Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Показания на арматурното табло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Показания на арматурното табло

    Здравейте. Става въпрос за показанието на стрелката с акумолатора. Когато запаля колата стрелката се качва до едно положение, но след като пусна фаровете тя леко намаля показанията след като пусна парното,подгряването на задното стакло, чистачките и като пусна и мигачите и стрелката пада под средата и започва да ми премига червената лампата с акумолатор на нея.Това нормално ли е, защото според мен не би трябвало да е така. И ако е така каква може да е причината. Колата е ОФКБ 93г.

  • #2
    От: Показания на арматурното табло

    Не е нормално, дай си алтернатора за обслужване, има и друго, което каза Куздов за втора маса от алтернатора директно на акумулатора/минусовата клема/, може и да замериш с мултицет плюса на акумулатора и плюса на алтернатора, не трябва да е над 20 миливолта, същата операция и за минусовата клема и корпусът на алтернатора.
    Ако е чувствително над тези стойности се отвиват обувките, зачистват се с фина шкурка, грес и стягаш.Но първо започни с четките на алтернатора, износен колектор или прекъснат ламел, стругът ще каже, ако има нужда.

    Коментар


    • #3
      От: Показания на арматурното табло

      Гледах доста за тази маса от корпуса на алтернатора към купето и не видях такава пуснах си нова и показанията на уреда на таблото се покачиха но проблема с намаляне на стойността останаха след натоварване. Четките са сменяни.

      Коментар


      • #4
        От: Показания на арматурното табло

        Обърни внимание за всеки случай, дали не ти е хлабав ремъка, при толкова консуматори включени, алтернатора се товари и може да приплъзва ремъка, от там и присветването на лампичката, имал съм такъв случай, гледай да не го стегнеш прекалено при нужда, за да не ти замине лагера на алтернатора, успех

        Коментар


        • #5
          От: Показания на арматурното табло

          A акумулатора на какво дередже е? Като поработи по-дълго време колата променят ли се показанията в някаква посока? За да си сигурен, какво се случва е добре да вземеш един мултицет и да замериш сутринта преди палене, колко волта ще ти даде акумулатора, след запалване и включени консуматори също замери.
          ОФА КБ X20SE + метан

          Коментар


          • #6
            От: Показания на арматурното табло

            Акумулатора е на 4 месеца. При по-дълга работа няма никаква промяна в показанията. Ще намеря един мултицет ще замеря пак да видя какво ще покаже но съм мерил за да видя при товар колко зарежда алтернатора и показа 13.8-14в.

            Коментар


            • #7
              От: Показания на арматурното табло

              Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнение
              Акумулатора е на 4 месеца. При по-дълга работа няма никаква промяна в показанията. Ще намеря един мултицет ще замеря пак да видя какво ще покаже но съм мерил за да видя при товар колко зарежда алтернатора и показа 13.8-14в.
              13.8-14 V си е зареждане баш в нормата.

              Това за което говориш , съм го експериментирал още на времето като си купих фронтерата . При товар на елсистемата с 6 фара , чистачки , климатик и парно , зареждането намалява до 12.3-12.4 V. Горкият алтернатор почва да не смогва .
              Проблемът се реши като качих алтернатор 90А . Оргиналният ми беше 70А .

              Откакто някакви умници ни принудиха да светим целогодишно с фарове , все ми се струва че тепърва ще възникват подобни въпроси . Особено на къси разстояния : пали-гаси , пали-гаси ... акумулатора не смогва да дава пълен заряд , от което се претоварва алтернатора. ... все пак става въпрос за кошници на казармена възраст .
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #8
                От: Показания на арматурното табло

                Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнение
                Гледах доста за тази маса от корпуса на алтернатора към купето и не видях такава пуснах си нова и показанията на уреда на таблото се покачиха но проблема с намаляне на стойността останаха след натоварване. Четките са сменяни.
                Само че сега изчисти и плюсовата клема на алтернатора и я смажи, а маса на алтернатора как да намериш, като я взема от блока, там също зачисти и смажи обувките.
                Писах и как да замериш изрядни окабелявания.

                п.п.Владо, моят алтернатор е 90А, може би щото е швейцарка, знам ли.

                Коментар


                • #9
                  От: Показания на арматурното табло

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  13.8-14 V си е зареждане баш в нормата.

                  ... все пак става въпрос за кошници на казармена възраст .
                  Хаха това ми хареса. Да чел съм твоята тема за смяна с по мощен алтернатор но, аз не светя с 6 фара просто искам като ми се наложи да мога да ползвам всички ел. системи без да товаря акумулатора. Ще търся проблема.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Показания на арматурното табло

                    Здравейте, да се обадя и аз. И мен тази тема ме вълнува. Засега нямам проблеми с изправността на генератора и на реле-регулатора. Даже не знам къде е последния. На едно място четох, че е в арматурното табло - прозвуча ми безкрайно невероятно - ходих погледнах генератора, на пръв поглед няма по него реле регулатор и ... не се задълбочих повече. Сменил съм поне на поне 15-тина "приятели" преди доста години жигулските механични реле-регулатори с едни електронни - български. А и няколко съм направил - собствени конструкции (със 723). Колкото бошовски (ама не турски) регулатора съм премерил - винаги на празан ход зареждаха 14.00 - 14.20 V. Може би някой ще възрази, че нормалното зареждане е в границите 13.70 - 14.30 V. Да - принципно е прав, даже старите механични с отверката се нагласяха за зимно/лятно (или градско/дълъг път)14.30/13.70. Но за електронен регулатор, ако на празен ход напрежението е под 14.00 V - следват издънки. Най-често се дължи на четки - последно издихание. Или на лошо контактуване на масите (връзките въобще) в система генератор - реле-регулатор. Или на турски реле-регулатор.
                    Някъде тук имаше тема за неподходящо конструиране на таблото. От там ми стана ясно, че на стрелката на таблото не може да се разчита много. А и е най-малкото странно да видиш, че тя се люлее (здраво) в такт с мигача. Ако трябва да и се вярва - мигачите ще трябва да консумират над 200 вата. В темата имаше и упътване как да се преокабели таблото, за да се спре с това клатене при пуснат мигач, ама .... не ми се занимава. Веднъж месечно замервам зареждането при самия акумулатор и толкоз.
                    Щом ти примигва "червената лампа" ще имаш проблем. Като за начало - ако разчиташ на колата всеки ден - отсега си приготви един резервен акумулатор - ще ти потрябва съвсем скоро. И се заеми сериозно (и бързо) с генератора (реле-регулатора). При мен, като включа всичките тези консуматори, които си изброил (а имам и още допълнителни), системата определено недозарежда - но червени лампички не мигат. За да кажа нещо повече, трябва да познавам схемата на реле-регулатора. Това ще стане с отваряне и гледане(в интернет още не ми се е мярнала такава схема). Честно казано, искам да я науча колкото може по-късно.
                    Допълнение: Възможно е при разреден акумулатор - първите една две минути напрежението на зареждане (на празан ход на клемите на акумулатора) да е под 14 V. След това трябва да е над.
                    Последно редактирано от bogilloff; 16-01-13, 20:24. Причина: Допълнение
                    ОФБ ДБ X22SE
                    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Показания на арматурното табло

                      Да колегата Kuzdov беше писал за проблема със скачането на стрелката, при мен се оправи след допълнителното окабеляване, обаче не можах да открия темата
                      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                      Коментар


                      • #12
                        От: Показания на арматурното табло

                        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                        Здравейте, да се обадя и аз. И мен тази тема ме вълнува. Засега нямам проблеми с изправността на генератора и на реле-регулатора. Даже не знам къде е последния. На едно място четох, че е в арматурното табло - прозвуча ми безкрайно невероятно - ходих погледнах генератора, на пръв поглед няма по него реле регулатор и ... не се задълбочих повече. Сменил съм поне на поне 15-тина "приятели" преди доста години жигулските механични реле-регулатори с едни електронни - български. А и няколко съм направил - собствени конструкции (със 723). Колкото бошовски (ама не турски) регулатора съм премерил - винаги на празан ход зареждаха 14.00 - 14.20 V. Може би някой ще възрази, че нормалното зареждане е в границите 13.70 - 14.30 V. Да - принципно е прав, даже старите механични с отверката се нагласяха за зимно/лятно (или градско/дълъг път)14.30/13.70. Но за електронен регулатор, ако на празен ход напрежението е под 14.00 V - следват издънки. Най-често се дължи на четки - последно издихание. Или на лошо контактуване на масите (връзките въобще) в система генератор - реле-регулатор. Или на турски реле-регулатор.
                        Някъде тук имаше тема за неподходящо конструиране на таблото. От там ми стана ясно, че на стрелката на таблото не може да се разчита много. А и е най-малкото странно да видиш, че тя се люлее (здраво) в такт с мигача. Ако трябва да и се вярва - мигачите ще трябва да консумират над 200 вата. В темата имаше и упътване как да се преокабели таблото, за да се спре с това клатене при пуснат мигач, ама .... не ми се занимава. Веднъж месечно замервам зареждането при самия акумулатор и толкоз.
                        Щом ти примигва "червената лампа" ще имаш проблем. Като за начало - ако разчиташ на колата всеки ден - отсега си приготви един резервен акумулатор - ще ти потрябва съвсем скоро. И се заеми сериозно (и бързо) с генератора (реле-регулатора). При мен, като включа всичките тези консуматори, които си изброил (а имам и още допълнителни), системата определено недозарежда - но червени лампички не мигат. За да кажа нещо повече, трябва да познавам схемата на реле-регулатора. Това ще стане с отваряне и гледане(в интернет още не ми се е мярнала такава схема). Честно казано, искам да я науча колкото може по-късно.
                        Допълнение: Възможно е при разреден акумулатор - първите една две минути напрежението на зареждане (на празан ход на клемите на акумулатора) да е под 14 V. След това трябва да е над.
                        Регулаторът е заедно с четкодържателят/плочката/, това го има и при по-новите руски бангии.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Показания на арматурното табло

                          Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                          Да колегата Kuzdov беше писал за проблема със скачането на стрелката, при мен се оправи след допълнителното окабеляване, обаче не можах да открия темата
                          Точно за това си мисля и аз, ще пусна нови кабели да видим какво ще стане.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Показания на арматурното табло

                            Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнение
                            Акумулатора е на 4 месеца. При по-дълга работа няма никаква промяна в показанията. Ще намеря един мултицет ще замеря пак да видя какво ще покаже но съм мерил за да видя при товар колко зарежда алтернатора и показа 13.8-14в.
                            Ако това е при сериозен товар от консуматори всичко е ОК! Моят алтернатор е 120А, нямам идея защо Може в Италия джипката ми да е била накичена с разни "ламбички", които преди продажбата са демонтирани... Премери все пак с мултицет и, ако имаш нормални показания не го мисли много, явно проблема е в таблото!
                            ОФА КБ X20SE + метан

                            Коментар


                            • #15
                              От: Показания на арматурното табло

                              Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнение
                              Точно за това си мисля и аз, ще пусна нови кабели да видим какво ще стане.
                              Идеята е да се пусне нов дебел проводник от плюса на акумулатора до вътре в купето, около контактния ключ има дебел плюсов кабел , не пипаш нищо от старите кабели , просто дублираш
                              ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X