Колеги тук с Maxxx ще се опитамe да синтезирамe всичко писано по въпроса за покупката на фронтера. Който се сети нещо което го няма да добавя.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от Вещерпърво огледай от няколко метра - общ външен вид
преди да я запалиш
1 състояние на рамата - вижда се около гумите
огледай внимателно и ако има нужда - пробвай с отверка
моята е 94 година и няма грам ръжда така че безкомпромисно
2 огледай дали се водят всички детайли - процепите между тях трябва да са еднакви
3 огледай салона - волан педали скоростен лост тапицерия таван
ако има люк - огледай за следи от теч
4 загледай километража - всички цифри трябва да се водят перфектно
а при движение стрелката трябва да се движи плавно и без подскоци
ако не е така - имало е интервенция
5 огледай гумите - те не са малък разход !!! лоши гуми - натискай поне 1000 надолу и без да се свениш
търговеца знае много добре защо!!!
ако до тук колата ти хареса
вдигни капака и огледай мотора
ако не е мит - огледай за течове
провери течността в казанчето - трябва да е бистра
ако е турбо - сиреч дизел
свали с една отверка маркуча от турбото към интеркулера - ако има масло - далеч
провери и саждите на ауспуха - не трябва да са мазни
като ги разтриеш трябва да стават на прах - сух
запали мотора - САМ
не давай на търгаша да пипа
най добре го прати да пие кафе за да си на спокойствие
не го слушай какво ти обяснява
колата трябва да запали гладко
гледай как ще вдигне маслото и кога ще огасне лампата
виж и на колко го вдига
остави автомобилът да загрее
5-10 мин като не могат да си позволят да им бръмчи колата - да го духат
ката загрее добре колата - сиреч да отвори термостата
виж кога отваря и как държи температурата
погледни пак в казанчето дали надува
докато загрее колата - провери всички екстри
стъкла огледала климатик фарове и т.н
ако нещо не работи - не слушай че му било само еди какво си
направо казваш или да го оправят или да считат че екстрата я няма
и да знаеш че в много редки случай си свалят музиката
няма оскубана кола в чужбина
настоявай за радиото или сд
ако всичко е ок до момента
време е да разтъпчем желязото
1 виж как влизат скоростите
2 виж къде отделя съединителят
3 провери ръчната спирачка
4 направи няколко кръгчета като се ослушваш за шумове
не ползвай музиката ако има
5 провери на някой плац както си само на задно
с пълен ляв и после пълен десен каретата
6 на някоя поляна включи двойното
ако е с автоматични хъбове - зацепва на половин оборот и може да чуеш леко прищракване
ако започне да щрака дълго и неконтролируемо - далеч
7пробвай на някой баир при спускане на скорост връщаш газта колата да слиза сама на скорост - не трябва да изключва
8 покарай колата поне 20 км
покарай и малко на поляна - 20-30 мин
не се свени да им поискаш този тест
6-7к не се дават всеки ден
при най малкото съмнение - друга
ако всичко е ок - взимай
като я вземеш - сложи едни 1000 лв за регистрация и обслужване
късметПървоначално публикуван от fanaticВещер гледай да не те срещне някой търговец след тия съвети.
Иначе браво много ценно.
Бих добавил само да закараш колата в някой от сервизите на Горубляне и да я дигнете на подемник и да въртиш задните колела не нулева и с една отверка подпряна в средата на дифа а другия и край на ухото да слушаш за метално стържене. Ако е така търсиш друга. Всъщност това е един от най-големите проблеми на фронтерата. Също и смяната на скоростите, че много често вътре има трансмисионно масло вместо каквото трябва.no signature no problems
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениеКолеги тук с Maxxx ще се опитамe да синтезирамe всичко писано по въпроса за покупката на фронтера. Който се сети нещо което го няма да добавя.
Както при всяко 4x4-там трябва да е насочено вниманието при оглед.Мостовете,раздатката/кутията,хъбовете.Те са и цифра.
Двигателят е стандартен оглед и замерване като на всеки автомобил.
Ръждясало купе е индикация за бутурясване и некадърна обработка после.Само една Фронтера досега съм виждал изядена от ръжда без удар-беше домъкната от Дувър.
Силно препоръчително-колата на повдигач и оглед на рама,окачване, предница,лагери на главините.Ако продавача откаже-пътя.
Темата ще е дълга и полезна-ще допълвам и аз,че има какво да се каже.
И основното-да се чете от колегите,които искат да купят такъв автомобил или сервизират след покупката му.
Последно редактирано от maxxx; 19-08-09, 08:41.
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Интересна тема за плюсовете и минусите при дизел, бензин/газ при фронтерите.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=49607no signature no problems
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Бих допълнил и за двигателя, да се измери компресията на цилиндрите. Много е показателно за състоянието на двигателя. Гледайте да е равна компресията на всички цилиндри. За дизелите е важно и да е висока за да няма проблеми с паленето зимата. Ако на някой цилиндър компресията е значително по-ниска от другите значи е много вероятно да има проблем с двигателя. Ако е много ниска на всички цилиндри значи двигателя е доста износен. ВНИМАНИЕ! И все пак имайте едно наум, защото с добавка в маслото може да се вдигне компресията за известно време докато се продаде колата!
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Може да прозвучи нереално и наивно, но съм чувал да се продават фронтери, на които предварително са махнати преден диференциал и полуоски и за това при покупка погледнете отпред отдолу дали ги има налични на колата, защото ако някои не разбира може да включи преден мост и бавни, лампата да светне и да си помисли че всичко е наред. Явно ги продават отделно след това за да печелят повече.
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Всичко, казано до тука, е така, но мисля, че е непосилно за млад купувач по време на избора. Затова, препоръчвам харесаната кола да се закара в специализиран сервиз. Струва 50-90 лв., което е нищо в сравнение с разходите да се направи от бракма - кола, или скрап.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнениеВсичко, казано до тука, е така, но мисля, че е непосилно за млад купувач по време на избора. Затова, препоръчвам харесаната кола да се закара в специализиран сервиз. Струва 50-90 лв., което е нищо в сравнение с разходите да се направи от бракма - кола, или скрап.no signature no problems
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнениеВсичко, казано до тука, е така, но мисля, че е непосилно за млад купувач по време на избора. Затова, препоръчвам харесаната кола да се закара в специализиран сервиз. Струва 50-90 лв., което е нищо в сравнение с разходите да се направи от бракма - кола, или скрап.Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
При ОФА.
Чест проблем за който трябва да се оглеждаме преди покупка:
1. Теч от опашката на СК,
2. Теч от семеринга на задния диф.
3. При възможност е добре да се отвие пробката на СК и да се види дали някой малоумник преди вас не е сипал трансмисионно или друго масло различно от двигателно. В този случай колата ще върви но не дълго време. Маслото се познава лесно, обикновено е червено а такова двигателно няма.
4. Проверете хидравликата. 99% от фронтерите имат луфт. Това не е проблем но е факт който може да ви смъкне някой лв.
5. Карето на кормилния прът също винаги хлопа.
Ако се сетя още нещо ще пиша пак.no signature no problems
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Колеги не искам да споря с вас... (и без това съм нов) но смятам че след всичко казано от вас хората не трябва да копуват никаква фронтера производство под 2004. Или да я купят по следния начин:
В повечето случай Фронтера в момента струва около 5000лв
искате двигатели на по 200 000км да нямат масло при турбото,да нямат ръжда да имат много висока компресия да нямат течове да нямат лувтове, да се даде автомобил на специализиран сервиз за съответна сума да се гледат гуми външни забележки - итн. (аз нямам нищо против да се гледат тези неща при оглед) но не можете да искате от автомобил на 12-13г. да е перфектен разбирам че това нещо е хубаво но просто съдя и по моята тя е 1998 2.5тдс имам я малко над една година. Много съм доволен но ето следният случай при мен. Когато я купих нямаше масло във маркуча след филтъра обаче в последните месеци започна да има, и имах възможноста реших да сменя турбото с ново
реших да сменя сигментите както и гарнитурата на главата+виско-то (перката) и хидравличните повдигачи обтягаща и две паразитни ролки (ремък и филтри нормално всяка година да се сменят) (отворихме я видяхме че цилиндрите и буталата са в нормата на износване чрез микрометър-но ключа на сигментите беше значително голям) смених нещата който казах без да пипам нищо друго работата и разхода се подобриха значително да не говорим за компресията повиши се с 30%. И досега си го карам без никакъв проблем. Оставам обаче без работа и нямам средства да подържам джипа и решавам да го продавам. Идва клиент горе долу гледа нещата който сте описали
и като видя че отдолу на картера има силикон (ако някой е отварял картер ще знае че заводско се слага силикон и няма гарнитура) Но КЛИЕНТА: НЕ КРАЙ този двигател е отварян не е направен като хората турбото е заминало дюзите не работели сигментите са износени шумно работел и повече от 3000лв не можел да ми даде за джипа. Ами аз как да разсъждавам. И извинявам се но смятам Че изпускате най важното когато се гледа един автомобил и това е и цената Освен да го пусна за 10000 пък да ми свалят тогава пък никой няма да дойде (българина иска перфектен автомобил за максимално ниска цена) Исках просто да се искажа нядявам се няма да имам мнения като объркал си темата или тем подобни (и все пак тези неща който сте написали са много полезни Но от случката съм много раздвоен незнам какво да мисля.
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Не се ядосвай. Юнакът е решил да те понатисне, "нали е криза".... Като иска Фронтера за 3000, да си намери. Ако е имал сериозни намерения, щеше поне да поиска тестдраив и преглед в сервиз. Наистина, от гледна точка на продаващия нещата са пресилени, но почти всички от нас са "горели". Никой не очаква стара кола да е в заводските норми, но си има някакъв "поносим" минимум на състоянието. Ако се продава за 1000 лева, даже и да няма мотор ще я взема."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Колега,в тая тема обсъждаме какво да гледаме,а не колко да платим или за колко да продадем.
Естествено,че пазара определя цената.
Но да знаеш от три аналогични автомобила по 5000 лв. кой да избереш,на база прочетеното тук.
За ръжда при неблъскана Фронтера-информирай се още/имам предвид дори ОФА/.За мотор на 250 000+ в завидно здраве,пак.Нямам предвид маслообирачи,термостат или някоя гарнитурка.
Това,че си попаднал на маргъза,дето не е в час и/или иска да те събаря в цената-не е рядкост.
Лично мнение-карай си машината,че не се знае на какъв таралясник за стягане ще попаднеш и дали парите от Фронтерата ще ти стигнат.
п.п.-с Куздов сме се застъпили.
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от Frontera1998 Преглед на мнениеКолеги не искам да споря с вас... (и без това съм нов) но смятам че след всичко казано от вас хората не трябва да копуват никаква фронтера производство под 2004. Или да я купят по следния начин:
П.С. Карай си фронтерата никой няма да оцени колко средства си налял в нея.... аз ако почна да смятам мойта със сигурност ще ударя 12 000 лв.no signature no problems
Коментар
-
До: Какво да гледаме при покупка на Фронтера!
Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениеАз не виждам проблем? Мойта е на 244 000 км, няма ръжда никъде ( както и повечето фронтери ) двигателя не е зален в масло, всички агрегати работят идеално. Обаче за 16 годишна кола салона е захабен, и външния вид не е добър. За всеки влак си има пътници, ако поискам 6000 лв. за нея някой ще ми се изсмее но ако искам съобразена с външния вид и години цена? Тук описваме какво да се гледа а не че не може да се направи приемлив компромис. Но той си е строго индивидуален и зависи само и единствено от човека с парите. Всеки от нас се е напатил от тарикатски номерца на авто-търговците и това е инфо. именно за прикрити евентуални проблеми.
П.С. Карай си фронтерата никой няма да оцени колко средства си налял в нея.... аз ако почна да смятам мойта със сигурност ще ударя 12 000 лв.
Демек искам да кажа, че критериите по които се избират колите са в една степен доста субективни(някои хора искат да лъска и незнам ти какво и като видят, че това не е така независимо от цялостното състояние на колата си викат мааани бегаи от тоя кошник), но ако се погледне по обективно на нещата и все пак се вземе под внимание, че ще се купува кола 2-ра ръка се правят известни компромиси и пак най-важното е, че кола и жена са на късмет.Nissan Navara D22 YD25 Double Cab
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар