Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Опелски ядове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Опелски ядове

    Един приятел бори една Калибра. Аз няколко дни подред ходя да го завръщам с ласото, а между другото му давам съвети -

    1. Зарежи я тая бракма
    2. Мани го тоя дръгел
    .....
    172. Разкарай тая кошница
    173. Смени свещите
    174. Смени кабелите на свещите
    175. Оправи работната температура
    .....

    А по същество:
    Двигателят е C20XE, с много оставени в него мръсни ръчички - монтьори, тунингари, газаджии. Това, което мен ме дразни и ми пречи да го наглася поне на газ да мърда някак: не загрява. Ако бъде оставен на празен ход (доколкото го има), стрелката се качва на 90 градуса и залепва там. Тръгнеш ли, слиза до дъното на скАлата. Няма значение - нагоре, надолу, по равно ли пътуваш - все на дъното. Успоредно със покачването и спадането на температурата, се променя и поведението на двигателя (студен работи много зле).

    Термостата сменихме с нов - същата работа. Има ли някаква хитрина, която пропускаме?

  • #2
    От: Опелски ядове

    Да не е токов проблем?Има вероятност новия термостат да е дефектен,но не е голяма.Остави я да работи на място с принудително пусната перка-падне ли пак стрелката си е за друг термостат.Обувката на температурния датчик също може да прави въртели.А термостата с тялото ли го сменихте?
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      От: Опелски ядове

      Доколкото разбрах, термостатът си се продава с тялото като една резервна част.

      Обувката и ние я подозирахме, но показанието на стрелката съвсем точно съответства на топлината от парното и на гадостите, които двигателят прави.

      Коментар


      • #4
        От: Опелски ядове

        Тръболяците по охладителната система са объркани или прави мехур в главата. Първоначално стрелката на температурата рязко пада, а и спира циркулацията в охладителната система, та може и изпарителя да замръзне. Пробвайте и без изпарителя да видите дали няма да мръдне работата, че ми се е случвало на една от колите да ми надува пропан-бутан през мембраната....
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #5
          От: Опелски ядове

          Моята фруктиера не загряваше с италианския термостат. Влязох в първия опелски магазин на Симеон, за да купя нов - оказа се същото дърво. Купих още един от магазин на Bosh - там уцелих. Пипни маркуча след термостата, малко след като я запалиш. Ако е топъл - термостатът не затваря. Опитвам се да кажа, че вероятността не е малка нов термостат да е дефектен.
          ОФА КБ 2.0 '95

          Коментар


          • #6
            От: Опелски ядове

            Айде още едно уточнение преди изводите : Охлаждаща течност губи ли ?

            ПС . Едно уточнение : Дефектен термостат ( да си седи отворен ) в случая не е причина за описаната картина . Дори без термостат , при движение двигателя пак загрява докъм 60 градуса .Да не говорим пък по нанагорнище - там и с отворен голям кръг може да прегрее .

            Ясене , в момент когато "стрелката падне на дъното на скалата" , мерили ли сте му температурата ?
            Последно редактирано от Vlado_Ts; 13-12-10, 07:35.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Опелски ядове

              На някой от по старите модели а Опел системата изисква обезвъздушавате като се отвива температурния датчик и се налива до избиване на течност поне така го описват в ръководството на OHC моторите.Макар че на моята калибра не се е налагало.
              OPEL Frontera В 2.2 DTI ДБ
              Polaris Sportsman 800 EFI

              Коментар


              • #8
                От: Опелски ядове

                Имах подобни кахъри с едно Пежо. След втория сменен термостат се оказа, че О пръстена на ментаците е с няма милиметър по-тънък. Та все едно няма термостат.

                Коментар


                • #9
                  От: Опелски ядове

                  Здравейте,
                  И аз залагам на термостата.
                  Онзи ден сменях на леката кола (AUDI 80) водна помпа и термостат(Gates) и положението нещата коренно се промениха.
                  Предишния термостат беше от Симеон за 10лв и колата не можеше да стигне 70 градуса, докато с този - за 15лв. се държи перфектно.
                  Успех с Колибрито.
                  Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
                  Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
                  Opel Campo 3,1 TD '99
                  Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Опелски ядове

                    Ясене дай повече информация.
                    От това което си писал се разбира че:
                    Колата има газова
                    Кофти ниски
                    Проблем с температурата

                    Това което не е ясно:
                    Каква е газовата (марка, модел)
                    Кой е монтирал (газаджия или хоуммейд)
                    Къде е изпарителя, какво му е разположението, отоплението от къде е хванато. С плочка ли е колата(предполагам) плочката на дросела или някъде преди дебитомера(грешно изпълнение) Какво Ф е на плочката- от там може да ви идват проблемите също. Дължината на маркучите за газ към плочката също са от значение.

                    В кой град се намира колата, защото може да препоръчаме кадърен и проверен човек.
                    Аз се сещам на прима виста за човек който може се справи, правил е поне 10 ХЕ-та , включая и моето и никога съм нямал проблеми с мотора.
                    И най важният въпрос защо "мяташ ласото" каква е причината.
                    Виждам познати колеги от опел средите, ако ни дадеш повече инфо ще ти помогнем. Имай предвид че тоя мотор е куче и бая изрод трябва за да го събориш.
                    Който оцелее ще закусва!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Опелски ядове

                      А, повече информация. Не знам историята. Изпарителят е OMVL, плочката май е на дросела. Все едно, докато нямаме постоянна температура, няма да има смислено работеща АГУ. Бензиновата част засега съм я отписал - лее бензин на провала, убива свещи за час-два.

                      Иначе в София се развива действието.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Опелски ядове

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        А, повече информация. Не знам историята. Изпарителят е OMVL, плочката май е на дросела. Все едно, докато нямаме постоянна температура, няма да има смислено работеща АГУ. Бензиновата част засега съм я отписал - лее бензин на провала, убива свещи за час-два.

                        Иначе в София се развива действието.
                        Аз пак да повторя : Изправна газова уредба ралоти смислено и при нула градуса . Да не давам примери , че пали и при минус 15. Че на всичко отгоре работата на двигателя е и равномерна .
                        При постоянно отворен термостат температурата на охлаждащата течност колкото и да падне на практика няма да е под 40 градуса . За АГУ-то ( изправното) това си е песен
                        Следователно : термостата не е основна причина в случая за неравномерната работа .
                        Нещата отиват май в две посоки : Или както спомена Куздов - объркани маркучи ( историята на конкретната Колибра може да я разкаже собственика ) , или издухала гарнитура на главата . Затова питах и дали губи охл. течност и каква аджеба е температурата на "студения" двигател .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Опелски ядове

                          Ами температурата може да ви зависи дори от смесите които правите, при доста богата ще ви сваля температура. Вържете един мултицет поне да видите какво показва сондата, а ако ви се занимва и сте около района на Младост ми звънни 0885 506900 имам диагностики на опел и може да я преслушаме с компа.
                          Варинати има 100 поне. Плочката като е на дросела, дали е точната за мотора, доста често слагат по големи с идеята да върви повече но това я души на ниски и центровката бяга постоянно. Температурата лесно може да я хванете дали е от термостата. Не е за изключване и факта че мотора е с маслен радиатор и това доста отнема от температурата на мотора. Моята с напълно изправна система и нормално движение стрелката не достига 90градуса. А парно и газова работеха идеално, следял съм я в движение по различните параметри.

                          Запалете колата, оставете да работи на място. След около 10мин. пипни радиатора точно след маркуча на термостата, ако е леко топъл значи изпуска термостата. Темературата също ти зависи от връзването на газовата. На опелски мотор дори стрелката да е отлепила от синята зона газовата ще работи на 6 ако е настроена както трябва. Имал съм Опели от 1.3 до 2.0 всички модификации и половината бяха на газ, доста газови сложих на мои приятели(чисто любителски) никога температурата не е била проблем. Зора е настройката. Сега се сетих че имам и ламбда скенер в колата, така че ако ви се занимава дрънни едно телефонче и ще я преслушаме.

                          П.С Да допълня, нищо няма да ви струва освен изхабеното гориво до срещата ни.
                          Който оцелее ще закусва!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Опелски ядове

                            Я, не знаех, че има и маслен радиатор. Това може да изясни нещата. Няма никаква гаранция, че е сипано смислено масло, а ефективността на масления радиатор силно зависи от него.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Опелски ядове

                              Зарежете газовата уредба. Направете я да върви нормално и да не променя температурата на бензин и после гледайте на газ за да знаете, че проблем с нормалната работа на двигателя няма. После лесно ще я нагласите на газ.
                              Казваш, че още преди да смените термостата пак го е имало този проблем. А какво е правил собственика преди да се появи проблемът. Или просто така изведнъж е започнало да го прави?
                              Последно редактирано от sony bono; 13-12-10, 16:37.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X