Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

    Сложих си газова уредба на Фронтерата / пропан-бутан/. Направих си я почти сам, защото при нас газаджиите се убиха да ме убеждават че нямало смисъл от цялото упражнение. Обаче фантастичните резултати за разхода, които Дидо от Луковит писа в един друг форум, че е постигнал със поставянето на газовата уредба, ме накараха да изпробвам и аз този вариант.

    Какви са резултатите - за първите 280 километра имам 19 литра дизел и 6 литра газ. Като разход очаквах доста по-малко дизел, може би този разход идва от това, че от тези 280 имам около 100 километра в гората. Преди ми гореше около 8-9 дизел, така че засега икономията не ми е много. Мощността обаче е значително по-голяма - качих се с една скорост нагоре - там където излизах без проблем на 3-та, сега излизам без проблем на 4-та. Регулирах газовата така, че на празен ход при пусната газ оборотите да се качат от 1000 на около 1100.
    Яви ми се друг проблем - отначало бях пуснал газта след въздушния филтър. При спиране на двигателя с включена газ явно по маркучите между изпарителя и щуцера остава газ под налягане, която влиза в смукателните колектори и при последващо палене се чува много зловещо тракане. Не бях си измислил и устройството, което да пуска и спира газта при натискане на педала и си я пусках и спирах с ключе ръчно. Сега сложих на педала един краен изключвател, който включва подаването на газ при натиснат педал, а при отпуснат педал изключва газта и вкарах газта в кутията преди филтъра. Проблема с тракането изчезна, само от време на време при палене за 1-2 секунди се вдигат оборотите до 1700-1800 без да натискам педала.

    Газовата ми уредба е втора употреба, разходите за придобиването и поставянето и са около 150 лева.
    Според мен има смисъл да се слага газ, получава се повече мощност, намалението на разхода го има, но не е много,така че който очаква чудеса, да не очаква много. Сега пак съм я напълнил догоре със дизел и газ, лова свърши, следващите 300-400 километра пак ще я засека вече при напълно готова газова уредба и пак ще пиша какви резултати съм получил.

    Надявам се да съм бил полезен на някого с тези писания, а ако някой е слагал газ на дизел и се сеща за нещо друго, някоя хитрина за донастройка и намаляване на разход и увеличаване на мощност, приемам съвети.
    Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

  • #2
    От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

    Порад финансови причини обмислям варянта сам да си сложа такава уредба. Но нямам никакъв опит с газови. Ако може по-подробно да обясниш монтажа и евентуално снимки да приложиш?
    Издържах вчера, ще издържа и днес...

    Коментар


    • #3
      От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

      То според мен няма какво толкова да се обяснява.
      Ако не са ти заврени ръцете в г*за до лактите и имаш достатъчно време, и сам можеш да се оправиш.
      Сдобиваш се с газова уредба - трябват ти бутилка, сонда, пълначка, тръби, възвратен клапан, изпарител / електрически / и тройник.
      На пунктовете за отпадъци има бутилки със сонди по 10 лева, махаш сондата и връщаш бутилката за 5 лева. Иначе сондата е 50 лева.Правиш си един щуцер, с който ще вкараш газта в кутията на филтъра - всеки стругар ще ти го направи за два лева. Моя е фи 8.Бутилката ми е от най-малките - 18 литра - отзад се събира точно в багажника - утре вдруги ден ще ги наснимам нещата.Монтираш я отзад или където ти е удобно. Изпарителя се връзва за охлаждащата течност. Аз съм го вързал за тази тръба, която излиза от радиатора и отива в разширителния съд. Количеството газ се регулира от тройника така, че като пуснеш газта, оборотите на празен ход да се вдигнат с около 100-200. Прекарваш си + до клапана на бутилката / ако има /, възвратния клапан и изпарителя. Първоначално аз пусках газта ръчно с ключе, без онова приспособление на педала на газта. После оставих ключето последователно вързано на крайния изключвател, за да мога да изключвам газовата при необходимост. Приспособлението на педала го направих от един краен изключвател, който стои отгоре на педала, и при крайно горно положение педала го натиска, като го вързах на нормално затворените контакти, за да може при натиснато положение на изключвателя да е прекъсната веригата и да не подава газ. Като натиснеш педала, изключвателя освобождава контактите и затваря веригата - газта тръгва. Това нещо може да се направи и по-елегантно, но аз в момента не се сетих, после ми дойде как да стане.

      ПП И аз нямах никакъв опит с газови, това е първата газова, която монтирам през този живот.
      Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

      Коментар


      • #4
        От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

        Благодаря за разясненията. Ще чакам снимките. Поздрави.
        Издържах вчера, ще издържа и днес...

        Коментар


        • #5
          От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

          Първоначално публикуван от batDancho Преглед на мнение
          ...................... Аз съм го вързал за тази тръба, която излиза от радиатора и отива в разширителния съд. ........
          Я помисли какъв дебит има тази тръба и ще осигури ли достатъчно топлина да изпари газта.
          Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

          Коментар


          • #6
            От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

            Първоначално публикуван от danail_3 Преглед на мнение
            Я помисли какъв дебит има тази тръба и ще осигури ли достатъчно топлина да изпари газта.
            Разход на газ 2-3 литра на 100 километра - дебита е повече от достатъчен, даже някои колеги са на мнение, че може и без да се връзва за охлаждащата течност.
            Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

            Коментар


            • #7
              От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

              За мераклиЙте би било полезно да прочетат тази тема :

              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=11675

              Любопитно е и как тя еволюира през годините
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #8
                От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                При Лозан гледах последствията от неизпарена газ върху един 2,8 ТДИ. Не беше розово положението - и четирите бутала бяха на сол, ризите надрани, за другото нямам спомен. Та внимавай с експериментите.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                  Бензин в нафтата , газ(LPG) в смукателния колектор на дизелов агрегат , огън в кръвта-се едно топлата вода не е от бойлера? Доходите са малки , а не разходите големи.
                  Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                    Да, така е ако вкараш течна газ в цилиндъра по някакъв начин. Но при мен мисля че няма как да стане - имам изпарител и газта влиза в кутията преди въздушния филтър. Ако при това разположение успея да вкарам неизпарена газ в кутията на филтъра - не виждам как може да измине целия път до цилиндъра и да остане течна. Освен това имам и ключе за принудително изключване на газта, ако се разтрака, веднага спирам газта. Но мисля, че ако при пробите за настройка на количеството газ не трака на празен ход, на обороти съвсем няма как да стане, защото количеството газ за единица време е едно и също, а пък въздуха на 2-3000 оборота е доста повече, така че колкото по-нагоре са оборотите, толкова става по-бедна на газ сместа.
                    Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      За мераклиЙте би било полезно да прочетат тази тема :

                      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=11675

                      Любопитно е и как тя еволюира през годините
                      Писал съм в темата,а имам газ от около 10 месеца-икономия в пари-около 14%,и то без да смятаме цената на уредбата.Общото количество на изразходваното гориво е същото-преди 7 дизел,а после 5,2 дизел+1,8 газ.Мощността наистина се вдига,но икономическа целесъобразност почти липства и...при поддържане дълго време много висока скорост-много по-висок риск от изпържване на буталата.Изводът за мен-почти не си заслужава
                      И съм засичал многократно,и...все едно и също,въпреки че очаквах чудо,но не би

                      Коментар


                      • #12
                        От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                        Малко снимки
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUC53510.jpg
Прегледи:1
Размер:180.8 КБ
ID:5555520Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUC53509.jpg
Прегледи:1
Размер:99.8 КБ
ID:5555521Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUC53507.jpg
Прегледи:1
Размер:88.1 КБ
ID:5555522Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUC53506.jpg
Прегледи:1
Размер:188.0 КБ
ID:5555523Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUC53505.jpg
Прегледи:1
Размер:177.9 КБ
ID:5555524
                        Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                          Да беше боядисал тия ръждиви железа на бутилката.... Иначе евала за ентусиазма. Дано не съжаляваш.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                            Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                            Да беше боядисал тия ръждиви железа на бутилката....
                            тъкмо щях да го напиша...
                            Един въпрос имам - не трябва ли да се намали подаването на гориво от нафтовата помпа - иначе как ще се получи икономията?
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #15
                              От: Газова уредба на FRONTERA 2.3 tdi

                              То в тая газова "наредба" цялата концепция е сбъркана. Принципно нафтата би трябвало само да пали, а основното гориво да е метан, както е в дизелите на автобусите. Ама там "наредбата" е малко скъпичка и затова не съм чул някой да е правил такава на лек автомобил. И реално икономия няма, само дето двигателя развърта повече. За сметка на ресурса си обаче....
                              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                              Неизвестен мъдрец

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X