Здравейте,
Реших с няколко реда да опиша газификацията на ОФА ДБ X22XE ‘97, може би на някого ще му е от полза.
По идея от форума реших да намаля размерите на резервоара и да разположа бутилката до него.
Резервоара е пластмасов, от някакъв трудно горим найлон. Срязах го напречно на 4см от гърловината на бенз. помпа. Всъщност целях да запазя местата на гърловините, за да не ми се налага сложен разкрой от ламарина.
Лепенето беше истинско приключение, тъй като никъде не намерих информация по въпроса, даже в една тема от форума се питаха неуспешно как да залепят пробит от газаджии пластмасов резервоар на Фрилендър. Мога смело да кажа, че вече пътеката е утъпкана.
Все пак не съветвам никого да се заема без сериозно да се е подсигурил и проиграл предварително всичко стъпка по стъпка.
Рязането(след източване и сушене поне ден на слънце) изпълних с прободен трион. От дъното на изрезката си разкроих подходящо парче за кръпка. С газова горелка с широк накрайник(пърлачка) нагрях равномерно в/у плоска повърхност кръпката и с широка дъска я притисках до изправяне. Имайте предвид, че найлона е доста дебел и страната която нагрявате се отпуска, а обратната я дърпа, т.е извива се към студената страна.
Рано или късно от пърленето следва запалване – характерен белег е образуването на мехури.
Прървоначално планувах да залепя двете части точково с поялник и да залея с топяща се пластмаса от изрезката за херметичност. Така и направих, но шева става много крехък, освен това капката стопена пластмаса изстива много бързо, без да се сплави с кръпката и в резултат се откъртва.
След ден размисъл се снабдих със стъкломат на Новол. Изрязах си ленти по 3см и с поялника ги импрегнирах в стените, обличайки двустранно по целия шев. От манипулацията с поялника двата края се загряват до омекване, което позволява вече успешното заливане и сплавяне с разтопен материал(горящо отпадъчно парче).
Дълго търсих смола устойчива на бензин, докато накрая прочетох указанията на гърба на Новол 720 – полиестерна. Странно как продавачите си нямат хабер от приложимостта на това което продават.
С нея и вече по-широки ивици от стъкломата обших старателно шева и минах само със смола от вътре.
Не бях ползвал полиестерна смола, различава се по начина на работа от епоксидната.
Изтествах кръпката като налях източения бензин и положих резервоара на тази страна.
По предварителен разчет бутилка с размери 330х430мм (30л) влезе и беше старателно прихваната за кожуха с ламаринени шини. Гърловината сочи към планката за монтаж към шасито. Получи се доста удобно за манипулации по гайките и крановете.
Останалото беше по-лесно – тръбата до моторния отсек мина по лявата надлъжна греда на шасито. Изпарителя - последователно на парното. Смесител 72мм без клапи за/против гърмежи
(те служат единствено за да вдигат цената и кръвното на потребителя). Гърловината за пълнене със скрит монтаж на левия пластмасов рог на бронята. Симулатор инжектори и готово.
Ходихме до Родопите и от там за малко на море. Разход на дълго 10,7/100. В града още не знам. Определено има нужда от ламбда симулатор, но съм доста предубеден към простата симулация.
Това е в общи линии.
Реших с няколко реда да опиша газификацията на ОФА ДБ X22XE ‘97, може би на някого ще му е от полза.
По идея от форума реших да намаля размерите на резервоара и да разположа бутилката до него.
Резервоара е пластмасов, от някакъв трудно горим найлон. Срязах го напречно на 4см от гърловината на бенз. помпа. Всъщност целях да запазя местата на гърловините, за да не ми се налага сложен разкрой от ламарина.
Лепенето беше истинско приключение, тъй като никъде не намерих информация по въпроса, даже в една тема от форума се питаха неуспешно как да залепят пробит от газаджии пластмасов резервоар на Фрилендър. Мога смело да кажа, че вече пътеката е утъпкана.
Все пак не съветвам никого да се заема без сериозно да се е подсигурил и проиграл предварително всичко стъпка по стъпка.
Рязането(след източване и сушене поне ден на слънце) изпълних с прободен трион. От дъното на изрезката си разкроих подходящо парче за кръпка. С газова горелка с широк накрайник(пърлачка) нагрях равномерно в/у плоска повърхност кръпката и с широка дъска я притисках до изправяне. Имайте предвид, че найлона е доста дебел и страната която нагрявате се отпуска, а обратната я дърпа, т.е извива се към студената страна.
Рано или късно от пърленето следва запалване – характерен белег е образуването на мехури.
Прървоначално планувах да залепя двете части точково с поялник и да залея с топяща се пластмаса от изрезката за херметичност. Така и направих, но шева става много крехък, освен това капката стопена пластмаса изстива много бързо, без да се сплави с кръпката и в резултат се откъртва.
След ден размисъл се снабдих със стъкломат на Новол. Изрязах си ленти по 3см и с поялника ги импрегнирах в стените, обличайки двустранно по целия шев. От манипулацията с поялника двата края се загряват до омекване, което позволява вече успешното заливане и сплавяне с разтопен материал(горящо отпадъчно парче).
Дълго търсих смола устойчива на бензин, докато накрая прочетох указанията на гърба на Новол 720 – полиестерна. Странно как продавачите си нямат хабер от приложимостта на това което продават.
С нея и вече по-широки ивици от стъкломата обших старателно шева и минах само със смола от вътре.
Не бях ползвал полиестерна смола, различава се по начина на работа от епоксидната.
Изтествах кръпката като налях източения бензин и положих резервоара на тази страна.
По предварителен разчет бутилка с размери 330х430мм (30л) влезе и беше старателно прихваната за кожуха с ламаринени шини. Гърловината сочи към планката за монтаж към шасито. Получи се доста удобно за манипулации по гайките и крановете.
Останалото беше по-лесно – тръбата до моторния отсек мина по лявата надлъжна греда на шасито. Изпарителя - последователно на парното. Смесител 72мм без клапи за/против гърмежи
(те служат единствено за да вдигат цената и кръвното на потребителя). Гърловината за пълнене със скрит монтаж на левия пластмасов рог на бронята. Симулатор инжектори и готово.
Ходихме до Родопите и от там за малко на море. Разход на дълго 10,7/100. В града още не знам. Определено има нужда от ламбда симулатор, но съм доста предубеден към простата симулация.
Това е в общи линии.
Коментар