Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да се похваля

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Да се похваля

    За оборотите ще кажа утре, ще ходя да гледам едни степенки и метален калъф за резервната гума. В голямата служебна ми пише "товарен", а на брой места "4+1". Ще направя място за мацките... Вчера и днес возих кучето и отзад му е супер, както си имам метална решетка за преграда. Разхода как е при Вас да направя едно сравнение? Резервоара съм го напълнил и ще засека скоро моя разход. Поздрави на всички!

    Коментар


    • #17
      До: Да се похваля

      11.5 комбиниран разход в студовете. С изчакване сутрин 5 минути (пушеа една цигара) да загрее, и след това каране 10 минути до работата. Таман като стигна, и беше загряла.

      9/100 в горещите дни на септември, със 120-140 и включен климатик, без да я жаля.

      Смятам че при нормално каране, би дала 7.5-8 извънградско, и около 10 градско. Ама аз не пестя. Веднъж се живее.

      tracedrift, като си тръгнал да слагаш големите гуми, вземи я и чипосай, да компенсираш загубата на динамика. Има мек вариант - 145 коня и 310Nm въртящ момент. Не пуши изобщо, а тоя разход ти го казвам за чипосана.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        До: Да се похваля

        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
        100km/h e точно 2700 оборота, аз затова искам за сложа 31' и ще стане тъкмо идеално 2500.
        Всъщност, по-скоро километража ще почне да отговаря на истината. Щото като я сравнявах по GPS показания, когато показва 130, реално си с около 115. Ама, това е нормално. Всички коли излизат от завода така.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Да се похваля

          tracedrift, като си тръгнал да слагаш големите гуми, вземи я и чипосай, да компенсираш загубата на динамика. Има мек вариант - 145 коня и 310Nm въртящ момент. Не пуши изобщо, а тоя разход ти го казвам за чипосана.
          Лесно на думи, ама Маверика е със стария двигател с предкамера, тоест не е с директно впръскване и незнам какви са възможностите за чип тунинг. Предполагам - никакви, освен ако не се прави част по част, но тогава не е чип

          Иначе имам планове като сменя горивния филтър (че след едно зареждане с ОМВ спринт, все едно сложих тапа на двигателя и след 3000 не стига нафтата) и маслото, да направя един мини интеркулер от медни тръби с активно охлаждане с ел. вентилатор което да се комбинира и със затопляне на горивния филтър с изходния загрят въздух. Горе долу съм направил сметките вече да запазя същия обем за да не се налагат драстични промени по работата на турбото и да няма лаг. Отделно на него искам да му дигна съвсем малко налягането, и ако може да сваля малко оборотите на включване. Сега захапва откъм 1800, а искам поне от 1500.
          Другото е че мисля че не и достига въздуха, има много осезаема разлика в звука на турбината ако се разкачи мини въздушния филтър. Мисля си нещо за споретен филтър, дори и с по малки размери. Също много важно е и да променя мястото откъдето смуче въздух защото там над лявата гума сякаш са избрали възможно най прашното място. През 4 месеца и филтъра е за смяна.
          Един вид гаражен тюнинг без чип

          Иначе мисля че отклонението при 100 км/х може да е максимум 2-3км/ч но след това започва да расте експоненциално. При 130 да е 115 ми се струва все пак малко екстремно. Във всеки случай при 100км/ч разхода не е повече от 7-7.5/100, но при 120 напълно точно си отговаря на предписанията в книжката - поне 12/100. Незнам но на мен просто ми се струва безсмилено да се кара повече от 100 с тая кола, по отношение на разход, но и по отношения на стабилност, толкова е дигната отпред че имам чувстовото че ще литна. От първата серия Маверици, най редкия модел, просто ТД, без екстри и ел.пакет, къса база, са ги продавали с вабрично натегнати торсиони отпред (или по големи амортисьори, не съм проверил това). Като я купувах имах база данни с над 40 Теранота и Маверика и това ми направи впечатление. Продавали са ги като.. Оффроад версия.. Форд.. оффроад - съответно толкова са и ги купували
          Иначе с немска и холандска нафта разхода е с над литър/100 по нисък, да не говорим че колата дига 150 без проблем и може да ги поддържа.. единствено стрелката за горивото може буквално да я видиш как се движи надолу аз пестя, студент съм още

          А отностно 31', за финал, не ме притеснява толкова някаква липса на мощност, тя колата си плаче за 6та скорост, и постоянно тръгвам директно с 2ра, а по скоро как ще влязат на алуминиевите 6Jx15 H2 джанти на Фондметал, хем за хубави, хем са леки, не искам да се сменят

          Коментар


          • #20
            До: Да се похваля

            Днес ходих до Велинград и оборотите на 5-та скорост при 100км ми са 2300об. А при 140км точно 3000об. Навръщане си спуснах стъклото и неуспях да го вдигна после, машинката цъка но не вдига. Спрях до един сервиз и ми казаха, жилото е скъсано но не става да се вземе само жило. Трябва да търся комплекта. Спрях в една морга и ми поискаха 150лв! Не си взех, утре ще видя може ли да се "побългари". Давайте съвети...

            Коментар


            • #21
              Тези обороти ми се струват малко странни. Поне сравнено с тези които даваме със спарки-бг твоите ~4-500 оборота по надолу. Остава въпроса дали километража ти лъже, или просто си с по големи гуми

              С какви куми си? 235/75 R15 (29') или по големи? Тези обороти биха паснали на 31' че даже и 32' гуми, ако си сигурен че ти показва вярно скоростта.

              А за побългаряването на механизма на ел. стъклата трябва на първо време да видиш къде точно се е скъсало, защото може да е много вероятно да не може да се направи нищо. Иначе си нямам идея дали са капсуловани по някакъв начин механизмите, ако не са начин винаги ще се измисли

              Аз заради това си търсех без екстри, като тръгнеш по чукарите да не ми изпадат стъклата
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-01-09, 00:06.

              Коментар


              • #22
                До: Да се похваля

                Колега гумите ми са 235/75/15, но не знам дали са 29' или 31'. За оборотите ти казвам това което ми показват стрелките 3000 оборота на 140км. Скоростомера ми е до 180км, но повече от 160-165км не съм го пробвал. Когато го настъпвам се чува не ръмжене не двигатела, а все едно е голяма вентилаторна перка. Предния ми джип беше Исузу Трупер 2.8ТДИ и беше страхотен за гората. Този още ме е страх да го вкарам, че ще му одраскам боята. След малко ще разглобяваме стъклото и ако не го оправим ще ви питам за съвети.

                Коментар


                • #23
                  До: Да се похваля

                  Спарки, е прав с 31- ците километрите по километраж и по гпс. са еднакви.
                  Стария мотор 2,7тд 100 кс.единствения чип който можеш да направиш е по-голям ход на педала и малко да подадеш повече гориво.
                  FORD MAVERIK 2.7TD
                  Тел.0898662817
                  LZ1IID

                  Коментар


                  • #24
                    До: Да се похваля

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    11.5 комбиниран разход в студовете. С изчакване сутрин 5 минути (пушеа една цигара) да загрее, и след това каране 10 минути до работата. Таман като стигна, и беше загряла.

                    9/100 в горещите дни на септември, със 120-140 и включен климатик, без да я жаля.

                    Смятам че при нормално каране, би дала 7.5-8 извънградско, и около 10 градско. Ама аз не пестя. Веднъж се живее.

                    tracedrift, като си тръгнал да слагаш големите гуми, вземи я и чипосай, да компенсираш загубата на динамика. Има мек вариант - 145 коня и 310Nm въртящ момент. Не пуши изобщо, а тоя разход ти го казвам за чипосана.
                    A тази работа с чипването горе-долу колко пари излиза, защото в Digital Tuning e 1070лв и 159кс/ 361нм.?
                    Усеща ли сe чувствителна разлика спрямо заводските 125кс?

                    Иначе мерси за сведенията за оборотите на двигатела при различните скорости- за мен е важно като карам на дълго да не ми надува главата.
                    Аз все още терано нямам и се "залъгвам" със служебната навара, но все-повече се убеждавам че съм се насочил правилно към terrano

                    Коментар


                    • #25
                      До: Да се похваля

                      Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
                      A тази работа с чипването горе-долу колко пари излиза, защото в Digital Tuning e 1070лв и 159кс/ 361нм.?
                      Усеща ли сe чувствителна разлика спрямо заводските 125кс?

                      Иначе мерси за сведенията за оборотите на двигатела при различните скорости- за мен е важно като карам на дълго да не ми надува главата.
                      Аз все още терано нямам и се "залъгвам" със служебната навара, но все-повече се убеждавам че съм се насочил правилно към terrano
                      На мен ми го прави мой човек, с цена като за свой човек. Иначе е към 800-900лв. По интернет го правят за 400-500, но трабва да намериш кой да ти прочете стария чип, да пратиш файл, и като получиш новия, да го програмира в новите чипове и да ги запои.

                      159 коня/361Nm са много за тоя двигател. Ще пуши много, а и не е изключено да береш ядове с бутала - стопява ги.

