Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Препоръки относно начин на управление на Фронтера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Препоръки относно начин на управление на Фронтера

    Здравейте, надявам се да не ставам прекалено досаден със серията въпроси за Фронтерата ми.
    Не съм сигурен какво е най-подходящото заглавие за темата Питането е - Ще ходя на 1-ва разходка с джипката в събота. Пътя, по който ще мина е черен (почва, на места камъни и скала, на други чиста и равна поляна). Ще сме 4 човека в джипа. Предполагам, че ще е сухо.
    Как е по-подходящо да карам при този случай - да карам само с задно предаване или да включа 4х4? Кой от 2-та варианта е по-безболезнен за джипа (окачване, задвижващи елементи и всичко останоло)?
    Благодаря!
    Светът на Владо

  • #2
    До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

    Караш на задно и ако се наложи включваш предното. Добре е, като слезеш от асфалта да включиш хъбовете, за да може при необходимост да включиш предното. Двойното предаване при парт тайм кола (разбирай без междуосев диференциал), каквато е фруктиерата ти, на път с добро сцепление е абсолютно противопоказано.
    Имай предвид, че джип се обръща доста по-лесно от астра, така, че внимавай със страничните наклони и скоростта.
    Много хора си мислят също, че като е джип е редно да се минава през дупките със сичката газ Недей, ако не е служебен
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Добре е, като слезеш от асфалта да включиш хъбовете, за да може при необходимост да включиш предното.
      Ти ме вкара в 3-та глуха Какво е това животно хъб? До скоростния лост имам едно малко лостче, с което се превключва между задно и 2 режима на 4х4 (бързи и бавни скорости). На предните колела има едни запечатани конзоли, на които пише HUB... Ама така като гледам те са запечатани с 8-10 болта.
      Голям индианец съм, признавам си
      Светът на Владо

      Коментар


      • #4
        До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

        На предните колела пише "Auto Lock Hub", както видях в тема относно хъбовете. Предполагам това означава, че са автоматични. В този случай трябва ли ръчно нещо да превключвам, освен малкото лостче в купето?
        Светът на Владо

        Коментар


        • #5
          До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

          Първоначално публикуван от vladoniki Преглед на мнение
          На предните колела пише "Auto Lock Hub", както видях в тема относно хъбовете. Предполагам това означава, че са автоматични. В този случай трябва ли ръчно нещо да превключвам, освен малкото лостче в купето?
          В този случай трябва да се огледаш за ръчни
          Нищо освен селектора на раздатъчната кутия не трябва да превключваш.
          Просто включвай в спряло положение. При следващо включване на 2H просто върни колата около метър назад. Имай предвид, че с тези хъбове при спускане без газ имаш само задно.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            В този случай трябва да се огледаш за ръчни
            Нищо освен селектора на раздатъчната кутия не трябва да превключваш.
            Просто включвай в спряло положение. При следващо включване на 2H просто върни колата около метър назад. Имай предвид, че с тези хъбове при спускане без газ имаш само задно.
            Ясно, много благодаря за помощта!
            Значи, ако е сухо и не се пързаля колата да си карам само със задно А за напред да сменям автоматичните хъбове с ръчни При ръчните до колкото разбрах от другите теми, трябва ръчно да се заключват и отключват хъбовете, което предполагам става извън купето - при предните гуми. Правилно?
            Светът на Владо

            Коментар


            • #7
              До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

              Твоята е с автоматични хъбове,т.е спираш от 2H минаваш на 4H или 4L,в зависим от препрядствието, тръгваш леко напред чуваш едно щракане че са зацепили и тръгваш напред,внимавай когато лашкаш джипа,в смисъл когато забуксува напред и ти тръгнеш назад леко с тласъците защото огава автоматичните хъбове отключват и включват пак след като смениш посоката и ако е по рязко стават на мармалад(слабото място на фронтерата),след като излезнеш от препрядствието и искаш да минеш само на задно предаване,спирах слагаш лоста в положение 2H и връщаш няколко метра назад,чуваш пак щракането спираш и вече си само на задно,с 2 думи това е.

              Ръчните са друга бира,при тях ги заключваш ти,и при лашкане не включват и изключват постоянно джипа излиза без да се чуват трясъците на хъбовете.


              Поздрави

              Коментар


              • #8
                До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
                след като излезнеш от препрядствието и искаш да минеш само на задно предаване,спирах слагаш лоста в положение 2H и връщаш няколко метра назад,чуваш пак щракането спираш и вече си само на задно,с 2 думи това е.
                След смяна на 2Н ли давам назад, или преди смяна давам назад и после лоста на 2Н? Майстора ми каза: "Даваш няколко метра назад и после лоста го местиш на 2Н." (възможно е да съм го разбрал грешно ) Кое е правилното? Не съм наясно и затова питам пак за всеки случай
                Светът на Владо

                Коментар


                • #9
                  До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                  Първо даваш на 2H и тогава връщаш назад,без да си дал на 2H няма как да изключиш предният мост и хъбовете да отцепят,затова се минава само на задно и тогава връщаш,и запомни леко с съединителя при лашкане с тези автомати че белята става много бързо,и най-вече умната,не познаваш колата не я вкарвай и надценявай там където не и е мястото(приятелски съвет).




                  Поздрави

                  Коментар


                  • #10
                    До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                    Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
                    Първо даваш на 2H и тогава връщаш назад,без да си дал на 2H няма как да изключиш предният мост и хъбовете да отцепят,затова се минава само на задно и тогава връщаш,и запомни леко с съединителя при лашкане с тези автомати че белята става много бързо,и най-вече умната,не познаваш колата не я вкарвай и надценявай там където не и е мястото(приятелски съвет).




                    Поздрави
                    Аха и все пак при тези автоматични хъбове като караш назад би трябвало да изключват? До колкото разбирам карането назад неможе да е с вкючено 4х4 освен ако не си с ръчни хъбове. Или аз съм в голямо заблуждение?
                    Светът на Владо

                    Коментар


                    • #11
                      До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                      Заблуждаваш се.Имаш 4x4 и когато караш назад,но имаш известен интервал в който авт. хъбове се отключват от движение напред и се заключват при движение назад.Неприятното в случая е ,че ако си забоксувал и смениш рязко посоката на движение напред-назад отключването и заключването на хъбовете става с едно здраво трещене,и колкото повече си развинтил колелата толкова по здраво трещи и по бързо се чупи.Извода е, че при автоматични хъбове се подхожда много внимателно и обмислено към възможните препятствия,както и внимателно боравене с газта и съединителя при лашкане напред-назад.Ако караш само в една посока,не трябва да чуваш щракане или трещене откъм хъбовете,ако щракат обаче дори и рядко,време е да започнеш да търсиш ръчни.
                      Румен Николов

                      0888 358 572

                      Коментар


                      • #12
                        До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                        не може да се кара,автоматичните хъбове всъщност са инерционни,поне моята беше с такива ,когато си на 2H не се въртят полуоските и няма как да зацепят хъбовете,когато минеш на 4L или 4H започват да се въртят и хъба се заключва,за да се отключи хъба му се сменя посоката,да кажем карал си напред после връщаш хазад както и обратното,когато си на 4H или 4L и сменяш посоката на движение хъба изключва и после пак включва затова ти казавам да внимаваш при лашканията,защото там е напред-назад и хъба постоянно щрака и от това се чупи.Ще познаеш кога са включили по щракането което трябва да чуваш,утре излиезни на една поляна и го покарай малко напред назад и ще разбереш за какво ти говоря,или помоли някой колега от София да дойде да ти покаже/демонстрира


                        Поздрави

                        Коментар


                        • #13
                          До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                          Ясно, благодаря за помощта
                          Светът на Владо

                          Коментар


                          • #14
                            До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                            Ако има въпроси питай,ще помагат и колегите,назали затова сме тук да помагаме.Въпреки че по почти всичко е писано.






                            Поздрави

                            Коментар


                            • #15
                              До: Препоръки относно начин на управление на Фронтера

                              Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
                              Ако има въпроси питай,ще помагат и колегите,назали затова сме тук да помагаме.Въпреки че по почти всичко е писано.






                              Поздрави
                              Много благодаря. Знам, че по много от нещата за който питам е писано, даже за всяко нещо съм пробвал и търсачката. Проблема, е че още съм доста бос по темата и незнам точно какво да търся, затова не получавам отговора от търсачката, за което се извинявам и се надявам да не съм ви досъдил прекалено много Благодаря отново
                              Светът на Владо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X