Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купих си Фронтера, но що е то Екотек

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Купих си Фронтера, но що е то Екотек

    Привет на всички, от няколко дена съм собственик на Фронтера 2,2 I 16 V, 96 г. ДБ, двигател X22XE, климатик, но странно без ABS, внесена от Италия преди 1 месец.Четох доста във форума, но имам няколко въпроса, на които не открих отговори, а допълнително мнение е добре дошло.

    1. Като запали двигателя и от пред в дясно започва да вие нещо със звук като от турбина за около 1 мин. и спира. И така при всяко палене. Търговеца ме убеждаваше, че било екотека??, а аз си мислех, че това е търговското име на вида двигател /като Зетек на Форд/. Там до въздушния филтър има едно устройство, което не разбрах каква му е функцията и точно то вие.
    2. След като се "прекръстих" отидох да сменя маслото и.... по каталога на сервиза е 5,5 л, от спецификациите постнати във форума видях, че е 5,0 л, но.. при сипани 4,7 л. пръчката показваше 1 см. над макс. След като го отлях и го направих на мах, стрелката на манометъра при 2000 - 4000 об. стои малко над средата, а при празен ход е на 1/4. Е ли е възможно в картера да има един пръст мърсотия.
    3. След изминати 500 км. по родните "Оффроуд" пътища задната врата започна яко да скърца при движение. Преместих до горе ключалката, спря за известно време и пак започна, може би знаете някакъв "чалъм" за този проблем. А и вратата се движи трудно, така ли трябва да е /все пак е тежка и с рез. гума на нея/. И как да смажа пантите, като са толкова плътни /със шпрей не посмях за да не скапя боята/
    4. За този модел от 95-98 г. мислех, че всички са оборудвани серийно с ABS, тази няма и не мисля да е свалян или ????
    5. При подаване на газ от празен ход има леко заглъхване /запъване/ и тогава се изфорсира. Водих я на майстор - и той каза ??? - работи перфектно, но така правело щото било Опел и щото е инжекцион, но на мен ми е странно, защото имам Форд ескорт от 93 зетек, той прави така от време на време - когато свещта на 3 ти цилиндър реши да почине за малко. А свещите на Фронтерата като ги прегледах са работили нормално.

    Е, имам и още въпроси но за сега тези! Благодаря ви предварително

  • #2
    До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

    Вероятно това дето вие е хидравличната помпа. За глъхненето иди на диагностика в сервиз Опел-някой датчик се бъзика. А за пантите-ВД 40-няма да скапе боята, но ти пак си подложи едно парцалче отстрани да не цапаш излишно.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      ... но странно без ABS,...
      Не е странно ,ако е без АБС,не са всички фабрично така.

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      манометъра при 2000 - 4000 об. стои малко над средата, а при празен ход е на 1/4.
      Те тва не е нормално,НО ако се вярва на уреда...аз не им вярвам,но ще бъде добре майстор да се изкаже за помпата и количеството събрано масло.Оригинален ли е картера и други подобни,защото джипка с под 4 л.масло е съмнително.

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      3. След изминати 500 км. по родните "Оффроуд" пътища задната врата започна яко да скърца при движение.
      Скърцат уплътненията,намажи ги с парафин-течен.

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      Преместих до горе ключалката, спря за известно време и пак започна, може би знаете някакъв "чалъм" за този проблем. А и вратата се движи трудно, така ли трябва да е /все пак е тежка и с рез. гума на нея/. И как да смажа пантите, като са толкова плътни /със шпрей не посмях за да не скапя боята/
      Ти боята със спрей няма да развалиш,но ако препарата изкара ръждата...онази старата,има вероятност да се появи луфт в пантите,което означава тропане,така че ако не скърца,не ги смазвай.

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      5. При подаване на газ от празен ход има леко заглъхване /запъване/ и тогава се изфорсира. Водих я на майстор - и той каза ??? - работи перфектно, но така правело щото било Опел .
      Е те тоя лаф на турбо майстор ми е любим:"те тея Фронтерите са си така" .На първо време смени майстора !!!


