Обява

Свий
Няма добавени обяви.

YD25DDTi липса на мощност в ниските обороти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • YD25DDTi липса на мощност в ниските обороти

    Здравейте колеги,
    от доста време се каня да ви потърся за съвет, е най-накрая се реших и ще споделя проблема ми.
    Всичко започна със скъсана верига на споменатия мотор (как и защо, няма да навлизам в подробности), последствията общо взето са ясни. Та, реших.... мотора ще се прави. Започнахме да ремонтираме мотора, това трябва да се смени, онова да се смени, абе така и така сменяме това - да сменим и другото, сега е момента и в общи линии се получи не ремонт е реставрация на двигателя. След много усилия и финансови средства наистина успяхме и реставрирахме двигателя. Използвам тази дума, защото от стария двигател остана блока и главата, всичко друго е чисто нов, като се започне от колянов вал, та до ГНП. Поставихме двигателя в пикапа, свързахме всичко, въртя ключа и БАМ, най-дълго чакания звук .... всичко работи перфектно, усмивки, майтапи, двигателя работи, мърка като коте, бирички до него, за добре свършената работа и дълбоки въздишки за положените усилия. Естествено, само работата на двигателя не е достатъчна, дойде ред за тестдрайв. За учудване на всички, реставрирания мотор не оправда очакванията... Няма никаква промяна във вървенето. Както си вървя пикапа преди реставрацията, така си върви и след. Преди 2000 оборота е пълен мъртвец, липса на мощност, ама яко . След 2000 оборота се усеща някаква тяга, но това е благодарение на турбото, защото общо взето тогава се развърта. Но не е нормално за мотор 133 коня, да е умрял на куче. Моля за съвети или помощ от някой, който се е сблъсквал с подобен проблем.
    Благодаря предварително.

  • #2
    А защо се надяваше на разлика спрямо преди скъсването на веригата и от къде мислеше че ще дойде? Тоя мотор си е куц изначално. Карам терано с 3-литров мотор, издут до към 180 коня - той вече върви, но пак докато не надуе турбото към 2000 оборота, не е връхта на сладоледа.
    2.5 мотор със 133 коня може и да звучат добре за кек автомобил, но за това, в което са в случая, са на границата на смислеността.

    Все пак, смени дебитомера и/или датчика за налягане на турбото, в зависимост от това какво от двете има конкретната комплектация на мотора. При 2.7 и 3.0 основен виновник за вървеж под нормата е именно дебитомера.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • NomacK88
      NomacK88 коментира
      Редактиране на коментар
      Карал съм други Навари със същия мотор, има разлика. Та, турбото е без датчик, единствено има разтоварващ клапан, който работи - проверено. За смяна на дебитомера не съм мислил, но може да опитам. Като цяло съм разкачал датчика, единственото, което се случва е да светне чека и никаква разлика във вървенето.

  • #3
    Откачи масметъра. Виж дали има промяна. Ако върви повече - масметъра не мери коректно.

    Коментар


    • #4
      Не знам какво очакваш от мотора, но определено не е „пълен мъртвец, липса на мощност, ама яко“. Най-вероятно има някоя дреболия, която не сте доискусорили.
      Пикап със същия мотор кара баща ми и мнението ми е, че дърпа много прилично още от 1300/1400оборота, и това при положение, че автомобила, който карам всеки ден е 250 к.с. Единствения недостатък който виждам са "късите скорости" и усещането е малко, като да караш камион (то май такова и трябва да е). Много мощност, но към 120 км/ч вече имам чувството че ще се разпадне от обороти (към 3000 по спомен).
      ПС: И аз минах през скъсана верига, но сагата е много дълга и не ми се разправя.... аз си спретнах приключението
      Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

      Коментар


      • NomacK88
        NomacK88 коментира
        Редактиране на коментар
        За скорости от 120 км/ч не съм и мислил. Това е пикап, който от гората не слиза.

    • #5
      Не знам за YD25, но ZD30 на 3000 оборота работи най-тихо от целия си диапазон на обороти. В тераното при тия обороти се чува само вятър, скоростта е около 130 по GPS и определено си се кара съвсем нормално в тоя режим, без никакви признаци за разпадане.

      Возило от посочения клас и с посочената мощност (133кс) приключва с динамиката си някъе на 110-120 и от там до 130-140 набира бавно и полека, дори с педала в метала. При 180 коня същото се случва на около 140-150км/ч.

      И да, возилото се усеща камионесто. Което на мен по-скоро ми харесва впрочем. Има характер, и като се напаснете е удоволствие. Сега карам 380 коня Grand Cherokee без рама и с кормилна рейка - ако не беше удовоствието от мощността и хубавата 4х4 система, щеше да е скучно.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • NomacK88
        NomacK88 коментира
        Редактиране на коментар
        Както споменах по-горе, за скорости над 60-70 км/ч не съм и мислил. Общо взето джипа не излиза от гората. Искам да възстановя мощността, защото ще сложа въздушни блокажи и ще трудно за джипа, ако няма мощност.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Ти хубаво искаш да възстановиш мощността, ама докато не кажеш колко км/ч развива, ния няма как да ти кажем дали в момента върви нормално или не.

        Грешки трупа ли? Ако да, какви.
        Дебитомер има ли? Ако да - смени го. 200лв няма да те фалират, а на дизел на над 100к със сигурност е за смяна. 80% от теранотата, които са ми карали да огледами пробвам, са били за дебитомер. Това е първото нещо, което сменям и изобщо не ме интересува състоянието на старото.

        А за другото - двигателя е 133 кона на 4500 оборота с надуло турбо. На под 2000 оборота и ненадуло турбо, ако има 50 коня мощност пак ще е добре. 2.5 атмосфрен дизел (в тоя режим е де-факто такъв), толкова си може.

    • #6
      ​Sparkybg - Грешни не трупа. Както споменах по горе в коментарите ще пробвам, но не установих колата да има mass air flow sensor (тъй като работа с литература на английски и ме беше трудно да разбера какво е дебитометър). На практика до смукателните тръби има два датчика - Intake air temperature sensor, който се намира до филтъра и дава информация за температурата на входния въздух. Като информация има някаква електрическа схема и някакъв troubleshooting (прикачил съм снимки, но не знам какво ще се види ). Другият сензор, който не съм много убеден дали има нещо общо с цялата работа, е charge air pressure sensor, който следи за налягането на турбото и се намира на интеркулера. По аналогичен начин имам споменатат по горе информация. Ще пробвам troubleshooting и ще върна информация какъв е резултата.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • kalin09
        kalin09 коментира
        Редактиране на коментар
        https://www.google.com/search?sca_es...&bih=931&dpr=1
        Такова няма ли?

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Има за температура на входящ въздух и за налягане на турбото. Турбото е обикновено с wastegate, не е с променлива геометрия.

        Върху Navara и ZD30 мотора е така - без дебитомер, с обикновено турбо, и за разкош - без интеркулер.

        Страшна простотия! 2.5 дизелите като думнат масово ги сменят с TD27T/TI от Terrano или QD30.
        Последно редактирано от sparkybg; 25-08-23, 10:34.

    • #7
      Значи, мерите налягане на турбото, и ако е в норма приемаш че тоя мотор просто толкова си върви. С обикновено турбо под 2000 оборота какво искаш да има? То на всичките автомобили с такова турбо няма никой там.

      @kalin09:
      ZD30 върху Navara:
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #8
        Относно коментара на Калин - няма такъв сензор (дебитомер).
        Накрая ще повярвам на Спарки и това е . Явно наистина този мотор толкова си може. Остана ми малко свободно време и седнах да почета малко. Това което намерих в общи линии е следното:
        - ГНП е зацепено по механичен път но има изцяло електронно управление. Всъщност, в колата трябва да има два компютъра единият е така наречения ECM -Engine control module и IPCU - injection pump control unit. Сиреч ECM контролира, а IPCU изпълнява. ECM предава сигнали за количеството говори и следи обратна връзка, чрез IPCU. На практика в помпата има някакъв авансатор, който се управлява от IPCU (до колкото разбрах, някаква игличка ). Нещо повече, в самата помпа, пак по електронен път се управлява до някаква степен и налягането, чрез някаква пружина. Също така, в самата помпа съществуват и редица датчици, като може би най-важният е този температура, защо чрез него IPCU след за необходимото допълнително количество гориво. Та, всичките управляващи сигнали от ECM, са на база сензора за позицията на коляновия вал. Доколко разбрах, този датчик е единствено за това, да даване необходимата информация на ECM за контрол на ГНП (аванс и налягане). Като ми остане време, освен изброените датчици в горните коментари, ще проверя и този.
        Поздрави

        Коментар


        • #9
          Колега, казваш, че си сменил и ГНП. Имаш ли спомени, може ли помпата да се свали от двигателя, без да го разхвърляш на съставните му части?
          Наварата дето писах по - нагоре за нея, е така без никакви симптоми реши, че няма да пали. Напомпах гориво от помпата при филтъра, заработи около 2-3 секунди и угасна. След още два- три опита със същия резултат, въобще и не пали.
          Сега съм тръгнал да свалям ГНП то да го пращам на стенд (щото не знам от къде да започна), ама греда. За да свалиш долния капак на ангренажа, трябва да се свали картер, за да се свали картер, трябва да се разкачат скоростите. Та май ще ми е по - лесно да сваля двигателя, ма за една помпа да махам двигател ми е хем смешно, хем ме хваща яд.
          Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X