Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търся ентусиaст или майстор от София

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Днес обиколох 4 сервиза гаражни и големи в района на общ.Витоша. В два от тях ме убеждаваха че тази операция няма как да стане без да се свали главата. А в двата гаражни даже ми начислиха и смяна на гарнитура на главата защото било за друго не за гумичките.

    Ще пробвам сам надявам се да помагате ако ударя на камък.
    Това са стъпките които мисля да следвам.
    1. Свалям капака на клапаните за да преценя каква рамо да купя или да си направя за пружините.
    2. Свалям ремъци колеля и тн. за да освободя разпределителните валове
    3. Ако някой сподели на какви нютони се натягат иначе да ясно е че го пише в некви пдф-и които ще зачета ако никой не сподели.
    4. Свалям там каквото трябва да се сваля за да стигна до гумичките.
    5. Ще огледам ЕГр клапана там от зад ще го сваля да го почистя и за сега ще го оставя.

    Имам един въпрос какъв е смисъла да пълня цилиндъра с въженце за да не паднат клапаните вътре.
    Няма ли да е достатъчно само да вдигна буталото горе и те да си паднат 1-2 см според мен няй много после юе си ги издърпам
    Просто питам нямам представа колко е разстоянието от горна мъртва точка на буталото до клапаните.
    Представям си че ако клапана падне вътре и има достатъчно на вън за да го хвана мога да си нанижа гумичките.

    Това е гарнитурата който мисля да взема

    https://www.autopower.bg/%D0%B3%D0%B...-i9647000.html

    А това са гумичките
    https://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%B...-i6719351.html

    Четох някъде из форума че се препоръчват ан елринг.
    Opel Frontera 2.2i 16v дълга база 21.12.2001 Y22SE

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      В ГМТ клапана няма да изпадне. Но той трябва да е подпрян, за да стърчи максимално.
      При нанизването на новите гумички се слага "чашка" в/у опашката на клапана, за да не среже маслоотделящия ръб.
      Използва се дорник с профила на гумичката за нейното поставяне и набиване върху водача.

      Гаражите не искат "таралеж гащите" - шанса да се изкривят няколко клапана е много голям и професионалистите не искат да рискуват.
      Последно редактирано от stefsab; 06-02-24, 19:49.

  • #17
    Когато нанижеш новата гумичка, а и генерално когато се бъзикаш със клапана, е по добре да бъде притиснат плътно към леглото. Дали ще изпадне във горна мъртва точка-не знам, зависи от конкретния двигател, но аз не бих рискувал- за това по добре със въжето. Като махнеш валовете всички клапани са затворени. Сваляш свещите и покриваш отворите със парцал за да не изпуснеш нещо (например зегерка) вътре. Така няма компресия. Почваш от 1ви цилиндър, като първо гледаш буталото да е около долна мъртва точка със дълга отверка или подобно. Вкарваш въжето- може да трябва да експриментираш със количеството въже в цилиндъра. Не работи по няколко клапана едновеременно- едно по едно. Внимавай всичко как е сглобено и слагай обратно шайбичките и пружините, в същата ориентация както си ги свалил. За торкове и диаграми на повдигачите/пружините да се включи някой колега че аз имам нулев опит със Опелови двигатели.

    В крайна сметка, ако не е твърде голяма галимация, може да свалиш главата, хем да почистиш депозити, хем да освежиш двигателя малко. Със свалена глава се работи по-лесно.

    Коментар


    • #18
      Губиш си времето /и парите/ - няма как да постигнеш нещо със смяна на гумичките на място. Това което ще поразиш с 80% вероятност е крив клапан - защо ? Защото клапаните са наклонени спрямо буталото и опират на едно място - при отлепяне на конусите и стебло на клапана 6 мм - гарантирано го изкривяваш.

      Ама дерзай де , после някой ще бърше след теб.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • Svetoslav45
        Svetoslav45 коментира
        Редактиране на коментар
        Ами аз това съм написал че търся майстор или ентусиаст който да го направи но никой не се отзова. Обиколих и някоко сервиза.
        Така че сам ще го правя друго не знам какво да ти кажа.

    • #19
      https://onlinerepairmanuals.com/work...ussian/5530687

      това ще ти трябва
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X