Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Печка в ТЕРАНО 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Печка в ТЕРАНО 2

    Тази сутрин пробвах печката. След включване, започна да бръмчи, после малко по-силно, после много се усили, накрая намаля. Шумовете бяха няколко вида и през цялото време променливи. Постоянно нещо включваше и нещо изключваше. Цялата работа беше около 10 мин. Предполагам, че регулираше оборотите на помпата, а единия звук беше като от нафтова горелка. Мирисът също. След като я изключих, дадох контакт и установих, че стрелката на термометъра показваше накъде 1/3 от нормалното. Пуснах вентилатора - духна топло. Няколко от маркучите също бяха топли.
    Интересно, че след като запалих двигателя, термометъра веднага спадна до минимум. Помислих, че нещо се е повредил но се оказа, че не е. След десетина минути работа на двигателя започна да качва, но все още беше далеч от това, което постигна печката. Обяснявам си го с някакви малък и колям кръг на циркулация, но не знам.
    Прилагам няколко снимки, за които ме помоли Спарки.
    Прикачени файлове
    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

    Коментар


    • #17
      До: Печка в ТЕРАНО 2

      Да, те правят доста неща, по време на цикъла. Постоянно си променят звука и цъкат разни релета...

      Паднала е температурата, понеже е извъртяло антифриза из двигателя. В т.ч и маслото. Между маслото и водата има топлообменнтик. Намира се под входящия колектор. Та затова и е паднала. температурата. Термодатчика за стрелката е близо до термостата отпред. Щом стрелката е показвала нещо, значи от там е имало движение на антифриз, съответно подгряване. Ако и термостата е бил отворен, рязко е извъртяло и водата в радиатора.

      Нормално поведение.

      Между другото, не е зле да си провериш термостата, ако имаш някакви съмнения. Най-добрия признак за отворен такъв е ако джипката изстива на място, или при спускане по наклон по инерция.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #18
        От: Печка в ТЕРАНО 2

        Колега Зипел, ако още имаш джипа може ли да снимаш как точно е вързана печката. Къде отиват мъркучите които излизат от нея ? Най вероятно са свързани към мъркучите на радиаторчето за купето, но все пак ... В момента се чудя как да свържа моята, защото този начин не ми се струва подходящ по ред причини.

        Темата е старичка, но се надявам още да имаш колата.

        Поздрави,
        Даниел Мерданчев

        Коментар


        • #19
          От: Печка в ТЕРАНО 2

          Еми, ако искаш да грее купето - там и е мястото. Друг е въпроса че дори там сложена, вероятно пак ще грее и двигателя, макар и в по-малка степен.

          Какво конкретно те притеснява. Принципно и аз обмислям монтаж на такова, евентуално.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #20
            От: Печка в ТЕРАНО 2

            Първоначално публикуван от spirco Преглед на мнение
            Колега Зипел, ако още имаш джипа може ли да снимаш как точно е вързана печката. Къде отиват мъркучите които излизат от нея ? Най вероятно са свързани към мъркучите на радиаторчето за купето, но все пак ... В момента се чудя как да свържа моята, защото този начин не ми се струва подходящ по ред причини.

            Темата е старичка, но се надявам още да имаш колата.

            Поздрави,
            Даниел Мерданчев
            Въобще не виждам защо имаш някакви притеснения относно връзването. Да тя наистина се връзва на малкия кръг за да може да топли само него.

            Коментар


            • #21
              От: Печка в ТЕРАНО 2

              Здравейте,
              Прави и сте и двамата. Знам че наистина се връзва за малкият кръг, но проблема ми е, че няма как да я вържа наистина за него.

              Това е схмета от ръководството



              Мъркучите за парното са на двете червени черти. Там е едната дупка за водата а другата е на зеленото кръгче. Според мен печката свързана на мъркучите на парното най - много да стопли водата около синьото кръгче. С две думи нищо работа. Струва ми се, че ще стопли водата около датчика и в радиаторчето на
              парното . Това май не е малкият кръг . Целта ми е да стопля двигателя а не купето. Страшно бавно загрява тоя пуст дизел.
              Аз така ги виждам нещата и се надявам да бъркам нещо. Според мен печката би била полезна само ако двигателят работи. Така би го стоплила по - бързо защото ще работи водната помпа.

              Не знам някой от вас виждал ли си е радиаторчето за купето. Идиотчето има клапа на единият край и тя е затворена когато плъзгача е на студено. Съвсем ограничихме водата за помпата на печката Не знам даже това как ще се отрази на мижавата помпичка. Да не взема да изпуши нещо като и се ограничава водният поток. Вариант е естествено плъзгача да стои на крайно топло.

              Още доказателства за моята луда теория . Колегата Зипел ме подкрепя с факти . Той каза, че водата е загряла, но като е запалил стрелката паднала в долно положение. Според мен става следното:
              * затопля водата в синьото
              * датчика е там и отчита топло
              * двигателят стартира, помпата размесва антифриза и ... натам е ясно

              Почвам да се чудя дали въобще да се занимавам да я слагам тази печка. Още повече, че е бензинова и ще има играчка и побългаряване

              Има ли според вас нещо вярно или написах една камара глупости ?

              Поздрави,
              Даниел Мерданчев

              Коментар


              • #22
                От: Печка в ТЕРАНО 2

                Тая печка бих я продал и бих си търсил дизелова. Играчката покрай бензина според мен е безсмислено голяма, тоано както и да сложиш на бензинова кола дизелова печка. За другото - не знам. Намери по един тройник и пробвай.

                А тя реално няма и къде другаде да се върже. То има 2 маркуча към вътрешния радиатор и още два към външния. Толкоз. За да се направи нещо повече трябва да се мисли цял нов детайл, който да замени оригиналния капак на термостата, и на който да са си сложени щуцери за печка. Всъшност не съм мислил по въпроса но ми се струва че може и да е възможно такива да се монтират и на щатния капак.

                Бе не знам. Аз всъщност не съм намерил и достатъчно основания за себе си да искам печка. По-скоро бих сложил компресор например.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Печка в ТЕРАНО 2

                  Колега,
                  печката се връзва само на единия маркуч от парното, не на двата. Трябва да се види откъде връща водата ако е затворено кранчето на радиатора на купето/ преди или след него/. Ако я вържеш на двата наистина няма да стане.
                  Връзваш я на входящия или изходящия маркуч на радиатора на парното. В момента, който я запалиш тя си има помпа и започва да върти водата с бавна скорост, затова е малка помпата /нищо не им пречеше да сложат помпа с голям дебит, нарочно е такава за да топли по-лесно водата/, водата да се върти в малкия кръг на мотора, ако парното е на студено тя пропуска радиатора на парното и топли само водата в мотора, ако плъзгача е на топло тя ще топли и радиатора на парното. В такъв случай вентилатора на парното се оставя примерно на 2 степен, и като влезеш в колата ще ти е доста топличко, няма да търкаш стъкла сутрин и тем подобни.
                  Много зависи до колко градуса ще направиш печката до стопля водата, за да не отвори термостата. Виж много внимателно на колко градуса ти отваря и дали е в пълна изправност. Дай аванс поне 10 градуса надолу и няма да имаш никакъв проблем.
                  А това с рязкото падане на температурата е неизбежно. То и без печка ако ти работи термостата и в момента в който отвори, температурата пада, все пак влиза студената вода от радиатора, но за сметка на това пък много бързо я зотопля защото самия двигател си е топъл.
                  Надявам се да си ме разбрал какво искам да кажа. Знам, че е малко сложно за обяснение но като гледам си имаш понятие от нещата. Така, че дерзай.

                  п.с. Ако решиш да не се занимаваш с тази бензинова печка на твоята дизелова кола, с радост бих чул цената на която си склонен да се разделиш с нея и да си потърсиш същата дизелова /които ги има в изобилие/, а аз да оборудвам мойто бензиново Терано с нея.
                  Последно редактирано от tomik; 29-10-10, 11:32.

                  Коментар


                  • #24
                    От: До: Печка в ТЕРАНО 2

                    Извинявайте че ви спамя темата !Аз в момента продавам такава печка http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=105111 .В обявата съм качил и Сервизно упътване!

                    Коментар


                    • #25
                      От: До: Печка в ТЕРАНО 2

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:terano_sh.JPG
Прегледи:1
Размер:21.1 КБ
ID:5222104

                      Схематично аз горе долу така си го представям.
                      Клапата може да я пренебрегнем, защото се сетих, че не затваря плътно. Както писах по - горе проблема е, че ще топли водата само в синьото и в радиаторчето. После когато помпата смеси розовото и синьото се сещаш какво става. Файда от топленето - йок . Не знам на бензиновото как е точно (в моето ръководство го няма бензиновият двигател), но ако е нещо подобно не разчитай като влезеш да ти духа много топло. Аз сигурно ще я монтирам, за да ми загрява по - бързо когато запаля. Скоро трябва да сменям анитифриза и след като разглобя нещото с термостата ще съм сигурен дали наистина е така схематично.

                      Не искам да продавам моята, защото аз съм я правил и не съм много сигурен каква съм я свършил . В интерес на истината не съм я пробвал след ремонта. Напълно е възможно аз реално да нямам печка и да си пиша само празни приказки . А иначе не мисля, че ще е голяма играчка. Трябва ми само едно резервоарче за бензина.

                      Коментар


                      • #26
                        От: До: Печка в ТЕРАНО 2

                        Колега спри да умуваш, връзвай на входящия маркуч, проверих го и се наслаждавай. Естествено, че ще топли само малкия кръг. То това е целта. Затова и ти написах, че трябва да ти работи термостата, за да не отвори големия кръг.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Печка в ТЕРАНО 2

                          По напред в темата има три начина показани за свързване на печката http://www.offroad-bulgaria.com/atta...1&d=1274485675
                          1. С прекъсване на захранващия маркуч за парното. Водата от малкия кръг минава последователно през печката и след това през парното. Обикновено се прави така заради лесния монтаж.
                          2. С прекъсване на захранващия маркуч на парното, но с възможност за избиране на два режима.
                          2.1. Крана е затворен и водата минава последователно като във вариант 1.
                          2.2. Крана е отворен и водата минава по най-лесния път т.е. елиминира се печката.
                          3. Прекъсва се захранващия маркуч на парното, но се монтира и специален тройник с собствен термостат в него. Доколкото разбирам, идеята е до 70 градуса печката да подгрява само радиатора в купето. Това е режим за тировете, за да работи отоплението само в кабината докато тира чака на паркинг. При усилване на печката и превишаване на температурата на водата над 75 градуса се задейства междинния термостат и се отваря пълния малък кръг т.е. загрява се кабината и двигателя. Това е режима преди палене на двигателя.
                          Според мен за джипка най-лесен и опростен е първия вариант. Аз бих избрал него. Втория не виждам какво му е предимството освен да се шунтира печката ако се пробие. Третия бих се помъчил да го направя само ако мисля да прекарвам с дни в колата. Надявам се да не ми се налага.
                          [I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]

                          Коментар


                          • #28
                            От: Печка в ТЕРАНО 2

                            Абсолютно вярно, няма какво повече да се добави по начините за връзване на печката.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Печка в ТЕРАНО 2

                              Трябва да си призная, че след 1 час чакане в колата на вчерашния студ си промених мнението за третия варянт. Бях готов да инвестирам евентуалните средсва и усилия за да го приложа, стига да имам такава печка.
                              Проблема е в двупътния термостат, който трябва да се вземе от някой "тир".
                              [I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]

                              Коментар


                              • #30
                                От: Печка в ТЕРАНО 2

                                В сряда искам да отида да гледам това терано
                                ....(изтрит линк)....

                                Забелязах ,че е с печка Кажете ми,като на пълен новобранец при джиповете,какво най-основно да гледам ?Иначе за компресия и грешки на компа ще искам да е закарам в сервиз!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X