Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прекъсване работата на Терано 2 3.0 Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Прекъсване работата на Терано 2 3.0 Д

    Извинявам се, ако темата се повтаря, но намерих подобна само за 2.7Д.
    Преди няколко месеца, малко преди нова година, както си пътувах усетих придърпване. Отдадох го на прекъсване работата на двигателя. Придърпванията бяха по-силни или по-слаби, както при ускорение, така и при равномерен ход. Понякога имаше серии от поняколко, понякога бяха единични. Чека светна след доста такива придърпвания (след загасването угасна и от тогава не е индекирал проблем).
    След почивката за обяд нещата се оправиха, но за определено време и пак започнаха проблемите.
    След няколко дни нещата се пооправиха - доста рядко се случваше придърпване.
    Онзи ден, петък 13-ти, пътувайки из Родопите придърпванията започнаха, даже зачестиха. Понеже карахме на отворени прозици, при придърпванията се чуваше 2-3 кратно изхъркване, като при опит за включване на задна при движение напред.
    Спряхме за почивка и след това не можахме да тръгнем. При опитите за палене нямаше прикюфквания, като да запали - върти без да се подава гориво, все едно NATS (дано не бъркам наименованието на имобилайзера) не е изключен.
    При впръскване на спрей за палене двигателя заработваше, но докато се пръска.
    Днес решихме да се теглим до сервиз, но при дърпане двигателя заработи. От време на време пак придърпваше, но няма проблеми с мощност и обороти - на 3-та и 4-та прави по 4-4,5К оборота без проблеми (преди над 3 К, чека светваше).
    Масло и филтрите ги смених преди 100 км (едната ми версия бе запушен горивен филтър).
    Още един факт - през този ден 2-3 пъти, при опит за палене двигателя въртеше по-дълго от обикновенно.
    Откачих АБ, но и това не помогна за заработване на ДВГ.
    Първоначалните съмнения, за неработещият двигател, беше развалена помпа. Но след като заработи и кара 200 км, явно не е точно механичната част на помпата. Взех да се съмнявам в електрониката. Даже ме посъветваха да изключа NATS.

    Та питането ми е - Накой да се е сблъсквал с подобен проблем и как го е разрешил?
    По принцип ми предстои посещение при диагностик, но ако не е записало грешка, няма как да разберем какво се случва.
    Мисля да взема и нещо да почистване на дюзите.

  • #2
    Не слушай "умни" съвети, ами най-напред и прочети грешките. После може и да гадаем от какво е. Сега освен да хвърляме боб, няма какво друго.

    И ако диагностика е насистина такъв, има начин да разберете какво се случва - казва се "гледане на живи данни", където се вижда точно какво се случва.

    Но Е записало грешки, със сигурност.

    Не са и дюзите със сигурност. Преди да ти се скапят дюзите до там че да прави това, което прави, щеше да питаш за нов двигател.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      На диагностиката даде грешки 071 и 117.
      Първоначалната идея бе за проблем в блока за управление (електронната част на помпата).
      После решихме, че е възможно да има проблем с някое клапанче, че ако е електрониката изобщо няма да работи помпата, а автомобила все пак движи.
      Забелязах, че ако го карам между 80-90 km/h почти няма пробем. Може би е свързано с дебита на горивото.
      Предстои разглобяване и изследване.

      Коментар


      • #4
        Нещата съвсем загрубяха. Като тръгнах за сервиза започна да гасне във време на движение. При движение с 70-90. И не пали, без да върна ключа и да въртя наново.
        Поровихме се из жиците и се оказа окислена букса между снопа кабели и помпата. Буксата се елиминира (цветово кабелите съответстват) и с малко сръчност се прави в домашни условия.
        Сега не гасне, остана само придърпването - 80-90 малко, 100-110 от време на време, 140 направо спира (тресе непрекъснато и няма душа за повече преди 180 правеше).
        Сипах почистваща добавка за дюзите и чакам резултат.
        До тогава ми се ще да проверя и кабелажа на "Датчик колянов вал", но на първо четене не го намерих (сега е лошо времето и не ми се търси). Според ЕС-149 е над шайбата на коляновият вал, но ще го търся, след като светне Слънцето.

        Коментар


        • #5
          071 и 0117 няма как да ти ги разкодирам. Изпълни процедурата от тук:
          https://offroad-bulgaria.com/forum/%...D0%B8?t=224728

          и ми кажи броя на миганията (дълги и къси), или направи клипче на миганията, за да мога да ги погледна по сервизно ръководство.
          Желателно е да ги изтриеш (пак по процедурата), и да покараш малко, после пак да ги прочетеш, за да останат само актуалните.
          Знам му и кътните зъби на това мотор, и е много вероятно директно да ти кажа какво е. Едва ли е датчик колянов вал.

          Съжалявам че чак сега, ама бях забравил да отговоря по-рано.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            КОлата май е с VP44 т.е. компа на помпата има собствен диагностичен интерфейс на 9 крак на куплунга на помпата. Виж оттам каква грешка ще излезе.
            С широколентов токов сензор трябва да се види формата на тока на дозиращия клапан. Ако няма "заклащане" - затихващ отскок - почти е сигурно, че е клапана на помпата.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
              КОлата май е с VP44 т.е. компа на помпата има собствен диагностичен интерфейс на 9 крак на куплунга на помпата. Виж оттам каква грешка ще излезе.
              С широколентов токов сензор трябва да се види формата на тока на дозиращия клапан. Ако няма "заклащане" - затихващ отскок - почти е сигурно, че е клапана на помпата.
              А VP44 e, да. Но няма начин да прекъсва и да не натрупа грешки и в нормалния компютър. Нормалната практика е първо те да се прочетат читаво, и чако после да се търси специализиран сервиз, където имат нужната техника да тестват самата помпа.

              Широколентов токов сензор аз знам какво е, например, но на 99% от хората нищо не им говори, а читаво тестване на такава помпа може да се направи сигурно на 10-ина места за цялата държава.

              Съвсем отделно, точно тоя мотор си има някои особености, включително като поведение при неизправности. Въпросната букса например явно е слабо място (при мен беше същото, при перфектна калибрирана и тествана помпа), и с едно почистване изобщо не е сигурно че е решен проблема. А ако има проблем с нея, компютъра трупа няколко точно определени грешки и ще стане кристално ясно дали причината продължава да е там.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                Направих диагностиката и даде резултати - 0701, 0705 и 0905. Явно ще се сваля помпа и в сервиз Бош.
                Проведох предварителен разговор с Бош в Технотест и казаха, че мога да занеса само помпата.
                Колега ми каза, че когато се зацепва помпата, освен механичното зацепване има и компютърно, демек финна настройка. Да знаете нещо такова?

                Коментар


                • #9
                  0701 - липса на сигнал за позиция на вала на помпата. Съветват да се провери захр. на помпата и комуникационните линии до компа на мотора.
                  0705 - проблем с компа на помпата. Да се проверят живи данни от помпата.

                  Коментар


                  • #10
                    Да знаем.
                    От стенда помпата идва блокирана!
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • #11
                      0701 и 0705 - помпа, както ти казаха. Но, все пак си провери щателно буксата. Лесно се разглобява - провери я пинче по пинче. Говоря за тази между 10 сантиметровия сноп на помпата и останалата инсталация. Мисля че беше с 6 пина.

                      Може да имаш прекъснато пинче вътре, което в общия случай дава контакт, но от време на време да се гевези. Моето го бях карал няколко месеца с такава букса. После изпадна едното пинче направо.

                      0905 - пренадува. Обикновено като се стигне до тая грешка и забива муцуна, като бонус в най-подходящия момент - например като изпреварваш. Тоя проблем трябва да го решиш - това е основната причина за "гърменето" на тоя мотор. Ако си запушвал EGR-а, без да се ремапне, може и от това да е причината.

                      И... не го карай със 180. Избягвай всичко над 140, преко сили 150. Не щото не може, а защото тоя мотор просто не е правен за това.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        Буксата я елиминирахме (описъл съм го в Мнение 4).
                        Лошото е, че придърпва/забива муцуна и при обороти, в които не се върти турбото. Обикновено карам между 95-100 или 100-110 km/h, в зависимост от бързането. Много редко около 130-140km/h, когато реша да раздвижа турбината (2-3 пъти в годината за по 10-20 km), 180 един път - при покупката.
                        EGR-а не съм го запушвал - предпочитам да работят фабричните системи, нали за това са измислени.
                        И как се разблокира помпа, минала през стенд?

                        Коментар


                        • #13
                          Турбото се върти от 1600-1700 оборота нагоре. Пренадува и в тия режими. Натрупало е грешка, значи проблем има. Точно тая грешка е пагубна за тоя мотор и една от основните причини за лошата му слава. А се решава сравнително лесно - ако не стане с профилактика и настройка на турбината и геометрията, слага се външен ограничител на налягането и проблема приключва. Просто на тоя мотор му е сбъркано управлението на турбината в някои режими.

                          Отделно - входящия ти колектор със сигурност е страшно засран, половината портове на главата също.

                          Иинжой:


                          В целия колектор е това. И това е мотор на 170000км.


                          Сега за буксата - ако не си отворил и двете части и проверил всички пинове и връските им към кабелите, не си елиминирал буксата. Повярвай ми, знам какво говоря - точно това го играх от първо лице. При мен беше едната линия на CAN-А. Всиките други - в перфектно състояние. Буксите се разглобяват изключително лесно - трябва ти само дребна часовникарска отвертка. Парчето откъм помпата може да се свали и да го правиш отвън, удобно. Малко по-неприятно е само парчето към мотора, защото за да го изкараш на удобно място хамалогията е доста, и аз го правих на място, псувайки, но пък операцията ми отне 20-ина минути.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            Буксата е резната и кабелите са запоени по цветове и съотвествие. След това са изолирани и бандажирани.
                            Като се пооправи времето ще гледам да почистя и смукателният колектор.
                            Не си представям само, как ще се почистят клапаните, без да се свали главата.

                            Коментар


                            • #15
                              Имах подобен проблем с мойто терано, също 3.0 Di. Над 3000 оборота все едно някой връща газта, забива нос, няма мощност, после пак дръпва. При мен се оказа ръчната подкачваща помпа, под която е навит горивния филтър. Дефектът се получава, ако примерно зимата при -15 градуса замръзне и решиш с вряла вода да поливаш маркучите и ръчната подкачваща помпа. Известо време всичко изглежда наред, но идва момент в който от ръба започва да смуче въздух. Опитай преди да въртиш на стартер да натиснеш силно бутона отгоре на помпата - трябва да стане твърд и никъде да не се процежда нафта. Може, дори за една кратка проба, да елиминираш цялата помпа заедно с филтъра, като свържеш с допълнителен маркуч този който идва от резервоара към този който отива към ГНП. Нафтата ти трябва да е чиста разбира се. Аз използвах парче маркуч и ръчна помпа (като за кръвно налагане) от лек автомобил Пежо, че и горивен филтър и веднага си пролича.
                              Нищо не е така, както изглежда.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X