Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

    Доста време си вярвах, че това е особеност на дизела /първата ми "печка" след многото бензинки/ докато не си взех ОБД адаптор и веднага установих, че температурата е по-скоро към 93 градуса, особено в софийските задръствания! До 85 градуса показва вярно, но след това просто спира и мърда само надолу - един единствен път съм я виждал на 100 - бях задал на темпомата 130 км/ч по тунелите на Витиня и преди последния с ужас видях как стрелката наближава червената зона, веднага го изключих и от тогава повече не е минавала 85. Реших, че нещо механично задържа в уреда, но при ремонта на таблото /презапояване/ се оказа, че механизма е безпроблемен и нищо не ограничава стрелката на 85. Тогава реших като последна мярка да сменя датчика, но и смяната с абсолютно същия като оригиналния не помогна, даже с новия датчик спира вече на 83. Някой да е имал подобен проблем и да го е отстранил? Не ми се иска да разчитам само на датчика на компютъра за включването на перките - ами ако и той откаже?
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

    Това с презапояването на таблото не ми звучи добре. Ако е направено не особено прецизно и с подходяща мощност поялник, спокойно приблема ти може да идва от там. Самите стрелкови уреди са чувствителни машинки и с тях трябва да се борави много внимателно, споделям от личен опит. Най-добре измери съпротивлението на датчика за темп. на антифриза, но направо на крачето на стрелкомера :-) Ако съпротивлението намалява, като стойност а стрелката не мърда от определена позиция нагоре сменяй часовника, демек уреда...
    ОФА КБ X20SE + метан

    Коментар


    • #3
      От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

      Презапояването си го правих сам по класическия проблем на Б - неработещи уреди, оборотомера конкретно, но температурата си работеше така година-две преди да отворя таблото и не се промени изобщо след моята намеса! Ръчно съм слагал стрелката на 120 и мотора си я връща в началото при контакт. По-скоро си мисля, че проблема е в управлението на стрелката, а не в самото моторче.
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

        Изобщо не се занимавай да търсиш проблема. И моята и на брат ми фронтерите се държат по абсолютно същия начин. Между другото и 99% от автомобилите произведени след 2000-ата година. Правят го нарочно да не се шашкат водачите. В служебния гараж имамхме много различни марки и модели нови автомобили и повечето се държат живо до 90 или средата и там замръзват, оживяват пак над 100 или преди червеното. Имаше някъде в нета инфо че е съвсем целенасочено това. Аз за това си сложих компютър да си знам реалната температура.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

          Демек, ако стане опасно /както беше на Витиня/ ще оживее е ще ме предупреди?! Това е много полезна информация, която се потвърждава и от моя опит - мерси Колега, по-лесно от това няма накъде!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

            Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
            Демек, ако стане опасно /както беше на Витиня/ ще оживее е ще ме предупреди?! Това е много полезна информация, която се потвърждава и от моя опит - мерси Колега, по-лесно от това няма накъде!
            винаги можеш да си забодеш един уред от Лада с една термодвойка или някой от модерните термометри за по 2 лв. с дисплейче някъде и да си гледаш ако те притевснява. Аз лично само в стрелката гледах и постоянно спирах радиото да слушам дали вият перките. Много ме дразни това електронно включване и поради тази причина си сложих бутон за принудително пускане, датчик за пускане и оригиналната система през ЕКУ-то също си работи, за да съм сигурен
            no signature no problems

            Коментар


            • #7
              От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

              Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
              Демек, ако стане опасно /както беше на Витиня/ ще оживее е ще ме предупреди?! Това е много полезна информация, която се потвърждава и от моя опит - мерси Колега, по-лесно от това няма накъде!
              Не вярвам да са свършили такава простотия - не, че не е възможно технически особенно при по-новите, но не звучи добре - да ми скача изведнъж стрелката в червеното, чак след като температурата се е вдигнала до там ..... . Да им имам спокойствието и успокояването. Не, че съм се скъсал да гледам стрелките ама..... . А може би има смисъл - правиш си ремонтите без да си предварително изнервен.
              И аз имам подобен проблем, та затова чета тука. При мене стрелката стои ту хоризонтално (както трябва), ту едно деление по-долу. И не е известно кога в кой режим е(не мога да хвана някаква зависимост с външни явления). Смених термостата - пак същото. Стойностите на датчика са сходни с една друга
              като моята (там стреката се сържи нормално) при сходни темератури . При хоризонтална стрелка моя термодатчик е 82 ома а другия 90 ома. При студени двигатели - 1600 (на едно и също утро). Напрежението на кабела към датчика и на двете 10 v. Шибана история. Последните два три дни мултицета ми е все под седалката и където спра, вдигам капака меря и пиша (че взех да забравям).
              ОФБ ДБ X22SE
              Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

              Коментар


              • #8
                От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                Не вярвам да са свършили такава простотия - не, че не е възможно технически особенно при по-новите, но не звучи добре - да ми скача изведнъж стрелката в червеното, чак след като температурата се е вдигнала до там ..... . Да им имам спокойствието и успокояването. Не, че съм се скъсал да гледам стрелките ама..... . А може би има смисъл - правиш си ремонтите без да си предварително изнервен.
                И аз имам подобен проблем, та затова чета тука. При мене стрелката стои ту хоризонтално (както трябва), ту едно деление по-долу. И не е известно кога в кой режим е(не мога да хвана някаква зависимост с външни явления). Смених термостата - пак същото. Стойностите на датчика са сходни с една друга
                като моята (там стреката се сържи нормално) при сходни темератури . При хоризонтална стрелка моя термодатчик е 82 ома а другия 90 ома. При студени двигатели - 1600 (на едно и също утро). Напрежението на кабела към датчика и на двете 10 v. Шибана история. Последните два три дни мултицета ми е все под седалката и където спра, вдигам капака меря и пиша (че взех да забравям).
                Много зависи какъв термостат си сложил. Забелязал съм, че ако сложиш по-евтин, вероятността да уцелиш читав е средна. Може да работи добре, но не задълго или направо зле от самото начало.

                Коментар


                • #9
                  От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                  Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                  не звучи добре - да ми скача изведнъж стрелката в червеното, чак след като температурата се е вдигнала до там .....
                  Нарочно е, защото температурите в двигателя работят по леко по-различен начин. В смисъл, че не всичко кипи на 100С, както е стандартното очакване. Идеята е, че реално температурата може да качи над 100С и двигателят пак да си върви съвсем нормално. На шофьора се доставя информация еднствено да знае дали двигателят е топъл или студен, и дали температурата е окей за работата на двигателя. Пък и от известно време автомобилите не са толкова чувствителни на температура, както беше едно време. Може да забележиш че при задръстване на магистрала където има дълго движение на много бавна скорост, старите автомобили често отбиват край пътя с пушещ радиатор, докато новите невъзмутимо си продължават по пътя.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                    Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                    Много зависи какъв термостат си сложил. Забелязал съм, че ако сложиш по-евтин, вероятността да уцелиш читав е средна. Може да работи добре, но не задълго или направо зле от самото начало.
                    "Евтин, скъп и читав" са твърде относителни понятия в нашата "пазарна действителност". Това е втория, който слагам, струваше 38 лв (първия май беше 12 лв, преди три години). Първия, който свалих - наистина беше за смяна - имаше дупки по металната мембрана, които бяха (били) покрити с гума от която имаше незначителни остатъци и антифриза си минаваше спокойно през тия отвори и при студен двигател. Като го смених - стрелката "закова" на едно деление под хоризонталната черта и така три години. Всъщност - при загряване леко се покачваше над хоризонталната черта и (като отвори термостата) слизаше на чертата по-долу и си стоеше там. Вентилатор не ми е завъртал при нормални пътища (дори и на светофар) и си казах - калпав термостат (12 лв) отваря по-рано но все пак го върши редовно. Зимата си стоеше пак там (на долната черта). Тая пролет обаче на едно дълго надолнище (3 км) дето слизам на 5-та с пуснат педал на газта, стрелката на температурата слезе до долу(и друг път се е случвало да пада стрелката там ама не чак толкова). Уплаших се да не съм изхвърлил антифриза, спирам - антифриза си е там, двигателя си лъха на горещо "нормално" и реших, че е крайно време да махна "калпавия" термостат.
                    Речено, сторено - 38 лв, скъсано болтче при смяната (и то най-лесното от трите) и накрая - "хубавия" термостат сложен. И пак се държи по същия начин - една черта по-долу и на същото надолнище - пак на нулата. Тогава падна по-дълго взиране в стрелката и видях, че ту стои на хоризонталната, ту на една черта по-долу. Сигурно и с евтиния термостат е правело така ама не съм се съсредоточвал върху проблема.
                    Мисля си, че е от самия уред в таблото и ако имам възможност тая неделя, че накарам моя човек да разменим таблата (това го оставих за най накрая). Има едно подобно табло в моргата (ще ми го дадат временно за проба, там всяка събота имат една бира от мене, че магазина е далеч) но е от дълга база и може да има разлики.
                    ОФБ ДБ X22SE
                    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                      Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                      Нарочно е, защото температурите в двигателя работят по леко по-различен начин. В смисъл, че не всичко кипи на 100С, както е стандартното очакване. Идеята е, че реално температурата може да качи над 100С и двигателят пак да си върви съвсем нормално. На шофьора се доставя информация еднствено да знае дали двигателят е топъл или студен, и дали температурата е окей за работата на двигателя. Пък и от известно време автомобилите не са толкова чувствителни на температура, както беше едно време. Може да забележиш че при задръстване на магистрала където има дълго движение на много бавна скорост, старите автомобили често отбиват край пътя с пушещ радиатор, докато новите невъзмутимо си продължават по пътя.
                      Благодаря за отговора. Караш ме да се връщам 30-тина години назад. Вярно че от доста време не съм виждал спряла кола на нагорнище. Това се дължеше някога на охладителни системи, които (по най различни причини и майстори, .....) не бяха херметизирани и при 100 градуса (една атмосфера налягане), както ти казваш - изкипяваха. Без да съм специалист по ДВГ ще кажа, че на някои места в двигателя (изключвам вътрешността на цилиндрите) температурата на охлаждащата течност е над 100 градуса и за да не кипне (и да направи мехури по тия места, които да довършат двигателя) системата е херметизирана и създаденото по-високо налягане препятства кипенето и над тия 100 градуса. Ако имаше техническо решение един двигател да работи при средна "телесна" температура 200 градуса, щеше да работи значително по-ефективно отколкото на 100. За съжаление, техническото изпълнение е много трудно и .... не се прилага. Освен това си мисля, че съвременните двигатели са много по-чувствителни на много по-малки изменения на работната им температура, но при тях са взети мерки и то най-разнообразни (и все повече електронни) които много по-прецизно регулират температурата и задържат изменението и в много по-тесен температурен обхват.

