Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бобина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Бобина

    Първоначално публикуван от tomil Преглед на мнение
    Та ето как завърши моята одисея:смених 3 бобини да съм сигурен,че причината не е в тях /едната от лада/,но ядец.И както зяпам умно двигателя,забелязвам,че кабела на датчика на Хол е опасно близо до перката на алтернатора.Дърпам го и естествено кабела протрит и скъсани ширмовка и една жица.Преди 10-тина дни сменях ангренаж и майстора пропуснал да го скрие под капака.Та така-няма датчик на Хол-няма искра и палене.
    Ако съм на твое место,взимам кабела,завивам го на фишек и ще го завра на майстора там къде слънце не огрява.Аман от мърлячи.Полудявам като прочета някъде,че поредният "майстор" си е оставил ръцете.Той си е зел парите,а на тебе кой ще ти плати за загубата на време,нервите и разправийте?

    Коментар


    • #17
      От: Бобина

      Съветвам те да го смениш с нов, там има едни изчислени съпротивления и може при влага да ти прави въртели, а със стария кабел те посъветваха как да постъпиш, понеже не е много евтин, въпрос на няколко свински опашки, "майстора" толко отбира, може и да е нямал - скъпи са.

      п.п. това не е кабелът на датчика на Хол, а на коляновия вал, там има ламели и брояч, няма палене ако нещо се смърца.
      Sтroil продава Фронтера на части, питай го да ли му е останал кабела.
      Последно редактирано от maxxx; 23-01-13, 17:55.

      Коментар


      • #18
        От: Бобина

        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
        Бърка се X20SE с C20NE
        Това уточнение беше важно. Аз живея с мисълта(приемете го и като въпрос), че ц20не, на фронтерите А2.0 КВ до 95-та някъде с Мотроник 1.5 е с една бобина, делко с датчик на хол (или индуктивен но в делкото) с дистрибуторна капачка която разпределя високото напрежение на всяка от свещите. След 95-та двигателя е прекръстен на x20se (мотроник 1.5.4) като разликите са в начина на работа бензиновите дюзи - последователно (докато за с20не - работят по двойки) и запалването - без делко и датчици на хол (или индуктивни) "бобината" е блок с две бобини, като всеки край на бобина (чрез един от четирите накрайника на блока, снимката по долу) подава високото напрежение до своята свещ (и по този начин всяка свещ получава по една "излишна" искра). ЕКУ то решава кога да подаде искра на базата на информация от датчика за положението на коляновия вал (и още други, формиращи конкретния ъгъл на изпреварване). Мисля, че същото е валидно и за x22... (и той е с мотроник 1.5.4) и може би за него може да се използва блока с бобините от x20se. Поне с такова впечатление съм останал, докато съм се "зверил" по разни електрически схеми, свалени от интернет (и там е една бъркотия .....). Иначе освен моята (от подписа) други фронтери не съм гледал "отвътре".
        Ако греша някъде - моля поправете ме, щото след като прочетох мненията по темата останах "замислен". Тук всеки твърди нещо, според мене донякъде вярно донякъде - не и никой никого не поправя(може би от чувство за толерантност). За мен е важно все пак кое е вярното. Още повече, че и аз май ще правя опити за заместване с блок от самара (пак с две бобини в корпуса, доколкото знам запалването на тая самара, 98-ма - 99-та е взето от ситроен). Знам една такава дето върви безотказно(по отношение на запалването) вече 10 г. при зверска експлоатация.
        ОФБ ДБ X22SE
        Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

        Коментар


        • #19
          От: Бобина

          C20NE е с една бобина, другият мотор е с четворна/сдвоена/, датчикът на Хол го има в делкото, а датчикът към коляновият вал брои изпреварването, прав си, но е коммплексно с дебитомер и датчик за водата, при последните само разход и евентуално гърмежи, при първият няма палене.
          Не съм убеден, че ще стане от Самара - stroil продава Фронтера на части - питай го за тази бобина - той е с такъв мотор.

          Коментар


          • #20
            От: Бобина

            И аз знам,че датчика на Хол се намира в делкото,но като говорих с някои ''майстори'' за проблема,кой знае защо кръстиха този,дето брои ламелите на коляновия вал-д. на Хол.А кабела със сигурност трябва да е цял,щото ненапразно е ширмован против външни влияния.Лошото е,че кабела върви заедно с датчика.

            Коментар


            • #21
              От: Бобина

              Първоначално публикуван от tomil Преглед на мнение
              И аз знам,че датчика на Хол се намира в делкото,но като говорих с някои ''майстори'' за проблема,кой знае защо кръстиха този,дето брои ламелите на коляновия вал-д. на Хол.А кабела със сигурност трябва да е цял,щото ненапразно е ширмован против външни влияния.Лошото е,че кабела върви заедно с датчика.
              Това дето ти брои КВ може да е датчик на Хол, може и да не е. Мериш на съпротивление и разбираш веднага. Индуктивния има съпротивление няколко ома на едната страна и части от ома на другата ... това по спомен. Ако е датчик на Хол, на омове няма да покаже нищо или ще се опита да покаже няколко килоома. Естествено, Винаги може да се ориентираш и по номера на компа, ама иска ровене, че съм се карал яко с продавачи на авточасти по тоя повод.
              Тъпото е, че на външен вид са абсолютно еднакви, включая кабела и куплунга
              Ако си се разминал само с прекъснат кабел, спокойно може да се възстанови, просто иска малко по-внимателно отношение към спойките.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #22
                От: Бобина

                Това, дето брои ламелите не е датчкик на Хол, а RPM сензор, датчикът на Хол е в делкото, при четворна бобина ECU определя искроподаването.
                Stroil продава Фронтера на части, може да му е останал кабела, пък и бобината.
                При влаги не бих разчитал на читави спойки, а и не всеки може да ги направи.

                Коментар


                • #23
                  От: Бобина

                  Пламене, попадал съм и на двата варианта. Тъпото е, че на външен вид наистина не се различават по нищо. Запалването и при единична бобина има вземане даване с компа, а като липса някой датчик, спира и умира. Освен ако яко не бъркам двигателите, ама едва ли.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Бобина

                    Да, и на Хол ако е изгърмял, и датчика на коляновият вал няма палене, само че при старите бензинки датчика на Хол е в делкото.
                    Нов кабел е оптималният ремонт за мен, а и може още да не е продаден - да пита.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Бобина

                      Да внесем малко яснота ако някой не е на ясно-моя двигател е C20NE и бобината е обикновена,единична,тип Лада.Мисля,че този тип мотори са с такава бобина.По въпроса за датчика-някои наричат този на коляновия вал датчик наХол,може би защото имат сходни функции.За съжаление колегата е продал двигателя комплект.Засега запоих жичките и ширмовката и ги изолирах с термошлаух-работи перфектно.Но ако намеря изгодно здрав,естествено ще го сменя.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Бобина

                        Като гледам каталозите излиза, че C20NE не може да ползва бобина от Х20SE, която се води четворна


                        Код двигател X20SE (къса база). Същата бобина ползва и Х22ХЕ (дълга база)


                        Код двигател C20SE до година на производство 04.95. Транзисторно запалване.

                        Когато бившият ми майстор ми прецака датчика(два бързи чука), и когато ме остави на пътя, отчете ECU-то грешка. Чека на арматурното табло ставаше дискотя, когато не сработва датчика. Веднага последна помощ от приятел. Както винаги, Макса преведе грешката отчетена от компа, защото нямам навик да си нося кодовете с грешки в жабката
                        Взех датчик втора употреба от моргата за 20-тина лева и заспа. Така и го продахох с работещ мотор.

                        Не видях никъде дали си правил диагностика с кламера, но не пречи, ако не си.


                        Датчик положение колянов вал





                        Дължина на кабел ( мм ) 970 мм,
                        съпротивление 0,86 килоом
                        Използва се при:

                        ASCONA C хетчбек (84_, 89_) 09.81 - 08.88 KADETT E комби (35_, 36_, 45_, 46_) 09.84 - 08.91
                        ASCONA C (81_, 86_, 87_, 88_) 09.81 - 10.88 KADETT E кабриолет (43B_) 10.86 - 02.93
                        ASTRA F хетчбек (53_, 54_, 58_, 59_) 09.91 - 01.98 OMEGA A (16_, 17_, 19_) 09.86 - 05.94
                        ASTRA F (56_, 57_) 09.91 - 09.98 OMEGA A комби (66_, 67_) 09.86 - 05.94
                        ASTRA F комби (51_, 52_) 09.91 - 01.98 OMEGA B (25_, 26_, 27_) 03.94 - 07.03
                        ASTRA F кабриолет (53_B) 03.93 - 03.01 OMEGA B комби (21_, 22_, 23_) 03.94 - 07.03
                        CALIBRA A (85_) 06.90 - 07.97 VECTRA A хетчбек (88_, 89_) 04.88 - 11.95
                        FRONTERA A Sport (5_SUD2) 03.92 - 10.98 VECTRA A (86_, 87_) 08.88 - 11.95
                        FRONTERA A (5_MWL4) 03.92 - 10.98 VECTRA B хетчбек (38_) 10.95 - 07.03
                        KADETT E хетчбек (33_, 34_, 43_, 44_) 09.84 - 08.91 VECTRA B (36_) 09.95 - 04.02
                        KADETT E (39_, 49_) 09.84 - 08.91 VECTRA B комби (31_) 11.96 - 07.03

                        Това е информация от каталози, което не означава, че са верни на 100%.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Бобина

                          Ей те тоя същия датчик. В същия корпус, със същия куплунг. Го има и в изпълнение датчик на Хол. И като ти се падне някой серсемин-многознайко насреща в магазина и като ти продаде неправилния, ела да видиш какъв цирк настава. За парите да не говорим, че по спомен тая цигания беше доста над 100 кинта.
                          Съвсем тъпото е, че по някакви години се ползуват и двата варианта е се разбира само по номера на компа.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Бобина

                            Първоначално публикуван от tomil Преглед на мнение
                            Да внесем малко яснота ако някой не е на ясно-моя двигател е C20NE и бобината е обикновена,единична,тип Лада.Мисля,че този тип мотори са с такава бобина.По въпроса за датчика-някои наричат този на коляновия вал датчик наХол,може би защото имат сходни функции.За съжаление колегата е продал двигателя комплект.Засега запоих жичките и ширмовката и ги изолирах с термошлаух-работи перфектно.Но ако намеря изгодно здрав,естествено ще го сменя.
                            Ще си позволя да се обадя пак, щото картинката на става много по ясна. Пак ще подчертая, преки наблюдения имам само от моята (и още една като моята) ОФА КВ 2.0 96-та. с двигател X20SE. И не бързам да научавам нещата в детайли практически, защото засега си работи долу горе добре. Иначе на тема модели и устройства я карам на информация от интернет(електрически, електронни .... схеми), и практически опит - от този форум. Затова и малко произволните наименования (които са станали "професионален" жаргон) тук понякога ме объркват.
                            1. И "датчикът на Хол" и "индуктивния датчик" са устройства за отчитане на положение (броене на обороти) и тнт.
                            2. При автомобилите с една бобина (цилиндрична) и "делко" с дистрибуторна капачка се използваха и двата датчика (поместени в тялото на делкото) за определяне на позицията в която трябва да се подаде искра. Бош залагаше на датчиците на хол, а магнети-марели на индуктивните датчици. Фолксв, ауди и техните производни бяха с датчици на хол в делкото. Италианските изгъзици фиати уно, темпо и тнт - с индуктивни датчици - пак в делкото. Не зная при фронтерите с делко и двигател C20NE какъв им е датчика в делкото, просто не съм виждал такава. Определянето с мултицет дали в делкото има датчик на хол или индуктивен е малко "божа работа", освен ако не си много на "ти" с датчиците, щото и двете устройства би трябвало да имат краен - буферен транзистор и всъщност мултицета мери него. Играл съм си много с датчици на хол - преди 20-тина години имах едно юго 45. Правил съм му делко с 4 датчика на хол(струваха по около 50 ст. в магазините за електронни части) - зад всеки датчик - бошовско блокче за електронно запалване (4 бр.) и зад всяко блокче отделна бобина за всяка свещ. като увеличих и жигльора (главния горивен) на карбуратора и му сложих и вакуум регулатор - излиташе като змей. Освен това съм "излекувал" наколко делка на аудита и фолксвагени с тия чипчета от по 50 ст. Нов "оригинален" датчик с кабели и куплунзи струваше между 30 и 200 лв и мойте познати много се радваха, че са минали с едно почерпване при мене. Както и да е - тази ера свърши.
                            2. И C20NE и X20SE имат датчици за "определяне на положението на коляновия вал" - които не са в делкото. За да съм сигурен - току що пак разгледах схемите на мотроник 1.5 (C20NE) и 1.5.4(X20SE). Не зная от кой тип е (не съм стигал до него)- по-логчно е (за мен) да е "датчик на хол" но кой знае, може и индуктивен да е. А може при двата модела да се различават. От схемите които гледам (свалени от интернет) това не става ясно. Тъй или иначе - тази информация е необходима и на двете ЕКУ-та. Нали трябва да знаят кога на коя дюза (на C20NE - по две едновременно, а първите инжекциони - и на четирите)да пуснат бензин. И дри двата типа - ЕКУ-то управлява директно бобината(при X20SE - двете бобини), следователно в делкото на C20NE - няма датчик . Но пак казвам - това ми умозаключение е "от хартиите" но този, който има C20NE най-добре знае.
                            Та:
                            C20NE - трябва да има стърчащо делко отстрани на двигателя (маслената помпа е в задната част на двигателя и вала на делкото обикновенно е свързан с нея, та сигурно то стърчи някъде по-назад)с високоволтови кабели от него до свещите и пети (високоволтов) кабел до единствената (цилиндрична) бобина, която сигурно е "хваната" на купето.
                            X20SE - няма делко (сега като се замисля, сигурно технологичния отвор за делкото може и да го има на блока от времето когато този блок е бил C20NE и да е просто затворен с някоя ламарина, ама ме мързи в тоя студ да ходя и да дигиам капаци). Блокчето - само с четири високоволтови кабела е хванато "на много шибано място" отзад на двигателя. Може и да наподобява леко на делко, още повече, че е "наредено" като продължение на разпределителния вал. Всъщност може и делкото на C20NE да е там и да взема движението за въртенето на палеца от него. Блокчето(показано вече на няколко снимки) съдържа двете бобини и трите пера на куплунга му много приличат на трите пера на датчиците на хол, които някога бяха вградени в делката. Но не са това. Всъщност в него няма кой знае какво. Едното перо осигурява 12 V на нискоомните намотки на бобините, а всяко от другите две пера е хванато за другия край на нискоомната намотка на всяка бобина и ЕКУ-то (сигурно с мощен транзистор с отворен колектор, подобно на някогашните блокчета за електронно запалване) го "отделя от маса" за да предизвика искра във краищата на вторичната намока. Няма въртящи се щуротии, палци, няма електроника и е пределно просто.
                            Бобина от C20NE не може да се сложи на X20SE, то невъзможни работи няма ама - директно няма как да стане. И обратно не може.
                            Ако до тук съм объркал нещо - моля да ме поправите - ще науча нещо ново.
                            ОФБ ДБ X22SE
                            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Бобина

                              Колега bogilloff , много добро разяснение, благодаря! Доколкото знам делкото на C20NE се намира на края на разпределителния вал и е малко шит да се обслужва, защото е много близо до корпуса на купето.
                              ОФА КБ X20SE + метан

                              Коментар


                              • #30
                                От: Бобина

                                Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                                Ще си позволя да се обадя пак, щото картинката ...
                                Само едно уточнение, от чисто технически характер. Специално на датчика на КВ, индуктивния датчик няма буфер и на омове се мери съвсем лесно и надеждно, стига да е здрав, разбира се. А няма буферен танзистор, щото бачка грубо казано, като преобразувател на честота (не баш ... ма ме мързи да мисля нещо повечеря...). За разлика от датчиците на Хол и повечето други индуктивни, които по един или друг начин осигуряват що-годе единичен импулс.
                                Иначе просто датчик на хол и сега си е 50 стотинки до лев И все още има случаи, когато си струва да си поиграе човек ... особено, ако си е купил за 80 кинта нещо, което едва е изкарало 2 дена...
                                Поздрави!
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X