Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избягаха ми късите светлини

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Избягаха ми късите светлини

    Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
    Спести ми едно мерене, мерси за което. Всичките наопаки - Фронтерата на терсене, общ плюс на крушката и раздаващ минус от ключа за къси или дълги.
    Когато си правих реле с кондензатор да ми се включват светлините автоматично зимата, само намерих релето в коша, видях че бобинката се командва с минус, дублирах функцията на бутона за включване на фаровете и изобщо не съм задълбавал повече, след него какво се случва при смяна на светлините.
    Искаш да кажеш, че врътваш ключа и светлините се палят автоматично и не можеш да ги забравиш невключени. Хитро си се сетил. Евалата.

    Коментар


    • #17
      От: Избягаха ми късите светлини

      Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
      Искаш да кажеш, че врътваш ключа и светлините се палят автоматично и не можеш да ги забравиш невключени. Хитро си се сетил. Евалата.
      Точно, и понеже в ляво при ключа за задната чистачка имах свободно място, монтирах в запушващата пластмаска свободното гнездо едно ЦК ключе/от тия черните, като за стационарен монитор/.Сега като дойде ноември ключето на I , като дойде март - на 0/командвам релето от салона/.След като запаля на 10-тата секунда/според кога е палена за последно, ако е скоро, кондензатора не е изпразнен напълно и включва релето и за 3/5 секунди/ включва светлините.Като загасиш мотора, угасват и фаровете/не пищи зумера, както при обикновеното включване и отваряне на врата/.
      Спестява разправии и фишове.

      Коментар


      • #18
        От: Избягаха ми късите светлини

        Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
        Точно, и понеже в ляво при ключа за задната чистачка имах свободно място, монтирах в запушващата пластмаска свободното гнездо едно ЦК ключе/от тия черните, като за стационарен монитор/.Сега като дойде ноември ключето на I , като дойде март - на 0/командвам релето от салона/.След като запаля на 10-тата секунда/според кога е палена за последно, ако е скоро, кондензатора не е изпразнен напълно и включва релето и за 3/5 секунди/ включва светлините.Като загасиш мотора, угасват и фаровете/не пищи зумера, както при обикновеното включване и отваряне на врата/.
        Спестява разправии и фишове.
        Хитро си им намерил цаката на ушевите.
        Понеже започналият темата я изчерпа ще продължа тук.
        Тази вечер установих, че ми липсва, когато отключвам централното с дистанционното да ми светват плафоните в купето. Би било добре. Като на по-новите автомобили. И също така да има и едно реле за време като затворя вратата плафоните да загасват след известно време. Даже на ситрото на жена ми и като загася колата и извадя ключа също светват плафоните. Май се размечтах, но това са полезни глезотиики все пак. Особено в пълен мрак.

        Коментар


        • #19
          От: Избягаха ми късите светлини

          maxxx Дай малко инфо и схемичка за тая гъзарийка ама ако може по елементарно за "НЕ еладжии" като мен.М/у другото преди 2 седмици взехме една Р-класа от София за мой познат и бях очарован от осветлението вътре.Под всяка седалка и в краката на водача и пътника има лека светлина като са светнати фаровете която не дразни изобщо докато шофираш.Отделно като си на място и си отвориш вратата не светва плафонче ами цялото купе така се осветява сякаш си в къщи -в хола да речем.То вярно Мерцедеса си е....,ама още 5 конзолки с лампички и 10 метра кабел не са чак толкова скъпи.Мисля да си намеря чаркалаци и да се сдобия с "амбиентно " осветление в каручката скоро.Преди месец пък си взех подлакътник и честно да ви кажа е доста по-удобно шофирането.Закрепих го в/у съществуващия с рапидки за гипскартон и хем има къде да подложиш лакътчето на дълъг път- хем още свободно пространство за туй-онуй.Хватката е само да се намери по-семпъл че повечето са едни карбонови, хромирани,никелирани и т.н.
          Sent from my Nokia s fenerche

          Коментар


          • #20
            От: Избягаха ми късите светлини

            Сложна задачка ми задаваш, да не е за еладжии приказката.
            На снимките които виждаш, има реле, електролитен кондензатор 3300mF, двете съпротивления сборно са 43кОм, и едно просто транзисторче/сивото, кацнало върху кондензатора/.На релето 86 и 85 са командните контакти, 87 и 30 силовите.Минус запояваш на минуса на кондензатора и най-левия крак на транзистора/гледаш го с надписа и срязаната част към теб/.Средния крак на транзистора го запояваш на плюсовия край на кондензатора заедно със съпротивлението.Десният крак на транзистора го запояваш на клема 86 на релето.Остава ти един свободен край на съпротивлението, него го запояваш на клема 85 на релето.При мен е запоено транзитно и на клема 87, не го гледай, не знаех, че релето за фаровете се командва с минус и инвертирах командата с още едно реле, после не съм го оправял като за изложба.На 87 клема закачаш минус отнякъде, на 30 кабел, който ще закачиш към оригиналното реле за фаровете, снимката със зеления проводник и къде точно да го боднеш.Това е първо ляво реле, когато си до калника и гледаш към двигателя.Плюса го вземам от седми бушон и го закачам на 85 крак на релето.Седми бушон е на вентилатора на парното и там ток има след като завърти алтернатора, т.е. и да стои на контакт, няма да светнат фаровете.При мен е така, защото съм си монтирал и дистанционно палене на колата, а модула първо завърта стартер без ток към бобината, ако си я забравил на скорост да преустановиш, после пак контакт и палене, та да не ми светват фаровете без време.Същото се прави и при нафтовите печки, там заради подгрева преди палене.
            Идея нямам успя ли да ме разбереш, по ми е лесно да ти го направя набързо, но си леко 200 км вдясно по карта.
            Слагам и една схема, при мен съпротивлението/резистора/ R1 го няма.Това за лявата схема.
            Ако няма кой да ми разбере писаното и/или схемата и да ти го направи, ако ти изглежда сложно, драсни ЛС да ти кажа къде продават готови, но те командват с плюс и трябва да говориш с тях да ти го направят да се командва оригиналното реле за фаровете с минус.Цени, за два кабела и едно реле с кондензатор все ми се видят високи, но това ако решиш да купуваш ще си прецениш ти.
            Виждаш и къде съм сложил ключето, прекъснах плюса идващ от седми бушон и теглих две жици до волана.Другият вариант е, да закачаш и откачаш кабелчето сезонно от бушонното гнездо.
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от maxxx; 22-08-10, 19:45.

            Коментар


            • #21
              От: Избягаха ми късите светлини

              Благодаря за схемата!!!След 2-3 прочитания схванах идеята ама докато го правя пак ще го препрочитам стъпка- по стъпка( по няколко пъти вероятно).С ел. не съм чак толкова скаран но не съм човъркал толкова като вас.
              Sent from my Nokia s fenerche

              Коментар


              • #22
                От: Избягаха ми късите светлини

                Първоначално публикуван от radolino1 Преглед на мнение
                Благодаря за схемата!!!След 2-3 прочитания схванах идеята ама докато го правя пак ще го препрочитам стъпка- по стъпка( по няколко пъти вероятно).С ел. не съм чак толкова скаран но не съм човъркал толкова като вас.
                Не е толкова сложно, но го правих преди две години и докато разпоря силикона се чудех кое-как съм правил, та може и обяснението ми да е криво.
                Нищо не рискуваш, ако объркаш захранването на оригиналното реле, ще получи два плюса и няма да тръгне автоматичния режим.
                Никой не се е родил научен, и мен в музикалното ми спестиха уроците по електротехника, слабо/силнотокова, нищо не казаха за пет години..

                Коментар


                • #23
                  От: Избягаха ми късите светлини

                  maxxx;1254955]Сложна задачка ми задаваш, да не е за еладжии приказката.....

                  Само едно допълнене към схемата - на бобината на релето включи паралелно диод в обратна посока за да гаси индукционните токове на бобината(1N4007). Има някои релета с вграден диод - за тях това не е нужно.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sh1.JPG
Прегледи:1
Размер:6.4 КБ
ID:5203889
                  Последно редактирано от maxxx; 23-08-10, 18:57.
                  Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI Quadra Drive II

                  Коментар


                  • #24
                    От: Избягаха ми късите светлини

                    Не е точно по темата, ама пак за фаровете. Преди няколко месеца смених задните амове и ми се вирна задницата, а това доведе до там, че фаровете се забиха мн. надолу. Моите са с електрическо регулиране, но дори и на най-високата степен, пак къстие са въз къси. Гледах за болтове за ръчно регулиране, но не намерих такива. Има ли възможност да вдигна фаровете малко?
                    ОФА КБ 2.0 '95

                    Коментар


                    • #25
                      От: Избягаха ми късите светлини

                      Навий 2/3 оборота на торсионните болтове, вместо да търсиш как да повдигаш фаровете.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Избягаха ми късите светлини

                        Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                        Навий 2/3 оборота на торсионните болтове, вместо да търсиш как да повдигаш фаровете.
                        Ама че акъл му даде ! То не че това не е вариант , ама се сещам че по тази логика при мяна на двигателно масло - вместо да отвиваш пробката на картера , спокойно можеш да откачиш двигателя и като го обърнеш надолу с главата , маслото ше се изцеди със сигурност до капка .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Избягаха ми късите светлини

                          Логиката ми, Владо, дойде оттам, че все гледаме да ги правим височки.Вирнал я малко отзад, да я изравни отпред с рулетката, вместо да пипа фаровете.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Избягаха ми късите светлини

                            На мен ми хареса този вариант на маххх!
                            Подложи по една шайба на стойката за фара от долната страна та да го вирнеш малко на горе.Няма да пречи на ел моторчета.
                            JEEP GRAND CHEROKEE 2.7crd 088-570-53-52

                            Коментар


                            • #29
                              От: Избягаха ми късите светлини

                              Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                              Логиката ми, Владо, дойде оттам, че все гледаме да ги правим височки.Вирнал я малко отзад, да я изравни отпред с рулетката, вместо да пипа фаровете.
                              Не бе човек ! Почти съм сигурен , че Всичкознайко е минал по мойта пътека . А именно : И на мойта и беше увиснала задницата като на немска овчарка , обаче с помощта на съветската техника в лицето на УАЗ-ови ресори , плюс 15 сантиметрови обици , взех че я хоризонтирах като нова ( торсионите са ми надървени предварително) . И понеже бях свикнал да си я гледам провиснала , както казва той "взе , че се навири" .
                              Ама това си е геометрична измама . Подобно на многобройните примери с картинки от психологията - дето например един вижда картина със стара бабичка , а същевременно друг - млада руса мацка.
                              И при мен след повдигането на задницата фаровете ми почнаха да целят ниско ( въпреки елповдигането им на мах) , ама за сметка на това допълнителните дълги , които са ми монтирани на ролбара се регулират с пипане . Така че на дълги имам максимално осветление на пътя - от бронята , та до хоризонта със зайците.
                              Все пак ми се струва , че откъм рефлекторите би трябвало да има винтове за ръчен реглаж , ама на мен там са ми натъпкани адапторите на ксенона , та нямам достъп от никъде .
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Избягаха ми късите светлини

                                Заради една глупост скъсах един от амовете. Поради тази причина ги смених. Задницата преди не беше провиснала, но новите определено я вирнаха. Няма да се кълна, че са абсолютно верните. Такива ми ги извадиха от Е..... 07 по каталог. Смени ги един познат, любител монтьор. Ъпгрейд с обеци не съм правил. Идеята на Maxxx е супер и бих се възползвал, но не съм сигурен дали знам кои са торсионните болтове.
                                ОФА КБ 2.0 '95

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X