Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

    Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
    Мога да ти споделя моята лична статистика като никой не ангажирам с мнението си, отдавам факта на това че прекалено често при всякакви условия имам навик да следя стреклата.
    Всичко изброено е от карани не еднократно и не в еднакви условия автомобили лично от мен, всичките след 2000 година.
    Пежо 206,306,407, Партнер
    Мицубиши лансър еволюпън 8
    Тойота Ленд крузър 120
    БМВ 540 бензин
    Рейднж роувър Воуг 4.8 бензин
    Фронтера 2.2 дизел
    Фронтера 2.2 бензин
    Нисан Алмера
    Та както казах статистиката ми за мен е точна. Всичко със стрелките е направено нарочно да не се шашка обикновения лузър.

    В момента вече повече от 1.5 година гледам живи данни непрестанно на фронтера 2.2 бензин, и съпоставям със стрелката на таблото и всичко казано до тук се потърждава всеки ден
    Вече написах, че не се съмнявам в наблюденията (статистиката). Всъщност влизам тук за да получа "наготово" наблюдения, които няма как да получа сам. Когато човек посещава един форум с тази цел с времето започва да разделя мненията и подадената информация от различните участници на достоверни и недостоверни (без да познава лично участниците). Твоята информация и мнение тук (според мен) е с много висока степен на достоверност. Поради което и за миг не се съмнявам в описаната от теб картинка на термодатчика (даже нямаше нужда да изреждаш моделите). Просто ми е трудно да приема твоето предположение за ефекта (то за какво ли не ни лъжат вече) но все пак ...... Опитвам се да предложа обяснение, което хем да не е "лъжене", хем да е технически достоверно.
    ОФБ ДБ X22SE
    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

    Коментар


    • #17
      От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

      Първоначално публикуван от Asteri
      Болшинството шофьори по света не са технически грамотни, за разлика от българските си събратя. Една точна стрелка само би объркала 90% от тези шофьори и сервизите ще се задръстят от навалица изпаднали в паника колеги, леле, 115С ! Пък то, нищо, щото антифриза и налягането. Ама иди обяснявай на прадядото с лендровера и слуховия апарат, който дори не е достатъчно технически образован че да запомни думата "антифриз", ами в магазина пита "имате ли Онова Синьото, дето е в туба".

      Колкото до ламБичката, тя не може да оцелее в пазарните условия. В момента в който някой модел сложи само проста ламБичка, конкуренцията веднага ще ги удари в земята като инсталира Уред! със Стрелка! която се врътка!

      Караш докато светне нещо по таблото, ако светне тогава спираш и викаш пътна помощ или се търкаляш до сервиза. Ово е стАндарт.
      Това за стандарта ми хареса - май беше в един сръбски филм, който май стана на 40 г. Хубаво е, че още се помни.
      Страхувам се, че последното поколение български шофьори (и не само шофьорите) се изравни по грамотност със събратята си, които визираш. Що се отнася до прадядото с лендровера - той няма проблеми с думата "антифриз". Ако на нас тя ни звучи като "научен" термин - за него си е съвсем понятна(независимо от образованието му). Но всички дядовци имат проблеми с помненето - съгласен съм (и аз напоследък все по-дълго търся думи, които винаги са ми били на върха на езика).
      Точно технически образования прадядо (там за където говориш), ако реши че нещо не е наред с колата му (заради стрелките и лампичките) няма да ходи по бензиностанциите да търси какво ли не (колата му е сервизна, застрахована ........) а ще набере един номер, където трябва, ще обясни какъв е според него проблема и ще получи указания какво да прави. После - сваляне на данни от компютъра (независимо от приказките на дядото) и ..... ово е стандард.
      Страхувам се, че нищо не си разбрал от това което написах за да предложа алтернативно обяснение на ефекта със стрелките.
      Последно редактирано от fanatic; 18-05-14, 21:53.
      ОФБ ДБ X22SE
      Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

      Коментар


      • #18
        От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
        Вече написах, че не се съмнявам в наблюденията (статистиката). Всъщност влизам тук за да получа "наготово" наблюдения, които няма как да получа сам. Когато човек посещава един форум с тази цел с времето започва да разделя мненията и подадената информация от различните участници на достоверни и недостоверни (без да познава лично участниците). Твоята информация и мнение тук (според мен) е с много висока степен на достоверност. Поради което и за миг не се съмнявам в описаната от теб картинка на термодатчика (даже нямаше нужда да изреждаш моделите). Просто ми е трудно да приема твоето предположение за ефекта (то за какво ли не ни лъжат вече) но все пак ...... Опитвам се да предложа обяснение, което хем да не е "лъжене", хем да е технически достоверно.
        Ми какво да ти кажа, всеки гледа да направи живота ни "розов" но на повечето потребители това или им харесва или не им прави впечатление. Аз даже съжелявам че не съм от тях
        За мен друго обяснение няма освен нарочна заблуда с цел да сме щастливи потребители.
        no signature no problems

        Коментар


        • #19
          От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
          Да обаче на фронтера А не съм виждал стрелката да е направена нарочно да лъже. Това е вградено при модели след 2000 г.
          Съдейки по моята фронтера, подчертното не е вярно, или тя е изключение, което ми се струва малко вероятно!

          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
          Мога да ти споделя моята лична статистика като никой не ангажирам с мнението си, отдавам факта на това че прекалено често при всякакви условия имам навик да следя стреклата.
          Всичко изброено е от карани не еднократно и не в еднакви условия автомобили лично от мен, всичките след 2000 година.
          Пежо 206,306,407, Партнер
          Мицубиши лансър еволюпън 8
          Тойота Ленд крузър 120
          БМВ 540 бензин
          Рейднж роувър Воуг 4.8 бензин
          Фронтера 2.2 дизел
          Фронтера 2.2 бензин
          Нисан Алмера
          Та както казах статистиката ми за мен е точна. Всичко със стрелките е направено нарочно да не се шашка обикновения лузър.

          В момента вече повече от 1.5 година гледам живи данни непрестанно на фронтера 2.2 бензин, и съпоставям със стрелката на таблото и всичко казано до тук се потърждава всеки ден
          и аз имам дълга статистика, която не показва драстични разминавания м/у показанията на таблото и очакванията ми... м/у другото и аз доста съм покарал един партнер.... Единствената кола със по-странно поведение на показатела за темп. на двг. (с дигитално табло е) е мегна, който карам в момента и който от напълно студен , светва една чертичка и после светват всички до средата и никога нагоре....

          Та моето мнение по-въпроса е, че не е нормално голямо размонаване м/у реалната темп. и показанията на таблото. Особено в посока таблото да показва по-ниска темп. от реалната...
          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

          Коментар


          • #20
            От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

            Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
            Съдейки по моята фронтера, подчертното не е вярно, или тя е изключение, което ми се струва малко вероятно!
            аз ли бъркам или караше червена 3.2 дълга Фронтера Б ?

            а иначе голямо голямо колко да е голямо разминаването то 15 градуса са нищо за един двигател
            пак казвам че 98% от моите познати намират движението на стрелката на температурата за напълно адекватно на автомобилите си. Но като закачиш едно OBDII и очите им стават ей така
            no signature no problems

            Коментар


            • #21
              От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

              Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
              аз ли бъркам или караше червена 3.2 дълга Фронтера Б ? - Не бъркаш. Надявам се това не е в мой минус

              а иначе голямо голямо колко да е голямо разминаването то 15 градуса са нищо за един двигател
              пак казвам че 98% от моите познати намират движението на стрелката на температурата за напълно адекватно на автомобилите си. Но като закачиш едно OBDII и очите им стават ей така -аз съм навит в името на нАуката да предоставя за експеримент червения дълъг жиб
              Простата логика ми говори, че ако има разминаване, то то ще е в обратната посока - показанията да са по-стряскащи от реалната ситуация!
              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

              Коментар


              • #22
                От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                Простата логика ми говори, че ако има разминаване, то то ще е в обратната посока - показанията да са по-стряскащи от реалната ситуация!
                Ако в София стрелката ти стои около 93 градуса, то можеш да не си правиш експерименти с адаптери, но при мене стрелката стига до 85 и там си стои по светофарите, а пък перките се включват от време на време?! Явно несъответствие!
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

                Коментар


                • #23
                  От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                  Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                  аз ли бъркам или караше червена 3.2 дълга Фронтера Б ?

                  а иначе голямо голямо колко да е голямо разминаването то 15 градуса са нищо за един двигател
                  пак казвам че 98% от моите познати намират движението на стрелката на температурата за напълно адекватно на автомобилите си. Но като закачиш едно OBDII и очите им стават ей така
                  Е, и за това сигурно си прав (още не съм чел какво има в компютъра на моята, събрал съм всички куплунзи за преходник, взел съм и един блутууд четец, заредил съм си и програмата на телефона и съм го пробвал на един фокус и един смарт, но вече втори месец ме мързи, а имам и дрга работа, да направя няколко спойки и да почна да си играя и с моята ). Но и за тази разлика в температурите си има разумно обяснение - поне моята има три температурни датчика - единия само за стрелката на таблото, другия само за включването на вентилатора на радиатора и третия (а може и да са повече от един, но поне по схемите съм открил един) подава информация за температурата на компютъра. Съвсем "естествено" е трите датчика да показват различни стойности най-малкото заради това, че са на различни места. Не знам къде е третия, не ми се е налагало да го търся, но сигурно е на място, където е най-високата температура в двигателя - има участъци в блока, където температурата е доста по-висока от температурата на охлаждащата течност. Затова не бих се учудил ако в комютъра се записва примерно 130 градуса. Вътре в цилиндрите по време на горенето има и моменти с много по-високи стойности на температурата но там няма как да се мери.
                  Моята, моят холандец ми я прати с неоригинален радиатор (май от дизел) - датчикът за вентилатора беше на средата на радиатора. Аз възстанових нещата с маркуч и датчик на него от моргата. Датчикът на средата още си стои (да запушва дупката там) но той сигурно трябва да сработва при по-ниска температура, щото течноста достига до него вече доста охладена.
                  Предполагам, че в по-новите модели са икономисали някои от датчиците. Имах разправия по темата с една служебна "Самара" - 99-та г. Там бяха "икономисали" датчика за вентилатора. Включваше го компютъра на базата на информацията от "компютърния датчик". И след като се прецака този датчик, на таблото стрелката си показваше 90-градуса (от нейния си датчик) а вентилатора развърташе малко след тръгване.
                  Вчера гледах едно пежо 306 на колега, вентилатора се оказа с приключили четки (всъщност ще се разбере със сигурност като се свали и отвори). Там пък датчикът директно включва вентилатора без реле (на моята си има реле). А другия датчик, които е на блока - дава информация и за стрелката и за компютъра.
                  Показанията за температурите от компютъра на газовия инжекцион и те са "озадачаващи". Тях мога да ги чета. Въобще, мисля, че стремежа при тези датчици не е в подаването на абсолютно точни стойности а в повторяемостта (и гарантирането на тази повторяемост) при едни и същи състояния. От там нататък компютрите имат думата. Доколкото съм чувал и чел - имат и алгоритми за корекция на получаваната от датчиците информация, отчитащи и "стареенето" на датчиците.
                  Последно редактирано от bogilloff; 22-05-14, 00:30.
                  ОФБ ДБ X22SE
                  Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                    Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                    Е, и за това сигурно си прав (още не съм чел какво има в компютъра на моята, събрал съм всички куплунзи за преходник, взел съм и един блутууд четец, заредил съм си и програмата на телефона и съм го пробвал на един фокус и един смарт, но вече втори месец ме мързи, а имам и дрга работа, да направя няколко спойки и да почна да си играя и с моята ). Но и за тази разлика в температурите си има разумно обяснение - поне моята има три температурни датчика - единия само за стрелката на таблото, другия само за включването на вентилатора на радиатора и третия (а може и да са повече от един, но поне по схемите съм открил един) подава информация за температурата на компютъра. Съвсем "естествено" е трите датчика да показват различни стойности най-малкото заради това, че са на различни места. Не знам къде е третия, не ми се е налагало да го търся, но сигурно е на място, където е най-високата температура в двигателя - има участъци в блока, където температурата е доста по-висока от температурата на охлаждащата течност. Затова не бих се учудил ако в комютъра се записва примерно 130 градуса. Вътре в цилиндрите по време на горенето има и моменти с много по-високи стойности на температурата но там няма как да се мери.
                    Моята, моят холандец ми я прати с неоригинален радиатор (май от дизел) - датчикът за вентилатора беше на средата на радиатора. Аз възстанових нещата с маркуч и датчик на него от моргата. Датчикът на средата още си стои (да запушва дупката там) но той сигурно трябва да сработва при по-ниска температура, щото течноста достига до него вече доста охладена.
                    Предполагам, че в по-новите модели са икономисали някои от датчиците. Имах разправия по темата с една служебна "Самара" - 99-та г. Там бяха "икономисали" датчика за вентилатора. Включваше го компютъра на базата на информацията от "компютърния датчик". И след като се прецака този датчик, на таблото стрелката си показваше 90-градуса (от нейния си датчик) а вентилатора развърташе малко след тръгване.
                    Вчера гледах едно пежо 306 на колега, вентилатора се оказа с приключили четки (всъщност ще се разбере със сигурност като се свали и отвори). Там пък датчикът директно включва вентилатора без реле (на моята си има реле). А другия датчик, които е на блока - дава информация и за стрелката и за компютъра.
                    Показанията за температурите от компютъра на газовия инжекцион и те са "озадачаващи". Тях мога да ги чета. Въобще, мисля, че стремежа при тези датчици не е в подаването на абсолютно точни стойности а в повторяемостта (и гарантирането на тази повторяемост) при едни и същи състояния. От там нататък компютрите имат думата. Доколкото съм чувал и чел - имат и алгоритми за корекция на получаваната от датчиците информация, отчитащи и "стареенето" на датчиците.

                    Абсолютно в правилна посока разсъждаваш. Аз изпаднах в съспенс с тези температури след поредното "издухване" на гарнитура на поредния автомобил. От тогава вече прилагам изпитана от мен концепция за охлаждане на двигател която работи на автомобилите на мен и на брат ми безотказно вече години и нямаме издухан двигател след премахването на всички фабрични начини на охлаждане и поставянето на други. Говоря за допълнителни вентилатори подменени термостати и датчици. Все пак да не забравяме, че производителите на автомобили имат за цел да изкарат максимална мощност с минимален разход съчетан със спазването на определени евро стандарти за екология. Като се наслагат тези условности и се получава, че дълговечността на двигателя съвсем не е на първо място.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #25
                      От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                      Все пак да не забравяме, че производителите на автомобили имат за цел да изкарат максимална мощност с минимален разход съчетан със спазването на определени евро стандарти за екология. Като се наслагат тези условности и се получава, че дълговечността на двигателя съвсем не е на първо място.
                      Майната им на екологичните стандарти. Неизбежно се сещам за "грижата за човека". Преди да го гръмнат в челото първо го мажели с йод, за да не се инфектира после раната.
                      Ако оправят и осветят подлезите в големите градове (и махнат пешеходните пътеки) ефекта с очистването на въздуха ще е къде къде по ...... Сега 15 коли бумкат на пътеките, чакат "негово величество пешеходеца да мине" и тровят и него и себе си докато той (тя) пък стъпя по пътеката като породисто прасе на чикагското изложение.
                      Затапил съм си ЕГР-а в момента в който достигнах до него и не виждам разлика в протоколите от прегледите преди и след. Ако въобще има някаква полза от него, сигурно ще е в подобряването на антидетонационните свойства на сместа.
                      За какво да правят "вечен" двигател, като там най-много до 10-тата година ни предават колите си за "възстановяване". Ако двигателите са като старите - ние какво ще правим в съботите и неделите. Ще тябва да ги караме а бензина пак ще го качват...
                      По старите двигатели наистина са по-устойчиви на температурни претоварвания. Особенно ония от предкомпютърната епоха на автмобилостроенето. Аз не съм привърженик на френските коли. Освен това се интересувам от техническите подробности само на колата, която карам в момента, но това пежо 306, за чийто ветилатор писах - е впечатляващо (за френска кола). Колегата кара и нищо не поглежда (не, че не рабира, просто вече не го интересува какво ще стане). Но сега в първите топли дни му направило впечатление, че на едикой си светофар вентилатора вече не завърта, а други години (ама не е ясно вече кои) по туй време вече завъртал там. Освен, че вентилатора се оказа приключил, погледнах охлаждащата течност и се оказа, че докъдето се вижда отгоре - няма такава. При доливането влезе над 2 литра. И тъй си карал цяла зима (а може и предната) - сигурно няколко пъти е буксувал в снега (тогава двигателя прегрява за минута - две) и на тя двигател нищо му няма. Стрелката си му стояла на 90-те градуса и няма спомен да я е виждал по-нагоре(питах го изрично). Таблото му е старо и няма как да се "манипулират" от компютъра показанията на стрелката. Сега му сменихме вентилатора и проверихме всичко, което може да се провери с мултицет без да се сваля. Остана непроверен само датчика за включване на двигателя. Той на всичко отгоре управлява директно вентилатора без реле и ме съмнява, че и той е приключил. Ама на мен не ми се сваля, на него също - кара и не му мисли много и вентилатора пак не завърта на същия светофар(а стрелката пак си седи на 90 градуса - по моя поръчка я гледа по-често). Започвам да изпитвам искренно уважение към ония французи дето са проектирали тоя вече безвъзвратно остарял двигател. Досега си мислех, че само голф двойките го могат това.
                      А и още нещо - за всички ония, които като мен си мокрят гумите главно в локви по асфалта и скоро не са си поглеждали спирачните главини. След последните дъждове и големи локви - изгорях с 200 и кусур лева. Маншоните на цилиндрите, дето притискат накладките приключили (ама кой да погледне, хем съм ял туй дърво,и карета съм сменял) и като ги накиснах в локвата - ръждата "кипнала" и две цилидърчета не се прибират (и пак миришеше на печени яйца от джантите). Едно предно и едно задно. Дано карето на предното да не е прецкано. Не карах много, като ми светна какво става - само до сервиза.
                      ОФБ ДБ X22SE
                      Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X