Разхода е 183км. като 85 грацко другите извън грацко 16.200 л.Това е пълно-пълно по вярно от това няма.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Капе от нафтовата помпа Терано 2 TDI
Свий
X
-
-
Всъщност "от пълно до пълно" точно при терано никак не е твърде точно, предвид конструкцията на резервоара и вентилацията му (преди 4 дни свалях резервоар и ми е прясно-прясно). Малка разлика в наклона докато зареждаш може да значи +/- 1-2 литра, ако пълниш до ръбче, а пък ако пълниш до изключване нещата са съвсем неточни, защото изключва от пяна, не от нафта.
-
Предполага се, че на бензиностанцията е достатъчно равно, поне за правените последните 20 години. На моята кошница са и направили да отчита нивото на маслото само когато зареждаш, вероятно по тази причина. Колкото до изключването, ако си наливаш сам и горе долу по един начин няма да има голяма разлика. Все пак няма лабораторни измервания чак да правим.
-
Лабораторни не, но за пробег 180км като нищо изчисления разход отива на +/-2/100. Просто резервоара има особености, както и мъртъв обем, пълненето на който зависи от много неща. При мен в половината случаи на пълнене догоре "избълбуква" и влизат още 2 литра и кусур, в другата половина не иска да избълбука. Това и на двете. Отделно различни нафти при различни температури се "пеняват" осезаемо различно и "слягат" за осезаемо различно време, тоест изключването на пистолета е при различно ниво.
Съответно за по-точен разход разчитам поне на цял резервоар, което е над 500км пробег, а при трилитрово над 600.
-
-
Можех и на повече километри да го засека. Тъй като ходих ме на почивка и изминах около 930 колометра. Но след допълването не сън наливал повече гориво лампата на резервата светна на 915 километра. Но това е само извън грацко.Това е цял резервоар плюс доливането. Незнам колко побира резевоара пълен. Sparky да каже и сега може да се изчисли по-точно но както написах грацкото на тези 930 клометри е малко над 100.
Коментар
-
Не знам колко е от пълно до лампа при дълга база. При къса е между 62 и 65 литра.
...и като стана дума, последен разход на тройка късо, 10% градско, 10% offroad, 80% не-магистрално извънградско с не-малък процент пътчета, по които рядко се вдига повече от 60 и/или се кара зад някой, дето няма къде да изпревариш - 8.4/100.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Много добре като разход. Повечето който съм питал за разхода на тераното всички казват над 10 л. на 100кл. И при мен е под 10л. и като цяло гоня 100 000км. от както съм го купил.
Коментар
-
Тройката е надолу спрямо 2.7 поне с литър и половина, почти при всякакви условия. Магистрално със 140 даже с 2.5 литра надолу, поне според скромния ми опит от двата късалдака с един и същ товар, една и съща дестинация, еднакво вдигане. Само гумите в единия случай бяха дуратраци, а в другия купъри, но пък джантите, върху които са купърите, са доста по-тежки от тия., върху които бяха дуратраците (оригинални 16-ки алуминки от патрол Y61 срещу оригиналние алуминиеви от паджеро), та не вярвам да са фактор за повече от половин литър.
-
-
Комън рейла срещу 2.7 по разход няма как да го сравняваме...
Моето е автомат 2.7 и разхода е 1-1.5 л отгоре спрямо ръчката , средно към 11-11.5 отива.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
Относно резервоара - моето до сега повече от 75л. не е успявало да събере при светеща лампа и стрелка почти до 0-та. Някой колеги споменават за 80л. и моето е дълга база. Разхода при мен е около 8/100 извън и към 10/100 при нормално каране (ръчка е колата).
На Спарки май не е комън рейл, а е просто с директно впръскване и роторна помпа VP44 - може и да греша де нещо ми обягва в момента кое поколение мАтор беше неговото.
-
-
Доколкото знам 3.0 е комън рейл няма как да гори повече впръскването става над 1000 bar а роторната помпа над 100 bar. Рейла има по-хубаво изгаряне с по-малко гориво. Но да ти споделя един опит карал съм моето терано с био дизел (олио) 3 години като съм сипвал от време на време и дизел горе-долу 1 към 100 това беше преди около 4-5 години и досега не съм имал проблеми освен така описаните горе.Но все пак километража ми показва 290 000 км. ако не е въртян. С рейла няма как да стане това.
Коментар
-
Тройката не е комън рейл. Само е с директно впръскване. Патролите с тоя мотор след 2007-ма са комън рейл. Но не са по-икономични, а само уж по-екологични, с някои други дреболии (отделно виско от помпата, друга вакуумна помпа на зъбна предавка, с 50 грама още по-тежки бутала от последните за не-комън-рейл, които вече заедно с болта са със 100 грама по-тежки от първите, също и с по-дълга пола, с променен уж към по-добро входящ колектор (в което лично не съм твърде убеден).
Всъщност доста ме блазни идеята да го направя комън-рейл, но нямам нужното време за това. Почти "болт-он" е. Механично се запушват 4 странични дупки на главата, през които сега минават тръбичките на дюзите, и се слага капак на клапаните от комън-рейл. Присажда се и помпата за високо налягане, и останалото са само жици. Но никак не съм убеден че това всичкото ще ми донесе някакви ползи, освен евентуално по-тиха работа на мотора.
ПП: И впрочем дюзитре на комън рейла версията на точно тоя мотор изобщо не са проблемни и като разпръсквач са практически същите като обикновените, само с 8 отвора вместо 6.
Това за 100-те бара изобщо не е вярно. Даже на 2.7TDI дюзата отваря на 130, на тоя са с предвпръскване и предвпръскването отваря на 200, а самото пръскане отваря на над 320, които при обороти са значително над това. По-прецизното горене от common-rail-а точно при тоя мотор носи главно по-тиха работа и нищо повече. Със сигурност не носи никаква икономичност, дори се дочува че по-скоро напротив.
ZD30 маторя има точно 3 (три) разновидности на горивна система, едната от които Common-rail, едната директно впръскване с механична помпа и едната с VP44 помпа, като на тераното.Последно редактирано от sparkybg; 14-08-20, 22:41.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТройката не е комън рейл. Само е с директно впръскване. Патролите с тоя мотор след 2007-ма са комън рейл. Но не са по-икономични, а само уж по-екологични, с някои други дреболии (отделно виско от помпата, друга вакуумна помпа на зъбна предавка, с 50 грама още по-тежки бутала от последните за не-комън-рейл, които вече заедно с болта са със 100 грама по-тежки от първите, също и с по-дълга пола, с променен уж към по-добро входящ колектор (в което лично не съм твърде убеден).
Всъщност доста ме блазни идеята да го направя комън-рейл, но нямам нужното време за това. Почти "болт-он" е. Механично се запушват 4 странични дупки на главата, през които сега минават тръбичките на дюзите, и се слага капак на клапаните от комън-рейл. Присажда се и помпата за високо налягане, и останалото са само жици. Но никак не съм убеден че това всичкото ще ми донесе някакви ползи, освен евентуално по-тиха работа на мотора.
Коментар
-
Да така е не е комън рейл впъсква на 190-205 bar. Как може да се направи комън рейл интересна тема. Нищо че некарам 3.0
Коментар
-
Пак - впръсква на минимум 320. Предвпръскването му е на 200. А то е кажи-речи само при празен ход. 1000-та бара при common-rail не носят нищо твърде съществено извън по-тихата работа като показатели на мотора. Като им махнеш DPF-а и нещата често отиват на по-зле от предкамерен.
-
Намерих че бях забравил - при VP44 максималното налягане на впръскване достига до над 1400 бара. Налягането на отваряне няма връзка с това. То има връзка единствено с управлението на впръскване, предвид плавното отваряне. Тия помпи достигат лимита си за количество впръскване заради ограничения обхват на предверението. поради конструкцията им. Common-rail-ът може да пръска когато си иска и да пръска по няколко пъти за цикъл, откъдето идва и по-тихата им работа. Има предвпръскване преди основния цикъл и съвсем отделно от него, като главното впръскване идва при вече обеднена на кислород и по-бавно горяща смес, от там и липсата на добре познатото ни дизелово чукане при двигателите с директно впръскване. От това падат и NOx емисиите, защото главното горене е по-нискотемпературно. Но нищо такова не се случва със саждите - те са си все толкова, че понякога дори и повече - те намаляват именно при високотремпературно горене. Затова е и зорът с повече и по-фини отвори на дюзите и всичките проблеми от това.
