Здравеите колеги,проблема ми е малко странен и е свързн с оборотите на празен ход - ТЕРАНО 2 2000г. 2.7тди АВТОМАТИК.По прицип машиата пали студена и държи ниски обороти около 650 още от самото стартиране,въпроса ми е няма ли автоматичен смукач тоя звер.В последствие стигаме до потеглянето,в момета на превключването на дирекна оборотите падт още и мотора започва да тресе но не винаги,и когато го изфорсирам се оправя за известно време.Другия етап е когато превключа на паркинг оборотите се оправят ЩО Е ТО

.Няма ли как де се вдигнат малко тези обороти помпата е ел. а педала с реостат.ПОМАГАИ ТЕ
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с ТЕРАНО 2 обороти на празен ход танцуват
Свий
X
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
По принцип като включиш на "паркинг" винаги оборотите са равни. Като включишна "движение" оборотите леко заглъхват, защото автоматичния съединител зацепва. Може би са ти ниски по принцип оборотите. При мене беше същото. Трябва да регулираш ГНП-то. Ако сее оборотите, тогава може би имаш някакво запушване. При мене се появи такъв проблем от гадна нафта - крадена естествено. Нали и аз съм тъпак дето гледа да спести пет лева. Та се наложи да продухвам цялата система от резервоара до ГНП-то.
УспехГласът на разума е тих, но не успокоява докато не бъде чут.
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Предверение и закъснение ги управлява компютъра. Едва ли е това. Смени горивен филтър. Ако не се оправи, на входа на помпата има филтърче - свали го и почисти. Ако пак не се оправи - не знам. Собственоръчно по настройките на помпата не ти препоръчвам да пипаш. То не че има кой-знае колко де.Първоначално публикуван от hristo20000 Преглед на мнениеМерси колега само още един въпрос,от къде да вдигна оборотите на ГНП от предварение и закъснение защото тя е електрическа
С изключение на празния ход, иначе върви ли си нормално? Пуши ли?
Само на студено ли го прави, или и когато е загряла? Ако само на студено, може да е датчика за температурата на охлаждащата течност. намира се на тялото на термостата - където излиза горния дебел воден маркуч от двигателя. Там са 2 датчика - единия е за стрелката (с един извод), другия - за компютъра (с 2 извода). Като го отвиеш ще почне да тече антифриз. Трябва да имаш готовност да го запушиш с пръст, и после веднага да навиеш новия.
В "систематизирана информация" на подфорум NISSAN имаш сервизно ръководство. В него е описано как се проверява дали датчика е в норма. Става с обикновен мултицет, и без да го сваляш.
...има и вариант проблема да е електрически - кофти връзка или прекъснат кабел. Имах такива ядове с жицата до датчика за стрелката за температурата. Беше прекъснат. Най-често това се случва при прехода на кабелния сноп от двигателя към купето. Моя беше прекъснат точно там. Но обикновено при прекъсване свети "CHECK ENGINE".Последно редактирано от sparkybg; 17-11-09, 10:36.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
В помпата има центробежен регулатор,ръждясва от конденз,задържат тежестите.В нафтата винаги присъстват водни молекули.Случвало се е на мен,и ми го обясни човек със сервиз за помпи карал курсове в централата на Бош в Германия.Сменяш филтъра,сипваш добавка за почистване /аз сложих на ATP/ и не помня какъв процент масло във дизела /това един резервоар, да кажем 30 грама на литър/.Първоначално публикуван от hristo20000 Преглед на мнениеЗдравеите колеги,проблема ми е малко странен и е свързн с оборотите на празен ход - ТЕРАНО 2 2000г. 2.7тди АВТОМАТИК.По прицип машиата пали студена и държи ниски обороти около 650 още от самото стартиране,въпроса ми е няма ли автоматичен смукач тоя звер.В последствие стигаме до потеглянето,в момета на превключването на дирекна оборотите падт още и мотора започва да тресе но не винаги,и когато го изфорсирам се оправя за известно време.Другия етап е когато превключа на паркинг оборотите се оправят ЩО Е ТО

.Няма ли как де се вдигнат малко тези обороти помпата е ел. а педала с реостат.ПОМАГАИ ТЕ
Оправи се,после карах 60 хиляди и я продадох.
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Ако може да попитам, понеже имам подобен проблем. Горивната помпа се държи много мудно като е студена колата, просто не стига горивото, особено сутрин над 2000м надморска като позамръзне и гадната нафата става ужас.
Добавка против ръждата, или обникновена добавка за нафта (в смисъл стандартните нафталин-керосин смеси дето продават по бензиностанциите - от който не съм забелязал абсолютно никакъв ефект)? Почити всичко останало по горивната система е сменено и ревизирано, филтри, цедки в резервоара и включително тръбите до резервоара са сменени - остава само да видя филтърчето на входа на ГНП.
Това за маслото в дизела го виждам на няколко места вече - обникновено ново минерално масло ли? Има ли значение дали е за дизелов двигател или бензинов (според мен не де, но да питам). В смисъл примерно нещо като МД10?
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Някой твърдеше че двутактово се сипва. Аз лично никога не съм сипвал.Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнениеТова за маслото в дизела го виждам на няколко места вече - обникновено ново минерално масло ли? Има ли значение дали е за дизелов двигател или бензинов (според мен не де, но да питам). В смисъл примерно нещо като МД10?
А немощта в какво се изразява? Да не би да пуши? Да не би да ти е гъстичко маслото? да не би... Точно това надали е от помпата. А против замръзване на нафтата си има добавки. Пооправят положението. А лично аз си намерих на старо това, на което се навива горивния филтър, само че за студените страни. През него минава обратната нафта от дюзите. Тоест към резервоара обратна нафта не се връща, докато филтъра не се загрее до 30-ина градуса. Само си я върти през филтъра, стопля го, и от резервоара тегли толкова, колкото харчи, и нито капка повече. Като стане 30 градуса, започва да връща както си е нормално.
...но миналата зима не бях с такова, а не съм почусвтвал немощ. А и не съм сигурен че тая помпа има центробежен регулатор, при положение че е електронна, и предверението се ръководи от компютъра, умната дюза и електрическия авансатор.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Той Маверика е немец и си го има това да не връща в началото обратанта нафта в резервоара - лятото прочетох пак сервизното ръководство да разбера защо има 4 тръбички от филтъра
След като бяха сменени корозиралите стоманени тръби до резервоара, и горивния филтър клата изведнъж стана супер зле, можеше да поддържа максимум 1000 оборота, тотално не стигаше горивото. Така и не можех да разбера защо, а пък баща ми вече я обиждаше на стара дизелова таратайка с умряла ГНП и да не го занимавам с нея
Но аз не се отказах и я докарах едвам едвам до един дизел-сервиз където след като разглобиха всичко включително и резервоара не можеха да открият нищо.. е докато не тръгнаха да я сглобяват пак и не видяха че който е сменял тръбите е оставил един гумен маркуч на сондата на резервоара да се смачка презсредата и да спира горивото още от там. Е за това се оказах прав, но като всичко бе сглобено пак, си поиграха да я пофорсират малко и казаха че помпата наистина е мудна, не се изпълват оборотите добре - положенитето което си знаех от преди проблемите с тръбичките.
Смених и маслото с Q8 полусинтетитка, наистина се забеляза положителна промяна (да го таковам японеца дето измислил мясото за масления филтър..), обаче колата не е нищо подобно на това което беше като я карах в Германия и Холандия, както и в първите 4-6 месеца в България. Немоща се изразява в това че не мога да дигам обороти, на скорост ако дигна над 3000 е голяма рядкост - проблема е че в ниските обороти се справя много добре, но просто в един момент няма повече нафта - натискам педала още и.. нищо.
Старите 2.7 ТД (като дъртия ми Маверик) са само с електрически помпи, нямат компютър. Така че нищо чудно да го има този регулатор. Още повече че след 97ма когато слагат компютър на Терано 2 с кръглите фарове не сменят изцяло помпата ами правят ъпдейт на старата и едвали са променили всичко.
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Те тия помпи в голямата си част са си еднакви като устройство във всичките си варианти. Няма електрическа и електронна. Електрически е само клапана за горивото. Другото в едната е механично, а в другата се управлява от компютър.Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнениеТой Маверика е немец и си го има това да не връща в началото обратанта нафта в резервоара - лятото прочетох пак сервизното ръководство да разбера защо има 4 тръбички от филтъра
След като бяха сменени корозиралите стоманени тръби до резервоара, и горивния филтър клата изведнъж стана супер зле, можеше да поддържа максимум 1000 оборота, тотално не стигаше горивото. Така и не можех да разбера защо, а пък баща ми вече я обиждаше на стара дизелова таратайка с умряла ГНП и да не го занимавам с нея
Но аз не се отказах и я докарах едвам едвам до един дизел-сервиз където след като разглобиха всичко включително и резервоара не можеха да открият нищо.. е докато не тръгнаха да я сглобяват пак и не видяха че който е сменял тръбите е оставил един гумен маркуч на сондата на резервоара да се смачка презсредата и да спира горивото още от там. Е за това се оказах прав, но като всичко бе сглобено пак, си поиграха да я пофорсират малко и казаха че помпата наистина е мудна, не се изпълват оборотите добре - положенитето което си знаех от преди проблемите с тръбичките.
Смених и маслото с Q8 полусинтетитка, наистина се забеляза положителна промяна (да го таковам японеца дето измислил мясото за масления филтър..), обаче колата не е нищо подобно на това което беше като я карах в Германия и Холандия, както и в първите 4-6 месеца в България. Немоща се изразява в това че не мога да дигам обороти, на скорост ако дигна над 3000 е голяма рядкост - проблема е че в ниските обороти се справя много добре, но просто в един момент няма повече нафта - натискам педала още и.. нищо.
Старите 2.7 ТД (като дъртия ми Маверик) са само с електрически помпи, нямат компютър. Така че нищо чудно да го има този регулатор. Още повече че след 97ма когато слагат компютър на Терано 2 с кръглите фарове не сменят изцяло помпата ами правят ъпдейт на старата и едвали са променили всичко.
Та, не е просто ъпдейт.
Ако имаш и разни EGR-и и други такива, помпата е още по-усложнена. Ако искаш да си сигурен че е или не е от нея, елиминирай всичко преди филтъра. Налей нафта в една туба, сложи на входа на филтъра маркуч и го топни в тубата. За обратната нафта - пак така. Самата туба може да скатаеш в празното място откъм щофьорската страна пред филтъра. Ако и така го прави, значи има нещо нефелно от филтъра нататък, Ако не го прави, значи нефелното нещо е между филтъра и резервоара.
...и ако питаш мен, иди при някой, дето разбира, да ти махне EGR-а, щото на тия години прави само проблеми.
Според мен просто някъде е запушено или дърпа въздух. При положение че си с тая система за обратна нафта, на студено трябва да е дзвер, щото преди да загрее горивото във филтъра, от резервоара почти не дърпа.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
И то какви, като е между 3500-4000 на празен ход, пропушва изгорели газове някъде от там, но още немога да реша от ЕГР ли е или от гарнитурата на ауспуха.. още повече че не се слува и всеки път. Гледах и да не е wastegate-a на турбото, но той до 4500 оборота на празен ход (което ми е и максимума някога диган) не дава признаци да си мърда буталцето, което и означва и че не е се отваря клапата въобще....и ако питаш мен, иди при някой, дето рабира, да ти махне EGR-а, щото на тия години прави само проблеми.
Иначе лятото поотворих входовете за въздух към въздушния филтър, както и смених основното гърне защото напълно изгни в задната част с едно custommade
от тенекеджията, уж за по отворено от оригиналното. Резултата е че сега на загрял двигател много по отчетливо се чува свистенето на турбината, направо радва ушите 
За мен проблема си остава че не й стига горивото на таратайката.. е има и хубави страни - кара по икономично. Докаравам редовно около 7,5 / 100 км извънградско. И лоши страни.. като трябва да изпреварвам, колкото и рядко да ми се налага.
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
EGR-a махни. Вероятно е нефелен. А оста на турбото няма да мръдне на празен ход. Не може да вдигне налягането, нужно за да се отвори уейстгейта. Ако се съмняваш в турбото, премери му налягането.Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнениеИ то какви, като е между 3500-4000 на празен ход, пропушва изгорели газове някъде от там, но още немога да реша от ЕГР ли е или от гарнитурата на ауспуха.. още повече че не се слува и всеки път. Гледах и да не е wastegate-a на турбото, но той до 4500 оборота на празен ход (което ми е и максимума някога диган) не дава признаци да си мърда буталцето, което и означва и че не е се отваря клапата въобще.
Може да опиташ да свалиш входящия колектор. Вътре предполагам ще намериш невероятна гняс от смесицата на масло със сажди от изгорелите газове.Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнениеИначе лятото поотворих входовете за въздух към въздушния филтър, както и смених основното гърне защото напълно изгни в задната част с едно custommade
от тенекеджията, уж за по отворено от оригиналното. Резултата е че сега на загрял двигател много по отчетливо се чува свистенето на турбината, направо радва ушите 
За мен проблема си остава че не й стига горивото на таратайката.. е има и хубави страни - кара по икономично. Докаравам редовно около 7,5 / 100 км извънградско. И лоши страни.. като трябва да изпреварвам, колкото и рядко да ми се налага.
Ако като я настъпиш пуши, значи гориво има. Ако не пуши - тогава мисли за гориво. Но отново номера може да го прави EGR-а. Всичко е механично, с вакууми. кито касаят и помпата. Тоест, самата помпа се ръководи и от това дали е отворен или не EGR-a (или тяго управляваше, не помня), и пуска сътветното количество гориво. Ако по тая система нещо не е в ред, може да се получава и ефекта, за който говориш.
Другото - отпред не трябва да пропушва. Виж откъде е и отстрани проблема.
Изобщо, аз бих я разпарчадосал на болтчета, поне ЕГР-а, и всичко, свързано с помпата, горивото, въздуха и ауспусите.. Самата помпа сам не пипай. Трябва да се пипа от човек, който разбира. Но всичко друго около нея може да се пипа.
Ако проблема е наистина от помпата, такава може да се намери втора ръка за около 200лв.
Ето ти я и помпата:
http://cgi.ebay.co.uk/Nissan-Terrano...item255743240b
Ето и на картинка:
ПП: помпите и на тия с компютъра, и на тия без, са 2 вида - BOSCH и ZEXEL. Тия без компютър обикновено са BOSCH. На тия с компютър има и прилично голям процент ZEXEL-ски. При дюзите пак е така. Има и на BOSCH и на ZEXEL.Последно редактирано от sparkybg; 19-11-09, 16:58.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Прави го и когато е студена,още като запаля почва да танцува като позагрее се оправя малко и после пак същата работа.Когато е загряла не пуши и си върви много добре, режи се идеално и като спра на оборот пак започва,изрязвам я на место и се оправя после като дам по малко газ пак се започваПървоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеПредверение и закъснение ги управлява компютъра. Едва ли е това. Смени горивен филтър. Ако не се оправи, на входа на помпата има филтърче - свали го и почисти. Ако пак не се оправи - не знам. Собственоръчно по настройките на помпата не ти препоръчвам да пипаш. То не че има кой-знае колко де.
С изключение на празния ход, иначе върви ли си нормално? Пуши ли?
Само на студено ли го прави, или и когато е загряла? Ако само на студено, може да е датчика за температурата на охлаждащата течност. намира се на тялото на термостата - където излиза горния дебел воден маркуч от двигателя. Там са 2 датчика - единия е за стрелката (с един извод), другия - за компютъра (с 2 извода). Като го отвиеш ще почне да тече антифриз. Трябва да имаш готовност да го запушиш с пръст, и после веднага да навиеш новия.
В "систематизирана информация" на подфорум NISSAN имаш сервизно ръководство. В него е описано как се проверява дали датчика е в норма. Става с обикновен мултицет, и без да го сваляш.
...има и вариант проблема да е електрически - кофти връзка или прекъснат кабел. Имах такива ядове с жицата до датчика за стрелката за температурата. Беше прекъснат. Най-често това се случва при прехода на кабелния сноп от двигателя към купето. Моя беше прекъснат точно там. Но обикновено при прекъсване свети "CHECK ENGINE".Човек се учи с много практика:D
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Според мен е електрически проблем. Или EGR-а, ако имаш такова. Но диагностицирането може и да не е от най-лесните неща.Първоначално публикуван от hristo20000 Преглед на мнениеПрави го и когато е студена,още като запаля почва да танцува като позагрее се оправя малко и после пак същата работа.Когато е загряла не пуши и си върви много добре, режи се идеално и като спра на оборот пак започва,изрязвам я на место и се оправя после като дам по малко газ пак се започваДолните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Центробежният регулатор е за друго,ако при константно положение на педала за газта,се яви натоварване,примерно почва нанагорнище,или примерно трактор,ралото закачи коренище,оборотите паднат поради нужда от по висок въртящ момент,центробежният регулатор автоматично подава гориво за да достигне зададените обороти.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеНякой твърдеше че двутактово се сипва. Аз лично никога не съм сипвал.
А немощта в какво се изразява? Да не би да пуши? Да не би да ти е гъстичко маслото? да не би... Точно това надали е от помпата. А против замръзване на нафтата си има добавки. Пооправят положението. А лично аз си намерих на старо това, на което се навива горивния филтър, само че за студените страни. През него минава обратната нафта от дюзите. Тоест към резервоара обратна нафта не се връща, докато филтъра не се загрее до 30-ина градуса. Само си я върти през филтъра, стопля го, и от резервоара тегли толкова, колкото харчи, и нито капка повече. Като стане 30 градуса, започва да връща както си е нормално.
...но миналата зима не бях с такова, а не съм почусвтвал немощ. А и не съм сигурен че тая помпа има центробежен регулатор, при положение че е електронна, и предверението се ръководи от компютъра, умната дюза и електрическия авансатор.
Тоест при дизела с педала за газта ЗАДАВАШ обороти през центробежният регулатор.Ето защо би трябвалоако се движиш с определено подаване на газ,и натиснеш съединителя,двигателя да не се форсира сам както при бензиновите.Не съм го пробвал,сега разсъждавам на "глас" в реално време теоретически.Наистина с електроника могат да се обработят всички данни които всъщност "обработва" центробежният регулатор,но дали е по надеждна електрониката,и кой производител е загърбил центробежният регулатор не зная.
Коментар
-
До: Проблем с ТЕРАНО 2 обороти а прзен ход танцуват
Няма логика. При електронната помпа няма жило за газ. Компютъра "чете" педала и задава всичко на помпата. Компютъра освен това чете и колко въздух влиза в двигателя и подава нужното гориво, в зависимост от това колко си натиснал педала. А в зависимост от оборотите и количеството гориво, което се подава, преценява и предверението, и го "задава" на помпата, като следи през умната дюза какво реално се случва и прави нужните корекции в предверението, ако са нужни.Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнениеЦентробежният регулатор е за друго,ако при константно положение на педала за газта,се яви натоварване,примерно почва нанагорнище,или примерно трактор,ралото закачи коренище,оборотите паднат поради нужда от по висок въртящ момент,центробежният регулатор автоматично подава гориво за да достигне зададените обороти.
Тоест при дизела с педала за газта ЗАДАВАШ обороти през центробежният регулатор.Ето защо би трябвалоако се движиш с определено подаване на газ,и натиснеш съединителя,двигателя да не се форсира сам както при бензиновите.Не съм го пробвал,сега разсъждавам на "глас" в реално време теоретически.Наистина с електроника могат да се обработят всички данни които всъщност "обработва" центробежният регулатор,но дали е по надеждна електрониката,и кой производител е загърбил центробежният регулатор не зная.
В цялата схема не виждам място за центробежен регулатор, макар и аз да не съм сигурен има или няма. Просто не виждам смисъла от него.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар