Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтерата загрява!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фронтерата загрява!

    Здравейте колеги.Притежавам Опел Фронтера 2.0 бензин къса база 96г.Живея в София.От известно време мотора започна да загрява повечко т.е 10 мин.в задръстване и стрелката достига последното деление след което се включва перката(тя е електрическа).Интересното е, че като пусна колата по инерция стрелката слиза до първото деление.Днес бях при майстор с който отворихме капачката на разширителния съд и като загря колата водата започна да излиза от съда!Неговия извод е, че гарнитурата на главата е за смяна!Аз изчетох всички подобни мнения във форума и започвам да си мисля, че е точно в това проблема.Сменил съм термостата преди месец.
    Моля, тези които знаят нещо по въпроса да помогнат със съвет-да сменям ли гарнитурата или проблема е другаде.
    Понеже не съм си имал работа с автосервизи се чудя кой ще ми свърши тази работа!

  • #2
    До: Фронтерата загрява!

    Въведи "загрява" там където пише "търсене" и чети! Много сме писали. Остави си главата и гарнитурата за "десерт"
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Фронтерата загрява!

      Забравих да спомена, че като я запалих и оставих да поработи на място под ауспуха забелязах пръски от вода!
      Дали не влиза вода в цилиндрите?
      Както и да е - спирам да карам докато не реша проблема!
      С Ваша помощ разбира се!

      Коментар


      • #4
        До: Фронтерата загрява!

        Първоначално публикуван от horozovvv Преглед на мнение
        Забравих да спомена, че като я запалих и оставих да поработи на място под ауспуха забелязах пръски от вода!
        Дали не влиза вода в цилиндрите?
        Както и да е - спирам да карам докато не реша проблема!
        С Ваша помощ разбира се!
        Пръски вода излиза от всеки автомобил. Няма нищо общо с вода в цилиндрите. Преди да дадеш 500 лв. за гарнитури и т.н. си смени датчика за включване на перката, промий си цялата охладителна система, виж дали ти загрява равномерно радиатора, смени си пак термостата с оригинален. И най-вече прочети темите в раздел ОПЕЛ. През 2 седмици дъвчем едно и също.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          До: Фронтерата загрява!

          Тази сутрин запалих Фронтерата, а от ауспуха бял пушек-по скоро като пара.Не е много, но ме тревожи!Изчаках я да загрее,стрелката подмина средното деление и не спира.Маркучите са като камък.Радиатора равномерно затоплен.Получава се силно налягане в системата.А термостата и датчика ги смених.

          Коментар


          • #6
            До: Фронтерата загрява!

            Проверихте ли и водната помпа? Ако не сте го направете просто да изключите и тези варианти. Промиите и системата въпреки, че радиатора е равномерно затоплен. То понякога трудно се определя, защото на ръка не е толкова лесно да усетиш температурна разлика.
            Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

            Коментар


            • #7
              До: Фронтерата загрява!

              Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
              Проверихте ли и водната помпа? Ако не сте го направете просто да изключите и тези варианти. Промиите и системата въпреки, че радиатора е равномерно затоплен. То понякога трудно се определя, защото на ръка не е толкова лесно да усетиш температурна разлика.
              Прав си . Затова казах че на пипане е приблизителен метод. Усеща се , но веднага след палене и загряване на студен двигател .
              Иначе водната помпа също може да е причина. Но щом излиза бял пушек от ауспуха нещата май наистина отиват към прегоряла гарнитура. Особено ако при отворена капачка на разширителния съд и подаване на газ водата започне да бълбука и се стреми да прелее от него.
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #8
                До: Фронтерата загрява!

                Да и аз съм на същото мнение, но не исках да му вкарвам допълнителни приотеснения. Все пак ако всичко друго се елеминира като проблем, остава по двигателя гарнитури, глави и т.н. Неприятна работа.
                Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                Коментар


                • #9
                  До: Фронтерата загрява!

                  Първоначално публикуван от horozovvv Преглед на мнение
                  Тази сутрин запалих Фронтерата, а от ауспуха бял пушек-по скоро като пара.Не е много, но ме тревожи!Изчаках я да загрее,стрелката подмина средното деление и не спира.Маркучите са като камък.Радиатора равномерно затоплен.Получава се силно налягане в системата.А термостата и датчика ги смених.
                  Ако имаш сериозни съмнения за гарнитура, направи си един тест за CO2 в антифриза. Струва около 15-20 лв. С това ще си 100% сигурен. Това, че течността в преливника се мърда може да е от системата за обезвъздушаване на опелите. Виж ако има балончета и те идват от долната тръба на самия преливник това е вече друга работа. Но само да вметна, че да се стигне до издухване на гарнитура обикновено има предистория. При мен беше не работеща виско муфа. Съчетано със стара водна помпа. Та направи си теста за CO2 после водна помпа после както казах (независимо че си го сменил преди 4 месеца) смени си термостат и датчик за вентилатора и капачка за разширителя купени от представителство на ОПЕЛ. Това за пушеци и води от ауспуха го забрави не е меродавно.
                  no signature no problems

                  Коментар


                  • #10
                    До: Фронтерата загрява!

                    Не исках да пиша ама май трябва!
                    При мене сутришната температура е 13-15 гр. (дневна 30-32) газовите ми коли ако ги оставя да загряват на място също "изпушват", но това си е пара от атмосферен конденз ( живея до река). Като ти е загряла колата нормално е маркучите да са твърди, също както е нормално когато отвориш капачката на загряла кола тя да те олее с врял антифриз и теб и този "МАСТОР" дето го е направил. а ако е държиш отворена е нормално да кипне преди да достигне нормална температура според уреда в колата!
                    Прегрялата кола с издухана ганитура ще си остане прегряла и като започнеш де се движиш по инерция тъй като въздушните "тапи" и "духането" си остават, няма да и падне температурата. Сдуханата гарнитура се познава и по наличието на "парцали" в антифриза (като каймак на сварено и изстинало прясно мляко но черно)"Математика" мина по този път малко преди теб http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38437 прочети пак неговата история.
                    Ако е така заминала гарнитурата че да духа във водата, а тя пък да ходи и в ауспуха трябва да има вода и в маслото-като махнеш капачката за доливане на масло в мотора отвътре има белезникав налеп (нещо средно между пяна и сопол).
                    Освен това - "А термостата и датчика ги смених" - с нови ли? с каква спецификация? Ти ли ги смени или ги занесе в някой сервиз с "кипящи" майстори ? Не знам къде си ходил, но 80% от хората които аз познавам и си изкарват хляба с ремонт на коли, ако видят че ти е разхлабен болт и за това имаш шум, няма да го стегнат за минутка и да ти кажат 2-5лв. колкото за почерпка, а ще те пратят да дойдеш седобед или утре и ще ти кажат че са натворили таква чудеса, че свят да ти се извие ама за 80-100-120 лв. толкова ( при това все едно че са ти благодетели) "Юпи" при "сузуки" има в темата " ...и пак в бокса" много за "майсторите"
                    П.С. извинявам се с "фанатик" сме писали заедно
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      До: Фронтерата загрява!

                      Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                      Не исках да пиша ама май трябва!
                      При мене сутришната температура е 13-15 гр. (дневна 30-32) газовите ми коли ако ги оставя да загряват на място също "изпушват", но това си е пара от атмосферен конденз ( живея до река). Като ти е загряла колата нормално е маркучите да са твърди, също както е нормално когато отвориш капачката на загряла кола тя да те олее с врял антифриз и теб и този "МАСТОР" дето го е направил. а ако е държиш отворена е нормално да кипне преди да достигне нормална температура според уреда в колата!
                      Прегрялата кола с издухана ганитура ще си остане прегряла и като започнеш де се движиш по инерция тъй като въздушните "тапи" и "духането" си остават, няма да и падне температурата. Сдуханата гарнитура се познава и по наличието на "парцали" в антифриза (като каймак на сварено и изстинало прясно мляко но черно)"Математика" мина по този път малко преди теб http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38437 прочети пак неговата история.
                      Ако е така заминала гарнитурата че да духа във водата, а тя пък да ходи и в ауспуха трябва да има вода и в маслото-като махнеш капачката за доливане на масло в мотора отвътре има белезникав налеп (нещо средно между пяна и сопол).
                      Освен това - "А термостата и датчика ги смених" - с нови ли? с каква спецификация? Ти ли ги смени или ги занесе в някой сервиз с "кипящи" майстори ? Не знам къде си ходил, но 80% от хората които аз познавам и си изкарват хляба с ремонт на коли, ако видят че ти е разхлабен болт и за това имаш шум, няма да го стегнат за минутка и да ти кажат 2-5лв. колкото за почерпка, а ще те пратят да дойдеш седобед или утре и ще ти кажат че са натворили таква чудеса, че свят да ти се извие ама за 80-100-120 лв. толкова ( при това все едно че са ти благодетели) "Юпи" при "сузуки" има в темата " ...и пак в бокса" много за "майсторите"
                      П.С. извинявам се с "фанатик" сме писали заедно
                      Адаш , искам само да вметна че картината на прегоряла гарнитура е много странна по някога и зависи къде точно е прекъсната. Имах Мерцедес на който беше прегоряла между 3-ти и 4-ти цилиндър и единствения признак ( освен повишената температура разбира се )беше загуба на антифриз от охладителната система. Самата течност си беше чиста.То е ясно че се губи през цилиндрите , ама откакто я отворихме . На всичко отгоре се образуваше "подвижна" водна тапа( ако смея да употребя подобен термин). Т.е. карайки 15-20 мин. със 110 градуса температурата изведнъж падаше на 82. След десетина мин. картината се повтаряше( Между другото с доливане на вода така се прибрах от Свиленград до София и в крайна сметка се разминах без изкривена глава).
                      Ако пък е прегоряла така , че да съедини водната риза с маслените канали , т.е. да я "омеша" с маслото , то в 90% от случаите ще пресече маслото...изобщо гадна работа.
                      Затова колегата е добре да послуша съвета на Фанатик. Ако все пак се окаже гарнитура поне ще си има резервни датчик , водна помпа и термостат.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Фронтерата загрява!

                        Добре, напълно съм съгласен с теб и "Фанаик" и други колеги с много опит дават вярни диагнози. Ама на кристална сфера и боб толкова нали за това завършвам всеки пост с думите "ако искаш звънни" - око да види ръка да пипне да почне човека от най-лекото, най-евтиното, най-логичното, пък после "патологиите", ама ако си Сф. и околовръз да го клюкаме на толумбички с боза, да не спамим форума
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • #13
                          До: Фронтерата загрява!

                          Абе вместо да разсъждавате за датчик на перката, защо не го свържете накъсо? Ако ТОГАВА прегрее, или пък не достигне температура, да се мисли за термостат и гарнитури.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Фронтерата загрява!

                            Колеги, мисля че открих причината!Отстрани на радиатора виждам навлажнен участък- от горе до долу!Предполагам, че от там влиза въздух в системата и прави възглавница.
                            Днес като прочетох Вашите мнения премислих и с един приятел(който разбира повече от мен) проверихме как стоят нещата:
                            1.Водната помпа работи.
                            2.Термостата работи
                            3.Датчика на перката отваря точно навреме.
                            4."Пушека" от ауспуха е само сутрин и то тук в гората на Владая където
                            е 12-15градуса по това време.
                            5.Маслото е бистро, а по капачката няма следи от смесване с антифриз.

                            Добре, че ви послушах и не започнах скъпоструващ и хабящ нерви ремонт.
                            Дано радиатора да е проблема.

                            В тази връзка някой знае ли от къде мога да си намеря нов или по-добре втора употреба?

                            "Дядо Владо" - мисля утре да ти звънна и ако е удобно в петък да се видим.Да погледнеш и ти за всеки случай!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Фронтерата загрява!

                              Въздух в система под налягане не може да влезе. Но щом тече радиатора си е заминал и най-вероятната причина за проблемите ти е той. Има една преграда вътре която като изгние и антифриза влиза и директно излиза. Аз имах такъв проблем и като смених радиатора се оправи. Лошото е че междувременно смених и гарнитурата и шлайфах главата и проблема си остана. След като смених радиатора се реши.
                              no signature no problems

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X