ли не се влачи по пътя . А това пък означава че след 10-15 мин. с подобно каране спирачния диск(барабан) не ше посинее , а ше почервенее. И не може да няма чисто физически признаци наоколо като смрад , пушек или някакво "свирене".
Абре пичове , вие нямате ли навика да хвърляте поне по едно око така , всекидневно - преди качване в колата , или след слизане от нея ?! Че то може някой да ви заложи бордюр под шасито и няма да му обърнете внимание ?! ... то вярно че Фронтерата е джип на който се качваш , врътваш ключа и - газ ! ...а единствената грижа е свалянето на калта в понеделник -сутрин .... ама да не видиш че караш с блокирала спирачка .......
Ти пък, виждали сме ги какви ли не. Нищо вече не може да ме учуди. Няма да се учудя, ако и 4-те спирачки са му затегнали на човека. Но явно че не му е това проблема щом кара със 170. Явно онзи големият винт е доста проазвит и пуска доста газ.
Междудругото сега се сещам, че като купих мойта ОФА 2.0 беше с двуполюсни свещи и харчеше към 17. Като ги свених с оригиналните GM еднополюсни спря да гърми и смъкна разхода на 14-15. Цели два литра само от едни свещи.
Последно редактирано от sony bono; 13-05-10, 23:40.
Ти пък, виждали сме ги какви ли не. Нищо вече не може да ме учуди. Няма да се учудя, ако и 4-те спирачки са му затегнали на човека. Но явно че не му е това проблема щом кара със 170. Явно онзи големият винт е доста проазвит и пуска доста газ.
Междудругото сега се сещам, че като купих мойта ОФА 2.0 беше с двуполюсни свещи и харчеше към 17. Като ги свених с оригиналните GM еднополюсни спря да гърми и смъкна разхода на 14-15. Цели два литра само от едни свещи.
А , на колегата се изясни проблема. След като Митко е установил , че запалителната система е на шест (не случайно го питах как се държи на бензин ) , значи чисто и просто Иван на Лиляна Димитрова трябва да му регулира изпарителя. Отворите на плочката едва ли са проблем с оглед на това че на Иван това не му е първата АГУ , та е наясно за връзката между капацитета на последната и мощността на двигателя . И с оглед на това , че УАЗ-аджиите примерно ръгат директно маркуча с газта и изобщо нема плочка в някои случаи .
А ти къде видя , че оригиналните свещи са еднополюсни ? По каталозите излизат двуполюсни (по спомен де). А впрочем аз в момента съм с 4-полюсни . Но и с двуполюсните и със сегашните разлика в разхода нямам. Според мен проблема ти е бил не в това че са двуполюсни , а че са почнали да дават фира от продължителния им жизнен път , или просто от недобър здравен статус.
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
И отново относно горенето на бензин не съм го засичал по простата причина че има проблем когато свърчва бензина или имам някакви лайа в резервоара на дъното и ги засмуква помпата като остане малко бензин или горивния филтър ми е за смяно , но в крайна сметка и не смятам да я карам на бензин така че ми се вижда безмислена инвестиция просто за да засека разхода ...
То това хубаво но как ще палиш зимата? Щото от каране без бензин цяло лято няма да имаш нито 1 работеща дюза до зимата. А при -20 вярвай няма да запалиш на газ. Освен ако не ти пука за изпарителя и не го заливаш с вряла вода всяка сутрин.
П.С. Направи някоя снимка на тая плочка. Да можеш да вдигнеш 170 на газ трябва бая да е развинтен тройника, то е ясно че ще ти харчи като звяр при това полужение.
Коментар