Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

    Здравейте,

    Реших с няколко реда да опиша газификацията на ОФА ДБ X22XE ‘97, може би на някого ще му е от полза.
    По идея от форума реших да намаля размерите на резервоара и да разположа бутилката до него.
    Резервоара е пластмасов, от някакъв трудно горим найлон. Срязах го напречно на 4см от гърловината на бенз. помпа. Всъщност целях да запазя местата на гърловините, за да не ми се налага сложен разкрой от ламарина.
    Лепенето беше истинско приключение, тъй като никъде не намерих информация по въпроса, даже в една тема от форума се питаха неуспешно как да залепят пробит от газаджии пластмасов резервоар на Фрилендър. Мога смело да кажа, че вече пътеката е утъпкана.
    Все пак не съветвам никого да се заема без сериозно да се е подсигурил и проиграл предварително всичко стъпка по стъпка.
    Рязането(след източване и сушене поне ден на слънце) изпълних с прободен трион. От дъното на изрезката си разкроих подходящо парче за кръпка. С газова горелка с широк накрайник(пърлачка) нагрях равномерно в/у плоска повърхност кръпката и с широка дъска я притисках до изправяне. Имайте предвид, че найлона е доста дебел и страната която нагрявате се отпуска, а обратната я дърпа, т.е извива се към студената страна.
    Рано или късно от пърленето следва запалване – характерен белег е образуването на мехури.
    Прървоначално планувах да залепя двете части точково с поялник и да залея с топяща се пластмаса от изрезката за херметичност. Така и направих, но шева става много крехък, освен това капката стопена пластмаса изстива много бързо, без да се сплави с кръпката и в резултат се откъртва.
    След ден размисъл се снабдих със стъкломат на Новол. Изрязах си ленти по 3см и с поялника ги импрегнирах в стените, обличайки двустранно по целия шев. От манипулацията с поялника двата края се загряват до омекване, което позволява вече успешното заливане и сплавяне с разтопен материал(горящо отпадъчно парче).
    Дълго търсих смола устойчива на бензин, докато накрая прочетох указанията на гърба на Новол 720 – полиестерна. Странно как продавачите си нямат хабер от приложимостта на това което продават.
    С нея и вече по-широки ивици от стъкломата обших старателно шева и минах само със смола от вътре.
    Не бях ползвал полиестерна смола, различава се по начина на работа от епоксидната.
    Изтествах кръпката като налях източения бензин и положих резервоара на тази страна.
    По предварителен разчет бутилка с размери 330х430мм (30л) влезе и беше старателно прихваната за кожуха с ламаринени шини. Гърловината сочи към планката за монтаж към шасито. Получи се доста удобно за манипулации по гайките и крановете.
    Останалото беше по-лесно – тръбата до моторния отсек мина по лявата надлъжна греда на шасито. Изпарителя - последователно на парното. Смесител 72мм без клапи за/против гърмежи
    (те служат единствено за да вдигат цената и кръвното на потребителя). Гърловината за пълнене със скрит монтаж на левия пластмасов рог на бронята. Симулатор инжектори и готово.
    Ходихме до Родопите и от там за малко на море. Разход на дълго 10,7/100. В града още не знам. Определено има нужда от ламбда симулатор, но съм доста предубеден към простата симулация.
    Това е в общи линии.

  • #2
    До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

    Дано не разбереш необходимостта от "кихалка" по трудния начин.

    Коментар


    • #3
      До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

      На този тип дебитомери(ако това имаш предвид) не им пречат чак толкова кихавиците.
      Това разбира се не означава, че е приемливо да киха.
      А киха я от безотчетен въздух, я от кофти кабели - още повече при такава бобина.

      Коментар


      • #4
        До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

        На тоя тип дебитомери кихавиците им пречат до толкова , че след като си го разбрал си олекнал със едни 500лв!
        Имам един такъв мога да ти го дам да видиш как ще работи със него!!!
        И едно питане, Наистина ли смесителя е Ф72мм, че нещо големичък ми се види! Можеш ли да пуснеш малко снимчици на монтажчето?
        Иначе честито за разхода, това е поредната Фронтера дето почти не гори газ!!!
        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

        Коментар


        • #5
          До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

          Благодаря! Свикнал съм да пораждам недоверие.
          Наистина е 72мм - от някакъв каталог го избра мацката. Особенно бях доволен, че е без клапи за/против кихавици. Те са едно удачно място за лапане на безотчетен въздух (достатъчно е да огледаш изработката), за това слагам и наклоненанта черта на за/против. Освен това тези с клапи са очевидно за монтаж веднага след кутията на възд. филтър, а тази залепна след маркуча, непосредствено преди дросела. При това маркуча не опира в капака.
          По този начин намалявам обема изпълнен с горивовъзд. смес точно с обема на маркуча от филтъра до дросела. От там и потенциалния взрив.
          Струва си да се поанализират причините за кихане, а аз съм имал доста материал за размисъл.
          Както и да е, връщам се към първото изречение.
          Мислех да снимам резервоара и бутилката - те бяха трудната част, но бях се вкиселил и ...

          Коментар


          • #6
            До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

            Първо поздравление за сполучливата работа!Второ снимков материал никога не е излишен!Трето незнам защо си против гръм клапа?Четвърто сам си монтирах газ на ОФА ДБ Х22ХЕ 97г.+ гръм клапа за мое успокоение!Разхода е при 80-90км. 9литра при 100-120км. 11литра. над 120 до 150км. 14-17 литра!Гърми само когато свърши горивото, и педала е максимално натиснат!Сигурен съм,че все някога ще ти гръмне,затова е желателно гръм клапа(за твое успокоение!)Имам и снимков материал който може да се публикува(изпарител,Старт петрол,клапан,смесител,копче,бутилка,зарядно)Въздух няма как да вземе от гръм клапата,защото има гумено уплътнение(можеш да си го обиколиш със силикон!).При цена на бензина от 2лв. никога не е излишно монтаж на газ(за дизела не се отнася)!
            Последно редактирано от STROIL; 18-08-09, 11:54. Причина: Допълнение

            Коментар


            • #7
              До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

              Първоначално публикуван от stroil Преглед на мнение
              Първо поздравление за сполучливата работа!Второ снимков материал никога не е излишен!Трето незнам защо си против гръм клапа?Четвърто сам си монтирах газ на ОФА ДБ Х22ХЕ 97г.+ гръм клапа за мое успокоение!Разхода е при 80-90км. 9литра при 100-120км. 11литра. над 120 до 150км. 14-17 литра!Гърми само когато свърши горивото, и педала е максимално натиснат!Сигурен съм,че все някога ще ти гръмне,затова е желателно гръм клапа(за твое успокоение!)Имам и снимков материал който може да се публикува(изпарител,Старт петрол,клапан,смесител,копче,бутилка,зарядно)Въздух няма как да вземе от гръм клапата,защото има гумено уплътнение(можеш да си го обиколиш със силикон!).При цена на бензина от 2лв. никога не е излишно монтаж на газ(за дизела не се отнася)!
              Я кажи ти колко милиметра дросел сложи? И Покажи снимки на монтажа!
              Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

              А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

              Коментар


              • #8
                До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                Я кажи ти колко милиметра дросел сложи? И Покажи снимки на монтажа!
                Колега смеситялят ми е точно 68,2мм. по каталог и пошублер едно към едно!Снимките следващият път(издирвам си кабела за фотоапаратчето).На колегата 72мм. май е мношко и ще си взима въздух от там.Ако е така спасението е само едно,режи се вътрешна гума на балканче около 2-3см лента,след което с разпъване се слага на смесителя за уплътнение,разтоянието м/у смесителя и стената на дроселовата клапа(ще стане поясно със изчакване на снимките)!

                Коментар


                • #9
                  До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                  А, това с гумата ще го пробвам, само откъде ще намеря балканче... Иначе 72мм не са много, все пак в горния си край гърловината на колектора има стъпало.
                  Поздрави на всички самообслужващи се! К'во ще правят майсторите с такива като нас?

                  Коментар


                  • #10
                    До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                    Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                    Покажи снимки на монтажа!
                    1.Изпарител,Газов клапан и Старт петрол!
                    2.Копчето
                    3.Въпросното уплътнение с гума
                    4.Зарядно
                    5.Гръм клапа(за успокоение на мен)
                    6.Бутилка за бравих да я снимам.35л. пура отзат до десния калник.Събирасе перфектно по размер.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SSA40020.jpg
Прегледи:1
Размер:166.1 КБ
ID:5119212

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SSA40028.jpg
Прегледи:1
Размер:131.2 КБ
ID:5119213

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SSA40023.jpg
Прегледи:1
Размер:141.7 КБ
ID:5119214

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SSA40027.jpg
Прегледи:1
Размер:89.4 КБ
ID:5119215

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SSA40024.jpg
Прегледи:1
Размер:121.9 КБ
ID:5119216

                    Коментар


                    • #11
                      До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                      Тази клапа,толкова далече,дали ще спаси дебитомера?
                      Румен Николов

                      0888 358 572

                      Коментар


                      • #12
                        До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                        Първоначално публикуван от sineto Преглед на мнение
                        Тази клапа,толкова далече,дали ще спаси дебитомера?
                        Въобще няма шансове! По скоро през нея ще излетят парчетата от него!
                        Може само да спаси кутията на филтъра от пръскане! Тук клапата трябва да е монтирана пред дебитомера и е със съвсем друга конструкция.
                        Но мен лично ми е интересно онова тумбурлаче със кабелчетата и врътката дето стои на маркуча. Прилича на управляващ дросел от Ламбда контрол система, ама като го гледам са му подадени само плюс и минус! Значи не е управляемо от модул. Явно е някъкво чудо на инженерната газаджийска мисъл!
                        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                        Коментар


                        • #13
                          До: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                          Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                          Въобще няма шансове! По скоро през нея ще излетят парчетата от него!
                          Може само да спаси кутията на филтъра от пръскане! Тук клапата трябва да е монтирана пред дебитомера и е със съвсем друга конструкция.
                          Но мен лично ми е интересно онова тумбурлаче със кабелчетата и врътката дето стои на маркуча. Прилича на управляващ дросел от Ламбда контрол система, ама като го гледам са му подадени само плюс и минус! Значи не е управляемо от модул. Явно е някъкво чудо на инженерната газаджийска мисъл!
                          Въпросното тумбурлаче е Старт Петрол.Сиреч служи най-вече за спиране на остатъчните газове.При даден контакт отваря също така и от там се регулира газта.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:elettrovalvola%20start-petrol.jpg
Прегледи:1
Размер:39.3 КБ
ID:5119423
                          Много малко хора го използват,но нее излишен!
                          За дебитомера,той няма право на глас поради това,че е издухан вече!
                          Последно редактирано от STROIL; 26-08-09, 10:44. Причина: Допълнение

                          Коментар


                          • #14
                            От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                            Здравейте,

                            Докладвам за ъпгрейда.
                            След като три пъти пластмасовия резервоар се пука по шевовете и ми писна да го лепя и подсилвам, преминах към ламарина.
                            Освен това бутилката ми малееше - 25-28л са малко за джип.
                            Подбрах 50л бутилка с размери 300/710мм, на МСМ газ и в оставащото пространство на оригиналния щит насадих ламаринен резервоар.
                            Получи се добре с размери 700(500)/260/180мм - дължина(малка основа)/височина/ширина. Исках да си спестя многото шевове и се постарах да си направя разгъвка.
                            Стените по бедрата на трапеца от напречното сечение оставих с шевове - така или иначе при огъването неточностите си казват думата, та ги кроих по модела.
                            Заиграх се с гърловината за пълнене, за да я изкарам на оригиналното и място(по полярни координати ), за отдушника предпочетох да удължа маркуча.
                            Шевовете допълнително обработих и залях с полиестерна смола и пълнеж.
                            За помпата изрязах гърловината от оригиналния резервоар на 10мм по периферията, захванах я с попнитове по нея и залях със същата смола.
                            Ползвах и случая да сменя напуканите маркучи.
                            Днес монтирам.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM_0237.jpg
Прегледи:1
Размер:166.0 КБ
ID:5333445 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM_0238.jpg
Прегледи:1
Размер:164.7 КБ
ID:5333446

                            Коментар


                            • #15
                              От: ОФА ДБ X22XE ‘97 и газ

                              Добра работа ,Адаш!Браво!

                              Изглежда много добре ,а и ламаринения резервоар е по-сигурен.
                              Пожелавам ти успешен монтаж и много безаварийни километри през новата година.
                              Поздрави.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X