      Честито и успех и със здраве да се возиш.
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-06-08, 16:57. Причина: Корекция на цитати
      Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
      NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

      Коментар


      • #4
        До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

        Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
        Привет на всички, от няколко дена съм собственик на Фронтера 2,2 I 16 V, 96 г. ДБ, двигател X22XE, климатик, но странно без ABS, внесена от Италия преди 1 месец.Четох доста във форума, но имам няколко въпроса, на които не открих отговори, а допълнително мнение е добре дошло.

        1. Като запали двигателя и от пред в дясно започва да вие нещо със звук като от турбина за около 1 мин. и спира. И така при всяко палене. Търговеца ме убеждаваше, че било екотека??, а аз си мислех, че това е търговското име на вида двигател /като Зетек на Форд/. Там до въздушния филтър има едно устройство, което не разбрах каква му е функцията и точно то вие.
        2. След като се "прекръстих" отидох да сменя маслото и.... по каталога на сервиза е 5,5 л, от спецификациите постнати във форума видях, че е 5,0 л, но.. при сипани 4,7 л. пръчката показваше 1 см. над макс. След като го отлях и го направих на мах, стрелката на манометъра при 2000 - 4000 об. стои малко над средата, а при празен ход е на 1/4. Е ли е възможно в картера да има един пръст мърсотия.
        3. След изминати 500 км. по родните "Оффроуд" пътища задната врата започна яко да скърца при движение. Преместих до горе ключалката, спря за известно време и пак започна, може би знаете някакъв "чалъм" за този проблем. А и вратата се движи трудно, така ли трябва да е /все пак е тежка и с рез. гума на нея/. И как да смажа пантите, като са толкова плътни /със шпрей не посмях за да не скапя боята/
        4. За този модел от 95-98 г. мислех, че всички са оборудвани серийно с ABS, тази няма и не мисля да е свалян или ????
        5. При подаване на газ от празен ход има леко заглъхване /запъване/ и тогава се изфорсира. Водих я на майстор - и той каза ??? - работи перфектно, но така правело щото било Опел и щото е инжекцион, но на мен ми е странно, защото имам Форд ескорт от 93 зетек, той прави така от време на време - когато свещта на 3 ти цилиндър реши да почине за малко. А свещите на Фронтерата като ги прегледах са работили нормално.

        Е, имам и още въпроси но за сега тези! Благодаря ви предварително
        Така ,набързо и подред
        1.По тази тутурутка,която е свързана с рециркулацията на отработените газове не мога да ти кажа нищо,защото моята няма,но няма такъв детайл дето му е нормално да вие.
        2.Това с маслото е малко обезпокоително.Предполагам даваш данните от прибора при студен двигател-а като загрее?Наистина маслото е над 5 литра,но колко е точно в момента не мога да ти кажа.Има го във систематизираната информация за опел фронтера.
        3.Нямам наблюдения.Моята досега не е показала такъв дефект.
        4.АBS не е задължителен.
        5.Сега като чета поста ти се сещам че и на мен навремето ми направи впечатление лекото замисляне като го сръчкам,а аз пргледах 5-6 такива фронтери.Сега явно ссъм свикнал,а и заради метана съм с понижена динамика и съм отвикнал да скачам на газта.
        Дано съм ти бил полезен.
        Румен Николов

        0888 358 572

        Коментар


        • #5
          До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

          аз имам зафира с двигател Z22SE - 2.2i 16v и сабира точно 4,7 л масло с филтера, твой двигател е де-форсиран да влезне у норми Euro 3 и "мисля" да това устройство е за това.
          за останалото - смени майстора, отиди ако си от София при Васил, Опел сервис в Дружба - Irmscher
          Three witches watch three Swatch watches.
          Which witch watch which Swatch watch?

          Коментар


          • #6
            До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

            Това дето вие е нормално.Въздушна помпа ,която вкарва въздух във генерацията.За доокисляване на неизгоряла горивна смес,която се получава при студено палене.Това че се включва на всяко палене,говори за неизправен топлинен датчик.Топлината ,отделена при това доокисляване служи да подгреят по-бързо ламбда сондата и катализатора(студени не си вършат добре работата)
            Екотек е търговско наименование
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #7
              До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

              Привет и благодаря на всички които ми отговориха. Може би трябваше да започна и с това, че търговците ми дадоха и оригиналния италянски талон, а по него последните печати за прегледи са от 2003 г. може би не е карана вече 5 та год. Да казвам, че е изключително запазена от към ръжда и по купето и шасито е излишно, леки драскотини тук там, но гланца на металика си стои. Измих я няколко пъти за да махна пастирането и пак си е на 6. От двигателя няма обсолютно никакъв теч или сълзене, дори при капака на клапаните. Само предната кутия и раздатака са леко омаслени, и ще се сменяват семеринги.
              Скърцането исках да изолирам, не само защото е неприятно, но и за да чуя дали има други шумове/двигател, карета, дифер. и т.н./. Оказа се, че основното е идвало от цицката за пръскане на вода на задното стъкло, която не е фиксирана а подскача м/у стъклото и горната ламарина. За сега намазах с малко грес и реши проблема, но ще се разглабя по натам, не би трябвало да е така. Много полезен съвет за пантите, действително ще се разтропат, за сега със спринцовка вкарах малко трансформатарно масло, че е по "тънко" и... врата взе че се отвори на фул, досега се отваряше 1/2. След като оправих всички скърцания и потропвания се оказа, че вози много добре - чува се само шума от двигателя и гумите 255/65/16 марка ??? на тях пише - макадам. Никакви други шумове и при потегляне е спиране.
              Парафина го ползвам от години за уплатненията, но през зимата за да не замръзват, не се бях сетил за скърцането лятото. С него мажа и всички външни пластмаси и стават като нови /е за 20-на дни/.
              Данните на манометъра са при загрял двигател, но в случая е относително понятие защото стрелката на водата не минава 1/4, явно термостата е чао /не го писах защото има много по тази тнема/, само ще помоля да ми кажете къде точно е /горния маркуч от радиатора, който влиза в двигателя или ???/
              За картера не знам дали е оригинален, не ми се видя да е свалян,но ще се опитам да го сваля и почистя.
              Сервиз на Опел нямаше ли и в Люлин, ако някой има отзиви за него нека сподели.

              Коментар


              • #8
                До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                Ако смениш термостата,пиши какво си постигнал,защото моята се държи по същия начин,и моето предположение е,че термостата е там и работи,но заради по горещия климат е сменен с такъв който отваря при по ниска температура.
                Румен Николов

                0888 358 572

                Коментар


                • #9
                  До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                  Не сменяй термостата засега. Като я понастъпиш в някоя жега из баирите виж как се държи и тогава. Моята също като е хладно времето на градско не минава 1/4 от диапазона, но на дълго стои по средата.
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #10
                    До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                    Не сменяй термостата засега. Като я понастъпиш в някоя жега из баирите виж как се държи и тогава. Моята също като е хладно времето на градско не минава 1/4 от диапазона, но на дълго стои по средата.
                    Привет - за лятото да, но мисля, че зимата парното няма да е ефективно. Иначе качи на средата само като я напънах по еден горски баир да пробвам двойното.
                    Но за маслото нормално ли е за бензинов двигател на 800 об. стрелката да е малко под 1/4, а при 2000-4000 об. не качва средата. Мисля, че видях някъде снимка от таблото на Фанатик и там показваше така /на 800 об./ Е лампата не свети, но ????.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                      Това дето вие е нормално.Въздушна помпа ,която вкарва въздух във генерацията.За доокисляване на неизгоряла горивна смес,която се получава при студено палене.Това че се включва на всяко палене,говори за неизправен топлинен датчик.Топлината ,отделена при това доокисляване служи да подгреят по-бързо ламбда сондата и катализатора(студени не си вършат добре работата)
                      Екотек е търговско наименование
                      М..да, намерих за какво иде реч. Това на картинките по долу. Инглиша не ми е идеален, но горе долу си изясних. Въпроса е дали наистина само при студен двигател или винаги при старт. Нека някой колега с такъв двг да вземе отношение - 2,2 16в 96 г.
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от Oldman; 01-08-08, 14:36.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                        Здравейте колеги,
                        при мен този въздушен копресор се включва винаги при студен двигател и при определени усливия при топъл.
                        Примерно ако съм го загасил топъл и го паля след 20-тина минути при
                        което не е изстинал при това попло време на вън се включва отново,
                        но ако запаля двигателя веднага след като съм го спрял не се включва.
                        Двигателя е 2,2 16v екотек

                        Коментар


                        • #13
                          До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                          Аз съм със същия мотор 2,2 екотек и имам абсолютно същите симптоми даже и с по-предишната кола беше така и тя беше ескорт1.6 16.Тоя вентилатор до филтъра наистина се включва при студен двигател и отвреме-навреме на топъл.При бензин наистина се замисля ако скочиш рязко на педала (и форда беше същия преди даже да му сложа газово) а на газ не го прави.След 2000 оборота се чувства тягата сякаш има турбо.Датчика на маслото на студен двигател стои под най-горната черта около 5 мин. после започва да варира -на обороти е около първата чертичка над червеното(долу) ,а на 3000 об. е над средата.Постоянно ми свети обаче чека и изчетох всички статии за електрониките по двигателя и от толкова противоречиви мнения за всеки датчик и симптом че не знам откъде да почна .В опел сервиза ми споменаха за дебитомер и егр клапан.Моля някой ако може да отвори една тема за проверка на датчиците-как се проверява ламбда сонда ,дебитомер,термо и други датчици за всеки двигател защото чека наистина ми свети постоянно на бензин и газ но пък колата си държи обороти на бенз. ,газ и си работи перфектно като цяло.Не върви даже и с първоначалната еуфория на "новата играчка" да се изтърся около 1000лв за датчици ,егр,дебитомер и т.н при положение че колата работи перфектно.
                          Sent from my Nokia s fenerche

                          Коментар


                          • #14
                            До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                            Погледни залепените теми и си харесай тая за самодиагностиката.
                            Ако тя не ти помогне и пет нови няма да могат-за сервиз си,което е по-лошия вариант.Болшинството майстори са си чоплили носа,вместо да научат нещо.Ще ти намажат ските и ще сменят наред,докато чека угасне,както и ти финансово.
                            Постарай се да успееш да си разчетеш грешките,които ти дава самодиагностиката и ги сподели като номера,ако не си намерил какво индикират.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                              Ясно ама като ги чета темите и проблемите на колегите свързани с електрониката осъзнах следното - един има проблем,друг от форума има /е имал същия.От 5 до 15 човека разсъждават върху него 1/3 от които са автомонтьори явно.Накрая даже и да са изложени всичките симптоми и реакции всички изпадат в шах.След време щастливия собственик пише сменихме еди кво си и колата вече върти гуми на 5 та,и понеже не му е вече проблем се спира до тук.Достатъчно съм интелигентен да прочета всички теми и постове че да предложа такава тема.И това което предлагам ще помогне на всички във форума май защото по електрониката даже и автомонтьорите в България все още се учат.Моля ако някой случайно знае как се проверява всеки един датчик по двигателя да я сподели.Освен ако не е в "систематизираната информация" която ще мога да чета точно когато не ми трябва.Извинявам се за дългите тиради (понеже само колегата maxxx най-вероятно ще ми отговори) ама целта да се регистрирам в тоя форум беше е и най-вероятно такава или бъркам.С 500лв за елкон и 2000 за части ще стане много лесно ама аз както виждам и вие парите не ги копаете.Другото което държа да отбележа е отнесено към по-старшите във форума -имате навика да иронизирате така наречените новаци ,което е малко или много обидно защото не познавате човека отсреща ако някой случайно се мисли за "много по" има ми номера мога да псувам по 15 мин. без да се повторя ако не го устройва ще му пиша в коя зала да си уредим спортен полуден само двамата а останалите от форума могат да гледат ако им е забавно.
                              Sent from my Nokia s fenerche

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X