Здравейте колеги,
Преди време забелязах, че при по-силен дъжд покрай уплътнението на багажника се стича вода и по ламаринката надолу и под пластмасовия декоративен праг влиза в купето и навлажнява мокета и държи мокро.
След няколко дни размисли се реших и понадигнах мокета в багажника. Като видях обаче състоянието отдолу и че няма точка ръжда си викам - как да не разглоби цялото купе отвътре човек, ей така - да види.
Нямаше точка ръжда, което беше доста добре.
Разглобих всичко почти, като сноповете кабели, жилото за резервоара и т.н вдигнах и вързах във въздуха.
Първо измих хубаво всичко с вода и гъбичка, след това обезмаслих с алкален обезмаслител, който си взех от магазина на Фертан, след това намазах превантивно с ръждопреобразувател отново на Фертан, стоя 48 часа и го изплакнах и забърсах с идеята, че ако има нещо на микроскопично ниво, ще бъде запечатано.
Грундът, който избрах е английски, епоксиден и двукомпонентен, като се оказа, че е страхотен, но не е евтин (около 65 лева), но никак не съжалявам. За мен си плаща.
Фирмата се казва Rustbuster, a грунда Епокси мастикс.
Смесва се 1:1, бърка се доста и се оставя десетина минути така, след което може да се маже. Има опция да се разреди не повече от 10% с разредител или кореселин, но не съм го правил. Маже се леко трудно, защото има ограничено време, около 50-60 минути, след което почва да стяга и става почти невъзможно. Мирише ужасно и въпреки маската, доста бързо може да се надиша човек. На широко отворена кола с течение и вятър, с хубава маска, за 1 час време излезнах като пиян и с позиви за гадене, хубаво е да се внимава.
Резултата е това:
Мисля, че стана добре, като сега остава само под гумата зад педалите да го направя, но искам да сваля кабелите, че ми пречат да се сгъна там.
Смятате ли че още един слой ще е необходим или е ненужно?
За цялото купе ми отиде половината количество г/д.
Сега ще сменявам диодите на бутоните за стъклата,че не светят,а съм разглобил и без това барчето, като намеря намеря диоди де хах.
Направих превантивно и още нещо, но тук вече ми трябва помощ, защото не съм виждал и не знам как ръждясва Тераното под чистачките и май ще се преправя, защото мисля, че избързах, но вие ще кажете.
Под чистачките нямаше ръжда, но уплътненията на капачетата отдолу бяха в разпад от слънце и т.н и уплътних с болкит хубаво, за да не ги лепя със силикон в случай, че трябва да се отварят.
Проблемът е че не съобразих, че в дупката под капачетата няма ръжда, а имаше малко прах/кал и само поизчистих и намазах всичко с ръждопреобразувател превантивно, но не съм мазал с грунд.
Не знам дали това на снимката по-долу са пукнатини и е хубаво да ги омажа и тях против влизане на вода, но
като цяло не мисля, че на това място трябва да влиза вода под каквато и да е форма, оттам се дърпа въздух за купето и е механизма за чистачките, вода не трябва да влиза.
Въпросът ми е, че не съм сигурен в това, дали се мокри въпросното място, а като гледам дупката в решетката на пластмасата под чистачките не е никак сложно особено в движение.
Та дилемата сега да мажа ли с грунд и вътре... и ръждясва ли това място и гние ли, защото не съм виждал снимки в нета на ръжда там, а искам да го направя добре.
В момента стои ето така, но ако трябва, ще мазна и вътре, като отворя капаците.
Сваляйки въпросната пластмаса под чистачките имах възможност да си намеря и липсващото вдървено и разлепено уплътнение между нея и стъклото, което сеси, за да отбива водата, беше паднало отзад, но за моя изненада, не беше накъсано и напукано, само вдървено.
Реставрирах го лесно - сварих го в една тенджера с вода, свалих всякакво лепило с кореселин, намазах го с глицерин и като изсъхна го подлепих към пластмасата с двойнолепящо на TESA 10кг/см за външни условия и в двата края сложих по капка Локтайт. Заспа.
Направи ми впечатление, че не е с дължината на пластмасата, а е по-късо и остава малко разстояние в краищата, вероятно за да отвежда водата надолу към калниците.
Ето крайния резултат и с него.
Какво ще кажете, станало ли е добре? Ако имате други предложения, казвайте, ще съм благодарен.