                      А опитите да се лиши шофьора от "излишна" информация не са от днес или от вчера. Винаги е имало модели(евтини), при които няма стрелкови датчик за температура. Имат само "червена лампичка", която като светне - трябва да спреш и да "потърсиш помощ". Тъй пишеше в инструкциите.
                      Ама да ми турят стрелкови уред дето да ме лъже, че ми показва моментната температура и интелигентно да ме успокоява и да ми "спестява нерви", ако въобще това е вярно, е меко казано - нахалство. Като ще ме лъже стрелката - за какво ми е. И червената лампичка може да ми покаже, че двигателя много се е стоплил и двигателя вече не е окей.
                      ОФБ ДБ X22SE
                      Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                        Да обаче на фронтера А не съм виждал стрелката да е направена нарочно да лъже. Това е вградено при модели след 2000 г.
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                          Да обаче на фронтера А не съм виждал стрелката да е направена нарочно да лъже. Това е вградено при модели след 2000 г.
                          На фронтера А няма и как да стане (за да се направи трябват допълнителни "интелигентни" устройства в таблото). Сега май ще ми се налага да отварям таблото и да достигна до самия стрелкови датчик. Предполагам (на базата мерения по периферията), че е галванометър с резисторен мост като датчикът е единия от четирите резистора. Сигурно има пукнатина в спойката на някой от останалите резистори, щом некоординирано показва ту "нормална" температура, ту едно деление под нея.
                          Продължавам да си мисля, че вашите предположения за "успокояване" на шофьора не са верни. Ако все пак сте прави - то тогава сума производители на коли са идиоти. Проблемът е принципен. Има разлика между спестяване на "излишна" информация и подаване на фалшива информация. Съгласен съм, че много шофьори никога няма да изпитат нужда на научат какво точно показват стрелките, лампичките и още много други съвременни индикатори по таблото. И е съвсем оправдано да се спести част от информацията. Ама това може да стане просто с лампичка, която и да не светне през целия живот на колата.
                          От друга страна не се съмнявам и в достоверността на наблюденията ви. Поради което стигам до следното предположение - съвременните двигатели имат много по-прецизно управление на охлаждането - допълнителни циркулационни помпи, по-гъвкви и прецизни термостати и сигурно още много други, които не мога и да предположа. В съчетание с компютърното управление на двигателя (и охладителната система), по-дълго време температурата се задържа в нормалните граници. И съответно стрелката "стои хоризонтална" дори и при видимо натоварване на двигателя дълго време. И показва вярно през това време. От един момент нататък средствата за регулиране на тмпературата не могат да "удържат на натиска" - температурата се покачва и съответно и стрелката скача.
                          ОФБ ДБ X22SE
                          Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                            Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                            Продължавам да си мисля, че вашите предположения за "успокояване" на шофьора не са верни. Ако все пак сте прави - то тогава сума производители на коли са идиоти. .
                            Мога да ти споделя моята лична статистика като никой не ангажирам с мнението си, отдавам факта на това че прекалено често при всякакви условия имам навик да следя стреклата.
                            Всичко изброено е от карани не еднократно и не в еднакви условия автомобили лично от мен, всичките след 2000 година.
                            Пежо 206,306,407, Партнер
                            Мицубиши лансър еволюпън 8
                            Тойота Ленд крузър 120
                            БМВ 540 бензин
                            Рейднж роувър Воуг 4.8 бензин
                            Фронтера 2.2 дизел
                            Фронтера 2.2 бензин
                            Нисан Алмера
                            Та както казах статистиката ми за мен е точна. Всичко със стрелките е направено нарочно да не се шашка обикновения лузър.

                            В момента вече повече от 1.5 година гледам живи данни непрестанно на фронтера 2.2 бензин, и съпоставям със стрелката на таблото и всичко казано до тук се потърждава всеки ден
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стрелката на температурата не се качва над 85 градуса?

                              Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                              Вярно че от доста време не съм виждал спряла кола на нагорнище.
                              Аз пък виждам че все още доста автомобили отбиват край пътя, вдигат капака и чакат да се разнесе парата Това в задръстванията около входните артерии на София след празници.

                              Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                              Като ще ме лъже стрелката - за какво ми е.
                              Болшинството шофьори по света не са технически грамотни, за разлика от българските си събратя. Една точна стрелка само би объркала 90% от тези шофьори и сервизите ще се задръстят от навалица изпаднали в паника колеги, леле, 115С ! Пък то, нищо, щото антифриза и налягането. Ама иди обяснявай на прадядото с лендровера и слуховия апарат, който дори не е достатъчно технически образован че да запомни думата "антифриз", ами в магазина пита "имате ли Онова Синьото, дето е в туба".

                              Колкото до ламБичката, тя не може да оцелее в пазарните условия. В момента в който някой модел сложи само проста ламБичка, конкуренцията веднага ще ги удари в земята като инсталира Уред! със Стрелка! която се врътка!

                              Караш докато светне нещо по таблото, ако светне тогава спираш и викаш пътна помощ или се търкаляш до сервиза. Ово е стАндарт.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X