Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Богата горивна смес...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Богата горивна смес...

    Или иначе казано грешка 45 oxygen sensor air/fiel mixture too rich. Да допълня, че джипката ми е на метан с обикновена плочка вкарана в маркуча на входа на дроселовата клапа. Още откакто в купих на бензин от време на време ми светваше оранжевата лампа, а от ауспуха мирише осезаемо на недоизгорял бензин, разбира се и разхода на бензин е кошмерен. Ясно ми, че като се сложи газ/метан на колите често на бензиновата система и се разказва играта, но все пак ми е интересно къде е проблема! Има доста компоненти виновни тази грешка, които започвам един по един да изключвам:
    1. Въздух. Възможно ли е плочката с малък диаметър в средата да пречи на постъпването на достатъчно въздух при работа на бензин?
    2. Гориво. Тук има два компонента. Единият е клапан регулатора, който разглобих и мисля, че работи коректно (но май по-корекното е да се тества налягането с уред) и вторият са дюзите, които може да пръскат повече гориво от необходимото.
    3. Електрическа система. MAF сензор, потенциометър на дроселовата клапа, ламбда сонда и евентуално датчика за охладителната течност. Всичките съм ги тествал и работят, но дали са в правилни граници е спорно да се каже особено за МАF сензора.
    Джипката си беше дошла с тази метанова уредба от Италия. Към нея има три джаджи, които са ламбда контрол, аванс процесор и една трета кутийка, която сега я забравих. В този ред на мисли ми се струва, че някога е направена читаво и едва ли е имало мизерии на бензин.
    А между другото вероятно заради повечето гориво, което постъпва в системата при топъл двигател джипката пали по-трудно, като се върти на стартер 5-6 секунди, понякога се налагат две, три завъртания на стартера, като цялото това упражнение го правя с натиснат педал на газта....
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    От: Богата горивна смес...

    MAF сензорът би трябвало да хваща, че въздухът е по-малко поради плочката и компът да не пуска повече гориво от необходимото. Обаче ако е имало бум и MAF е заминал... Освен това някой емулатор да не е взел да не емулира?

    Коментар


    • #3
      От: Богата горивна смес...

      Има ли вероятност просто въздушният филтър да се е задръстил и заради това да не стига въздух?
      Ако никога не е работила адекватно на бензин от както си я взел, е по-вероятно мизерията да е заради лоша плочка за метана.

      На твое място бих направил следното:
      Нов въздушен филтър. Дори и да не е от него, винаги можеш после да върнеш стария, а този така или иначе новия ще ти потрябва след някой друг месец.
      Ще възстановя подаването на въздух както е било преди монтажа на метановата уредба - оригиналният вариант. Т.е. ще махна плочката за метана и ако има някакви други интервенции.
      Ще тествам 1 кръгче как се държи на бензин - дали светва лампата при различни режими.
      Ако се оправи на бензин - всичко е ясно - плочката за метана.
      Ако не се оправи - сервиз: изгорели газове, свещи, кабели, делко, бобини и т.н.

      Чак след като я оправиш на бензин има смисъл да я настройваш на газ (метан) - да слагаш плочката обратно или да я смениш с друга.

      И не е вярно, че слагането на газ/метан разказва играта на бензиновата система. Когато купих моята Фронтера преди 2 години, беше с изгоряла бензинова помпа. Съответно и дюзите се бяха позапушили. Просто някои хора разсъждават така: "Знаеш ли колко скъпо е да я караш на бензин! Изобщо не ти трябва! Карай си я на газ! И зимата пали." След като я оправих, си пали и работи на бензин перфектно. Наистина разход на бензин не съм мерил, защото ще ми е много трудно а и скъпо да го направя. Но докато съм на бензин, никога не ми светва лампата. А Фронтерата е 1992 година.
      Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

      Коментар


      • #4
        От: Богата горивна смес...

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        MAF сензорът би трябвало да хваща, че въздухът е по-малко поради плочката и компът да не пуска повече гориво от необходимото. Обаче ако е имало бум и MAF е заминал... Освен това някой емулатор да не е взел да не емулира?
        Бумове със сигурност е имало, само при мен няколко пъти, но като купих нови свещи гърмежите спряха А иначе логиката ти е правилна... като има по-малък дебит на въздух трябва да се подава информация и по-малко количество бензин. Относно емулатора... ламба контролера е вързан с прекъсване на инфо кабела на ламбдата и при бензин би трябвало да дава директно на късо, т.е. да изправя връзката, както си е била. Лесно мога да го изолирам и да го тествам.
        @Alex, винаги карам с чисти филтри а и при подмяна с нов разлика няма... и това с махането на плочката и възстановяването на цялата бензинова система с цел тест съм си го мислил, и най-вероятно и нещо ще го пробам.
        Благодаря ви за идеите, очаквам още!
        ОФА КБ X20SE + метан

        Коментар


        • #5
          От: Богата горивна смес...

          Нямаш ли кихалка на газовата?Аз съм с обикновена газова на 2.4 пуфкала ми е 2,3 пъти за 2 години ,но винаги кихалката си върши работата.Разхода на бензин ми се струва нормален за смесен режим.Ако не са ти в ред дюзите ,маслото на пръчката ще има наситен мирис на бензин,освен през ауспуха ,но е малко вероятно.Дюзи от раз не заминават ,ако е една или две, мотора ще работи неравномерно при всякакви режими.Провери налягане на инжекциона,центровка,и не на последно място/да не чуе дявола/компресия износени клапани.Не е зле да направиш проверката на колегата по-горе.Успех!
          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

          Коментар


          • #6
            От: Богата горивна смес...

            Привет , VladimCho!Дай , ако обичаш малко по-конкретно коя е колата. А принципно богатата смес може да бъде в резултат на : некоректна информация за количеството въздух постъпващо в двигателя , повишено налягане в горивната рейка , некоректно работещи инжектори , некоректна информация за температурата на охл. система , некоректна информация за качеството на отработилите газове. Понякога среден пръст показва и недостатъчен проток на изпускателната система. Успех!
            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

            Коментар


            • #7
              От: Богата горивна смес...

              Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
              Привет , VladimCho!Дай , ако обичаш малко по-конкретно коя е колата. А принципно богатата смес може да бъде в резултат на : некоректна информация за количеството въздух постъпващо в двигателя , повишено налягане в горивната рейка , некоректно работещи инжектори , некоректна информация за температурата на охл. система , некоректна информация за качеството на отработилите газове. Понякога среден пръст показва и недостатъчен проток на изпускателната система. Успех!
              @faster кихалка нямам, но като гледам какви са им цените е крайно време да си сложа една!
              @jeko47, колата е тази подписа ми с тоз мотор... Тази неща, които си ги изброил са ми ясни и за съжаление причините за моя проблем не са малко. А отностно това последното, което си написал... още си карам с катализатора, но при положение, че метанова уредба е монтирана преди доста време и мотора е работил предимно на метан, едва ли ще има проблем в катализатора. Знам, че е добре да го разкарам ама, като гледам къде е заврян не знам, колко лева ще ми искат за процедурата.
              ОФА КБ X20SE + метан

              Коментар


              • #8
                От: Богата горивна смес...

                Имам пропуснато - "положение на дроселовата клапа" , ма дърт съм. А може и рутината на Паджеровода да е в десятката .
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #9
                  От: Богата горивна смес...

                  Все още имам вектра 1.8 моно на метан, мотора като идея не е по-различен от твоя. След като около 5 години я карах на бензин, един ден ми писна и се наврях в реномиран сервиз във Варна да ми сложат нова метанова уредба-ловато.Пари не са пестени. Преди това профилактика, смяна масла, филтри , свещи, довиждане на катализатора. Колата литна. Карах я един ден и я оставих за монтаж на метановата. Прибрах неузнаваемо мудна катафалка. Не вървеше нито на бензин нито на метан. Попитах господа "майсторите" що така и получих любимия ми отговор , че "не може оная работа до края и душата в рая" , след което повече в сервиза им и не стъпих. Проблема се оказа тъпата плочка , която , за да направи разреждане над дроселната клапа е с 3х по- малко сечение от оргиналния отвор, иначе с обикновен редуктор не става. Разкарах всичката им тъпотия от моноинжекциона и си спретнах собствена система. На бензин върви като чума, на метан в пъти по-добре от преди, даже и разхода и намаля и то с настройки на "ухо". Така че , не пренебрегвай фактора метан и послушай съвета махни плочката и си направи колата да върви на бензин, другото после. Датчика за температура на двигателя оказва осезателно влияние в работата на бензин, виж да не би да е оксидирал и да подава бъгава информация на компа , че е много студен. Ако е повреден , не е проблем, компа няма да го слуша, ама ако подава кофти данни, може да ти върти номера.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Богата горивна смес...

                    Дюзите са се позапушили и най-вероятно ти е бедна сместа, а не богата - въпреки че мирише на бензин. Точно за това ти свети и лампата, защото ламбда сондата отчита бедната смес. Ако прежалиш малко пари, сипи десетина литра 100 октанов бензин и я покарай петдесетина километра и ще се поотпушат. Лозан даже ми предлагаше преди време и някаква добавчица, но така и не сложих от нея, а само с бензина се отпушиха. Даже още на 20-тия километър стана. Това беше пак по негов съвет и се получи при мен. Даже ако я изкараш и малко извън града на бензин, още по-добре.
                    И все пак това е най-често срещания проблем. Не мога да съм сигурен на 100 %, че това ти е проблемът, но при мен беше точно това.
                    Колко ти е вътрешният диаметър на плочката?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Богата горивна смес...

                      Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                      Дюзите са се позапушили и най-вероятно ти е бедна сместа, а не богата - въпреки че мирише на бензин. Точно за това ти свети и лампата, защото ламбда сондата отчита бедната смес. Ако прежалиш малко пари, сипи десетина литра 100 октанов бензин и я покарай петдесетина километра и ще се поотпушат. Лозан даже ми предлагаше преди време и някаква добавчица, но така и не сложих от нея, а само с бензина се отпушиха. Даже още на 20-тия километър стана. Това беше пак по негов съвет и се получи при мен. Даже ако я изкараш и малко извън града на бензин, още по-добре.
                      И все пак това е най-често срещания проблем. Не мога да съм сигурен на 100 %, че това ти е проблемът, но при мен беше точно това.
                      Колко ти е вътрешният диаметър на плочката?
                      50 лв. е чистене на дюзите с мерене на количество, няма смисъл да си прави експерименти. Аз като изчистих C20NE-то без да имам проблем колата усети че има още 10 коня под капака Особено за коли карали дълго време на алтернативно гориво.
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #12
                        От: Богата горивна смес...

                        Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                        50 лв. е чистене на дюзите с мерене на количество, няма смисъл да си прави експерименти. Аз като изчистих C20NE-то без да имам проблем колата усети че има още 10 коня под капака Особено за коли карали дълго време на алтернативно гориво.
                        Да, съгласен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Богата горивна смес...

                          Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                          сипи десетина литра 100 октанов бензин и я покарай петдесетина километра и ще се поотпушат.
                          Аз понеже съм прозд, да попитам-каква е връзката между октановото число на бензина, и отпушването на дюзите?
                          Колко сервизи не са се сещали за такова чистене, баси, колко пари щяха да направят...
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Богата горивна смес...

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Аз понеже съм прозд, да попитам-каква е връзката между октановото число на бензина, и отпушването на дюзите?
                            Колко сервизи не са се сещали за такова чистене, баси, колко пари щяха да направят...
                            Не, нямах предвид октановото число, а това че 100-октановият бензин е по-хубав, защото не е български. Иначе, ясно е, че това е временно решение и няма гаранция 100 %, че ще се получи.
                            Иначе, сервизите нямаше да направят нито лев от подобно чистене, защото не те продават бензина.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Богата горивна смес...

                              Сони , има и добавки за поддръжка състоянието на дюзите и почистването им. Но си зависи и от степента на поражение по тях. И не са по-скъпи от 10л бензин. Ма темата се отклонява в "стреляне на посоки в тъмното" ,шот имало случай и така да стане. Само да си не помислиш , че оспорвам някое предложение , или мнение
                              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X