Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос и мнения относно обработка на купето на Терано2 против корозия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос и мнения относно обработка на купето на Терано2 против корозия

    Здравейте колеги,

    ​​​​​​Преди време забелязах, че при по-силен дъжд покрай уплътнението на багажника се стича вода и по ламаринката надолу и под пластмасовия декоративен праг влиза в купето и навлажнява мокета и държи мокро.
    След няколко дни размисли се реших и понадигнах мокета в багажника. Като видях обаче състоянието отдолу и че няма точка ръжда си викам - как да не разглоби цялото купе отвътре човек, ей така - да види.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211024_170308691.jpg Прегледи:0 Размер:568.0 КБ ID:6786573
    Нямаше точка ръжда, което беше доста добре.
    Разглобих всичко почти, като сноповете кабели, жилото за резервоара и т.н вдигнах и вързах във въздуха.
    Първо измих хубаво всичко с вода и гъбичка, след това обезмаслих с алкален обезмаслител, който си взех от магазина на Фертан, след това намазах превантивно с ръждопреобразувател отново на Фертан, стоя 48 часа и го изплакнах и забърсах с идеята, че ако има нещо на микроскопично ниво, ще бъде запечатано.
    Грундът, който избрах е английски, епоксиден и двукомпонентен, като се оказа, че е страхотен, но не е евтин (около 65 лева), но никак не съжалявам. За мен си плаща.
    Фирмата се казва Rustbuster, a грунда Епокси мастикс.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211030_133754326.jpg Прегледи:0 Размер:451.5 КБ ID:6786574
    Смесва се 1:1, бърка се доста и се оставя десетина минути така, след което може да се маже. Има опция да се разреди не повече от 10% с разредител или кореселин, но не съм го правил. Маже се леко трудно, защото има ограничено време, около 50-60 минути, след което почва да стяга и става почти невъзможно. Мирише ужасно и въпреки маската, доста бързо може да се надиша човек. На широко отворена кола с течение и вятър, с хубава маска, за 1 час време излезнах като пиян и с позиви за гадене, хубаво е да се внимава.
    Резултата е това:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211031_104503220.jpg Прегледи:0 Размер:637.8 КБ ID:6786575

    Мисля, че стана добре, като сега остава само под гумата зад педалите да го направя, но искам да сваля кабелите, че ми пречат да се сгъна там.
    Смятате ли че още един слой ще е необходим или е ненужно?
    За цялото купе ми отиде половината количество г/д.
    Сега ще сменявам диодите на бутоните за стъклата,че не светят,а съм разглобил и без това барчето, като намеря намеря диоди де хах.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211102_065204083.jpg Прегледи:0 Размер:259.1 КБ ID:6786576
    Направих превантивно и още нещо, но тук вече ми трябва помощ, защото не съм виждал и не знам как ръждясва Тераното под чистачките и май ще се преправя, защото мисля, че избързах, но вие ще кажете.
    Под чистачките нямаше ръжда, но уплътненията на капачетата отдолу бяха в разпад от слънце и т.н и уплътних с болкит хубаво, за да не ги лепя със силикон в случай, че трябва да се отварят.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20211031_142511166.jpg
Прегледи:390
Размер:492.4 КБ
ID:6786583
    Проблемът е че не съобразих, че в дупката под капачетата няма ръжда, а имаше малко прах/кал и само поизчистих и намазах всичко с ръждопреобразувател превантивно, но не съм мазал с грунд.
    Не знам дали това на снимката по-долу са пукнатини и е хубаво да ги омажа и тях против влизане на вода, но
    като цяло не мисля, че на това място трябва да влиза вода под каквато и да е форма, оттам се дърпа въздух за купето и е механизма за чистачките, вода не трябва да влиза.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211031_142506876.jpg Прегледи:0 Размер:265.7 КБ ID:6786579

    Въпросът ми е, че не съм сигурен в това, дали се мокри въпросното място, а като гледам дупката в решетката на пластмасата под чистачките не е никак сложно особено в движение.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211101_212650113.jpg Прегледи:0 Размер:331.3 КБ ID:6786582
    Та дилемата сега да мажа ли с грунд и вътре... и ръждясва ли това място и гние ли, защото не съм виждал снимки в нета на ръжда там, а искам да го направя добре.
    В момента стои ето така, но ако трябва, ще мазна и вътре, като отворя капаците.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211101_181853500.jpg Прегледи:0 Размер:382.3 КБ ID:6786577

    Сваляйки въпросната пластмаса под чистачките имах възможност да си намеря и липсващото вдървено и разлепено уплътнение между нея и стъклото, което сеси, за да отбива водата, беше паднало отзад, но за моя изненада, не беше накъсано и напукано, само вдървено.
    Реставрирах го лесно - сварих го в една тенджера с вода, свалих всякакво лепило с кореселин, намазах го с глицерин и като изсъхна го подлепих към пластмасата с двойнолепящо на TESA 10кг/см за външни условия и в двата края сложих по капка Локтайт. Заспа.
    Направи ми впечатление, че не е с дължината на пластмасата, а е по-късо и остава малко разстояние в краищата, вероятно за да отвежда водата надолу към калниците.
    Ето крайния резултат и с него.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211101_212751262.jpg Прегледи:0 Размер:304.0 КБ ID:6786581
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211101_212807000.jpg Прегледи:0 Размер:295.5 КБ ID:6786580
    Какво ще кажете, станало ли е добре? Ако имате други предложения, казвайте, ще съм благодарен.
    Прикачени файлове

  • #2
    Уплътнението, дето со го лепил с Tesа, просто се изхвърля. Файда от него - йок. А и Tesa-та след едно лято ще е изсъхнала. Такива неща се лепят с 2 грунда (един за полупропилен, един за двойнолепящо) и автомобилна лепенка на 3м. Но пак - няма смисъл от това.

    Отдолу - на дъното това напуканото (вибдоизолация е) аз го махнах (разправия е, особено ако са ти големи ръцете), залепих ново, и изпонапръсках с Dinitrol ML. Под пластмасата също. И на двете места е яко влага след всеки дъжд - от там се оттича водата от стъклото например. Но обикновено не ръждясва, освен ако не си паркираш колата някъде, където да се пълни с листа и други полюции. В смисъл не че изобщо не ръждясва, но ръждясва значително по-късно от останалите типични места и рядко е проблем, тъй като тераното се пенсионира заради другите ръжди.

    Напръскано с ML до голяма степен приключва всякакви ръжди там. ML-а просто прониква много добре. Да се пръска с нещо другои след това точно там не намерих смисъл.

    За пода отвътре - не че е лошо да си го обработил, но огледа дъното отвън - там е реалния проблем, когато има такъв. По-точно около задните подкалници, аргите на калниците отвътре, и под задните седалки. Както и праговете, пак отвътре. Там тръгва да гние най-напред. Обикновено и един или няколко отводнителни отвора са запушени още от завода.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      За пукнатините и запълване с болкит ще ти свърши прекрасна работа.
      За всичко останало - свалям шапка. Благодаря за споделянето!!!!!!
      Поздрави!

      Коментар


      • #4
        Ако все още е разглобен джипа мисля че сега е момента да залепиш шумоизолация навсякъде.

        Коментар


        • didooo
          didooo коментира
          Редактиране на коментар
          +1

      • #5
        Преди две седмици и моето се наводни. Писах тук

        За две седмици стоене на слънце мокета в краката изсъхна, но ватата отдолу си остана влажна. В Неделя свалих предна и задна леви седалки. Вдигнах хувабо мокета и с една печка - духалка за 1 час изсуших всичко.

        При мен положението с ръждата е същото - т.е. няма никаква ръжда все още. Не смятам да обработвам с нищо. Само ще се опитам да спра течовете.

        Махнах кората под чистачките - отново няма никаква ръжда. Капачето над вентилатора има гумено уплътнение, което ми се видя ОК. Оставих си го и монтирах капачето. След това по фугата между капачето и ламарината нанесох тънко херметик Curil на Elring. Такова имах останало в гаража. То е рядко, с консистенция на лепило Хелметекс и през човката се нанесе тънко, колкото да уплътни фугата. Стана много фино и деликатно. Лявото капаче пред шофьора нямаше уплътнение, нито следа от такова. И него го минах външно с Curil. Там и през двата средни отвора спокойно може да си влиза вода. Долу в двата края има отвори към калниците, широки по 2 пръста. Трудно ще се запушат. И при мен имаше малко прах и дребни боклуци, които изчистих. Важно дясното капаче, защото през него вода влиза директно във вентилатора, а оттам през въздуховодите отива в краката.

        И при мен тече от уплътнението на задната врата. След дъжда видях, че отляво, откъм пантите, се е стичала вода. Ще го оправя, както ми препоръча спарки.

        И люкът ми тече, но за сега ще го залепя с прозрачно флио отгоре, да не тече зимата. На пролет ще махам тапицерията на тавана и ще се боря с него. Спарки преди време беше пускал тема за люка и как се оправя
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          На люка оправията е МНОГО трудна. Уплътнението му е направено ХИПЕР глупаво, и за да започне да тече, вече има ръжди и гнилочи по рамката. Трябва пълно отлепване на стъклото, обработка на основата, боядисване на основата, наново лепене на стъклото и втори люк, за да се сглоби от 2 уплътнения едно, защото вътрешния метак на уплътнението при снадката обикновено е подут и загнил, и трябва да се изреже. Упшлътнението също се лепи обикно с полиуретан, като рпеди това се почиства и фрундира със съответните химии, за да хване, включително където са снадките.

          Не знам дали бих се хванал да го правя втори път. Играх си сигурно месец и стана от втория опит.

        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Свиди ми се да го залепя просташката със силикон. Люк така и не можах да се науча да ползвам. Не ми е нужен. Иначе си работи.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Със силикон няма да ти се получи. Трябва с полиуретан, заедно с прилеждащитя праймер. Моя го купих така залепен, та се видях в приключение докато го разлепя и махна остатъците.

          Силиконът няма да хване към уплътнението достатъчно добре.

          То аз имам едно поправено стъкло за люк, което не пуска и няма да пусне доволно дълго време. Само е от по-стария вариант дето няма 2 странични ламарини за вятъра при отворено положение, та малко повече шуми като е отворено. Срещу 50 кинта може да стане твое. Ще ти го наснимам като ида на село, ако искаш.

          Имам и едно отлепено стъкло, ако решиш да си правиш твоя и стане някакъв золум.

      • #6
        Джипа е все още разглобен, да, чакам да ми дойдат светодиодите за бутоните за стъклата, че старите са заминали, намерих си бутони от Примера, но диодите бяха свършили 2 от 4 и там и реших направо нови 12V бели.
        Явно събота и неделя, ще преправям отпред и ще отварям да изчистя хубаво дупката и да мажа/пръскам, знаех си аз, че така ще стане, ама бързата работа...
        Само не знам как ще се пъхам и как ще залягам, ще пада голямо д*пене във всички случаи
        Динитрол спрей МЛ намерих в магазина на Фертан, та вероятно ще се отбия да взема един да го пробвам, защото не виждам как ще си пъхна ръката с четка в тази чупка, освен с такава за радиатор.
        Остави другото, а така напоих с ръждопреобразувател, че сега трябва и да го измия хубаво, а без дренажни дупки там, ще трябва търкане и аспирация някаква, имам големи спринцовки, защото иначе водата няюа как да я извадя...
        Тази виброизолация с какво се сваля, защото с ръка мога да си обърна ноктите, но няма и да я помръдна? Чак се зачудих как се е напукала...един Бог знае...
        Спарки, аз отдолу за корозия изцяло щях да го карам да се нарави като хората, защото и там няма ръжди и гнилоч, изключае малки точици по предната и задната греда зад бронята, но с тоя Ковид ме хвана карантина и си изпуснах графика, а човека е зает за месеци напред, сега ще чакам свободен ден.
        Иначе отдолу обработката щеше да е с фертан преобразувател и Динитрол 4942, мисля че по-добра алтернатива няма...особено ако се подновява тук там през няколко години.
        Този спрей Динитрол МЛ дали ще стане за рамата отвътре?
        За да почистя рамата от ръжда и боклуци отвътре без да свалям купе имам една страхотна идея, но още я доизкусурявам -
        Телена четка, като тези за тоалетна с по-голям диаметър, например 10 сантиметра и да я монтирам на върха на пружина за отпушване на канали - като коминочистач яко търкане, след това сменям телената четка с такава за тоалетна мека да изкара падналите от телта боклуци и наливам парафин или нещо още по мазно и течно и с четката ръгане и въртене хубаво, докато размажа навсякъде вкараното през дупките? Този МЛ на Динитрол даже мисля, че ще сеърши супер работа.
        За уплътненията отзад ето оттук вкарва вода, стича отгоре от уплътнениетп на вратата по метала и отдолу влиза и стига чак до под предните седалки покрай кабелите.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1635330715120.jpg
Прегледи:341
Размер:1.15 МБ
ID:6787026
        Не беше валяло от почти 2 седмици преди да разкача мокета, а кичето под шофьорската седалка беше влажно а отгоре има и гума над него, та не може да се изпари.
        Шумоизолация се чудех да слагам, искам, но ме плаши точно това, че ще задържа влага на метала? Има ли нещо такова или си внушавам?

        Коментар


        • #7
          ML-а е точно за кухини. Моето шаси е с таков отвътре. Прониква и стои мазно.

          МИене с водострийка на шасито е достатъчно, но вече си закъснял - след миенето ще го чакаш да изсъхне 2 седмици.

          За спрея има удължители за кухини.

          Моят съвет е другото да го правиш напролет или лятото.

          Шумоизолацията отпред под чистачките, щом не пада сама, няма смисъл да я сваляш. Само напръскай с ML и забрави - там проблеми след ML-а няма да имаш.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #8
            И праговете не е зле да изпръскаш отвътре. Става през дупките за щипките на пластмасовите кори на прага, под вратата. Моите за съжаление са тръгнали и ще трябва да ги кърпя. Но всичко това напролет.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #9
              Sparky, да, вероятно външната обработка за тогава ще остане - напролет, дано не тръгне само да ръждясва, че много ще ме яд...

              Праговете ще ги пръсна хубаво, даже и веждите мисля да сваля да огледам. За праговете - затворени ли са отвсякъде? Ако са, ще пълня смело през дупките с МЛ.

              За шумо и топлоизолацията отвътре в купето да лепя, какво мислите? Мислех поне 4-5 мм да е, защото по-малко няма смисъл. Въпросът е, ще задържа ли влага вътре между метала и лепкавата част и може ли да влезе конденз там, защото само с мокета гумирания и кечето беше влажно и не съхнеше, а какво остава ако сложа един пласт още отгоре?

              Bullet, капаците при мен под чистачките бяха абсолютно същото състояние като при теб, закрития над вентилатора беше със здраво уплутнение, а този под отворената част при шофьора нямаше нищо, беше се разтворило направо, но предвид отворената част на пластмасата е почти разбираемо. Сега като отворя в събота ще търся тези дренажни дупки.

              Видях Спарки какво е писал за уплътнението на багажната врата, има и още една тема тук за прегъването на това уплътнение, не знам дали точно тази прегъвка не отвежда водата по метала, но ще пробвам да го залепя хубаво по посочения начин, дано има ефект, че иначе няма смисъл да слагам шумоизолация, защото ще държи още повече влага...


              Коментар


              • #10
                Не е важно колко мм е, а какво конкретно лепиш. Читава звукоизолация излиза доста като пари. И е тънка - 2-3мм. На тавана бих лепил първо звукоизолация, после върху нея топлоизолация. Лятото определено се усеща разлика. Аз и корите на вратите и багажника отвъттре съм облепил с топлоизолация. Както и по мокета отдолу махнах оригиналното кече, възстанових го с полиуретан, където е напукан, и налепих 6мм топлоизолация със затоврена клетка. Под задните седалки и багажника е звукоизолация изцяло, както и "кубетата" на задните гуми.

                Праговете имат отводняване и от там ще протече. Става пълно мазало, имай предвид. Задните подкалници отвътре трябва да напръскаш, там ,дето се събират с калниците - там тръгва ръжда най-напред.

                Има тема за това какво съм правил. Няма купища снимки, но все пак....

                Вътре, като изключим ръждопреобразувателя и миенето, всичко останало може да се върши по всяко време на годината. Аз изолацията отзад я правих на 5 градуса и дъжд, при запален мотор и климатик+парно (да обира влагата че ставаше конденз по всичко).

                Всчката вътрешна изолация за по-малко от 3-4 дена няма как да стане. Ужасна е играчка. И тавана също трябва да се свали, както и коланите
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от Lazarov26 Преглед на мнение
                  ...
                  За уплътненията отзад ето оттук вкарва вода, стича отгоре от уплътнениетп на вратата по метала и отдолу влиза и стига чак до под предните седалки покрай кабелите.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1635330715120.jpg Прегледи:65 Размер:1.15 МБ ID:6787026
                  ...
                  Днес направих автомивка . Ето и резултата:



                  Водичка на мокета ... Черната пластмаса отгоре е беше абсолютно суха (това мокрото аз го пипнах с мокри пръсти). Щората на багажника беше дръпната и също беше суха. Т. е. не е капало от горното уплътнение. Според мен подлизва под черната пластмаса и от там влиза при мокета.

                  Под пластмасата:

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211107_183521415.jpg Прегледи:0 Размер:680.5 КБ ID:6788630

                  Вода и кал. Калта е, защото от година и половина ни разкопават целия квартал и колите ни се покриват с прах целите за два дена. Като вали дъжд отмива праха и го прави на кал, съответно влиза вътре.

                  Според мен точно от там влиза вода в багажника. Като изсъхне, ще намажа ръба на цялата пластмаса със силикон.

                  Уплътненията ми изглеждат наред. Всъщност те са три броя - едно хоризонтално на тавана, това бежовото и едно на самата врата.

                  Куката за багаж ми е ръждясала, защото имам пластмасова стелка в багажника. Много хубаво нещо, но като я вдигнах преди две седмици - целия мокет отдолу беше мокър до седалките
                  Последно редактирано от bullet_pk; 07-11-21, 18:10.
                  Nissan Terrano 2,7 TDI

                  Коментар


                  • #12
                    Никакви силикони не ти трябват там! И това бежовото НЕ Е упълътнение, а само декорация.

                    Казах ти как аз съм преборил нещата, на 2 джипки, твое право е да ми повториш пробите и грешките. И двете ми джипки бяха с мокър багажник след всяка мивка и по силен дъжд, когато ги купих. И при двете това приключи скоропостижно след като опънах по всички правила автомобилна двустранна лепенка от край до край на горното уплътнение.

                    И съвет от мен - думите "силикон" и "автомобил" най-добре не ги ползвай в едно изречение. Единственоя "силикон" в тераното е неутрална (не мирише на оцет) сива "течна гарнитура" на Victor Reinz, където самия производител е предписал. По купето такива места няма, освен двете капачета под предното стъкло, които си уплътнил с болкит (на който също нямам никакво доверие по ред причини - не случайно е отпаднал много отдавна като "автомобилоастроителен" материал).
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Не ми пречи да залепя уплътнението. Но си мисля, че пак ще се стича вода по двата вертикални улея и от там пак ще влиза в багажника.

                      Ако можеш уточни за кой номер лепенка на 3М става въпрос, че са много видове. Може би 3M™ GPH-110GF ?

                      П. П. аз моите капачета ги минах тънко с Curil и трябва доста да се вгледаш, че да видиш, че има нещо там.

                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #14
                        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                        Не ми пречи да залепя уплътнението. Но си мисля, че пак ще се стича вода по двата вертикални улея и от там пак ще влиза в багажника.

                        Ако можеш уточни за кой номер лепенка на 3М става въпрос, че са много видове. Може би 3M™ GPH-110GF ?

                        П. П. аз моите капачета ги минах тънко с Curil и трябва доста да се вгледаш, че да видиш, че има нещо там.
                        Curil e добро, ама ако е вариант, миришещ на оцет, може да тръгне ръжда.

                        Лепенката,, примерно:
                        https://zalepi.eu/shop/double-sided-...-moldings-set/

                        ГУмата се почиства сс спирт и се намазва с праймер, иначе лепенката няма да хване. Към ламарината хваща и без това, но с него хваща доста по-силно.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #15
                          Аз моето утре ще го лепя, за да пробвам какво и как, в крайна сметка няма да навреди.
                          Спарки, какво ще кажеш за това?
                          https://www.drive2.ru/l/118392/
                          Идеята на тръбичката вътре е да изпъне уплътнението, ако е намачкано ли? В тази кухина вода не влиза, мисля, тя е под улея.
                          Дали има смисъл от нея?
                          Аз като проблем при мен в уплътнението фиксирах същото, като при bullet и пробвах с чаша вода, после с водоструйка и като валеше, слезнах да огледам... Като че самото уплътнение, въпреки, че е леко прегънато от вратата, макар и в доста добро състояние, проблема иде от това, че е късо и свършва в нищото и от края му, не зад него или около него, а самата вода, която отвежда се стича по ламаринения ръб на купето и по естественото заобляне надолу вече влиза в тази чупка под пластмасовия праг.
                          ​Мисля да комбинирам и това с лепенето, макар че този праймер струва 55 лева кутийката 😅 и това с тръбичката, имам хубави от катетри и системи ка БРАУН, с такива преди 6 години си смених половината маркучи на пистачките на голфа и още не са мръднали 😂, та може да хакна една вътре, ако ще го поизпъне, но ако се окаже, че е късо - лошо.
                          На Маверика е по цялата дължина май, но пак дава ядове.
                          Защо не харесваш болкит-а, ти си втория човек, който го споменава, другия човек ми каза, че състава му бил корозивен за метала
                          Аз знам, че с това са уплътнявали едно време заварките на панелите при панелните блокове, за толкова десетилетия, ако беше корозивен, нямаше ли да са станали на замък от карти един върху друг? Не знам, така си мисля...
                          Исках да те питам и за този полиуретан, с който си си възстановявал мокета, след като си махнал кечето - пълнил си пукнатините в гумата отдолу ли, или си лепил нова мембрана върху старата с такова лепило?
                          За вибро и шумоизолация ще комбинирам бюджетно ctk виброизолация и отгоре полиуретанова пяна или силиконова се чудя за шумоизолация, но в Акорд имах един стар с добра шумоизолация, беше с полиуретанова пяна във вратите, та мисля пак да е това, но задължително със структура "затворена клетка"

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X