Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

    Значи преди около месец почна пущината много трудно да пали сутрин.
    Въртя по 1 минута, преди да запали, и като почне, тръгва на 1-2-3 цилиндъра, докато успея да го
    форсирам. След това цял ден няма проблем, пали на втори цилиндър.
    Проверено : инжектора е твърд, налягане в цилиндрите 21-22 атм.
    давах дюзите на проверка на стенд, казаха, че няма проблем с тях, смених подгревателните
    свещи с нови. Проблема обаче остава.
    Някакви идеи - къде и какво да търся на друго място ?
    Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

  • #2
    От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

    Ток идва ли на свещите ?
    Николай Георгиев 0+
    тел.0887357722

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

      Въздух в горивото? Или релето на свещите?
      ОФА КБ X20SE + метан

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

        Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
        Въздух в горивото? Или релето на свещите?
        Да . Това са двата главни фактора в случая .
        Малко фърляме на боб , ама се предполага , че щом колегата е сменил подгряващи свещи , логично е да е проверил и релето . Така че пусти въздух ( м...ка му ! ) - враг №1 на Дизела е по- вероятен .
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          Да . Това са двата главни фактора в случая .
          Малко фърляме на боб , ама се предполага , че щом колегата е сменил подгряващи свещи , логично е да е проверил и релето . Така че пусти въздух ( м...ка му ! ) - враг №1 на Дизела е по- вероятен .
          Как точно се проверява релето? Аз извадих една от свещите, допряна до корпус и контакт, зачервява.
          А при твърд инжектор при даден контакт / отворено реле на помпата/ предполагам, че няма и въздух.
          Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

            Релето би трябвало да го засече диагностика. Поне на фронтера б го прави (като, за изгоряла свещ пак дава грешка за реле).
            Последно редактирано от kpanchev; 27-11-15, 13:04.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

              Фронти B, няма общо с тоя мотор. Тука причината си я е описал човека - налягане в цилиндрите 21-22 атм. Не съм чел литературата, но ми се струва че е малко. Този е разделнокамерен, степен на сгъстяване над 20(вероятно към 22-23), трябва да има компресия поне 25 атм. Освен това тия не са най-палещите в студа мотори. Напролет ще пали по-лесно.
              По-късно ще хвърля едно око какво точно пише в ръководството за ремонт за компресията.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                ... налягане в цилиндрите 21-22 атм. Не съм чел литературата, но ми се струва че е малко. Този е разделнокамерен, степен на сгъстяване над 20(вероятно към 22-23), трябва да има компресия поне 25 атм. Освен това тия не са най-палещите в студа мотори. Напролет ще пали по-лесно.
                .....
                Е то и на мен това ми мина през акъла , ама човека пише , че трудното палене е от месец . А баш тогава започна циганското лято , което се равнява на пролетните температури . Грубо казано де

                Първоначално публикуван от batDancho Преглед на мнение
                Как точно се проверява релето? Аз извадих една от свещите, допряна до корпус и контакт, зачервява.
                А при твърд инжектор при даден контакт / отворено реле на помпата/ предполагам, че няма и въздух.
                Щом е така , значи подгряването е наред .
                Кажи само какво разбираш под "твърд инжектор" .
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                  Сега погледнах от ръководство на Haynes, не пише конкретни стойности. Пише 20 бара, но неофициално. А и тази стойност я дават и за двигателя на Исузу, който е с директно впръскване и доста по-ниска степен на сгъстяване. Този е със степен на сгъстяване 23. Подобните , производство на други марки, от завода компресията им е над 30 бара.

                  Циганското лято добре, но сутрините са си студени. Ако се размине с въздух ще е добре. Има едни клапанчета, които могат да се сложат на маркуча да не пада горивото. Освен това е хубаво да се погледнат маркучите за обратната нафта.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                    Ако подгревните свещи се захранват и нагряват , помпата създава налягане, а дюзите не "пикаят" и акумулатора и стартера са "стока" ще запали от раз.
                    Виж, при топъл двигател може да има проблем в паленето заради "пропуски" в "компресията".

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                      Ако подгревните свещи се захранват и нагряват , помпата създава налягане, а дюзите не "пикаят" и акумулатора и стартера са "стока" ще запали от раз.
                      .....
                      Ако всички тези фактори са на лице , ама смуче въздух отнякъде - ше псуе и ше върти на стартер до посиняване , доде припали с пукане и тракане и пушеци

                      Скоро го играх този филм , та ми е още прясно . И то при 26-27 атмосфери компресия .

                      ПС. Въпросните клапанчета са временно решение.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                        Състоянието на акумулатора и стартера са от много голямо значение за паленето-виж в какво състояние са.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                          Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                          Ако подгревните свещи се захранват и нагряват , помпата създава налягане, а дюзите не "пикаят" и акумулатора и стартера са "стока" ще запали от раз.
                          Виж, при топъл двигател може да има проблем в паленето заради "пропуски" в "компресията".
                          Гледам...ама къде точно мога да видя дизел, който няма компресия да запали топъл, а студен пали от четвърт? Виж заради износена ГНП съм го виждал. Заради разтегната ангренажна верига също. Както и заради тръгнал стартер или акумулатор, на колици с ел. ГНП, където при топъл мотор компютъра пуска гориво за палене при по-високи обороти, отколкото на студен.
                          Тук няма нито едно от горните неща. Но пък непалещи коли баш с тоя мотор съм виждал и част от тях почваха да палят след ремонт на мотора.(тази част която въобще я ремонтираха, другите за лятото и после на скрап).
                          Последно редактирано от cecoa1; 27-11-15, 22:36.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Гледам...ама къде точно мога да видя дизел, който няма компресия да запали топъл, а студен пали от четвърт? .
                            Дебата няма да помогне на темата ,а камъчето е заровено във вихрово- предкамерното запалване на тези двигатели.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с палене на ОФА 2.3 tdi

                              Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                              Дебата няма да помогне на темата ,а камъчето е заровено във вихрово- предкамерното запалване на тези двигатели.
                              Дебата няма да помогне, особено когато се пишат откровено неверни неща. Има вихровокамерно смесообразуване, а не запалване, ако трябва да сме точни. Принципно, един от недостатъците му е точно затруднения студен старт на ДВГ, заради сравнително голямата охладителна площ на горивната камера. Именно заради това, се налага тези двигатели да се конструират със сравнително по-висока степен на сгъстяване. Подгревните свещи помагат да се компенсират малко загубите на топлина през стените на студената горивна камера, но не те палят сместта.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X