Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Глава двигател С20NE?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Глава двигател С20NE?

    А дали няма и такъв мързелив начин да се сменят гумечките на клапаните без да се сваля главата, че вчера ми обадиха цена за труд за тая процедура от 200лв. което ми охлади желанието да я водя на майстор!! Като сложиш и 40лв за гарнитура и 10лв за вложки то работата става бая дебела!!!
    ПОМОЩ!!!
    Двигателя е X20SE
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

    Коментар


    • #17
      До: Глава двигател С20NE?

      Би трябвало да може....Само се свалят пружините със скобата. Буталото преди това се докарва на ГМТ, за да не пропадат клапаните навътре. Може и да ги подпираш през отвора на свещта, но е по-досадно и връткаво и ти отнема едната ръка. Огледай ги и виж дали могат да се изчоплят отгоре и ако могат, действай смело.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #18
        До: Глава двигател С20NE?

        Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
        А дали няма и такъв мързелив начин да се сменят гумечките на клапаните без да се сваля главата, че вчера ми обадиха цена за труд за тая процедура от 200лв. което ми охлади желанието да я водя на майстор!! Като сложиш и 40лв за гарнитура и 10лв за вложки то работата става бая дебела!!!
        ПОМОЩ!!!
        Двигателя е X20SE
        Става гимнастиката,както колегата kuzdov е писал.Съответното бутало на ГМТ,освобождаваш конусите и подпираш клапаните/аз бъркам през гнездото на свеща.Провери си само бронзовите водачи на клапаните-може да има хлабина,която да разбрица новите маслообирачи.Тогава главата долу,иначе не е проблем да ги подмениш без допълнително оскъпяване на процедурата.

        Коментар


        • #19
          До: Глава двигател С20NE?

          Така, процедурата е същата която някога съм правил на Лада. Но там не беше проблем да махнеш разпределителният вал.
          До момента останах със впечатление че на Фронтерите е проблем махането на вала. Или само се махат кобиличките и повдигачите със гореспоменатото устройство, а вала остава и не пречи за освобождаването на клапаните посредством вилката(скобата)?
          И в допълнение всички клапани ли имат вложки или само смукателните?
          Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

          А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

          Коментар


          • #20
            До: Глава двигател С20NE?

            Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
            Така, процедурата е същата която някога съм правил на Лада. Но там не беше проблем да махнеш разпределителният вал.
            До момента останах със впечатление че на Фронтерите е проблем махането на вала. Или само се махат кобиличките и повдигачите със гореспоменатото устройство, а вала остава и не пречи за освобождаването на клапаните посредством вилката(скобата)?
            И в допълнение всички клапани ли имат вложки или само смукателните?
            Преди четири години правих интервенции,но мисля,че няма разлика при монтаж/демонтаж и укрепване на всмукателни и изпускателни клапани.Вала се лъже,пинкавела е,но става.Иначе през просото-главата долу и всичко подред.

            Коментар


            • #21
              До: Глава двигател С20NE?

              Мисля, че все пак много трудно ще стигнеш до клапаните отгоре без да се махне вала. Те се явяват почти под него и мисля, че доста трудно ще стне освобождаването на черупките на пружината на клапана. Хидравличните повдигачи са по-встрани от вала и се дърпат само нагоре. Но както пише колегата kalin 09 има пиниз да се извади валът с повдигане на двигателя и тогава би трябвало да стане смяната на гумичките безпроблемно. Не съм сигурен обаче, че валът може да излезе напред към радиатора. "Все пак няма невъзможни неща".
              В краен случай съм виждал да се отвиват винтовете на главата и внимателно да се свали кожуха с вала. Преди това се източва водата. После се слагат шайби на винтовете и се завиват 2 или 4 внимателно и не прекалено стегнато обратно на местата им, които държат главата да не мърда докато се работи по нея. Това обаче крие все пак риск да се размести гарнитурата на главата и тогава трябва да се смени и тя. После се слага обратно кожуха с вала като предварително се намазва с подходящ силикон, който оплътнява двете повърхнотти. Там няма гарнитура. Винторете на главата се стягат обратно с динамометричен ключ на определените за този двигател кила. Най-добре е ако имаш възможност да ги смениш с нови, защото старите са разтеглени и крият риск да се скъсат. Това е в идеалния случай когато работиш по стандарт. Иначе от един път мисля, че и старите ще издържат.
              Виждал съм тозе ремонт с очите си на двигател 1.3 на кадетт. Тогава гарнитурата не помръдна и така ми смениха вала.
              Успех, ако се захванеш. Аз още не съм пипнал нищо по мойта фронтера, но като почна ще споделя как е станало.

              Коментар


              • #22
                До: Глава двигател С20NE?

                Най вероятно ще се захвана, защото няма да платя 200лв за нещо което и аз мога да направя, а именно да сваля главата и да сменя вложките!
                Само ме е яд ,че преди две години сменях гарнитура, а не смених вложки и сега трябва да повтарям процедурата, та за това не ми се сваляше глава, но няма пълно щастие!!!
                Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                Коментар


                • #23
                  До: Глава двигател С20NE?

                  Щом си го правил някога ще се справиш и сега. Само понапръскай няколко дена винтовете на изходните тръби да не ти се скъсат. И не забравяй да си купиш и гарнитурите за колекторите. Не са скъпи.
                  Успех и да споделиш.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Глава двигател С20NE?

                    Ето каквонаправих най-накрая. Купих си подходящия инструмент и смених без никакъв проблем хидравличните повдигачи, кобилиците и пуловете без да свалям или разхлабвам главата. Много бързо и лесно наистина.
                    Хиляди благодарности на Petrol fen за това, че ме открехна с какъв инструмент да си свърша работата бързо и лесно. Благодарности разбира се и на kalin 09 и всички останали. Сега двигателят е много безшумен и работи перфектно.
                    Не успях обаче да сменя гумичките на клапаните, защото скобата не може да натисне клапана без пула върху него. А и оста на клапана се пада под вала и не исках да рискувам да сложа някоя гумичка накриво. По принцип водачите на клапаните все пак ми се струва, че е невъзможно да се сменят без да се махне вала.
                    Форума е наистина невероятно полезен. Съжалявам, че няма да мога да услужа с тази скоба във форума на някои от вас, защото я подарих на приятел, който ме пуска да му ползвам сервиза. Но мога да кажа от къде я купих в София. Магазина на Драпер е бил на ул. Фр. Нансен, после в Горубляне, а сега е вече в Дружба 2 накрая на Т-образното кръстовище до метанстанцията. Той е магазин за инструменти и там продават и Драпер. Цената е 32 лв.
                    Нямам много снимки, защото си забравих апарата и снимах с телефона, но пак е нещо.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #25
                      До: Глава двигател С20NE?

                      Сега вече си припомних.Радвам се че си успял.За гумичките ще трябва да се свали главата,защото единствения друг начин е вала да излезе в посока на делкото,което при теб няма как да стане
                      Калин Владов,09РСПБЗН

                      Коментар


                      • #26
                        От: До: Глава двигател С20NE?

                        Да съживя малко темата!
                        След като колегата sony bono ми купи и донесе от София гореспоменатият инструмент, За което съм му много благодарен, се захванах да проверя дали може да се сменят гумичките на клапаните без да се сваля главата.
                        Отговорът е ДА!
                        Вярно малко е играчка , но става. Самият инструмент се наложи да го поизпиля странично около 2мм, за да не закача конусчетата когато слиза надолу. Натиска се тарелката странично приз половината и със пинсети се вадят конусчетата. Много вимавайте да не изтървете клапана ако ви се налага да превъртатае вала. Иначе когато се постави във ГМТ клапана си опира идеално във буталото и конусчетата се освобождават.
                        Ако се направи малка доработка на инструмента, каквато мисля да направя,смяната ще стане още по лесна. Смятам да заваря още едно палче отстрани за да може да се натиска равномерно тарелката от двете страни и да не се криви.
                        Самата вложка се натиска леко на водача със обърнатата на обратно чашка която е отгоре на пружината, поставяте вложката захлупвате я със чашката и после със две отверки я натискате внимателно по периферията.
                        Вложката предварително се намазва със масло. При натисканито се усеща сас прави Щрак и спира. Не я насилвайте повече защото ще се скъса. Във никъкъв случай не начуквайте вложките, гаранция че ще се скъсат. Каквато и беше причината заради която влязох във това приключение, "майстора" доста ги е начукал!!!
                        Дано съм ви полезен!
                        Хубав ден!!!
                        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                        Коментар


                        • #27
                          От: До: Глава двигател С20NE?

                          Доста интересно и полезно, не подпираш ли клапана с крива отверка през отвора на свеща? или буталото се качва толкова ,че подпира клапана? Защото знам ,че не удрят клапани при скъсан ремък , та затова питам.А на ''майстора'' му направи това ,което той ти е направил на вложките....
                          Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                          Коментар


                          • #28
                            От: До: Глава двигател С20NE?

                            Клапана не опира когато го натиска само гърбицата на вала. Но със уреда се натиска по-надолу и си опира във буталото безгрижно.
                            Със отверка може да си го подбутваш ако се налага!
                            Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                            А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                            Коментар


                            • #29
                              От: До: Глава двигател С20NE?

                              Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                              Да съживя малко темата!
                              След като колегата sony bono ми купи и донесе от София гореспоменатият инструмент, За което съм му много благодарен, се захванах да проверя дали може да се сменят гумичките на клапаните без да се сваля главата.
                              Отговорът е ДА!
                              Вярно малко е играчка , но става. Самият инструмент се наложи да го поизпиля странично около 2мм, за да не закача конусчетата когато слиза надолу. Натиска се тарелката странично приз половината и със пинсети се вадят конусчетата. Много вимавайте да не изтървете клапана ако ви се налага да превъртатае вала. Иначе когато се постави във ГМТ клапана си опира идеално във буталото и конусчетата се освобождават.
                              Ако се направи малка доработка на инструмента, каквато мисля да направя,смяната ще стане още по лесна. Смятам да заваря още едно палче отстрани за да може да се натиска равномерно тарелката от двете страни и да не се криви.
                              Самата вложка се натиска леко на водача със обърнатата на обратно чашка която е отгоре на пружината, поставяте вложката захлупвате я със чашката и после със две отверки я натискате внимателно по периферията.
                              Вложката предварително се намазва със масло. При натисканито се усеща сас прави Щрак и спира. Не я насилвайте повече защото ще се скъса. Във никъкъв случай не начуквайте вложките, гаранция че ще се скъсат. Каквато и беше причината заради която влязох във това приключение, "майстора" доста ги е начукал!!!
                              Дано съм ви полезен!
                              Хубав ден!!!
                              Радвам се, че ти е свълшил работа инструмената и най-вече, че точно това ти е излезнал проблемът с пренабитите гумички както си говорихме на автогарата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X