Или иначе казано грешка 45 oxygen sensor air/fiel mixture too rich. Да допълня, че джипката ми е на метан с обикновена плочка вкарана в маркуча на входа на дроселовата клапа. Още откакто в купих на бензин от време на време ми светваше оранжевата лампа, а от ауспуха мирише осезаемо на недоизгорял бензин, разбира се и разхода на бензин е кошмерен. Ясно ми, че като се сложи газ/метан на колите често на бензиновата система и се разказва играта, но все пак ми е интересно къде е проблема! Има доста компоненти виновни тази грешка, които започвам един по един да изключвам:
1. Въздух. Възможно ли е плочката с малък диаметър в средата да пречи на постъпването на достатъчно въздух при работа на бензин?
2. Гориво. Тук има два компонента. Единият е клапан регулатора, който разглобих и мисля, че работи коректно (но май по-корекното е да се тества налягането с уред) и вторият са дюзите, които може да пръскат повече гориво от необходимото.
3. Електрическа система. MAF сензор, потенциометър на дроселовата клапа, ламбда сонда и евентуално датчика за охладителната течност. Всичките съм ги тествал и работят, но дали са в правилни граници е спорно да се каже особено за МАF сензора.
Джипката си беше дошла с тази метанова уредба от Италия. Към нея има три джаджи, които са ламбда контрол, аванс процесор и една трета кутийка, която сега я забравих. В този ред на мисли ми се струва, че някога е направена читаво и едва ли е имало мизерии на бензин.
А между другото вероятно заради повечето гориво, което постъпва в системата при топъл двигател джипката пали по-трудно, като се върти на стартер 5-6 секунди, понякога се налагат две, три завъртания на стартера, като цялото това упражнение го правя с натиснат педал на газта....
1. Въздух. Възможно ли е плочката с малък диаметър в средата да пречи на постъпването на достатъчно въздух при работа на бензин?
2. Гориво. Тук има два компонента. Единият е клапан регулатора, който разглобих и мисля, че работи коректно (но май по-корекното е да се тества налягането с уред) и вторият са дюзите, които може да пръскат повече гориво от необходимото.
3. Електрическа система. MAF сензор, потенциометър на дроселовата клапа, ламбда сонда и евентуално датчика за охладителната течност. Всичките съм ги тествал и работят, но дали са в правилни граници е спорно да се каже особено за МАF сензора.
Джипката си беше дошла с тази метанова уредба от Италия. Към нея има три джаджи, които са ламбда контрол, аванс процесор и една трета кутийка, която сега я забравих. В този ред на мисли ми се струва, че някога е направена читаво и едва ли е имало мизерии на бензин.
А между другото вероятно заради повечето гориво, което постъпва в системата при топъл двигател джипката пали по-трудно, като се върти на стартер 5-6 секунди, понякога се налагат две, три завъртания на стартера, като цялото това упражнение го правя с натиснат педал на газта....
Коментар