Преди време забелязах, че при по-силен дъжд покрай уплътнението на багажника се стича вода и по ламаринката надолу и под пластмасовия декоративен праг влиза в купето и навлажнява мокета и държи мокро.
След няколко дни размисли се реших и понадигнах мокета в багажника. Като видях обаче състоянието отдолу и че няма точка ръжда си викам - как да не разглоби цялото купе отвътре човек, ей така - да види.
Нямаше точка ръжда, което беше доста добре.
Разглобих всичко почти, като сноповете кабели, жилото за резервоара и т.н вдигнах и вързах във въздуха.
Първо измих хубаво всичко с вода и гъбичка, след това обезмаслих с алкален обезмаслител, който си взех от магазина на Фертан, след това намазах превантивно с ръждопреобразувател отново на Фертан, стоя 48 часа и го изплакнах и забърсах с идеята, че ако има нещо на микроскопично ниво, ще бъде запечатано.
Грундът, който избрах е английски, епоксиден и двукомпонентен, като се оказа, че е страхотен, но не е евтин (около 65 лева), но никак не съжалявам. За мен си плаща.
Фирмата се казва Rustbuster, a грунда Епокси мастикс.
Смесва се 1:1, бърка се доста и се оставя десетина минути така, след което може да се маже. Има опция да се разреди не повече от 10% с разредител или кореселин, но не съм го правил. Маже се леко трудно, защото има ограничено време, около 50-60 минути, след което почва да стяга и става почти невъзможно. Мирише ужасно и въпреки маската, доста бързо може да се надиша човек. На широко отворена кола с течение и вятър, с хубава маска, за 1 час време излезнах като пиян и с позиви за гадене, хубаво е да се внимава.
Резултата е това:
Мисля, че стана добре, като сега остава само под гумата зад педалите да го направя, но искам да сваля кабелите, че ми пречат да се сгъна там.
Смятате ли че още един слой ще е необходим или е ненужно?
За цялото купе ми отиде половината количество г/д.
Сега ще сменявам диодите на бутоните за стъклата,че не светят,а съм разглобил и без това барчето, като намеря намеря диоди де хах.
Направих превантивно и още нещо, но тук вече ми трябва помощ, защото не съм виждал и не знам как ръждясва Тераното под чистачките и май ще се преправя, защото мисля, че избързах, но вие ще кажете.
Под чистачките нямаше ръжда, но уплътненията на капачетата отдолу бяха в разпад от слънце и т.н и уплътних с болкит хубаво, за да не ги лепя със силикон в случай, че трябва да се отварят.
Проблемът е че не съобразих, че в дупката под капачетата няма ръжда, а имаше малко прах/кал и само поизчистих и намазах всичко с ръждопреобразувател превантивно, но не съм мазал с грунд.
Не знам дали това на снимката по-долу са пукнатини и е хубаво да ги омажа и тях против влизане на вода, но
като цяло не мисля, че на това място трябва да влиза вода под каквато и да е форма, оттам се дърпа въздух за купето и е механизма за чистачките, вода не трябва да влиза.
Въпросът ми е, че не съм сигурен в това, дали се мокри въпросното място, а като гледам дупката в решетката на пластмасата под чистачките не е никак сложно особено в движение.
Та дилемата сега да мажа ли с грунд и вътре... и ръждясва ли това място и гние ли, защото не съм виждал снимки в нета на ръжда там, а искам да го направя добре.
В момента стои ето така, но ако трябва, ще мазна и вътре, като отворя капаците.
Сваляйки въпросната пластмаса под чистачките имах възможност да си намеря и липсващото вдървено и разлепено уплътнение между нея и стъклото, което сеси, за да отбива водата, беше паднало отзад, но за моя изненада, не беше накъсано и напукано, само вдървено.
Реставрирах го лесно - сварих го в една тенджера с вода, свалих всякакво лепило с кореселин, намазах го с глицерин и като изсъхна го подлепих към пластмасата с двойнолепящо на TESA 10кг/см за външни условия и в двата края сложих по капка Локтайт. Заспа.
Направи ми впечатление, че не е с дължината на пластмасата, а е по-късо и остава малко разстояние в краищата, вероятно за да отвежда водата надолу към калниците.
Ето крайния резултат и с него.
Какво ще кажете, станало ли е добре? Ако имате други предложения, казвайте, ще съм благодарен.
Коментар