Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2 / 2.7 / 125 - загряване и подобрения

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2 / 2.7 / 125 - загряване и подобрения

    Здравейте, колеги, имах стар акаунт, но понеже не мога да вляза, отдавна не съм го ползвал, направих си нова регистрация.

    Така или иначе става въпрос за Терано 2 с 2.7 турбо дизел мотор 125 кс, кръглия фар.
    Откак сложих по-големи гуми започна на загрява като карам по шосе над 110 кмч. Дали е възможно да му тежат и затова да загрява? 32х11,5х15 ЦСТ Сахара

    Ревизирахме охлаждането, сменихме виското с ново. Интересното е, че след смяната карах 50 км но рано сутринта (т.е. не беше станало топло) и нямаше загряване. При прибиране и температура 25 градуса пак загрява - качва стрелката до съвсем малко над "точката". Термостатът работи, всички маркучи са топли, радиаторът е равномерно топъл.

    При каране извън пътя (за каквото основно се ползва) не загрява, освен ако не катеря дълго време на първа бавна.

    И така, според мен има три варианта = 1. дърпа въздух в системата за охлаждане от някъде 2. тръгнала гарнитура на главата 3. гумите му тежат И евентуално 4. лош датчик, но ми се струва съмнително.

    А какви са решенията? Мисля да пробвам за газ-анализ на антифриза дали уплътнява гарнитурата и след това да сложа ел. перка и по-голям радиатор.

    Някой правил ли е подобрение на охлаждането на такъв мотор и може ли да препоръча части, за да спестя време?

    От каква кола перка с конзола за монтаж и какъв дифузьор?
    За радиатора четох в руските форуми, че има 2 варианта - 4 см дебел и 6 см дебел - предлагат ли се в България двата варианта? Или има трети вариант за по-добър радиатор, примерно от друг автомобил?
    Ако сложа 6 см дебел радиатор следва ли да махна радиатора на климатика?
    Климатикът така и така не работи - как да махна неговия радиатор - направо го демонтирам и шунтирам тръбичките, които остават, или има нещо допълнително, което трябва да се направи?

  • #2
    Със сигурност гумите имат значение в дадената ситуация, но вероятно има и друго, а може и да няма.
    Само за информация виското няма никаква роля в охлаждането при скорости над 60 км/ч. Просто насрещния въздушен поток е много по-силен от колкото може да направи виско перката.

    Има и друго, при този модел с кръглите фарове, уреда за температурата на таблото е много по-чувствителен и показва всяко малко изменение на същата.
    В сравнение с фейслифта, там стрелката е доста по-не чувствителна за разликите на температурата на антифриза.
    Моят съвет е да си вземеш нормален нов радиатор, стария при всички положения няма да е в добро състояние.
    И след това да видиш как ще се държи. Ако пак е така и стрелката леко мърда нагоре от нормалното при натоварване, не се плаши и карай спокойно.
    Проблем има, ако отива в червеното.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Писал си,че радиатора е равномерно топъл. Ами не трябва да е така. Горе трябва да е горещ,а долу студен.
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • #4
        Ако ще слагаш ел перка,ще трябва да е някаква МНОГО серт, за да дава колкото виското. След което ще слагаш и друг алтернатор, шото въпросната перка ще дърпа 20-ина ампера.

        Ако помпата с виското ти е неоригинална, някои вискота не работят добре. Щях да си прегрея моето на една зимна разходка при минусови температури. Помпа "Shimahide", ако помня добре. Виското и работеше почти наопаки - на студено трудно отцепваше, на топло трудно и със закъснение зацепваше.

        Климатика може да се махне целия, барабар с компресора - на отделен ремък е само за него. Кондензатора (големия радиатор пред охладителния на мотора) беше малко шашав за сваляне, доколкото помня. Решетка и броня май се махаше. И можеш да установиш че между двата радиатора е яко засрано, което може да е другата причина за загряването.

        Без да са правени извращения (механична помпа, голямо турбо и яко предозиране на гориво), тоя мотор не прегрява току така. При екстремно натискане ми е инавал на известно разстояние след средата, но нищо сериозно.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          А кога трябва да работи виското?

          Старото ми виеше постоянно. Преди 4 години го смених с Aisin. В началото се чуваше при палене. После съм го чувал да включва на магистрала на климатик над 120 км/ч, при жега над 35 градуса. Температура на водата към 93-5 градуса

          Това лято обаче не го чувах въобще и колата започна да грее при горните условия. Температурата да отива към 100 градуса. Стрелката взе да ходи към средата и да я подминава (преди въобще не мърдаше от 3 мм преди средата)

          Смених радиатора с AVA, термостата с Calorstat на 82 градуса. Никаква промяна. Факт е, че не чувам виското.

          Иначе при никакви други условия не вдига температура. Градско държи 82-3 градуса. На баир и бавни и на извънградско отива до към 90 .

          П.П:. С 245/75R16 съм, което е 30.5 инча.

          31-ците мисля, че са 265/75R16.
          Nissan Terrano 2,7 TDI

          Коментар


          • #6
            Виското се задейства от спиралката отпред, тя се задейства от затопления въздух, минал през радиатора, а той се загрява след като отвори термостата.

            Виското трябва да се чува след палене. Маслото се е стекло в долната му част и му трябва време да отиде където му е мястото и виското да охлаби. Ако не се чува значи маслото го няма.

            Ако се чува при палене, но после не се включва, повредата може да е в спиралата или клапанчето, което спиралката задейства.
            Последно редактирано от sparkybg; 26-09-25, 19:58.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              Джипката е с 32х11.5х15 които са екстра за извън шосето, но по шосе загрява като се кара в топло време 110-120 кмч
              Днес на хлад не е загрявала
              Отделно е с желязна предна броня, която не пропуска въздух колкото пластмасовата оригинална.
              По мотора всичко е стоково, Бош система.

              Мисля да махна радиатора на климатика за да не пречи на въздуха към основния радиатор
              И да инсталирам този ел вентилатор

              https://www.offroadtuning.com/produk...%d1%82%d0%be-5

              И да сложа 82 гр термостат

              Това като начало, ако продължава проблемът ше мисля по-голям радиатор

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X