Здравейте. Става въпрос за показанието на стрелката с акумолатора. Когато запаля колата стрелката се качва до едно положение, но след като пусна фаровете тя леко намаля показанията след като пусна парното,подгряването на задното стакло, чистачките и като пусна и мигачите и стрелката пада под средата и започва да ми премига червената лампата с акумолатор на нея.Това нормално ли е, защото според мен не би трябвало да е така. И ако е така каква може да е причината. Колата е ОФКБ 93г.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Показания на арматурното табло
Свий
X
-
От: Показания на арматурното табло
Не е нормално, дай си алтернатора за обслужване, има и друго, което каза Куздов за втора маса от алтернатора директно на акумулатора/минусовата клема/, може и да замериш с мултицет плюса на акумулатора и плюса на алтернатора, не трябва да е над 20 миливолта, същата операция и за минусовата клема и корпусът на алтернатора.
Ако е чувствително над тези стойности се отвиват обувките, зачистват се с фина шкурка, грес и стягаш.Но първо започни с четките на алтернатора, износен колектор или прекъснат ламел, стругът ще каже, ако има нужда.
-
От: Показания на арматурното табло
Обърни внимание за всеки случай, дали не ти е хлабав ремъка, при толкова консуматори включени, алтернатора се товари и може да приплъзва ремъка, от там и присветването на лампичката, имал съм такъв случай, гледай да не го стегнеш прекалено при нужда, за да не ти замине лагера на алтернатора, успех
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
A акумулатора на какво дередже е? Като поработи по-дълго време колата променят ли се показанията в някаква посока? За да си сигурен, какво се случва е добре да вземеш един мултицет и да замериш сутринта преди палене, колко волта ще ти даде акумулатора, след запалване и включени консуматори също замери.ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнениеАкумулатора е на 4 месеца. При по-дълга работа няма никаква промяна в показанията. Ще намеря един мултицет ще замеря пак да видя какво ще покаже но съм мерил за да видя при товар колко зарежда алтернатора и показа 13.8-14в.
Това за което говориш , съм го експериментирал още на времето като си купих фронтерата . При товар на елсистемата с 6 фара , чистачки , климатик и парно , зареждането намалява до 12.3-12.4 V. Горкият алтернатор почва да не смогва .
Проблемът се реши като качих алтернатор 90А . Оргиналният ми беше 70А .
Откакто някакви умници ни принудиха да светим целогодишно с фарове , все ми се струва че тепърва ще възникват подобни въпроси . Особено на къси разстояния : пали-гаси , пали-гаси ... акумулатора не смогва да дава пълен заряд , от което се претоварва алтернатора. ... все пак става въпрос за кошници на казармена възраст .Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнениеГледах доста за тази маса от корпуса на алтернатора към купето и не видях такава пуснах си нова и показанията на уреда на таблото се покачиха но проблема с намаляне на стойността останаха след натоварване. Четките са сменяни.
Писах и как да замериш изрядни окабелявания.
п.п.Владо, моят алтернатор е 90А, може би щото е швейцарка, знам ли.
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение13.8-14 V си е зареждане баш в нормата.
... все пак става въпрос за кошници на казармена възраст .
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Здравейте, да се обадя и аз. И мен тази тема ме вълнува. Засега нямам проблеми с изправността на генератора и на реле-регулатора. Даже не знам къде е последния. На едно място четох, че е в арматурното табло - прозвуча ми безкрайно невероятно - ходих погледнах генератора, на пръв поглед няма по него реле регулатор и ... не се задълбочих повече. Сменил съм поне на поне 15-тина "приятели" преди доста години жигулските механични реле-регулатори с едни електронни - български. А и няколко съм направил - собствени конструкции (със 723). Колкото бошовски (ама не турски) регулатора съм премерил - винаги на празан ход зареждаха 14.00 - 14.20 V. Може би някой ще възрази, че нормалното зареждане е в границите 13.70 - 14.30 V. Да - принципно е прав, даже старите механични с отверката се нагласяха за зимно/лятно (или градско/дълъг път)14.30/13.70. Но за електронен регулатор, ако на празен ход напрежението е под 14.00 V - следват издънки. Най-често се дължи на четки - последно издихание. Или на лошо контактуване на масите (връзките въобще) в система генератор - реле-регулатор. Или на турски реле-регулатор.
Някъде тук имаше тема за неподходящо конструиране на таблото. От там ми стана ясно, че на стрелката на таблото не може да се разчита много. А и е най-малкото странно да видиш, че тя се люлее (здраво) в такт с мигача. Ако трябва да и се вярва - мигачите ще трябва да консумират над 200 вата. В темата имаше и упътване как да се преокабели таблото, за да се спре с това клатене при пуснат мигач, ама .... не ми се занимава. Веднъж месечно замервам зареждането при самия акумулатор и толкоз.
Щом ти примигва "червената лампа" ще имаш проблем. Като за начало - ако разчиташ на колата всеки ден - отсега си приготви един резервен акумулатор - ще ти потрябва съвсем скоро. И се заеми сериозно (и бързо) с генератора (реле-регулатора). При мен, като включа всичките тези консуматори, които си изброил (а имам и още допълнителни), системата определено недозарежда - но червени лампички не мигат. За да кажа нещо повече, трябва да познавам схемата на реле-регулатора. Това ще стане с отваряне и гледане(в интернет още не ми се е мярнала такава схема). Честно казано, искам да я науча колкото може по-късно.
Допълнение: Възможно е при разреден акумулатор - първите една две минути напрежението на зареждане (на празан ход на клемите на акумулатора) да е под 14 V. След това трябва да е над.ОФБ ДБ X22SE
Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнениеЗдравейте, да се обадя и аз. И мен тази тема ме вълнува. Засега нямам проблеми с изправността на генератора и на реле-регулатора. Даже не знам къде е последния. На едно място четох, че е в арматурното табло - прозвуча ми безкрайно невероятно - ходих погледнах генератора, на пръв поглед няма по него реле регулатор и ... не се задълбочих повече. Сменил съм поне на поне 15-тина "приятели" преди доста години жигулските механични реле-регулатори с едни електронни - български. А и няколко съм направил - собствени конструкции (със 723). Колкото бошовски (ама не турски) регулатора съм премерил - винаги на празан ход зареждаха 14.00 - 14.20 V. Може би някой ще възрази, че нормалното зареждане е в границите 13.70 - 14.30 V. Да - принципно е прав, даже старите механични с отверката се нагласяха за зимно/лятно (или градско/дълъг път)14.30/13.70. Но за електронен регулатор, ако на празен ход напрежението е под 14.00 V - следват издънки. Най-често се дължи на четки - последно издихание. Или на лошо контактуване на масите (връзките въобще) в система генератор - реле-регулатор. Или на турски реле-регулатор.
Някъде тук имаше тема за неподходящо конструиране на таблото. От там ми стана ясно, че на стрелката на таблото не може да се разчита много. А и е най-малкото странно да видиш, че тя се люлее (здраво) в такт с мигача. Ако трябва да и се вярва - мигачите ще трябва да консумират над 200 вата. В темата имаше и упътване как да се преокабели таблото, за да се спре с това клатене при пуснат мигач, ама .... не ми се занимава. Веднъж месечно замервам зареждането при самия акумулатор и толкоз.
Щом ти примигва "червената лампа" ще имаш проблем. Като за начало - ако разчиташ на колата всеки ден - отсега си приготви един резервен акумулатор - ще ти потрябва съвсем скоро. И се заеми сериозно (и бързо) с генератора (реле-регулатора). При мен, като включа всичките тези консуматори, които си изброил (а имам и още допълнителни), системата определено недозарежда - но червени лампички не мигат. За да кажа нещо повече, трябва да познавам схемата на реле-регулатора. Това ще стане с отваряне и гледане(в интернет още не ми се е мярнала такава схема). Честно казано, искам да я науча колкото може по-късно.
Допълнение: Възможно е при разреден акумулатор - първите една две минути напрежението на зареждане (на празан ход на клемите на акумулатора) да е под 14 V. След това трябва да е над.
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнениеДа колегата Kuzdov беше писал за проблема със скачането на стрелката, при мен се оправи след допълнителното окабеляване, обаче не можах да открия темата
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнениеАкумулатора е на 4 месеца. При по-дълга работа няма никаква промяна в показанията. Ще намеря един мултицет ще замеря пак да видя какво ще покаже но съм мерил за да видя при товар колко зарежда алтернатора и показа 13.8-14в.ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Показания на арматурното табло
Първоначално публикуван от mitkoo_a91 Преглед на мнениеТочно за това си мисля и аз, ще пусна нови кабели да видим какво ще стане.ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар