Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтерей 3,1 Д от 1998

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Монтерей 3,1 Д от 1998

    Здравейте!
    Реших да ви питам за един проблем с въпросния автомобил, притежание на бащата на мой приятел.
    Когато се кара нормално, градско, селско и междуселско, няма никакъв дерт. Но качи ли се на магистрала започва бавно и сигурно да прегрява още в първите 10 минути. Човекът ни помоли да погледнем какво става. Не сме нито майстори, нито механици. Отвътре радиаторът е добре, изчистихме боклуци и насекоми отвън - никаква промяна. Сетихме се за термостат, мястото, на което прилича че трябва да е се оказа празно и на горното тяло има някакви клапани или нещо подобно. Търсих инфо или схема - не намирам. Та въпросът ми е има ли термостат и ако има и е махнат може ли това да е причината? Ще съм благодарен и за всякакви други идеи.

  • #2
    От: Монтерей 3,1 Д от 1998

    Да. Аз имам една друга идея : щом магарията я прави единствено на магистрала - просто да не се качва на нея

    Това в рамките на шегата .
    Иначе , както всеки четиритактов мотор с водно охлаждане - и този си има термостат .

    1. В случай че термостатът е махнат , двигателят ще достига по-бавно работна температура , а при продължително спускане температурата ще пада под нормалното.
    2. При продължително натоварване ( при изкачване , както и по равно , ама с "газ до ламарината" ) термостатът не играе съществена роля . Там е по-важна изправността на охладителната система : изправна ел. перка/перки , респективно виско муфа и чиста охладителна магистрала ( включително радиаторът) . Изключвам случаите на прогоряла гарнитура на главата , или просто "издухал двигател"

    Доста често , при първите симптоми на прегряване , пишман шофьорите бързат да изкормят термостата . Което не е добра практика , защото рядко кучето е заровено там.

    В конкретният случай ( така описан) , проблемът се появява "на магистралата" , което в превод предполагам се превежда : "газ и скорост от 120 нагоре". Така че логично е при тези условия , като тръгне стрелката на температурата в червеното ( ако има такава) , колегата най-напред да спре и да провери дали му се върти охлаждащата перка . Не знам този мотор с какъв вид охлаждаща перка е ( предполагам , че става въпрос за модела със 160 коня) , но доколкото ми е известно е доста капризен .

    ...та това като начало .
    Последно редактирано от Vlado_Ts; 09-06-15, 10:36.
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #3
      От: Монтерей 3,1 Д от 1998

      Владо, ква перка те подгони при със сто километра в час аз летя

      Я водна помпа я неверен датчик я така на око балиго
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        От: Монтерей 3,1 Д от 1998

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Владо, ква перка те подгони при със сто километра в час аз летя

        Я водна помпа я неверен датчик я така на око балиго
        Ние с наште бангии ни се струва , че със 100 ше полетиме , ама джигитите при тази скорост ( включително и въпросния Монтерей) просто се наместват удобно , за да може да натиснат педала на газта как си требе - от тук нагоре , докъм сто и 80.

        Ако е водна помпа , то мотора ше си грее и по междуселските и междуградски пътища , както пише колегата ( ако си чел внимателно ) . Същото би било и с неверния датчик .
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #5
          От: Монтерей 3,1 Д от 1998

          Бе ни нам. Мойто кош дето дига къде 250 над 70 някъде не пуска перки щото му духа от скоростта.
          А водната помпа може при ниско натоварване да и стига дебита и после на сичката газ за сдава багажа.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Монтерей 3,1 Д от 1998

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Бе ни нам. Мойто кош дето дига къде 250 над 70 някъде не пуска перки щото му духа от скоростта.
            А водната помпа може при ниско натоварване да и стига дебита и после на сичката газ за сдава багажа.
            А с мойто кош , дето го вждА - от 220 не съм дигал повече , ама съм сигурен , че перката си върти със все сила при тая скорост .

            На Фронтерата ми виското ше ти отреже пръстите ако опиташ да го спреш . Хем стрелката си е в зеленото

            ПС.
            То не е тука мястото да се хваля , ама се сдобих от скоро с една С-ка , 150 коня турбодизел , със стратегическа цел по отношение на двигателя , щот ми бръмна една муха в главата.
            На равно и по нанадолнище стрелката на температурата си е залепнала на 85 градуса . Вчера обаче по едно продължително нанагорнише един малолитраж зад мен се сили да ме изпреварва . Което Уеко ме раздразни, та натиснах докъм 140 . По завоите намалям , ама го давам после спортно - демек : лепнат за облегалката и над 3000 оборота. Много скоро забелязах , че температурата прескочи 95 градуса . СлезнАх после и по процедурата с "вестника" ( в случаят : със заваръчна ръкавица) с ужас установих , че вископерката се спира без никакво усилие .

            ...та те така .

            Всъщност , не изключвам и сдала водна помпа , затова му препоръчах на колегата : едно по едно : от Уесното - към трудното
            Щото най-лесно е да му кажа : смени си маслото , филтрите , антифриза , маркучите , кабелите , датчиците , дюзите , .... препоръки дето фриволно се ширят тука във Форума , ама си мисля , че все пак требе да сме по-сириозни
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Монтерей 3,1 Д от 1998

              То да, онлайн тая работа няма как да се направи.
              А що се отнася до мислите ти - ако такова свиркай, тамън съм набрал скорост с две подобни интервенции - ще то опаткаме за норматив
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                Това е стария Монтерей дето си е 116 коня и си е кютук, няма място при високите скорости..не е лошо да се свали и измие радиатора и да се попрочисти охладителната система...
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • #9
                  От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  То да, онлайн тая работа няма как да се направи.
                  А що се отнася до мислите ти - ако такова свиркай, тамън съм набрал скорост с две подобни интервенции - ще то опаткаме за норматив
                  Нека да му дойде първо времето , щото аз тръгнах с нагласата по твойта процедура : "нищо не взел , ама нищо и не дал " . Пък мотора ако му има нещо , ше си го оправя. Тая пущина пък излезе учудващо читава за парите си( Пу!Пу! ) . И трансмисия и мотор и завардено купе ( австриеца не е карал кучета вътре) със все действащ климатик . Та първо требе да му взема здравето малко и нещата ше се проточат във времето . Тъкмо доде намеря Гега в по-човешко състояние .

                  Иначе си прав , че онлайн - толкова . Пък и боб за хвърляне немам под ръка .
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                    Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                    Това е стария Монтерей дето си е 116 коня и си е кютук, няма място при високите скорости..не е лошо да се свали и измие радиатора и да се попрочисти охладителната система...
                    Опс ! Прав си !
                    Недоогледах заглавието и като мернах 1998 год. останах с впечатление , че колегата има предвид Моnterey В с 3-литровия мотор

                    ...което не отменя вероятността като "стъпи на магистралата" да си променя манталитета в посока "газ колкото може"
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                      Ако термостата е премахнат по някаква причина,няма кой да затваря малкия кръг и водата минава от там където е по лесно-през малкия кръг,а не през радиатора за да се охлади.Термостата на монтерей е с клапа на малкия кръг.Трябва да се сложи читав термостат или да се намали по някакъв начин отвора за малкия кръг.
                      Последно редактирано от KOLEV G; 09-06-15, 13:35. Причина: прав.грешка
                      ОФА 98г. ДБ Х22ХЕ-дал квото дал!
                      Grand Cherokee 2.7
                      GSM 0888148630

                      Коментар


                      • #12
                        От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                        [QUOTE=maks 1962;2777333]Здравейте!
                        Реших да ви питам за един проблем с въпросния автомобил, притежание на бащата на мой приятел.
                        Когато се кара нормално, градско, селско и междуселско, няма никакъв дерт. Но качи ли се на магистрала започва бавно и сигурно да прегрява ....

                        Може и да греша,но от това разбирам - при висока скорост.
                        ОФА 98г. ДБ Х22ХЕ-дал квото дал!
                        Grand Cherokee 2.7
                        GSM 0888148630

                        Коментар


                        • #13
                          От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                          Да, колега, но не толкова скоростта, колкото оборотите. Защото нормално се кара много кротко, но на магистрала иска или не трябва да кара със 100 ( с камионите) или 120 с колите. За " изпълнения " и дума не може да става, на 70 години е човекът.
                          Радиаторът е перфектен, никаква мръсотия, перката се върти добре според мен, на тихи обороти прави добър вятър около двигателя, като сваляхме радиатора не видях мръсотия вътре в маркучите, което предполага чистота и в блока. Каран е само с атифриз, въпреки че тук няма отрицателни температури и е сменян понякога. Остава само термостата, абсолютно съгласен съм с колегата KOLEV G, но къде да го търся? някаква схема, линк или каквото и да е?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                            я виж тук дали е същия двигател, има снимки от термостата
                            ________________________________________________
                            Subaru OUTBACK 2,5
                            Hyundai TUCSON 2.0

                            Коментар


                            • #15
                              От: Монтерей 3,1 Д от 1998

                              ......автоматика може да си заминава
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X