От: Смяна гарнитура на главата на X22XE
Привет jeko47,
Привет sparkybg,
jeko47,
Може и да е схематично, но е тематично. От онзи ден, съм с решение, да разкопчая клапаните. Причината бе, че по снимките, от три цилиндъра (не броя давения), само един, има характерния нагар (два бели клапана, два черни), за добре работещ. Поради специфики на горивната камера, теста с бензин, не омокря еднакво цялата периферия на клапана. За това реших да ги разкопчая, дефектирам, и претрия наново, и сменая маслообиращите уплътнения. Но това е ако всичко останало е в разумен допуск, за работил двигател. Сдобих се с нужните инструменти. И съвета, за вътромера също е на място. Две по две, буталата ми са с различни размери. Настроих компаратора (двуточков вътромер) на размер 86.00. Меря и после смятам, в предвид разликата в буталата.
Много ми се иска, да не свалям блока,смятайки, че двигателите от това поколение, при добра поддръжка, са с ресурс над 800 хил. км., но няма да пренебрегвам обективни данни, за да потвърдя това си очакване.
За мен бе голяма изненада, момента в който се сдобих с новата гарнитура. В първия си пост съм писал за два почти запушени цилиндъра, а ситуацията е реално обратна. На тези които смятах за запушени, гарнитурата макар и износена е в геометрия. На другите два, липсват парчета, които трябва, да опитам да изведа от система, ако все още съществуват в своята цялост. За момента намерих само едно, заклинило около датчика за температурата на охлаждащата течност, които осведомява компа. Търся, евентуално още три парчета. Нямам опит с други двигатели, но при подобна компановка, (дълги бъбрековидни отвори в блока, подобни в главата, и редукция в гарнитурата до, два малки отвора в двата края, и то не на всички), то гарнитурата е консуматив, примерно на около 200 - 300 хил. км.
Ще ми бъде интересно , да споделиш наблюдения върху други двигатели, както и лично мнение по тази тема.
Поздрави.
sparkybg,
Подведен, от общото схващане, че на чугунения блок, нищо не се променя, преди да сваля главата, си осигурих достъп до ЦПУ фреза, и разстъргваща система за диаметър 200+, с пластина за алуминий. Реално работата на машината, щеше да отнеме не повече от няколко минути. По големия проблем бе, да установя детайла (главата) в предвид неточностите на самата машина. Общото машинно време, (в предвид това, че нямам квалификация на оператор) оцених на около час.
След като свалих главата, и я замерих, установих, че е в заложения от производителя допуск. За това, предприех да я изтъркам със шкурка, залепена на стъкло и с центрираща тежест. След манипулацията, отново премерих, и да. Външните краища, на главата, в напречна посока съм подрязал, но в зоната на около 0.02мм, което е в допуска по документация. По големи отклонения измерих по краищата, но извън зоната на контакт с червената линия на гарнитурата. И то само около 0.03мм (последните 2 мм. по ръба на главата).
Но за блока, както обърна внимание в коментара си съм се заблудил. След почистването на буталата, реших да направя финално замерване, за протокола, и греда.
В участъка, между цилиндъра и бъбрековидния воден канал, на проблемния цилиндър, частично прекарах 0.07 мм. луфтомерна пластина, на зона около 10-15 мм., която към края на водния канал, отиваше към под 0.02 канал. Проблема ми вече, не бе в главата, а в повърхността на блока. Поспрях се, помислих, замерих грапавост на повърхността, и реших да опитам с шкурка и подходящи подложки (различни размери шлайфани блокчета, до каквито имам достъп), да направя нова повърхност, в рамките на допуска 0.05мм. Справих се в рамките на около 4 часа, като половината и повече от времето, бе в мерене, почистване и смяна на шкурки. Към момента съм под 0.05 мм отклонение от равнинност на блока. Ще пробвам главата, по същата схема, за под 0.02 мм
Много по опитни, биха свалили, разглобили блока, шлайфали челната повърхност, и обратно всичко. Но за моето ниво и достъп до техническа екипировка,както и желанието ми да направя нещата сам, това бе по разумния вариант.
Икономически погледнато, няма как да се върже, ако калкулирам вложения труд, по ставка, в предвид часовата ми в основната ми работа, но кефа няма цена. И за капак, дори и при негативен резултат, няма да разнасям името на който и да е майстор, за неуспеха си.
Поздрави,
ПитерД.
Привет jeko47,
Привет sparkybg,
jeko47,
Може и да е схематично, но е тематично. От онзи ден, съм с решение, да разкопчая клапаните. Причината бе, че по снимките, от три цилиндъра (не броя давения), само един, има характерния нагар (два бели клапана, два черни), за добре работещ. Поради специфики на горивната камера, теста с бензин, не омокря еднакво цялата периферия на клапана. За това реших да ги разкопчая, дефектирам, и претрия наново, и сменая маслообиращите уплътнения. Но това е ако всичко останало е в разумен допуск, за работил двигател. Сдобих се с нужните инструменти. И съвета, за вътромера също е на място. Две по две, буталата ми са с различни размери. Настроих компаратора (двуточков вътромер) на размер 86.00. Меря и после смятам, в предвид разликата в буталата.
Много ми се иска, да не свалям блока,смятайки, че двигателите от това поколение, при добра поддръжка, са с ресурс над 800 хил. км., но няма да пренебрегвам обективни данни, за да потвърдя това си очакване.
За мен бе голяма изненада, момента в който се сдобих с новата гарнитура. В първия си пост съм писал за два почти запушени цилиндъра, а ситуацията е реално обратна. На тези които смятах за запушени, гарнитурата макар и износена е в геометрия. На другите два, липсват парчета, които трябва, да опитам да изведа от система, ако все още съществуват в своята цялост. За момента намерих само едно, заклинило около датчика за температурата на охлаждащата течност, които осведомява компа. Търся, евентуално още три парчета. Нямам опит с други двигатели, но при подобна компановка, (дълги бъбрековидни отвори в блока, подобни в главата, и редукция в гарнитурата до, два малки отвора в двата края, и то не на всички), то гарнитурата е консуматив, примерно на около 200 - 300 хил. км.
Ще ми бъде интересно , да споделиш наблюдения върху други двигатели, както и лично мнение по тази тема.
Поздрави.
sparkybg,
Подведен, от общото схващане, че на чугунения блок, нищо не се променя, преди да сваля главата, си осигурих достъп до ЦПУ фреза, и разстъргваща система за диаметър 200+, с пластина за алуминий. Реално работата на машината, щеше да отнеме не повече от няколко минути. По големия проблем бе, да установя детайла (главата) в предвид неточностите на самата машина. Общото машинно време, (в предвид това, че нямам квалификация на оператор) оцених на около час.
След като свалих главата, и я замерих, установих, че е в заложения от производителя допуск. За това, предприех да я изтъркам със шкурка, залепена на стъкло и с центрираща тежест. След манипулацията, отново премерих, и да. Външните краища, на главата, в напречна посока съм подрязал, но в зоната на около 0.02мм, което е в допуска по документация. По големи отклонения измерих по краищата, но извън зоната на контакт с червената линия на гарнитурата. И то само около 0.03мм (последните 2 мм. по ръба на главата).
Но за блока, както обърна внимание в коментара си съм се заблудил. След почистването на буталата, реших да направя финално замерване, за протокола, и греда.
В участъка, между цилиндъра и бъбрековидния воден канал, на проблемния цилиндър, частично прекарах 0.07 мм. луфтомерна пластина, на зона около 10-15 мм., която към края на водния канал, отиваше към под 0.02 канал. Проблема ми вече, не бе в главата, а в повърхността на блока. Поспрях се, помислих, замерих грапавост на повърхността, и реших да опитам с шкурка и подходящи подложки (различни размери шлайфани блокчета, до каквито имам достъп), да направя нова повърхност, в рамките на допуска 0.05мм. Справих се в рамките на около 4 часа, като половината и повече от времето, бе в мерене, почистване и смяна на шкурки. Към момента съм под 0.05 мм отклонение от равнинност на блока. Ще пробвам главата, по същата схема, за под 0.02 мм
Много по опитни, биха свалили, разглобили блока, шлайфали челната повърхност, и обратно всичко. Но за моето ниво и достъп до техническа екипировка,както и желанието ми да направя нещата сам, това бе по разумния вариант.
Икономически погледнато, няма как да се върже, ако калкулирам вложения труд, по ставка, в предвид часовата ми в основната ми работа, но кефа няма цена. И за капак, дори и при негативен резултат, няма да разнасям името на който и да е майстор, за неуспеха си.
Поздрави,
ПитерД.
Коментар