Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прекъсване работата на Терано 2 3.0 Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Започва да понамирисва на проблем с маси или друг електрически проблем. Check engine светна ли през това време?

    Такива номера правеха таблата на старите, преди 2003-та година. Я ми снимай таблото, да видя от кой вид е. трилитровите трябва да са само с новите табла, а за такова дефектирало не съм чул до сега.

    ПП: Ако се оправяш с английския, на страница EL-76 има процедура за тестване на таблото, която дава и евентуални грешки за липсващ сигнал за оборотомера.
    Това принципно може и да е свързано грешка 0701, ако компютъра ползва сигнала от помпата за да подава сигнал към таблото, макар че би ми било малко странно да го взима от помпата, а не от датчика колянов вал.
    Последно редактирано от sparkybg; 30-03-20, 16:32.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #32
      Стефане, ако си попрочел темата щеше да разбереш, че мотора има проблем - забива, прекъсва, преди гаснеше в движение. И грешките съм публикувал.

      От новите е Спарки. Старо съм виждал - от 2,7Д съвсем друго е.
      Утре ще видя какво мога да направя по тестването на таблото, но все ми намирисва на датчик колянов вал (а и колега от Плевен ми каза, че същите симптоми ги излекувал с датчика), но ще го правя, като отмине данданията по изолациите, че не ми се висне по опашки и дава обяснения защо влизам в София.
      Последно редактирано от mitio; 30-03-20, 21:33.

      Коментар


      • #33
        Ако е датчик колянов вал нямаше да трупа 0701, а 0407.

        Ама пробвай, щом те влече. Трябва да махнеш минимум перка и ремък, да махнеш ламаринената коруба и да стигнеш до датчика (за което радиаторите ще ти пречат зверски).
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #34
          Компа на мотора знае оборотите, за да каже на помпата кога да дозира гориво и мотора да пали и върти. Самия комп на мотора изпраща сигнал за обороти на мотора към "всички заинтересовани". Ако реалните обороти на "желязото" и отчетените в компа на мотора се различават повече от 20-50, то мотора няма да работи.
          Ако има колизия в данните за обороти от двата датчика, моторния комп има алгоритъм как да отсее верния сигнал. В такъв случай авансатора на помпата работи без ОВ, и аванса е "някакъв" по подразбиране.

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
            Компа на мотора знае оборотите, за да каже на помпата кога да дозира гориво и мотора да пали и върти. Самия комп на мотора изпраща сигнал за обороти на мотора към "всички заинтересовани". Ако реалните обороти на "желязото" и отчетените в компа на мотора се различават повече от 20-50, то мотора няма да работи.
            Ако има колизия в данните за обороти от двата датчика, моторния комп има алгоритъм как да отсее верния сигнал. В такъв случай авансатора на помпата работи без ОВ, и аванса е "някакъв" по подразбиране.
            Умна дюза няма. Към помпата се подава "пръсни толкова, еди кога си" като данни, и тя върши всичко останало без да ползва нищо външно повече, връщайки като информация разни подробности като температура на гориво, обороти и прочие, предимно с цел диагностика на живи данни., както и за ползване от компютъра за да си изчисли следващото количество и предверение. Влезнал в сервизен режим, тоя мотор върви като 50 коня, а не като 150 - направо забива муцуна.

            Помпата съвсем успешно си работи дори при прекъсване на комуникационната линия от време на време за кратко, поне на тоя мотор. И трупа съответната грешка. На празен ход външните белези са леко вдигане или леко спадане на оборотите на моменти. Това от личен опит.

            Датчик колянов вал може и да се сменя трудно, но поне се гледа супер лесно. Вероятно дори на живи данни ще цъфне, без да има нужда от осцилоскоп. В сервизното има и доста осцилограми.

            Самодиагностика на табло поне се прави лесно - натискане на двете копчета едновременно, даване на контакт, и отпускане на копчетата. Поне ще си каже дали го мъчи нещо. Тахо сигнала от компютъра трябва да е постоянен (не е цифров, а прост правоъгълен сигнал), и лично нямам информация какво се случва като се загуби - дали стрелката остава където е била последно или пада на нула. И в двете има логика, зависи как е нарит софтуера. Ако е имало загуба на сигнал или извънщатен такъв, диагностиката би-трябвало да каже, както и да направи тест на всичко живо по таблото, да се види има ли нещо механично.

            Забиването, една от грешките, а сега и това с таблото, са в пълно съгласие. Но са до някъде в съгласие и по отношение на някоя халталееща или ръждясала маса.
            Последно редактирано от sparkybg; 30-03-20, 22:51.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #36
              Аванса се определя от фазовата разлика между датчика за обороти на помпата и КВ. Обичайно е 16-18 градуса изменение теоретично. В експлоатация стига до 7-8 градуса според темп. на горивото. Помпата съдвава налягане с гърбици. Компа на помпата запушва гориводозиращия клапан в точен момент за начало на впръскване и го държи запушен определено време мс, което определя порцията кориво, но това става само синхронно с мех. натискане на буталата от помпата. Т.е този комп трябва да затваря клапана синхронно с оборотите на мотора. Ако вградения датчик в помпата не работи, алтернативно се синхронизира с компа на мотора по КАН.

              Коментар


              • #37
                Да де, но авансатора мести гърбиците спрямо вала на помпата, а ринга, по който датичка чете оборотите е фиксиран спрямо вала, тоест фазовата разлика между него и датчика на коляновия вал е фиксирана. В тоя смисъл, на помпата не и трябва външен датчик за да си свърши работата. Ринга на външния датчик има всичко на всичко 4 зъба и не виждам как би-могъл да замести вътрешния, дето сигурно е с 60-100 зъба.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #38
                  Направих диагностика на таблото, но даде кодове, дето не са описани в ръководството - 36513, ЕЕ001, НА003, РС2000 (мигат всички символи), 1 2000 (мигат символите 2000), FUEL.

                  Коментар


                  • #39
                    Ако ръководството е коректно вероятно ти показва (макар да няма стойност 2 за бит 3) че някога е имало проблем с датчиука за ниво на горивото.

                    Преди малко от любопитствао и аз направих. При мен след упражнението със стрелките (всига и сваля всичките), направо излиза, което го разбирам че нямам грешки.

                    ЕМи, огледай си масите, смени датчика колянов вал, и ако продължи да ти врътка номера, ще трябва да сваляш помпа.

                    И внимавай с двуделното колело, към моето е зацепена помпата. Трябва да се застопори - в сервизнто е описано и това, секция ЕМ, ако помня добре. Макар да не е задължително, аз бих свалил входящия колектор - много ще улесни демонтажа и монтажа на помпата, ако се стигне до това. Таман и ще го почистиш и ще видиш каква гняс е вътре.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #40
                      След падането на КПП закарах "проблема" в Бош сервиз. Баш диагностика бил в отпуска, та ще почакам още малко за решаване на проблема. В приказките и направените тестове с колегите, стигнахме до извода, че проблема става след стоплянето на двигателното отделение (20-30 km каране) и става нещо с електрониката (най-вероятно имобилайзера), но това ще се установява по-натам.

                      Коментар


                      • #41
                        Сагата поне за сега приключи! Дано да е за дълго време и голямо разстояние!
                        Оказа се датчика на оста на ГНП-то (на снимката, върви барабар с уплътнението) - нищо и никаква джвъчка, а прави гоУеми проблеми.
                        Проблема се отстани в един от фирмените сервизи на Бош. Отначало диагностика рече, че датчика струва 240, а след го калкулираха 330. Монтажа, при спокойна работа, без цигари и кафе, е не повече от 1-1,5 часа, но го калкулираха 150. Диагностиката им е около 50.




                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200519_174725.jpg
Прегледи:92
Размер:201.3 КБ
ID:6604515

                        Коментар


                        • #42
                          Ако е направено читаво, би-трябвало много време да нямаш ядове. Погледни си интеркулера да не капе от него масло върху помпата - това е другото, дето я мори. Изолацията на клапана за количесто се удървя, дава на късо, и после правиш транзистор (добре известна болежка на тая помпа).

                          Моя го смених с китайски и нямам никакви ядове засега.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #43
                            Предстои сваляне на смукателният колектор и почистването му - нали пренадува.
                            От кулера не капе, поне не съм забелязъл, само по наставките на маркучите има омасляване.
                            Дай информация от къде се взима китайска електроника на ниска цена, че оригиналната реже главата. Пуснах на една позната да търси в доставчиците на резервни части (там работи), но .... дърво.

                            Коментар


                            • #44
                              Китайска електроника за къде? Ако питаш за помпата, не ми е известно да има такава. Колектора е добре да се изчисти, но това няма да ти реши проблема с пренадуването. Трябва или настраойка на турбото, или ограничнител, или и двете, и/или чипосване.

                              Моето и преди чипа не пренадуваше, но е от късните, където разправят че тия неща са поизгладени, уж.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • Жеков
                                Жеков коментира
                                Редактиране на коментар
                                Пренадуването е от спечена геометрия ( каране на ниски обороти , градски условия итн) Иска сваляне на турбо и разглабяне и чистене . Може да се пробва раздвижване ръчно на лостчето за геометрията (без да се сваля турбото ) с едновременно обилно пръскане с почистващ спрей .

                            • #45
                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Ако е направено читаво, би-трябвало много време да нямаш ядове. Погледни си интеркулера да не капе от него масло върху помпата - това е другото, дето я мори. Изолацията на клапана за количесто се удървя, дава на късо, и после правиш транзистор (добре известна болежка на тая помпа).

                              Моя го смених с китайски и нямам никакви ядове засега.
                              Питах за това дето си го сменил - най-вероятно проблемният ми датчик. То има и други датчици и платки (примерно тази в помпата), дето могат да дадат фира, а оригиналните са "майка си баща си" и е по-добре да е сменат с нещо Made in China.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X