Обява

Свий
Няма добавени обяви.

щракане при завой (4х4)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • щракане при завой (4х4)

    Здравейте,

    от вече два месеца обикалям по горите с моето терано и забелязах че при включено двойно при навит волан (не докрай но почти) почва да се чува едно периодично чаткане/щракане.
    Получава се при сравнително суха настилка(на мокро не се чува).
    С постоянно зацепени хъбове съм, а и от скоро с ръчни АVM.
    На сухо и равно не карам на 4х4.
    Масла имам навсякъде , и все си мисля че може да е от каретата.
    Като го взех беше със скъсани маншони(ама съвсем) и ги подмениха с нови с грес вътре.

    Дали може нещо да не са направили като хората- стоп зегерките на полуоските от към главините си стоят?

    Някакви предположения към какво да се насоча?

    Нисан Терано 2.7 -2001г.

  • #2
    До: щракане при завой (4х4)

    Карета. Няма какво да е друго. Още повече щом са били със скъсани маншони. Или ако си напълнил хъбовете с яко грес, просто не включват като хората. Слага се само колкото да е мазно. Няма нужда от повече.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: щракане при завой (4х4)

      Грес сложих малко(АVM хъбовете), но то си щракаше и преди това като беше постоянно зацепен.

      Има ли как да се определи кое е заминало и продават ли се отделно само каретата?

      Коментар


      • #4
        До: щракане при завой (4х4)

        Продават се например ето тук има външни:
        http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9389

        В петък ще правя поръчка от там на други неща, така че мисли бързо.


        Хвани някой, и вижте от коя страна щрака. После от двете - вътрешно и външно, вижте от кое е. По-вероатно е да е външното, и то повече заради скъсаните тампони, а не толкова заради износване.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: щракане при завой (4х4)

          Довечера след работа започвам да залягам.
          Сигурно външните са дали фира.
          Дано успея да го "дешифрирам"

          Коментар


          • #6
            До: щракане при завой (4х4)

            Ако е такова чаткане каквото аз си мисля и поне при моята навара е когата завия до край на ляво или на дясно се опира в ограничителите и чаткат трият се железата и нормално е при мокро време да не чаткат защото са мокри и няма такова триене като при сухо време поне при мен е така дано това да ти е проблем ,ако меже да се нарече проблем
            Поздрави!

            Коментар


            • #7
              До: щракане при завой (4х4)

              Първоначално публикуван от Next Преглед на мнение
              Ако е такова чаткане каквото аз си мисля и поне при моята навара е когата завия до край на ляво или на дясно се опира в ограничителите и чаткат трият се железата и нормално е при мокро време да не чаткат защото са мокри и няма такова триене като при сухо време поне при мен е така дано това да ти е проблем ,ако меже да се нарече проблем
              Поздрави!
              Tова за ограничителите си го имам отделно.
              Вчера след тестовете установих че идва отпред в дясно.
              На трева с навит волан докрай се чува щракането.Така и в двете посоки- и на ляво и на дясно.
              Интересно че в един момент просто спря да се чува и въпреки след това теста на асвалт повече не се появи.
              Забелязах по-голям луфт на това колело- може би трябва да обера луфта малко

              Коментар


              • #8
                До: щракане при завой (4х4)

                Ако имаш луфт, и си сигурен че е от лагеррите - обирай го. Провери и двете колела.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: щракане при завой (4х4)

                  Малко да продължа,

                  обрах и излишните луфтове на колелата, но ми направи впечателние че при свален хъб вала на полуоската се движи доста свободно- освен напред назад ами и нагоре-надолу.
                  Като гледам по ръководството диаграмите би трябвало да има в главината нещо като допълнителен лагер през който да минава оста на полуоската- така да "опира" на него и накрая да зацепва на хъба.

                  Другото дето не ми станя ясно е дали двете полуоски са еднакви или се делят на лява и дясна?

                  Коментар


                  • #10
                    До: щракане при завой (4х4)

                    Това с луфта на оста е нормално. Не се притеснявай от него. Има малко иглено лагерче вътре, но от него не може да се обере луфта, дори да го смениш. Значи има общо 3 семеринга, 2 лагера, игленото лагерче, и дистанционна месингова втулка отзад на края на карето. Принципно може всичко да се смени, но цифрата е сериозна. Само двата лагера и предния семеринг са около 100 лева. За двата задни семеринга, и игленото лагерче си приготви още 50-ина, а месинговите втулки само те са към 50-ина лева. Тоест клоним някъде към 200 лева на страна, само за главините. А ти имаш и каре за сменяне.... Обикновено нещата, които се сменят са двата големи лагера на главината, и най-външния семеринг - тоя между главината и шенкела. Евентуално и тоя между карето и шенкела, но той трудно се износва предвид факта че в 90% от времето там въртене няма. От друга гледна точка обаче пък ти не беше с хъбове, а с капачки, и може и той да е заминал.

                    А дали са еднакви полуоските - не знам, но май да.
                    Последно редактирано от sparkybg; 26-09-09, 09:46.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: щракане при завой (4х4)

                      Бе то се е видяло че ще трябва да се разглобява.
                      Проблема се проявява само в режим 4х4 и то само при много-навит волан.
                      Не ми е супер-належащ проблем но щом го има ще се ремонтира.

                      Много-ми харесва на джипа че може да махнеш половината чаркове и пак да се кара спокойно

                      Коментар


                      • #12
                        До: щракане при завой (4х4)

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Продават се например ето тук има външни:
                        http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9389

                        В петък ще правя поръчка от там на други неща, така че мисли бързо.


                        Хвани някой, и вижте от коя страна щрака. После от двете - вътрешно и външно, вижте от кое е. По-вероатно е да е външното, и то повече заради скъсаните тампони, а не толкова заради износване.
                        Моята фирма рециклира карета.Шлайфат се всички канали за по голям ръзмер ремонтна съчма,това е технология която практикува и производителя в рециклиращите си заводи./говорим за GKN/=
                        Плюс това съм вносител на най богатата гама маншони на GOMET.
                        Ако се сметне за реклама,да бъде изтрито,въпреки че не посочвам адреси,и въобще не ми липсва работа,даже мерака ми е да се наспя,но първо мъжки да се напия

                        Коментар


                        • #13
                          До: щракане при завой (4х4)

                          Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
                          Моята фирма рециклира карета.Шлайфат се всички канали за по голям ръзмер ремонтна съчма,това е технология която практикува и производителя в рециклиращите си заводи./говорим за GKN/=
                          Плюс това съм вносител на най богатата гама маншони на GOMET.
                          Ако се сметне за реклама,да бъде изтрито,въпреки че не посочвам адреси,и въобще не ми липсва работа,даже мерака ми е да се наспя,но първо мъжки да се напия
                          Едното е много криво - това тройното. За щастие е вътрешното, но пък от друга страна може точно то да е сдало, макар че надали. Ето:


                          И както излиза, май каретата от двете страни са еднакви. Ако има някаква разлика, тя е само в дължината на осите между тях, макар че май и те са еднакви.
                          Прикачени файлове
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: щракане при завой (4х4)

                            Това което казваш "тройното" е конструкция "плуващ трипод" при скъсан маншон,масленият клин е мисия невъзможна поради по високите хидрофилни свойства на метала,съотнесени към олеофилните,тоест пет капки вода са достатъчни. При износване симптомите са че тресе при ускоряване.

                            Коментар


                            • #15
                              До: щракане при завой (4х4)

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Едното е много криво - това тройното. За щастие е вътрешното, но пък от друга страна може точно то да е сдало, макар че надали. Ето:


                              И както излиза, май каретата от двете страни са еднакви. Ако има някаква разлика, тя е само в дължината на осите между тях, макар че май и те са еднакви.
                              При мен като го купих бяха скъсани маншоните на външните карета - тези със сачмите.
                              Сложиха му нови маншони с грес но явно вече е било късно.
                              При движение направо не се обаждат- само в голям ъгъл на завиване и то като има усилие в/у тях - при 4х4.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X