Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

    Здравейте,
    ровейки из форума не намерих точна информация относно някой проблеми с ОФБ! Някой може ли да даде по-точно инфо как да оправя следните:
    - след като си сложих газова уредба установих,че съм клекнал леко отзад. Предполагам че и предният собственик е дърпал тежичко ремърке... та как мога да подсиля отзад заради допълнителното тегло от газовата,както и факта че не съм от ''лека категория'' и си карам и какво ли не постоянно в багажника! По-дълги пружини или по-твърди, или тампони, или... Идеи!? Става дума за ''тунинг'' в разумни граници(пари). До колко мм е удачно да се повдигне без това да оказва влияние върху возията( устойчивост в завой) и т.н.
    - тъй като се полюшквам отзад като на РОДЕО, искам да сменя амортисьорите. Сега за откъм пружините отзад мисля да сложа газови(като по-твърди) или такива с двойно маслена мембрана(ако се появи модел) за да овладея лесното поклащане. Но за отпред с тези торсиони незнам дали газовите са добра идея. Също така кои модели ще предложите като подходящи. Предлагат ми от монрое адвенчър или стандартно кони(каквото и да значи). От омегата съм влюбен в монрое рефлекс(за отзад),но не намерих инфо дали може да се сложи или евентуално с леко преправяне (с втулки или т.н.).
    - при реглажа на предницата се видя, че от към шофьора беше идея по-ниска и с леко натягане се изравни нивото, но пък отпред леко се повдигна цялата предница. До колко мм е добре максималната височина, без да има опция лесно чупене на торсион или загуба на устойчивост? Каква би трябвало да бъде височината от земята до калника със стандартните 245/70R16 - 1.8bar ? Ще има ли проблем с реглажа(дали ще избяга някой параметър) ако се наложи да я смъкна надолу отпред?
    - АБС датчиците са визуално пострадали, според компа другото работи, може ли да се намерят и от някъде (аз не успях да открия)? Чувам че лесно се чупели при сваляне, с колко от главината е удачно да се смъкне от някой донор? Буксите им са с 4 пина заради датчик накладки.
    - Имам утечка 0,3А . Проверено е всичко по-просто: бушони(един по един, даже тези при мотора),аларма(с нея, без нея), бордовият (с, без), газовата, музиката (с панел,без панел, с нея, без нея). Няма видими преправяния( с изключения на тези които аз направих, но проблемът е от преди мойта намеса). Идея къде може да е? Мисля да видят алтернатора (въпреки че си държи 14,5V) дали случайно кондензатор или графит, нещо в него да прави проблем, както и стартера,все пак с алтернатора имат дирекна връзка с акумулатора! Идея дали още някое устройство не e вързано директно?

  • #2
    От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

    Привет колега, по първите ти въпроси без ел.проблема ти има цяла тема за това, отдели си малко повечко време да попрочетеш, знам че всеки иска наготово да получи информация за даден проблем, но така форума ни ще стане пълна каша, та има изписано и решения на проблема ти, чети и ще ти се помогне при специфични проблеми

    Коментар


    • #3
      От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

      Хмм,
      Благодаря за бързият отговор. Малко ме стресна, че във форума има точно информацията която ми е необходима. Уви, това което пише е главно общи описания, в повечето пъти без точни данни. Какво имам предвид - в темите за ''повдигане с 5см'' главно има с колко му е разликата от това което е бил и това сега. Аз не намерих никакво инфо сток колко трябва да бъде,че да има ясна бяза с колко/на колко реално се променя от базовия. Като капак главно става дума за късата база! Като финал на това, ценя своето време както и това на другите и не си позволявам безмислени разхищения! А относно специфичните проблеми окачване:
      - колко трябва да е височината отпред/отзад при стандартната дълга база? Според упътванията се мери от земята до долен шарнир 119мм, но не пишат това при 15''/16'', количество гориво в резервоара и т.н. фактори. Във форума на няколко пъти срещнах подобен въпрос без отговор. При мен е видимо отпред е по-високо след реглажа който ми направиха - земя/ висока точка арка калник 830мм ; отзад - 810мм. Във форума питащите същото са с 840/820;870/890. Което мисля не е малка разлика един спрямо друг и явно ще има разлика със сток-а.
      Така или иначе явно аз съм доста овиснал спрямо другите.И така: Пружините. Според разни там упътвания ги дават, че са 383вис./105вътр./12,5мм. Но няма инфо с променлива или с еднаква стъпка - демек линейна или нелинейна. От разни снимки изглеждат с 2 вида стъпка(нелинейни). Тези които се слагат според форумниците са 410+мм високи(стъпка няма инфо), според LESJOFORS 4263440 (единствените който изрових че могат да се доставят по нормален ред), уж са ~415мм линейни. Като добавя и това че в моят случай ми трябват по-твърди заради екстра теглото ... коя - 383<>415<>470мм(от G класа предна спомената). Споменава се и че уж от терано2 били същите(да/не)?! На едно място се спомена и за IRONMAN усилени пружини +200kg (сега 200 при двете общо или отделно - 100+100/200+200)? Както и идея откъде/откого може да се намерят изобщо нещата(било то и на лична)? Ясно е, че с по-дълга или с по-твърда се постига една и съща товароносимост, но с по-високата може да се прецака я аморт,я полуоска,устойчивост и ... За твърдост пък хептен липса на инфо. Интересно е как се правят поръчки за производство в БГ(често споменавано), като всички ми казват "дайте една да й смъкнем характеристиката и да ви направим"..... Торсионите. Аз съм си за бой, че не замерих колко ми беше височината преди реглажа. Уви, сега без да знам отзад как трябва да е незнам отпред добре ли е! А докато не спре да вали няма как да се пъхна отдолу да сваля сумати тенекии че да видя как идват сега каретата.
      - Амортисьори. След като разреша проблемът с височините ще видя дали ще ми трябват втулки. Така или иначе аморта ще е един и същ. Странно ми е защо при повдигане по форума слагат втулки,а не с по-голям ход. Така хем се скопяваш от към наклон окачване(за офроад), хем по-често удряш буталото в краен ход! Като обобщение: KYB,MONROE,KONI. KYB имало много менте, а и неставали за отпред(по опис комфорт). А и до тук едно не ме кефи във фронти - много японско, еле дървената им електроника(правена от гей*ве англичани)! Та японски части.... MONROE пък ми предлагат няколко вида, уви няма го любимият ми от омегата - REFLEX(двойно маслена мембрана). Едното е Adventure, който е газов. До тук добре, но го дават за офроад. Сега това че може бързо да стига крайните си ходове ли е и че е с голям ход или че е издръжлив на подскоци. При мен искам да овладея люшкането и клякането след спящ полицай. Другото монрое е некъв ORIGINAL...и толкоз инфо! KONI. Изключих разни чисто офроад китове(2000лв за дървена возия ... ), тъй като при мен е главно ''градски офроад''! Никой не пише за конито,а пък го мернах на доста машини, пък и цените от вносител са с близо 100лв по-ниски от МОНРОЕ. Тъпото е, че е с поръчка и няма точно инфо газов ли е! Наблюдения? Дилема....

      Ако някой е борил тези проблеми и е попаднал на инфо което не съм споменал нека драсне някой ред. Много от цитираните директните линкове вече са невалидни!

      По ABS-a, датчиците от РОДЕО стават ли? В US са по $90. В европа са далеч други странни цени... Като мойте не намерих. Главно са с 2 пин-а, а и всички мигат как се свалят. Поне тук там споменават че се чупят при опит за сваляне.По мойте има следи от интервенции. С ръждата по тях отпред, немисля за прекъснат кабелен проблем. От някоя друга марка/модел не стават ли? То това е 99% Исузу. Нещо от там? Тъй като съм почнал да чопля наред и сменям греси,масла и т.н. с датчиците кое да взема от главината,така че най-малко да дублирам части?

      Това което съм пипал съм подробно снимал, така че имам доста снимки ако някой има нужда от нагледно инфо да пише!

      Коментар


      • #4
        От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

        До сега:
        - за утечката виновника се оказа допълнителната аларма производство от ''Великия народ''. Тоците са наред до към 30 мин. след активиране на алармата. След това аларамата пуска релето с което блокира до следващо събитие открито от нейна страна (задействане на датчик и т.н.) и от там идва и консумацията(утечка) за захранване на релето. След ''побългаряване'' алармата работи както се изисква от нея!
        - междувременно ми грейна лампата за грешка и с ELM327(който единствен чете X22SE ОФБ компот) грейна нисък сигнал от датчик разпределителен вал. Освен че датчика си бе заминал, се оказа че до него отиват вместо 12-14V - 7-9V, при което новият датчик пак набива грешка! Ходейки "по жицата" се оказа че захранващата жица на датчика се разклонява от магистралата заедно с други жици в снопа кабели зад челната пластмаса. Оказа се, че там снадката е фабрична и е направена с просто заголени жици и алуминиева пломба ... (WTF) поредното английско п****** изпълнение на електро(след стандартния проблем със спойките по скоростомера)! Разбира се,въпреки фабричната изолация просто заголените жиците под пломбата са окислени и загубите са страхотни! Читава запойка с добър поялник и всичко е ОК!
        - така и не намерих инфо за нормално повдигане на ОФБ,затова и малко нашенски работещ ''тунунг'' засега поне за отзад(отпред е в процес на тестване). Официално пружините за ОФБ ДБ Н-379мм/Ф12,4мм/вътрешен Д-105мм/7витки. За 54лв. комплект пружини от лада 2121 (вместо 120лв. едната на Лемфиордер) Н-434/Ф 12,7мм/вътрешен Д-102-105/9 витки. Пружините са с бяло/сиво покритие отвън. По-меки са от оригиналните на ОФБ,но са с повече витки и по-голямо сечение с което компенсират! За монтажа е необходимо да се разкачи жило-ръчна от носача, стабилизиращата щанга и амортисьора (отдолу е по удобно) за всяка страна. С малки скоби се свива пружината в средните навивки и после с лека помощ от щанга си влизат на място. Като резултат возията си е мека,намалено поклащане отзад(въпреки омекналите оригинални амортисьори), височината отзад е повдигната максимално, без това да нарушава геометрията отзад. Ако разкарвате нон стоп "боклуци" в багажника(като мен) препоръчвам и слагане на гумени тампони между витките. За отпред ще пиша след като съм сигурен в модификацията.

        Коментар


        • #5
          От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

          Това с пружините направо ме изненада , нещо не ми се струва добре - моята ОФБ е два тона на кантара и не виждам как тия пружини от Нива ще издържат . Аз си поръчвах от Крън и съм страшно доволен !!!
          Аз също имам утечка , но при мен е от от стандартната аларма , на която изгубих ключа ..
          За височината постъпих по следния начи - спираш на равно място , натягаш торсионите и мериш , докато се изравнят височините

          Коментар


          • #6
            От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

            Ами и аз бях скиптичен,но тези се слагат май само на нива дълга база (според някой лададжии) и били твърди за нея. А и все пак знаем качеството на частите от Русия, но пружина все пак мисля трудно биха я омазали.... То там имало два вида пружини според твърдостта им(цвета на облицовката била мерило за твърдост). При мен си паснаха перфектно за парите си (година вече издържаха)!
            За тези от Крън ми искаха да си сваля моята,да я пратя да и измерят характеристика (само размери нестава,заради различната твърдост). Това няма как да стане при мен, тъй като фронтерата се кара непрекъснато, сега даже цепката отгоре на пластмасата на радиатора съм я лепнал с поксипол (сивия само става) отвън и антифриз колкото да покрие питата само и само за да не я спирам докато реша промена с новия радиатор.
            Ако имаш някаква по-точна информация за пружината ти правена от крънаджии, драсни тук, някой колега по-лесно да си я поръча!

            Коментар


            • #7
              От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

              Има писано и колко е височината без лифт, има и писано колко дълга е пружината, a и оригиналните пружини не са кой знае колко скъпи, но дано експеримента е успешен!
              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

              Коментар


              • #8
                От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                На моята просто и подложих отзад 5см и промени твърдоста.Колкото до диагностиката ..........Опком я чете,Опелсканер също ,да не говорим за КТС.
                РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

                0895шест29410 .

                Коментар


                • #9
                  От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                  Колега bay pres,
                  По подписа виждам, че си с ОФА ДБ Х22ХЕ. Аз съм с ОФБ ДБ и мисля окачването е различно(ако се не лъжа). Как(къде) и с какво точно подложи ако се лъжа?
                  За ОФБ бензин GM слага компоти на delphi(май) и протокол за Исузу J1850-VPW. Opel scenner и OP-COM четат само дизеловите модели с протокола на ОПЕЛ. До тук моя комп съм го разчел само с ELM327 и оригиналния TECH2 с карта за GM/ISUZU/SUZUKI/SAAB. Оригиналното изпълнение на това купе е ISUZU RODEO 2.2-3.2 бензин до 2004,след това слагат 2.5(мисля) - по вин-а моята е била произведена за Австралия. Дизела е само за Европа/Опел (мисля).

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                    С ЕЛМ я четеш под ОБД стандарт.Тоест всичко което чете под този протокол ще я закачи.Всеки системен тестер ще я хване,говоря от рода на Лънч,ултраскан и тям подобни .Аз имам и Аутобос в30 ,и предполагам и с него няма да има ядове.
                    За окачването просто погледни как е отдолу .Няма кои знае какви инженерни решения за там .Мисля че всеки технически грамотен монтьор ще ти я повдигне за малко пари.
                    РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

                    0895шест29410 .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                      Аз имам 4 стари пружини - две от къса и две от дълга база . Мисля , че в Крън вече си имат технологията за правене на пружините за ОФБ дълга база , само им казваш колко искаш да е по-вдигната отзад . Много са им добри пружините , въобще не забелязах да омекнат . Цената беше от порядака на 150 лева за двете .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                        Първоначално публикуван от mi6emorkov Преглед на мнение
                        Аз имам 4 стари пружини - две от къса и две от дълга база . Мисля , че в Крън вече си имат технологията за правене на пружините за ОФБ дълга база , само им казваш колко искаш да е по-вдигната отзад . Много са им добри пружините , въобще не забелязах да омекнат . Цената беше от порядака на 150 лева за двете .
                        Aз пък за 200 лв. бих си взел оригинални от Милнер. Тия нещо Крънските колкото и да са добри всяка е с различна твърдост...
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                          Aз пък за 200 лв. бих си взел оригинални от Милнер. Тия нещо Крънските колкото и да са добри всяка е с различна твърдост...
                          Принципно съм съгласен, но с някои "малки" съображения:
                          1) никога не са стрували 200 лв;
                          2) вече в секцията Frontera на сайта им избора е много опоскан, а точно пружини няма никакви!
                          До колкото си спомням алтернативата е пружини от Trooper - причлина цена, качество и лифт.....
                          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                            Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                            Принципно съм съгласен, но с някои "малки" съображения:
                            1) никога не са стрували 200 лв;
                            2) вече в секцията Frontera на сайта им избора е много опоскан, а точно пружини няма никакви!
                            До колкото си спомням алтернативата е пружини от Trooper - причлина цена, качество и лифт.....
                            Ако не се лъжа баш ти пусна тая информация? не ми се рови ама май баш 200 лв. беше писал че са?
                            Иначе пружини бол по нет-а....
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблеми за разрешаване при Фронтера Б '99 X22XE ДБ

                              Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                              Aз пък за 200 лв. бих си взел оригинални от Милнер. Тия нещо Крънските колкото и да са добри всяка е с различна твърдост...
                              Това за Крънските прожини ми се струва несериозно , ти от личен опит ли говориш или просто така ???!!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X