Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Печка в ТЕРАНО 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Печка в ТЕРАНО 2

    Привет, колеги !
    Тераното ми е 2.7 TD 1998 г. Докараха ми го от Германия и немецът беше монтирал допълнително т.н. печка. Бутонът за включване е с червена лампичка, монтиран на таблото (между другото на доста неподходящо място - близо до ключа, т.е. можеш неволно да го натиснеш при завъртането и така, че воланът да пречи да се вижда червената лампичка). Включването на печката не зависи от контактния ключ, дори има дистанционно (предполагам да можеш да я включиш десетина минути преди да излезеш от къщи, за да не ти мръзне задника като седнеш сутрин). Та въпросът ми е следния : Печката само за подгряване на купето ли служи или подгрява и двигателя? Доколкото чувам работата й, би трябвало да представлява просто една нафтена горелка. Знае ли някой нещо по този въпрос ?
    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

  • #2
    До: Печка в ТЕРАНО 2

    Зависи от печката, има и от двата вида. Едните подгряват цялата водна система, другите - само купето.

    Коментар


    • #3
      До: Печка в ТЕРАНО 2

      Поне я снимай, ако можеш. Ако има и написана някаква марка и модел, също ще са от полза.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Печка в ТЕРАНО 2

        Благодаря и на двама ви. Когато прочетох въпроса на sparkybg за модела, смътно си спомних, че сред документите, съпровождащи тераното имаше нещо. Това "нещо" се оказа подробна инструкция (в т.ч. и на английски) с обяснения, монтажни схеми, спесификации, принцип на действие и какво ли не още, ама нали е по-лесно да питаш... чак се засрамих. Сега ми предстои четене.
        За сведение : печката е HYDRONIC, предполагам модел D4WSC (или D5WSC). производител EBERSPACHER (A-то е с две точки отгоре) - Германия. Сайта на фирмата : www.eberspaecher.com (за съжаление само на немски).
        Още веднъж благодаря. Ако мога да помогна на някой с инструкцията, на драго сърце.
        Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

        Коментар


        • #5
          До: Печка в ТЕРАНО 2

          Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
          Благодаря и на двама ви. Когато прочетох въпроса на sparkybg за модела, смътно си спомних, че сред документите, съпровождащи тераното имаше нещо. Това "нещо" се оказа подробна инструкция (в т.ч. и на английски) с обяснения, монтажни схеми, спесификации, принцип на действие и какво ли не още, ама нали е по-лесно да питаш... чак се засрамих. Сега ми предстои четене.
          За сведение : печката е HYDRONIC, предполагам модел D4WSC (или D5WSC). производител EBERSPACHER (A-то е с две точки отгоре) - Германия. Сайта на фирмата : www.eberspaecher.com (за съжаление само на немски).
          Още веднъж благодаря. Ако мога да помогна на някой с инструкцията, на драго сърце.
          Не е само на немски. Горе ляво има бутон за Английски.
          За България дават Промобил за представител

          Коментар


          • #6
            До: Печка в ТЕРАНО 2

            Като чета, май грее водата в охладителната уредба. Направо си ударил джакпот. Такива печки май не са от най-евтините екстри.

            Снимай, моля, и покажи къде/как е сложено.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Печка в ТЕРАНО 2

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Като чета, май грее водата в охладителната уредба. Направо си ударил джакпот. Такива печки май не са от най-евтините екстри.

              Снимай, моля, и покажи къде/как е сложено.
              А не е ли по претеснително защо я е сложил германеца да седи моторя все топъл
              п.п По евтени са от за купето
              НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРЕЧКА-СТРАХЪТ

              Коментар


              • #8
                До: Печка в ТЕРАНО 2

                Първоначално публикуван от azd Преглед на мнение
                А не е ли по претиснително защо я е сложил германеца да седи моторя все топъл
                п.п По евтени са от за купето
                Всички притеснения могат мигом да се разсеят с едно простичко мерене на компресия.

                Ако пък при настоящите температури сутрин пали от четвърт, според мен няма никакво място за притеснение.

                Нагрял водата означава че:
                1. Няма студен старт на двигателя, или поне е значително олекотен.
                2. Започва да духа топло веднага, щом пуснеш вентилатора на парното.

                Колкото по-отдавна е сложена, и ако е ползвана редовно, това значи само добри неща за двигателя, според мен. Предвид че е и докарана от Германия - където обслужването на колите е едно от най-добрите по принцип, си мисля че точно с двигателя нама да има никакви проблеми. Проблемите на возилата от Германия се състоят предимно в корозия, или много километри.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Печка в ТЕРАНО 2

                  Първоначално публикуван от azd Преглед на мнение
                  п.п По евтени са от за купето
                  Какви пари върви такова, поне ориентировъчно?
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Печка в ТЕРАНО 2

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Какви пари върви такова, поне ориентировъчно?
                    Ще ти пиша ЛС
                    НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРЕЧКА-СТРАХЪТ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Печка в ТЕРАНО 2

                      Проверявах миналата година - Webasto автономен отоплител за кола дизел, среден клас струваше към 1300 лева без ДДС и без монтаж. Сега ориентировъчно Termo top C за дизелов автомобил към 920 евра, пак без монтаж. Ако си поръчаш дистанционен старт още 200 - 300 лева поне отгоре. В заключение според мен наличието на автономен отоплитер е голям плюс през зимните месеци.
                      Голяма част от по - новите автомобили имат вградени допълнителни отоплители, които могат де се преработят в автономни, това е доста по евтино, но нямам инфо.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Печка в ТЕРАНО 2

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Какви пари върви такова, поне ориентировъчно?
                        EBERSPACHER са по скъпи - намират се чисто нов комплект за каде от 500 евро нагоре - ибеиска цена.
                        Другите - Webasto -са по разпространеи и има повече неща за тях в ибея -нова е с 50 евро по евтина.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Печка в ТЕРАНО 2

                          Първоначално публикуван от azd Преглед на мнение
                          А не е ли по претеснително защо я е сложил германеца да седи моторя все топъл
                          п.п По евтени са от за купето
                          Нямам притеснения поради следните факти : Тераното го имам от ноември 2006 г. Досега съм минал с него 45 х.км, предимно извънградско и малко off (за градско имам едно петнайсетгодишно Голфче) т.е. минал съм през две зими (е, бургаски все пак...). Не ми е правил никакъв проблем с паленето. Не "от четвърт", но винаги въртя ключа като изгасне реотанчето (не знаех, че може и да се почака. Тази зима ще пробвам). Освен това паленето става след поне 5-дневен престой (обикновено в събота). При тези условия мисля. че е нормално да не е "от четвърт". Интересното е, че така се кефя като сядам в джипката, че бях забравил за печката. Никога не съм я включвал. И това ще пробвам тази зима.
                          Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Печка в ТЕРАНО 2

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Снимай, моля, и покажи къде/как е сложено.
                            Спарки, не съм те забравил. Тия дни ще направя снимки и ще ги пусна, само да имам малко време.
                            Всъщност, сега като си посмиля... Немецът каза, че цената не подлежи на коментар, но иначе си личеше, че джипката е гледана. Нямаше лъжа в километрите (200 х.). Пълна история на автомобила : 4 години при един възрастен човек и 4 при този, от който я купих, сервизна книжка и въобще всичко както трябва. Освен това допълнително : печката, 4 чисто нови зимни гуми COOPER DISCOVERER M+S барабар с джантите, теглич за 3.5 тона и ролбари отпред (четох някъде, че правилното било булбари, не знам). Наближава да направи 3 години експлоатация, само смяна на водна помпа, но било й дошло времето.
                            Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Печка в ТЕРАНО 2

                              Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                              Нямам притеснения поради следните факти : Тераното го имам от ноември 2006 г. Досега съм минал с него 45 х.км, предимно извънградско и малко off (за градско имам едно петнайсетгодишно Голфче) т.е. минал съм през две зими (е, бургаски все пак...). Не ми е правил никакъв проблем с паленето. Не "от четвърт", но винаги въртя ключа като изгасне реотанчето (не знаех, че може и да се почака. Тази зима ще пробвам). Освен това паленето става след поне 5-дневен престой (обикновено в събота). При тези условия мисля. че е нормално да не е "от четвърт". Интересното е, че така се кефя като сядам в джипката, че бях забравил за печката. Никога не съм я включвал. И това ще пробвам тази зима.
                              Просто изчаквай малко след изгасването. На студено (под около 5 градуса) чакам да изгасне лампата на AIRBAG-а (или ABS-а беше) и тогава паля. Разликата е осезаема. При минус 15 е още по-осезаема. И в двата случая пали, но се върти по-малко.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X