Та, common-rail-ът има много маргинално отношение към това какво може да изкараш от двигателя като мощностни характеристики и практически се изчерпва с това че можеш до някъде да управляваш температурата на изходящите газове. При VP44 е изваден максимумът при дюзите с предвпръскване но той в това отношение има крайно ограничена роля, по простата причина че предвпръскването няма как да е отделно от основното впръскване. Чуваемия ефект е че при празен ход дизелово чукане поне при тераното напълно отсъства, но особено при запушен EGR в средните режими до към 2000 оборота си го има и е значително повече от когато EGR-ът не е запушен. В момента, в който двигателят загрее достатъчно за да може да се отваря EGR-а, чукането значително намалява и работата в средните режими става доста по-мека, именно заради обеднената на кислород и по-бавно горяща смес заради EGR-а.
-
-
Механично са едни и същи. А дупка в буталото с буталата, с които съм в момента, малко трудно ще се случи. Имам и комплект бутала за Common-rail де, които за малко да сложа.
И на тераното турбината е с VNT. Същата е турбината.
Механично двигателя е доста здрав (не ме питай как сам съм намествал коляновия вал без да бутна дъгите - толкова пот от мен не беше текла отдавна, а после не си чувствах ръцете). Дупките в буталата са от упорито каране при признаци за пренадуване (забиване на муцуна в накои режими) и наранени бутала от парчета от керамичните подгревни свещи. Това с маслените канали е градска легенда - такъв проблем няма.
Разбирай, освен подгревните свещи, дефицитите при тоя мотор не са механични, а откъм управление. Моя съвсем спокойно мога да го надуя до към 200 коня (сега е към 170), но ще започне да пуши, а аз не искам. Мапват не-CRD версията и до 220. Надуват и същия мотор вурху Navara с обикновено турбо и без интеркулер до 200.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Като сменях оплатненията на помпата малко си поиграх и преместих главата колкото може към купето максимално много гориво. Не го карах но го запалих беше като мотор 1000 кубика а отзад като тези дето пушат за комари сигорно съм му докатал някой конче отгоре но няма как да се кара така. Много гори и много пуши. Според мен най-дабре е да се търси близо до завода пройзводител на марката, другото е свободно време и пари.
Коментар
-
Отделно, че при дизела (2.7 е изключително стар като концепция двигател и е безгранично здрав, но по-новите мотори с алуминиеви блокове и глави са доста по-податливи) богатата горивна смес води до висока температура на изгорелите газове. Сиреч мотора загрява повече, топлинно е натоварен значително и е възможно да се стопи някое бутало, да духне клапан или турбина, или още куп неща.
Така че и аз изобщо не съм фен на разните кадилежи, пушеци и задимявания. Това, че пуше не значи че върви - значи само едно - горивовъздушната смес в цилиндрите е прекалено богата.
-
Стопено бутало на предкамерен дизел, още повече на точно тоя дизел, трудно ще се случи. При него жегата я отнася главата, а аз за спукана глава на тоя мотор май още не съм и чувал даже. Виж спукан бренер не е никакво изключение (3 от 3 отворени, които съм виждал на живо, бяха със спукани), но от това не следва нищо - работят си нормално както са си спукани.
-
-
Малка разлика в цикловата порция води до стабилна работа на мотора. Първа снимка, при форсиране и пускане на педала (след понижение на температурите) на гаста гасне. Втора снимка, след леко отвиване на един болт на главата, което се отрази на цикловата порция, съответно и оборотите от датчика на коляновия вал не удрят 0 и не гасне.
Коментар
-
NDS2, чете 16 пинова букса, но не всички. Софтуера им е различен. Моето Терано е от серията Anniversary, дълга база, пробвал съм на колега от същата серия, но къса база и не го чете. Софтуер на моето е по-близо до OBDII, а другите към OBDI и искат ECUTALK.
Коментар
-
Темата е стара, НО актуална - моята помпа прокапа и търся майстор от/около София да направи профилактика и реглаж.
Тераното е 2,7 125 коня (Bosch ГНП).
Благодаря предварително.Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
Opel Campo 3,1 TD '99
Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар