Здравейте колеги,
предполагам съм на правилното място за съвет с една луда ситуация с джипката (Opel Frontera B дълга база 2.2 дизел фейслифт 2003-та година).
Първо да кажа, че поради една или друга причина това е първият ми пост в този форум, НО от момента на решението да имаме тази кола съм се възползвал от всичко което е събрано като инфомация тук, за което съм ви благодарен! Ползвал съм търсачката, проверявам неща от ежедневието НО ето , че дойде момента да се поинтересувам от нещо, което не намерих дискутирано.
Акумулатора на колата е евтина марка, караща третата си зима (макар и във Варна), и като такава разбира се клекна преди сезона. След 2 дена на -10, вчера колата (2.2 дизел в 2003-та година) не запали.
Процедурата е ясна, имам зарядно а и акумулатор под ръка ... но при дърпане на ръчката за отваряне на капака (процедура която никога не е имала проблем), откопчаването не сработи!
Последва едночасов щурм с Татко ми кой да дърпа как и колко да я дърпа тази ръчка, докато другия натиска, издърпва или побутва всякак капака както в центъра при машинката така и по краищата му.
За съжаление нищо от това не помогна. Тези дни имаше много сняг и навявания, има известно предположение че може нещо да е замръзнало и да се оправи след като се размрази НО и тук идва проблем, че не можем да закараме колата на топло място понеже няма ток да запали. И така, въртим се в порочен кръг.
Пробвахме следните няколко метода за справяне със ситуацията:
- издърпване, побутване, натискане и т.н.т на ръчката и капака
- рязко дръпване и рязко пускане на самата ръчка
- поливане с "техническа ракия" предварително загрята, по всички фуги на и под капака до където има достъп
- със спирт за горене също пробвах и съм излял поне литър около и в посока на машинката, в процепа между маската и ръба на капака.
- малко време след спирта, съм напръскал с дълга сламка с WD40 около самата машинка, белким нещо се плъзне надолу и даде ефект.
- понеже капака от едната страна отваря малко фуга, мога да видя самата машинка и палеца за отваряне след отключване. Успявам да бръкна с пластмасова дръжка между маската и капака и да натисна въпросното палче което се достъпва с пръсти преди отваряне, но разбираемо това не дава резултат понеже първичното откопчаване не е сработило.
- помолих приятел със същата Фронтера да ми прати снимки с отворен капак за да проследя жилото и разгледам машинката ... но това не ми помогна да се ориентирам как бих могъл да бръкна до въпросното палче за откопчаване
- ръчката се връща след издърпване, не се държи като скъсано жило ... но знам ли, може ако проблема не е в леда, някоя контра да е изтървала
- с клещи пробвах да издърпам само жилото, което се достъпва зад ръчката при дръпната такава. Отново без резултат, пробвано със и без натиск на капака.
С това, мисля че изчерпах идеите си към момента, както и полезните съвети които съм получил оттук-оттам по въпроса.
Моля за съдействие, има ли правилен начин за преодоляване на подобна ситуация който не включва изпотрошаване на детайли по предницата или други вандалщини
Времето го дават над 0 чак след седмица, тоест до тогава също не виждам вариант да видим дали не е най- тъпото - някакво замръзване във машинка/жило/пружинка или друго.
предполагам съм на правилното място за съвет с една луда ситуация с джипката (Opel Frontera B дълга база 2.2 дизел фейслифт 2003-та година).
Първо да кажа, че поради една или друга причина това е първият ми пост в този форум, НО от момента на решението да имаме тази кола съм се възползвал от всичко което е събрано като инфомация тук, за което съм ви благодарен! Ползвал съм търсачката, проверявам неща от ежедневието НО ето , че дойде момента да се поинтересувам от нещо, което не намерих дискутирано.
Акумулатора на колата е евтина марка, караща третата си зима (макар и във Варна), и като такава разбира се клекна преди сезона. След 2 дена на -10, вчера колата (2.2 дизел в 2003-та година) не запали.
Процедурата е ясна, имам зарядно а и акумулатор под ръка ... но при дърпане на ръчката за отваряне на капака (процедура която никога не е имала проблем), откопчаването не сработи!
Последва едночасов щурм с Татко ми кой да дърпа как и колко да я дърпа тази ръчка, докато другия натиска, издърпва или побутва всякак капака както в центъра при машинката така и по краищата му.
За съжаление нищо от това не помогна. Тези дни имаше много сняг и навявания, има известно предположение че може нещо да е замръзнало и да се оправи след като се размрази НО и тук идва проблем, че не можем да закараме колата на топло място понеже няма ток да запали. И така, въртим се в порочен кръг.
Пробвахме следните няколко метода за справяне със ситуацията:
- издърпване, побутване, натискане и т.н.т на ръчката и капака
- рязко дръпване и рязко пускане на самата ръчка
- поливане с "техническа ракия" предварително загрята, по всички фуги на и под капака до където има достъп
- със спирт за горене също пробвах и съм излял поне литър около и в посока на машинката, в процепа между маската и ръба на капака.
- малко време след спирта, съм напръскал с дълга сламка с WD40 около самата машинка, белким нещо се плъзне надолу и даде ефект.
- понеже капака от едната страна отваря малко фуга, мога да видя самата машинка и палеца за отваряне след отключване. Успявам да бръкна с пластмасова дръжка между маската и капака и да натисна въпросното палче което се достъпва с пръсти преди отваряне, но разбираемо това не дава резултат понеже първичното откопчаване не е сработило.
- помолих приятел със същата Фронтера да ми прати снимки с отворен капак за да проследя жилото и разгледам машинката ... но това не ми помогна да се ориентирам как бих могъл да бръкна до въпросното палче за откопчаване

- ръчката се връща след издърпване, не се държи като скъсано жило ... но знам ли, може ако проблема не е в леда, някоя контра да е изтървала
- с клещи пробвах да издърпам само жилото, което се достъпва зад ръчката при дръпната такава. Отново без резултат, пробвано със и без натиск на капака.
С това, мисля че изчерпах идеите си към момента, както и полезните съвети които съм получил оттук-оттам по въпроса.
Моля за съдействие, има ли правилен начин за преодоляване на подобна ситуация който не включва изпотрошаване на детайли по предницата или други вандалщини

Времето го дават над 0 чак след седмица, тоест до тогава също не виждам вариант да видим дали не е най- тъпото - някакво замръзване във машинка/жило/пружинка или друго.
Коментар