Здравейте,искам да попитам трябва ли да имам луфт в лагерите на главините защото не попаднах на мнение-един казва трябва да има луфт друг казва не трябва.В ръководството не е казано или поне аз не намерих.Трябва ли да обера луфта и как да го обера?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Свий
X
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
То луфта е относително поняте, но по принцип колелетата не трябва да се клатят и тракат при разклащане с ръка.
Ако можех да ги пипна собственоръчно ще ти кажа ама няма как, далече си!
Иначе луфта се обира като се навива една шайбогайка с много дупки.
Успех!!!Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!
А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Луфтът не е толкова голям че да тракат колелата просто като ги хвана отгоре и отдолу не е като на лека кола а има един лек луфт в лагера.Въпросът ми е трябва ли да го има или не?Под тази шайба с болтчетата ли си намира гайката защото не ми се вярва това да е гайката по скоро е стопор на гайката или греша?
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Отдолу е гайката, а това с дупките е ограничител против саморазвиване. Лек луфт трябва да има, защото все пак диаметъра на това колело е доста по-голям от на лека кола и се усеща по-добре, но това е субективно. Като хванеш колелото горе и долу трябва леко да усещаш, че се клати, без да хлопа."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Да усеща се,но не е голям предположих,че не е много умно да го обера напълно и затова реших първо да попитам!Знам че е тъпо но ако си представим,че ходът на бутон на нормална китайска клавиатурата в едната посока е луфта и го разделим на две толкова се отмества колелото(имам предвид луфта без деформацията на гумата) като го дръпна отгоре както е вдигната на крик колата.Надявам се примерът с клавиатурата да е добър!
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Аз лично хабер си нямам колко хлопат китайските клавиатури, които ползваш, ама визуално бих определил нормален луфт (отклонение по вертикала на колелото) около 1-2 мм. Просто като разклатиш колелото да се усеща, а не видимо да се мандахерца.
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Първоначално публикуван от mita4eto1977 Преглед на мнениеНе се мандахерца но е повече от 1-2 мм.Ще карам така пък то ще си покаже.
Старо правило за обиране на луфта е : стягаш бавно гайката , докато луфта изчезне ( но в това време попревърташ и колелото . Това дори е задължително ако си слагал нова грес на главината ) . След това разхлабваш на 1/6 оборот . Това обаче е при шестостенна гайка . В случая с Фронтерата законтрящата шайба е малко "изкелиферчена" , та връщането е докато съвпадне отвор за законтряне на винтчетата .Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Първоначално публикуван от danaka69 Преглед на мнениеИ аз съм съгласен с Владо,обираш дотолкова луфта,че колелото да се върти свободно без да затяга и без да клопа."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеПринципно сте прави. И аз така практикувам, но при посочената процедура след като сложиш колелото луфта се усеща значително по-голям. Ако се прави с монтирано колело и се натегне до такава степен, риска от пренатягане и заклинване на лагерите е голям.
И от личен опит, наложи ли се в рамките на 10-ина хиляди километра регулиране повече от веднъж, лагерите са за смяна, дори и да не шумят. Тераното ми няма луфт вече 20000км след смяна на лагери и последния реглаж. След смяна на лагери в рамките на 1000-2000км се проверява и донатяга, ако има нужда. Оставите ли луфт, той ще се увеличава. При самата смяна първо се натяга гайката до над 80Nm, правят се по няколко оборота в двете посоки, после се разхлабва и се стяга докато колелото започне да превърта при горното усилие. После се донатяга максимум на 30 градуса, за да съвпаднат дупките на гайката и законтрящата шайба, и отново се проверява при какво усилие превърта колелото.
Та, прочетете си сервизното ръководство. Силно се съмнявам там да трябва да има луфт.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
То хубаво, ама как ги мериш тия 0,5-2 килограма? Аз съм видял повече лагери и шенкели, прецакани от пренатягане, отколкото от прекомерна хлабина, та ще си практикувам по начина, който съм изпробвал многократно и не ме е подвел.
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеТо хубаво, ама как ги мериш тия 0,5-2 килограма? Аз съм видял повече лагери и шенкели, прецакани от пренатягане, отколкото от прекомерна хлабина, та ще си практикувам по начина, който съм изпробвал многократно и не ме е подвел.
Да добавя и аз своето мнение-минимален луфт трябва да има,а не да е обран до край.И това е заради
температурното разширение на материала.дори новите лагери в магазина(съчмини) имат минимален луфт.ОФА 98г. ДБ Х22ХЕ-дал квото дал!
Grand Cherokee 2.7
GSM 0888148630
Коментар
-
От: Луфт в предните колела фронтера Б дълга база
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеТо хубаво, ама как ги мериш тия 0,5-2 килограма? Аз съм видял повече лагери и шенкели, прецакани от пренатягане, отколкото от прекомерна хлабина, та ще си практикувам по начина, който съм изпробвал многократно и не ме е подвел.
Ето и картинката от ръководството:
Първоначално публикуван от KOLEV G Преглед на мнение+6
Да добавя и аз своето мнение-минимален луфт трябва да има,а не да е обран до край.И това е заради
температурното разширение на материала.дори новите лагери в магазина(съчмини) имат минимален луфт.
Стига глупости. Има ръководства за ремонт, в които си пише всичко. И съм сигурен че и във вашето пише че там луфта трябва да е нула и трябва да има натяг.
А лагер се скапва и от луфт. Луфт значи постоянни малки ударчета там. Значи и неравномерно износване. Такъв беше случая със старите ми лагери. Не шумяха, но искаха реглаж 2 пъти в годината. Нямаше и никакви видими следи от износване по тях.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар