Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете ми да избера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Помогнете ми да избера

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

    ПП: 2.7TDI е с долен вал, зъбни колела, и без хидравлични повдигачи, изцяло чугунен (включая главата) - още няколко камъка в градината на бензинките.
    И това ако е плюс за печките, здраве му кажи.

    Коментар


    • #32
      От: Помогнете ми да избера

      Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
      И това ако е плюс за печките, здраве му кажи.
      Еми, щом не е плюс, ще се раздвам да кажеш аргументирано какъв е минуса.

      А плюсовете, конкретно - надеждност. С цената на малко повече шум. По тоя двигател практически нищо не се сменя, докато издъхне, а това става минимум на 300000, стига да не е каран от абсолютен талибан.

      ПП: Конкретно за главата - по-трудно се пука. По-трудно се криви. Топлинните загуби през нея са по-малки отколкото при алуминиева, а това има пряко отношение към КПД-то на предкамерен дизел.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        От: Помогнете ми да избера

        Много ще се радвам да ми покажеш един счупен бензинов двигател на 300 000 км.
        Излишно е да коментираме първобитното устройство на този дизел от миналия век с долен разпределителен вал, зъбни колела и чугун навсякъде.
        Кажи ми какво се сменя при бензиновия, че не се сещам, въпреки, че си е направен както са си всички двигатели от този век, с алумиева глава, хидравлични повдигачи, пълен инжекцион, липса на досадния дебитомер и т.н.
        Няколко пъти спорим с теб на тема бензин - дизел в различни теми. Много си краен и абсолютно пристрастен. Според мен знаеш твърде много за дизеловия двигател, а много малко за бензиновия.
        Досега аз съм се съгласил с няколкото плюса, които има дизела с теб, но пък ти не признаваш нищо от бензиновия, а той има много плюсове. Вервай ми.

        Коментар


        • #34
          От: Помогнете ми да избера

          Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
          Много ще се радвам да ми покажеш един счупен бензинов двигател на 300 000 км.
          Излишно е да коментираме първобитното устройство на този дизел от миналия век с долен разпределителен вал, зъбни колела и чугун навсякъде.
          Кажи ми какво се сменя при бензиновия, че не се сещам, въпреки, че си е направен както са си всички двигатели от този век, с алумиева глава, хидравлични повдигачи, пълен инжекцион, липса на досадния дебитомер и т.н.
          Няколко пъти спорим с теб на тема бензин - дизел в различни теми. Много си краен и абсолютно пристрастен. Според мен знаеш твърде много за дизеловия двигател, а много малко за бензиновия.
          Досега аз съм се съгласил с няколкото плюса, които има дизела с теб, но пък ти не признаваш нищо от бензиновия, а той има много плюсове. Вервай ми.
          Не, не съм краен. Бих карал бензин, ама от 3 литра нагоре. Още повече че двигател от NISSAN 300ZX пасва на тия скорости като за там правен. ама онова е 3 литра V6 битурбо с 24 клапана и с мощност над 300 магарета. Такъв бензин бих карал с удоволствие.

          Колкото до това какво се сменя - повдигачи (разхлопват се), глава се криви в пъти по-лесно, а липсващия дебитомер е заменен с MAP сензор, който изкарва пак колкото дебитомера, само дето не е толкова точен, но за снетка на това е пак толкова скъп.

          А долния вал значи по-доброто му смазване, по-малкото му топлинно натоварване, и от там - по-голямата му дълговечност. Зъбните колела - същото. Те, сравнени с верига и ангренажен ремък нямат абсолютно никакъв недостатък, освен шума. Само предимства.

          При нискооборотен дизелов двигател ползата от горния вал и хидравличните повдигачи просто я няма никаква.

          Очаквам аргументи против старата технология и чугуна, а не "няма нужда да ги коментираме", понеже това просто не е аргумент.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            От: Помогнете ми да избера

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Не, не съм краен. Бих карал бензин, ама от 3 литра нагоре. Още повече че двигател от NISSAN 300ZX пасва на тия скорости като за там правен. ама онова е 3 литра V6 битурбо с 24 клапана и с мощност над 300 магарета. Такъв бензин бих карал с удоволствие.

            Колкото до това какво се сменя - повдигачи (разхлопват се), глава се криви в пъти по-лесно, а липсващия дебитомер е заменен с MAP сензор, който изкарва пак колкото дебитомера, само дето не е толкова точен, но за снетка на това е пак толкова скъп.

            А долния вал значи по-доброто му смазване, по-малкото му топлинно натоварване, и от там - по-голямата му дълговечност. Зъбните колела - същото. Те, сравнени с верига и ангренажен ремък нямат абсолютно никакъв недостатък, освен шума. Само предимства.

            При нискооборотен дизелов двигател ползата от горния вал и хидравличните повдигачи просто я няма никаква.

            Очаквам аргументи против старата технология и чугуна, а не "няма нужда да ги коментираме", понеже това просто не е аргумент.
            Повдигачите се разхлопват но адски трудно и въобще не е толкова често колкото си мислиш. Пък можеш да си караш и с разхлопани повдигачи и нищо не ти пречи, само да не те дразни шума в началото. Но за тези които са карали дизел не се брои те просто са свикнали нещо да трака.
            Доста по-голям проблем са кавалите при дизеловия двигател, тяхната съвсем лека деформация и износване води до невъзможност да регулираш клапаните. Ето това е проблем.
            Спукана алуминиева глава се случва само след прегряване, но това важи и за дизела нищо, че е чугунена. За криви глави не съм чул, просто никой няма проблем с главите на бензиновия, но не е така при дизела.
            А за твое сведение, досега сменен МАП сензор на бензинов двигател няма. Ако знаеш за такъв случай моля да споделиш. Също искам да призова и колегите с бензиновите двигатели да кажат дали са имали проблеми с МАП-а. За разлика при вас дебитомерите са консуматив, който се сменя едва ли не с маслото.
            За веригата си прав никакви проблеми и при двата варианта. Плюса е за бензиновия - както каза доста по тихо е, а надеждността е същата.
            Ако тази технология с долен разпределитен вал и зъбчатки, беше сполучлива, всички нови дизелови двигатели щяха да са на този принцип на работа. Това е остаряла технология колега и ако на теб ти харесва да си караш колата с тракторен двигател от миналия век, моля заповядай.
            Не искам да ги коментирам защото наистина отдавна са си изпяли песента тези мотори. Технологията е изключително стара и груба по изработка. Нормалните двигатели в наши дни са направени изцяло от алуминий и успяват да постигнат необходимата надеждност.
            Последно напиши в търсачката "проблеми с дизелов двигател" и брой темите, същото направи като само смениш думичката "дизелов" с "бензинов". Приятно броене на резултатите от търсенето. Аз го знам много на малко в полза на дизела.

            Коментар


            • #36
              От: Помогнете ми да избера

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              Повдигачите се разхлопват но адски трудно и въобще не е толкова често колкото си мислиш. Пък можеш да си караш и с разхлопани повдигачи и нищо не ти пречи, само да не те дразни шума в началото. Но за тези които са карали дизел не се брои те просто са свикнали нещо да трака.
              Доста по-голям проблем са кавалите при дизеловия двигател, тяхната съвсем лека деформация и износване води до невъзможност да регулираш клапаните. Ето това е проблем.
              Щом ще си говорим така, намери ми крив кавал на терано. Освен това, лесно се намира, и не е скъп, дори да се е изкривил.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              Спукана алуминиева глава се случва само след прегряване, но това важи и за дизела нищо, че е чугунена. За криви глави не съм чул, просто никой няма проблем с главите на бензиновия, но не е така при дизела.
              Къде я спуканата теранова глава, и след какво издевателство?

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              А за твое сведение, досега сменен МАП сензор на бензинов двигател няма. Ако знаеш за такъв случай моля да споделиш. Също искам да призова и колегите с бензиновите двигатели да кажат дали са имали проблеми с МАП-а.
              Това че при теб няма, не значи че няма въобще. Още повече - виждал съм доста такива сензори, дето уж работят, ама като ги премериш се оказва че отдавна са си изпяли песента и показват "нещо", което е далеч от истината. От това разликата в работата на двигателя е малка и не всеки може да я усети.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              За разлика при вас дебитомерите са консуматив, който се сменя едва ли не с маслото.
              Това вече си е откровено изхвърляне. Пък и още повече че такива дебитомери не слагат само на дизели, а на всички "модерни" двигатели, просто защото е много по-точен метод за мерене на потока въздух от твоята система.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              За веригата си прав никакви проблеми и при двата варианта. Плюса е за бензиновия - както каза доста по тихо е, а надеждността е същата.
              Не, точно надеждността не е същата. Колкото до шума - да, разлика има, но не е от тук да небето. Не и в твоя дигател. Виждал съм умрял двигател заради прескочила верига, но не съм виждал от прескочило зъбно колело, понеже няма как да се случи.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              Ако тази технология с долен разпределитен вал и зъбчатки, беше сполучлива, всички нови дизелови двигатели щяха да са на този принцип на работа. Това е остаряла технология колега и ако на теб ти харесва да си караш колата с тракторен двигател от миналия век, моля заповядай.
              В момента се търси по-голямо КПД, по-малък шум, двигателите вече са с директно впръскване (главата и всичко в нея са по-малко термонатоварени).
              А конкретно, точно от това че по-новите дизели са с алуминиева глава или целите алуминиеви, са доста по-чувствителни на прегряване. Давам и директен пример с друг нисански мотор - патролския редови шестак. Пукнатата глава и разхлопаните подвигачи (ако е с такива) там са нормално явление. Като мощност - незначително повече (3-5 конски сили), а като въртящ момент - по-малък. По-тих е и върви по-гладко, но се троши по-често.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              Не искам да ги коментирам защото наистина отдавна са си изпяли песента тези мотори. Технологията е изключително стара и груба по изработка. Нормалните двигатели в наши дни са направени изцяло от алуминий и успяват да постигнат необходимата надеждност.
              Ня, не я достигат, за съжаление. Сега, с малки изключения, се ползват сложни и неремонтопригодни двигатели, като се гони единствено икономичност и екология. А ремонтите, когато се случат, са на космически цени.

              Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
              Последно напиши в търсачката "проблеми с дизелов двигател" и брой темите, същото направи като само смениш думичката "дизелов" с "бензинов". Приятно броене на резултатите от търсенето. Аз го знам много на малко в полза на дизела.
              Пропускаш момента какъв процент от всички са бензинови и какъв - дизелови. Ако искаш ще пуснем анкета във форума кой какво терано кара, и сам ще видиш "интересния" резултат.
              А освен друго повечето хора, разглабяли до безкрайност "на тате московеца", общо взето са поне приблизително наясно кое-що, стига да имат малко акъл в главата, докато някои неща по дизелите са им "черна магия", и като пипнат някъде, незнаеши какво правят, омазват работата допълнително.

              И накрая, в сравнение с "модерен" трилитров тойотов алуминиев двигател (1KZ-TE), с ангренажен ремък (по-тих от верига), и горен вал, разликите в шума на двигателя клонят към неразличимост. Карал съм ги и двете и единия практически с нищо не превъзхожда другия, освен евентуално някой и друг килограм по-малко тежест.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #37
                От: Помогнете ми да избера

                Айде пак бензин-дизел. Не ви ли омръзна бе, хора?
                Когато карах основно по бившия Съюз и бензина беше евтин, не съм си и помислял за газова уредба. Тук и сега си карам само на газ. Опитвам се да кажа, че крайностите не помагат на никого. Всичко си зависи от условия, възможности, лични предпочитания.

                Прост пример: фен съм на бензиновите мотори, но понякога доста се замислям дали да не сложа някой древен, "тракторен", чисто механичен дизел на Витарката. И, честно казано, ако остане да я ползувам само по баирите и имам нужното време за губене, сигурно ще го направя.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  От: Помогнете ми да избера

                  Спора е интересен и не повтаря спора бензин/дизел.Тук става въпрос за чисто конструктивни решения и техните предимства и недостатъци.
                  "Тракторен" е хубаво определение,но зависи и кой,какъв смисъл влага в него.Тук веднъж се има предвид,остарялата концепция,използвана предимно за нискооборотни мотори,с цялата и усложненост и теоритични недостатъци,но от друга страна се има предвид и надеждността на това конструктивно решение,особено когато е изпълнено достатъчно добре.Според мен,всичко е въпрос на конкретно качество на конкретна конструкция,а не толкова на теоритично сравняване "по принцип".Демек когато е читаво направено,всичко е добро,когато не е,имат проблеми дори и теоритично надеждни конструкций.
                  (Например,одумвания двигател на VM-motori,чисто теоритично е прост и ремонтопригоден–долен вал и отделни глави–но на практика страда от множество проблеми)
                  Хубваво е,когато се знаят конкретни особености на конкретна техника,преди покупката и.В този смисъл,този спор е полезен защото се изреждат конкретни неща,в които са възможни неизправности,макар и явно сравнително редки, в сравняваните два двигателя.

                  Аз също съм привържаник,на опростените и надеждни конструкций,изискващи минимални грижи и имащи максимален ресурс,и всичко това на цената на малко по-висок разход и тегло.(На дизела на Терано,в частност също съм му мераклия).Та от тук,се чудех,дали може някой да поизреди подобни като конструкция и надеждност,дизелови двигатели на други производители,ако съществуват?(не съм баш в час с японските дизели на Исузо,Дайхатсу и подобни..)

                  Иначе за тракторен мотор за Витарата,може да се каже,че трябва да е дизела на PSA-с ангренажен ремък е,но пък иначе е достатъчно здрав,с евтина поддръжка и добри характеристики за времето си.Не е с хидравлични клапани,но пък допускът им при регулиране е доста голям,та не създават проблеми.Също е с добри пускови качества при ниски температури и голям моторесурс.(имал съм кола с такъв двигател).
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Помогнете ми да избера

                    Тракторен... То всеки дизел от това поколение си е все такъв. В случая е достатъчно адекватен, щото джипката да може да е достатъчно пъргава и да поддържа добра скорост по магистралата. Мита за тромавостта и тракторността на тия дизели иде от маломощните и неадекватни като мощност двигатели на куп возила от ерата преди "помпа-дюза" и "common rail". Например рядко бусове от това време бяха с мощност много над 90 конски сили. При колите - същото. Разчита се на по-големия им въртящ момент, а той е до време. За да се движи возилото адекватно, трябват си киловати. Например дъртия ми бус някога беше с 2.4 атмосферен дизел с мошност 65 или 75 конски сили, до колкото помня. От днешната гледна точка това звучи смешно.

                    А и има различни гледни точки - ако дизела е тракторен, то конкретния 2.4 бензин е от кола. Остава да всеки за себе си да прецени как гледа на джипката си - повече като на кола, или повече като на трактор. Е, аз гледам като на нещо повече от кола, пък било то и трактор. Ама, добър трактор ще да е, щом развива до 140-150км/ч по магистралата, и на всичкото отгоре при тая скорост се държи адекватно. Просто за мен по-малък от 3 литров бензин за джипка от тоя калибър не е добро решение. И по-малко от 120 коня дизел - също. Това отново е въпрос на вкус.

                    Колкото до VM - новите им вече не са с такава глава. И въпреки модерността им, колега ми спомена че при 130км/ч 2.8CRD-то се чувало в кабината повече, от дъртия тракторен дизел на тераното. А практически и останалите истински надеждни джипки от едно време (тераното не е точно джипка по тия критерии) се ценят точно заради това - надеждност. Пък били те и с тракторни двигатели, като например 4 и нещо литровите на нисан и тойота, които впрочем, поне тойотовите, си се правят и до днес, но предимно за държави, в които трябва да разчиташ на возилото си, защото ако те предаде когато си на хиляди километри от всякаква цивилизация, приключението може да се окаже сериозно.

                    Аз например нямам нищо против да притежавам едновремешна тракторна тойота HZJ73, която със сигурност ще надживее и дизеловото и бензиново терано, и която на 250000км таман добре се е разработила.

                    ПП: Сега погледнах - колкото до кавала - той при бензиновите не е един, а са два. Прилагам и картинка:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1427521112868.png
Прегледи:1
Размер:43.7 КБ
ID:5195641
                    Последно редактирано от sparkybg; 19-07-10, 20:26.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Помогнете ми да избера

                      Хаха,схемата на бензиновото е като на Москвич 412(не че е лошо де,щото дизеловото е като на УАЗ)
                      Иначе за Тойотовския,за който казваш(1HZ),не е баш "тракторен".С горен вал е,с ремък и с пулове за регулиране на клапаните.(доколкото знам)
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        От: Помогнете ми да избера

                        Патрола ми е от тъй наречените от вас ,,трактори,,с 3.3 дизел 6 цилиндров с долен вал
                        на магистралата без проблем държи 120-130км.,и то с калните гуми 32инча, неща да мисля каква
                        скорост ще вдигне с оригиналните 29инчови летни гуми.В града ми гори 12 нафта а и тази редова
                        /тракторна/помпа хич не и дреме за качеството на нафтата.А за предимствата на чугунената му
                        тиква
                        можем доста да поспорим едитвения минус е теглото но на Патрола не му пука
                        важно е че този ти п двигатели са надживели доста ламарини и шофьори
                        НЕ ГО СМЕНЯМ ЗА НИЩО НОВО!!!
                        driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                        Коментар


                        • #42
                          От: Помогнете ми да избера

                          Първоначално публикуван от axiles11 Преглед на мнение
                          Патрола ми е от тъй наречените от вас ,,трактори,,с 3.3 дизел 6 цилиндров с долен вал
                          на магистралата без проблем държи 120-130км.,и то с калните гуми 32инча, неща да мисля каква
                          скорост ще вдигне с оригиналните 29инчови летни гуми.В града ми гори 12 нафта а и тази редова
                          /тракторна/помпа хич не и дреме за качеството на нафтата.А за предимствата на чугунената му
                          тиква
                          можем доста да поспорим едитвения минус е теглото но на Патрола не му пука
                          важно е че този ти п двигатели са надживели доста ламарини и шофьори
                          НЕ ГО СМЕНЯМ ЗА НИЩО НОВО!!!
                          Така е. За гората и небегачки класиката си е добре.
                          Колкото е по-просто като конструкция едно МПС за в гората - толкоз по-добре.
                          Това с компютрите и цифровизациите си е за пред кафенетата.
                          За сега, за съжаление.
                          Направо се побърквам, като си помисля, че някога ще ми се наложи да си сменям машината с такава, дето ще ми казва какво да правя,кога да и сменя маслото или свирка да и духна. И ако не и се подчиня ще спре.
                          От друга страна, като се замисля за близо 20годишния ми Пасат 2, харчещ 5.5нафта? Върви си като пушка.
                          Абе, сгода няма никъде.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Помогнете ми да избера

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            Така е. За гората и небегачки класиката си е добре.
                            Колкото е по-просто като конструкция едно МПС за в гората - толкоз по-добре.
                            Това с компютрите и цифровизациите си е за пред кафенетата.
                            За сега, за съжаление.
                            Направо се побърквам, като си помисля, че някога ще ми се наложи да си сменям машината с такава, дето ще ми казва какво да правя,кога да и сменя маслото или свирка да и духна. И ако не и се подчиня ще спре.
                            От друга страна, като се замисля за близо 20годишния ми Пасат 2, харчещ 5.5нафта? Върви си като пушка.
                            Абе, сгода няма никъде.
                            Е, има и малко по-друг момент - нищо не пречи да си метнеш един резервен компютър в багажника на возило, дето е доволно старо и се намират евтино. Тогава можеш да си позволиш и някоя и друга по-сериозна заигравка, стига всичко по електроинсталацията ти да е наред. Но пак надеждността е далеч от чисто механичен дизел, който би работил без никакви тоци, освен тоя, дето управлява клапана за нафтата на помпата. Конкретно за тераното, умна дюза + компютър + дебитомер втора ръка можеш да си напазариш в рамките на 800-1000лв.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Помогнете ми да избера

                              To ако ще говорим за обеми - и 2.4 турбодизелите на Тойота ми се виждат слабички, особено ако е с малко по-големи гумета. С 2LT и 35ци, върти-сучи, ама в баира иска бавни, иначе вътре става карамбол, ако пътя е неравен (а той винаги е наравен ) или ако има повечко дървета наблизо.
                              Не мога да се уредя за тест на 4литровите, не познавам никой с такава достатъчно добре, че да си поискам "едно кръгче" стотина километра.
                              От Терано нямам впечатления - в смисъл, карал съм, но само 20тина километра и то по асфалт. Единственото, което ми направи впечатление е, че ми е много удобно вътре.

                              Под "тракторен" дизел разбирам нещо нискооборотно, атмосферно, архаично като конструкция, на което да не му пука особено какво точно си му сипал и как го тероризираш и няма особена разлика даваш ли газ или не даваш. Без излишни жици и датчици и така нататък. Тоест, нещо, на което дълго бих се цупил за лек автомобил, но за горска жипка бих приел с радост. Дали е с верига, с ремък или с долен вал - като че няма чак такова значение, по-скоро си е въпрос на поддръжка (или липса на такава). А, и вакуум-помпата да НЕ е на скапания генератор

                              Всъщност, малко встрани от темата, понякога се чудя как ли ще изглежда комбинация от LJ70 примерно с 4 литра двутактов ЯАЗ? не съм се интересувал защо не ги произвеждат, предполагам, че има ядове с емисиите, но като знам как бЕга АТЛ-а с това чудо...
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Помогнете ми да избера

                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                To ако ще говорим за обеми - и 2.4 турбодизелите на Тойота ми се виждат слабички, особено ако е с малко по-големи гумета. С 2LT и 35ци, върти-сучи, ама в баира иска бавни, иначе вътре става карамбол, ако пътя е неравен (а той винаги е наравен ) или ако има повечко дървета наблизо.
                                Да, слабички са. Факт. И доста под 120 коня. Виж 3 литровия 1KZ-T ще е доооста по-добре. А и той е изцяло механичен. Макар че 70-ка с такъв двигател не съм карал. Карал съм 90-ка с 1KZ-TE и D-4D (все му забравям буквите, май 1KD-FTV).

                                4 литровия в ниските преполагам ще е много, ама много приятен, а като му гледам показателите, няма да има особени грижи и с поддържане на прилични скорости по магистралата, без от това да му е много зор. А може да му се насажда и турбо (има китове за това), и тръгва още по-добре. Като сложим в кюпа и големия му ресурс....
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X