Здравейте,
Не че е кой знае какво, но понеже вчера си оправих датчика за АБС на дясното колело реших да постна малко снимки.
Всички майстори на които я водих бяха на мнение че датчика е изгорял (?!), и понеже е мн. трудно до невъзможно да се извади без да се строши, искаха направо да слагат нов (700лв).Някои казваха че е десния, други - левия.
Интересно е да се отбележи и че този датчик е различен за двете колела и освен това модела е специфичен в зависимост от комп-а на колата.
В един друг сервиз обаче, установиха че единия кабел на левия датчик, черния е прогнил(корозирал) до капачката.
Изгнилото беше толкова близо до датчика че нямаше как да се запои.
След неуспешно търсене в ебай както и чрез познати в Англия и Германия, все пак реших да се поизцапам и аз малко и да хвърля едно око преди да купя чисто нов.
Установих че от купето, до главината слизат 4 кабела в сноп, със буксa, която се вижда дори и без да се смъква колелото, до амортисьора.
* черен и червен - към АБС датчика.
* бял и син - към спирачния модул.

Замерване на огледалния сноп на лявото колело, при разкачена букса към купето, показа 0Ω съпротивление на спирачната верига и около 170Ω при тази на АБС-датчика.
(приблизително, понеже омметъра беше с калпава индикация
)
За да замеря и сравня проблемния десен, се реших да му направя дисекция :-). Така и така е за смяна.
Капачката бе изрязана и изводите (две шини) се показаха.


Замерването показа същите параметри като на лявото колело, което ме наведе на мисълта че всъщност датчика си е ок, само кабела му е дал фира.
Последва смяна на целия кабелен сноп и буксите, почистване и запояване на изводите на датчика и заливане със горещ силикон.
Смяната на кабелния сноп всъщност се оказа най-пипкавата работа, заради мръсотиите и якото му закрепване към носача.
((ABS)) лампата на таблото спря да свети след първите 50 метра а при първото по-рязко чукване на спирачките, специфичното за АБС-а "ритане" ме изкефи максимално.
По-нататък ще го сменя но за сега ще е така :-)
Не че е кой знае какво, но понеже вчера си оправих датчика за АБС на дясното колело реших да постна малко снимки.
Всички майстори на които я водих бяха на мнение че датчика е изгорял (?!), и понеже е мн. трудно до невъзможно да се извади без да се строши, искаха направо да слагат нов (700лв).Някои казваха че е десния, други - левия.
Интересно е да се отбележи и че този датчик е различен за двете колела и освен това модела е специфичен в зависимост от комп-а на колата.
В един друг сервиз обаче, установиха че единия кабел на левия датчик, черния е прогнил(корозирал) до капачката.
Изгнилото беше толкова близо до датчика че нямаше как да се запои.
След неуспешно търсене в ебай както и чрез познати в Англия и Германия, все пак реших да се поизцапам и аз малко и да хвърля едно око преди да купя чисто нов.
Установих че от купето, до главината слизат 4 кабела в сноп, със буксa, която се вижда дори и без да се смъква колелото, до амортисьора.
* черен и червен - към АБС датчика.
* бял и син - към спирачния модул.

Замерване на огледалния сноп на лявото колело, при разкачена букса към купето, показа 0Ω съпротивление на спирачната верига и около 170Ω при тази на АБС-датчика.
(приблизително, понеже омметъра беше с калпава индикация

За да замеря и сравня проблемния десен, се реших да му направя дисекция :-). Така и така е за смяна.
Капачката бе изрязана и изводите (две шини) се показаха.


Замерването показа същите параметри като на лявото колело, което ме наведе на мисълта че всъщност датчика си е ок, само кабела му е дал фира.
Последва смяна на целия кабелен сноп и буксите, почистване и запояване на изводите на датчика и заливане със горещ силикон.
Смяната на кабелния сноп всъщност се оказа най-пипкавата работа, заради мръсотиите и якото му закрепване към носача.
((ABS)) лампата на таблото спря да свети след първите 50 метра а при първото по-рязко чукване на спирачките, специфичното за АБС-а "ритане" ме изкефи максимално.
По-нататък ще го сменя но за сега ще е така :-)
Коментар