Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Много лесно. Махам спирачния апарат, затягам лагера малко повече, докарвам едната шпилка в хоризонтална равнина спрямо центъра, слагам върху нея еднокилограмов чук (само подпирам), и започвам да охлабвам докато главината превърти и чука падне. После законтрям и меря пак. Може и с домашен кантар за картофи.

    Ето и картинката от ръководството:




    О да, вземи си настрой така и лагерите на дифовете. Там топлинното разширение е още по-голямо.

    Стига глупости. Има ръководства за ремонт, в които си пише всичко. И съм сигурен че и във вашето пише че там луфта трябва да е нула и трябва да има натяг.

    А лагер се скапва и от луфт. Луфт значи постоянни малки ударчета там. Значи и неравномерно износване. Такъв беше случая със старите ми лагери. Не шумяха, но искаха реглаж 2 пъти в годината. Нямаше и никакви видими следи от износване по тях.
    мойте уважения колега, но тук става въпрос за главини,а не за диф
    ОФА 98г. ДБ Х22ХЕ-дал квото дал!
    Grand Cherokee 2.7
    GSM 0888148630

    Коментар


    • #17
      От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

      Първоначално публикуван от KOLEV G Преглед на мнение
      мойте уважения колега, но тук става въпрос за главини,а не за диф
      Моите уважения също колега, но тук става въпрос за лагери. Конусни. Които в повечето машинни възли работят и се регулират по аналогичен начин.

      Просто си прочети сервизното/ремонтното ръководство. Ако намериш някъде да пише че трябва да има луфт, а не натяг, черпя каса бира.

      Това с луфта е градска легенда, практикувана във всеки втори сервиз.
      Последно редактирано от sparkybg; 21-01-12, 13:33.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Моите уважения също колега, но тук става въпрос за лагери. Конусни. Които в повечето машинни възли работят и се регулират по аналогичен начин.

        Просто си прочети сервизното/ремонтното ръководство. Ако намериш някъде да пише че трябва да има луфт, а не натяг, черпя каса бира.

        Това с луфта е градска легенда, практикувана във всеки втори сервиз.
        +1. На моите не им давам никакви шансове за луфт,и нямам грижи.Появи ли се луфт,започва да се чува едно тропане(чукане)от предницата.Не съм ги пипал от последния път(повече от година),и няма грижи.
        088пет722пет99
        http://www.hydropompi.com/

        Коментар


        • #19
          От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

          Ето какво пеше в сервизно-ремонтното ръководство за фронтера А:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Gaika2.jpg
Прегледи:1
Размер:249.2 КБ
ID:5338348И понеже не съм много добър с английския език, ще преведа това, което аз разбрах от него.
          13. с помощта на инструмента (този на първата снимка горе вляво) и динамометричен ключ затегнете гайката на главината до 29.0 Nm, а след това напълно разхлабете гайката.
          14. с помощта на уред за измерване, прикрепен към една от шпилките за затягане на джантата, затегнете гайката на главината с гаечен ключ, със следното натоварване (или по-скоро затегнете докрай и отхлабвайте):
          за нови лагери от 20.0 до 24.00 N (от 4.5 до 5.4 lbf).
          за използвани лагери от 12.0 до 17.0 N (от 2.7 до 3.8 lbf). "Тук не знам на колко килограма отговарят тези данни, кажете вие за да допълните поста ми.
          15. Сложете контриращата шайба и ако не пасват отворите с гайката я извадете и я завъртете на 180 градуса и отново я поставете. (много хитро междудругото не бих се сетил, а е логично и елементарно) Ако и след това не пасват отворите донатегнете затягащата гайка леко докато паснат.Ако тези данни от 20.0 до 24.00 N (от 4.5 до 5.4 lbf). и за използвани лагери от 12.0 до 17.0 N (от 2.7 до 3.8 lbf) означават, че лагерите нямат никакъв луфт, то sparkybg е напълно прав. Предполагам, че и за фронтера В са същите данни за натягане на лагерите на предните главини.
          Ако модераторите прецените, че тези данни са важни, допълнете ги и преместете поста ми в темата за главините. Благодаря.
          Последно редактирано от sony bono; 22-01-12, 00:02.

          Коментар


          • #20
            От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

            Малка неточност. След първоначалното затягане и отвиване на гайката, точка 14 трябва да гласи:
            14. с помощта на уред за измерване затегнете гайката до такъв натяг (preload) на лагера, че да превърта при показание на уреда 20 до 24 нютона (грубо 2 до 2.4кг) за нови лагери и 12 до 17N (грубо 1.2 до 1.7кг) за стари лагери.

            Реално, от собстен опит, всичко над килограм preload върши работа. Когато сте сменили лагерите така или иначе трябва да се проверят и донатегнат след 1000-2000км, или ако забележите луфт (от вътрешността на тераното почукването прилича на леко разбит шарнир).

            Лагерите и на терано, и на паджеро, и на трупър + всичките им деривати, са с близки размери и съвсем спокойно можете да използвате усилие между килограм и килограм и половина навсякъде, с нулев шанс да повредите лагера от прекален натяг. Това е теглото на средностатистически приличен по размер чук. Тоест, даже и уред не ви трябва.

            И не забравяйте - трябва да е махнат спирачния апарат и нищо да не пречи на диска да се върти. Или най-малкото да са махнати накладките.

            ПП: Проверката след 1000-2000км при нови лагери е важна, защото ако сте сменяли грес и семеринги, в началото въртенето започва при по-голямо усилие и по-късно като сработят семерингите с другите части и греста се понамести където и е мястото, вече усилието на превъртане е по-малко, дори и да не се е опявил луфт в самия лагер. Лагера като е нов също се понамества и сработва. Затова по-горе са дали усилието за нов лагер по-голямо. При терано процедурата е малко по-друга за нов лагер, но резултата от нея е същия. Там гайката се стяга до 80-90 нютонметра, и се правят известно количество обороти и в двете посоки. После се разхлабва и натяга се докарва по описаната по-горе процедура, който вече е един и същ и за стари, и за нови лагери.

            Въобще, по сервизните ръководства ще намерите малко или много вариации на една и съща процедура с резултат натяг на лагера между половин и два и половина килограма. Просто такъв размер лагери искат такъв натяг. Лагерите на пиньона на дифа например при мен също се докарват с някъде около килограм натяг, до колкото помня. Просто тоя тип машинен елемент се регулира по тоя начин кажи-речи навсякъде. Където е допустим луфт не слагат такива лагери, а слагат например съчмени, включително и многоредови, където всичко си е докарано в завода на колкото трябва.
            Последно редактирано от sparkybg; 22-01-12, 00:17.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

              Благодаря за поправката и допълването. Май бирата трябва да е за теб.
              И все пак при тези данни означава ли, че няма никакъв луфт в лагерите, макар и минимален? Според мен само при пълно натягане няма луфт, а дори и при най-минималното разхлабване на гайката вече има луфт. Естествено недостатъчно или достатъчно малък, за да се или не се разруши лагера. Този тип лагеруване с два конусни, ролкови лагера изисква определена хлабина. И "измерването" и в нашия случай се постига като се спази инструкцията за мотаж от ръководството.
              Последно редактирано от sony bono; 22-01-12, 00:50.

              Коментар


              • #22
                От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                Благодаря за поправката и допълването. Май бирата трябва да е за теб.
                И все пак при тези данни означава ли, че няма никакъв луфт в лагерите, макар и минимален? Според мен само при пълно натягане няма луфт, а дори и при най-минималното разхлабване на гайката вече има луфт. Естествено недостатъчно или достатъчно малък, за не се или се разруши лагера.
                Щом един лагер има натяг, значи луфта е нула. А натяга се подбира така че между ролките и пръстените да прониква смазка в много тънък филм, така щото триенето и натоварването да не са прекалено големи, та да предизвикат прегряване или разрушаване на циментацията, или там каквото е повърхностното покритие на лагера.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Щом един лагер има натяг, значи луфта е нула. А натяга се подбира така че между ролките и пръстените да прониква смазка в много тънък филм, така щото триенето и натоварването да не са прекалено големи, та да предизвикат прегряване или разрушаване на циментацията, или там каквото е повърхностното покритие на лагера.
                  Значи за оптималната работа на лагерите, зависи и с какава точно смазка ще са нали? Имам предвид с каква точно грес в случая. Това дали трябва да го има в ръководствата? Питам от любопитство.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                    Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                    Значи за оптималната работа на лагерите, зависи и с какава точно смазка ще са нали? Имам предвид с каква точно грес в случая. Това дали трябва да го има в ръководствата? Питам от любопитство.
                    Обикновена литиева грес е в случая. Естествено и при нея има вариации на тема качество, но там е малко тъмна индия. В ръководството обикновено пише какво се слага там. Поне в това за терано пише. А естествено може да се ползва обикновена и всякаква друга с по-добри качества спрямо нея. Чувал съм за някаква читава на Castrol например.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                      Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                      Значи за оптималната работа на лагерите, зависи и с какава точно смазка ще са нали? Имам предвид с каква точно грес в случая. Това дали трябва да го има в ръководствата? Питам от любопитство.
                      Дори в картинката която ти си пуснал пише Vauxhall Anti-Friction Bearing grease парт номер - ( 90 510 336 ). Но Спарки е прав, че хубава литиева грес си върши работата, аз съм използвал на Shell и на Wuerth няма проблеми ог години и с двете.
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #26
                        От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                        Първоначално публикуван от mita4eto1977 Преглед на мнение
                        Да усеща се,но не е голям предположих,че не е много умно да го обера напълно и затова реших първо да попитам!Знам че е тъпо но ако си представим,че ходът на бутон на нормална китайска клавиатурата в едната посока е луфта и го разделим на две толкова се отмества колелото(имам предвид луфта без деформацията на гумата) като го дръпна отгоре както е вдигната на крик колата.Надявам се примерът с клавиатурата да е добър!
                        Колега така както условно го описваш и аз мога условно да кажа, че аз го имаам същия луфт откогато я взех. Майстора каза "карай" ) И аз карам вече над 40 000км и няма проблеми.Няма шумове в лагера, луфта не се увеличава значи всичко е наред се надявам
                        TOYOTA LAND CRUISER 120
                        TOYOTA LAND CRUISER 90

                        Коментар


                        • #27
                          От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                          Първоначално публикуван от caesar77 Преглед на мнение
                          Колега така както условно го описваш и аз мога условно да кажа, че аз го имаам същия луфт откогато я взех. Майстора каза "карай" ) И аз карам вече над 40 000км и няма проблеми.Няма шумове в лагера, луфта не се увеличава значи всичко е наред се надявам
                          Не се надявай, ами просто го обери по посочения начин. Не трябва да има луфт там. Това с "карай" и аз съм го чувал доволно много пъти.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                            И след като го обереш по описания начин и монтираш колелото, провери дали се усеща луфт. Ако няма, касата бира е от мен... Спарки, няма лагер, който работи без хлабина. Дори ти сам си го написал - съчмите (ролките) трябва да се търкалят върху маслен филм. Аз ти предлагам за експеримента да си измиеш хубаво лагерите с бензин, да обереш докрай хлабината и ги натегни ако искаш с кухненски кантар, ако искаш с чук, да ги гресираш тогава и да тръгнеш към Пловдив примерно. Обзалагам се на друга каса бира, че няма да минеш и Ихтиман....
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #29
                              От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              И след като го обереш по описания начин и монтираш колелото, провери дали се усеща луфт. Ако няма, касата бира е от мен... Спарки, няма лагер, който работи без хлабина. Дори ти сам си го написал - съчмите (ролките) трябва да се търкалят върху маслен филм. Аз ти предлагам за експеримента да си измиеш хубаво лагерите с бензин, да обереш докрай хлабината и ги натегни ако искаш с кухненски кантар, ако искаш с чук, да ги гресираш тогава и да тръгнеш към Пловдив примерно. Обзалагам се на друга каса бира, че няма да минеш и Ихтиман....
                              Заповадяй да потърсиш луфт на предните ми лагери, регулирани по тоя начин. Кеф ти с гума, кеф ти без. После ще ти кажа и каква бира пия.

                              А срещу 2 каси ще ти дам да отвиеш квото искаш, после пред теб ще ги регулирам по тоя начин, и пак няма да намериш луфт. Карам така вече 30-ина хиляди километра. Другата седмица ще карам така до Стара Загора. И ако случайно не стигна, няма да е от лагерите със сигурност.

                              ПП: Хлабината се обира при смазан лагер. А "филма" не значи хлабина. Дебел е части от микрона и не е хлабина, щото има едни междуатомни сили в молекулите на маслото, които трудно се смачкват.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база

                                Утре ще ти звънна...
                                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                                Неизвестен мъдрец

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X