Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

    Изглежда добре. Дано ламарината да е достатъчно дебела, за да не се смачка от бутилката. Преди 2 седмици смених резервоара на Аудито точно поради тази причнина - бутилката опираше на фланеца на нивомера и резервоарът се беше спукал.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #17
      От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

      Преди малко приключих. Стана добре, без "нагоди го".
      Ламарината е 08КП-1мм, студеновалцувана. Имам известен опит с нея.

      Коментар


      • #18
        От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

        Ако имаш желание, може да направиш едно чертежче и да опишеш подробно цялата операция. Вярвам, че ще е от полза на някого, защото това наистина е добро техническо решение.
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #19
          От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

          Чертеж чак не, но скица да:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Разгъвка.jpg
Прегледи:1
Размер:33.7 КБ
ID:5333555
          Някои съвети:
          - В зависимост от условията с които разполагате е желателно да имате на разположение широка маса, или повечко място на пода в гаража;
          - Нанасяте размерите с чертилка и линеал с прав ъгъл, проверявате контролно тези, които се получават при пресичане на линиите;
          - Не режете с ножица за ламарина - неизбежно ще прегъвате нежелателно - малък ъглошлайф с диск за ламарина е добре, като подлагате дъска в близост до линията на срез, а най-добре е на гилотина;
          - По линиите на прегъване са оставени +2мм заради R на прегъване. Ако ползвате абкант е най-добре. Става и с права дъска по линията, на която някой стъпва за тежест и с малко майсторлък, чук и ...
          - Целта на прегъването е да си спестите най-дългите шевове;
          - След като затворите тялото, прихващате с две-три капки капака и предната стена. Сега разбирате защо е по-добре да не присъстват страничните стени в разгъвката. Очертавате ги по модела на тялото и ги изрязвате;
          - Следва заваряването - ако не сте се занимавали с водоплътни заварки дайте на някой който е. Заварявате предната стена с капака;
          - Вкарвате изрязаната гърловина от оригиналния резервоар - изрязали сте я по диаметър поне 160мм;
          - Прихващате я с попнитове и продължавате с останалите заварки; - Зачиствате хубаво шевовете(с телена четка на бормашина), обезмаслявате и последователно заливате всеки един с полиестерна смола с пълнеж(аз ползвах каменит) - работите по едната страна на шева(тази която е водоравна, за да не се разлива), чакате да се втвърди и обръщате водоравно другата страна. Има някои тънкости при тази смола...добре е да ги имате предвид;
          - Заливате със смола и гърловината, по присъединяването;
          - Време за проби - аз пробвах с вода и после с бензин(не си вярвам много)
          - Гърловините спокойно могат да бъдат на удобно място по капака, но да не са по-високи от 25мм(няма да има място) - няма нужда от извеждането им на оригиналното място - така или иначе маркучите се хем продават, хем огъват, нали. Избирате им място, пробивате с Бор и ги заварявате(едната от тръба Ф50, другата Ф22). За втората ползвах парче от водопроводна тръба - старателно отстранявайки цинка, не питайте защо.
          - Боядисване и монтаж в коша. - Размерите на бутилката да бъдат Ф300, L710 - 50л. Ф300 са рядкост, масово предлагат Ф315, но с нея сметката няма ди ви излезе - особенно заради мястото на кутията на сондата;
          - за другото се оправяте в движение, ако трябва питайте;

          Поздрави,
          Петър.
          Последно редактирано от petar_ray; 05-01-12, 21:16.

          Коментар


          • #20
            От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

            Ето ви една друга реална идея
            Прикачени файлове
            МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

            Коментар


            • #21
              От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

              Първоначално публикуван от petar_ray Преглед на мнение
              .....

              - Боядисване и монтаж в коша. - Размерите на бутилката да бъдат Ф300, L710 - 50л. Ф300 са рядкост, масово предлагат Ф315, но с нея сметката няма ди ви излезе - особенно заради мястото на кутията на сондата;
              .........
              Та нима 15 мм. по-голям диаметър са фатални и кутията почва да опира някъде ?!

              Иначе , понеже и аз съм на път за такава процедура , само да да споделя нещо :

              - Някак не ми се нрави бензиновия резервоар да се изработи от "черна ламарина" , без покритие . Корозията ( колкото и слаба да е ) , винаги ще води до една неприятна оцветка на бензина , респ. утайка . А вероятността от ускорено задръстване на бензиновия филтър е осезаема . Затова по-удачно е използването на неръждясваща ламарина .

              ПС. Впрочем , идеята за използване на бутилка от пропан-бутан ( ако не греша и наистина е такава , а не бутилка за сгъстен въздух от камион ) за бензинов резервоар не е лишена от смисъл , но само ако е нова , или вече не е била пълнена с пропан-бутан . Щото ако се наложи заваряване при доработката , акъла не ми го побира как ше се заварява без да гръмне .
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #22
                От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                Първоначално публикуван от isuzo Преглед на мнение
                Ето ви една друга реална идея
                Лозане, тук виждам малка газова бутилка, от което определено исках да избягам.
                А и с втората(за бензин) определено минаваш на външна помпа и губиш нивомера.

                Коментар


                • #23
                  От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  Та нима 15 мм. по-голям диаметър са фатални и кутията почва да опира някъде ?!

                  Иначе , понеже и аз съм на път за такава процедура , само да да споделя нещо :

                  - Някак не ми се нрави бензиновия резервоар да се изработи от "черна ламарина" , без покритие . Корозията ( колкото и слаба да е ) , винаги ще води до една неприятна оцветка на бензина , респ. утайка . А вероятността от ускорено задръстване на бензиновия филтър е осезаема . Затова по-удачно е използването на неръждясваща ламарина .

                  ПС. Впрочем , идеята за използване на бутилка от пропан-бутан ( ако не греша и наистина е такава , а не бутилка за сгъстен въздух от камион ) за бензинов резервоар не е лишена от смисъл , но само ако е нова , или вече не е била пълнена с пропан-бутан . Щото ако се наложи заваряване при доработката , акъла не ми го побира как ше се заварява без да гръмне .
                  Ами фатални са - всичко влиза "на косъм". Имам 20мм от предния горен ръб на резервоара до напречната греда на шасито и 10мм от кутията на сондата до задната напречна. 315мм означава тези два ръба да ги изхвърля с по 7,5мм - ходи после монтирай.
                  Повечето метални резервоари, които съм виждал ръждясват...не бера грижа за това, а и неслучайно съм ползвал студено валцувана.
                  Доза спирт за горене към бензина помага.
                  За утайките също не бера грижа - средата в резервоара е доста динамична.

                  ПП Виждал ли си как се произвеждат бутилките...и от какъв материал са?
                  Последно редактирано от petar_ray; 06-01-12, 12:14.

                  Коментар


                  • #24
                    От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                    Първоначално публикуван от petar_ray Преглед на мнение
                    ....

                    ПП Виждал ли си как се произвеждат бутилките...и от какъв материал са?.....
                    Ако имаш предвид пропан-бутановите , виждал съм . Ходил съм във Виченца , във фабриката на "Ловато" . Имат една поточна линия и се заваряват със заваръчен автомат на СО2 . Материала не го знам със сигурност , но вероятно става въпрос или за 08 кп , или за Вст 3сп . Отнесено към нашия стандарт , разбира се .
                    А защо питаш ?

                    Иначе ( понеже не съм мерил ) и мен ме глождеше въпроса дали ще стане бутилка с ф315 , щото имам 50-литрова свалена , ама сега ще трябва да търся по-малка
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #25
                      От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      Ако имаш предвид пропан-бутановите , виждал съм . Ходил съм във Виченца , във фабриката на "Ловато" . Имат една поточна линия и се заваряват със заваръчен автомат на СО2 . Материала не го знам със сигурност , но вероятно става въпрос или за 08 кп , или за Вст 3сп . Отнесено към нашия стандарт , разбира се .
                      А защо питаш ?

                      Иначе ( понеже не съм мерил ) и мен ме глождеше въпроса дали ще стане бутилка с ф315 , щото имам 50-литрова свалена , ама сега ще трябва да търся по-малка
                      Имам предвид решението за бензинов резервоар на Лозан и притесненията ти от корозия.
                      В МСМ газ ги правят от горещо валцувана 08 КП, изтеглят дъната, гънат цилиндъра на валоогъващи и заваряват на СО2(на ръка, което въобще не е по-зле).
                      Сещай се как изглежда нова бутилка от вътре(от гледна точка на корозията). И как и се отразява сероводорода например, който така или иначе получаваме като бонус по газостанциите.
                      Ще стане и 315, просто ще намалиш капака и дъното на резервоара от 180, на 170мм. Ще трябва да си подбереш и плитка кутия за сондата(моята е стара и дълбока).

                      ПП Сега се сетих за вариант, който имах като резервен в случай че ми опре някъде при монтажа.
                      Можеш да подложиш планки м/у шасито и фланците на кожуха на резервоара...да кажем 10мм. Къде ще търсиш по-дълги болтове 10Х1.25, обаче не знам.
                      Последно редактирано от petar_ray; 06-01-12, 13:33. Причина: Допълнение

                      Коментар


                      • #26
                        От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                        Първоначално публикуван от petar_ray Преглед на мнение
                        ....Имам предвид решението за бензинов резервоар на Лозан и притесненията ти от корозия.
                        ....
                        Сещай се как изглежда нова бутилка от вътре(от гледна точка на корозията). И как и се отразява сероводорода например, който така или иначе получаваме като бонус по газостанциите.
                        .....
                        Притесненията ми за използвана пропан-бутанова бутилка не бяха за корозията ( тя е едно на ръка , ще се задръства филтъра) , а за безопасността при заваръчни работи .
                        Един варел , държал нафта преди година и промиван няколко пъти , едва не уби човек пред очите ми , при разрязане с плазма . Пропан-бутановата бутилка , която съм свалил преди година и нещо още си смърди на газ , а уж се изпарява . Това мааму стара , няма промиване !

                        Иначе бутилката ми е с малка кутия , та може и да стане номера . Не ми се ще да подлагам планки , щото цялата конструкция ще слезе надолу , а нали всеки сантиметър от просвета е важен , затова и правим лифтове
                        ... та като се постопли времето , ще се заема с операцията и ще напасвам на място Във всеки случай , бензиновото резервоарче ше го врътна от неръждавейка .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          .... ако се наложи заваряване при доработката , акъла не ми го побира как ше се заварява без да гръмне .
                          Много лесно. Пълниш с вода бутилката до шева и си заваряваш като пич. Само първо я припалваш с открит огън няколко пъти за да изгори това, което изплува върху водата и после си теглиш шева. Може и да продължи да се пали, ама няма гърмежи. Преди 2 седмици заварявах при Дядо Владо един бензинов резервоар по този начин, като даже и не го промивах преди операцията.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X