                      Моя е "мекия" вариант - около 145 коня и 310-320Nm. Не пуши изобщо, и има разлика спрямо стария. Не е голяма, но на моменти се усеща.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Да се похваля

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        Лесно на думи, ама Маверика е със стария двигател с предкамера, тоест не е с директно впръскване и незнам какви са възможностите за чип тунинг. Предполагам - никакви, освен ако не се прави част по част, но тогава не е чип
                        Новия двигател е същия, но с компютър и интеркулер. До колкото знам съществени други разлики няма. С директно впръскване е само трилитровия дизел на тия след 2000г.

                        Щом нямаш компютър обаче, самото понятие "чип тунунг" няма смисъл.

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        Иначе имам планове като сменя горивния филтър (че след едно зареждане с ОМВ спринт, все едно сложих тапа на двигателя и след 3000 не стига нафтата) и маслото, да направя един мини интеркулер от медни тръби с активно охлаждане с ел. вентилатор което да се комбинира и със затопляне на горивния филтър с изходния загрят въздух. Горе долу съм направил сметките вече да запазя същия обем за да не се налагат драстични промени по работата на турбото и да няма лаг. Отделно на него искам да му дигна съвсем малко налягането, и ако може да сваля малко оборотите на включване. Сега захапва откъм 1800, а искам поне от 1500.
                        Вземи интеркулер от нещо друго, вместо да си правиш сам. С медни тръби интеркулер, сравним с оригинален такъв, няма да направиш. Там се иска голяма площ, защото потока въздух е сериозен. Голяма площ се постига с пита. Няма друг начин.

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        Другото е че мисля че не и достига въздуха, има много осезаема разлика в звука на турбината ако се разкачи мини въздушния филтър. Мисля си нещо за споретен филтър, дори и с по малки размери. Също много важно е и да променя мястото откъдето смуче въздух защото там над лявата гума сякаш са избрали възможно най прашното място. През 4 месеца и филтъра е за смяна.
                        В никакъв случай не слагай спортен филтър, ако искаш да се радваш на тоя двигател по-дълго. Спортния филтър пропуска по-големи частици от нормалния, което е смърт за турбото и двигателя. Мисли нещо за по-голяма кутия и по-голям НОРМАЛЕН филтър. Аз също мисля в тая посока. Място за по-голяма кутия - дал господ.

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        Иначе мисля че отклонението при 100 км/х може да е максимум 2-3км/ч но след това започва да расте експоненциално. При 130 да е 115 ми се струва все пак малко екстремно. Във всеки случай при 100км/ч разхода не е повече от 7-7.5/100, но при 120 напълно точно си отговаря на предписанията в книжката - поне 12/100. Незнам но на мен просто ми се струва безсмилено да се кара повече от 100 с тая кола, по отношение на разход, но и по отношения на стабилност, толкова е дигната отпред че имам чувстовото че ще литна. От първата серия Маверици, най редкия модел, просто ТД, без екстри и ел.пакет, къса база, са ги продавали с вабрично натегнати торсиони отпред (или по големи амортисьори, не съм проверил това). Като я купувах имах база данни с над 40 Теранота и Маверика и това ми направи впечатление. Продавали са ги като.. Оффроад версия.. Форд.. оффроад - съответно толкова са и ги купували
                        Иначе с немска и холандска нафта разхода е с над литър/100 по нисък, да не говорим че колата дига 150 без проблем и може да ги поддържа.. единствено стрелката за горивото може буквално да я видиш как се движи надолу аз пестя, студент съм още
                        Разликата в километража е линейна, и зависи от скоростта, тоест е около 10-12% надолу. По цялата скала. Засичано е и по GPS, и по новите "знаци", дето ти отчитат скоростта. Експоненциално не е, най-малкото защото километража е механичен. Там експоненциални неща се правят трудно, пък и няма смисъл.

                        Колкото до скоростта - мойта си се държи почти като лека кола. Когато има условия, винаги я карам със 100-140. Тя си показва сама до къде и е комфортно. Не съм забелязал някакви гадни нестабилности, а честно казано очаквах такива. Все пак е джипка с по-висок център на тежестта.

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        А отностно 31', за финал, не ме притеснява толкова някаква липса на мощност, тя колата си плаче за 6та скорост, и постоянно тръгвам директно с 2ра, а по скоро как ще влязат на алуминиевите 6Jx15 H2 джанти на Фондметал, хем за хубави, хем са леки, не искам да се сменят
                        На 6-ци наистина няма да е добре. Мойте са 7-ци, и там няма проблем. Само да дойдат.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Да се похваля

                          Разликата в километража е линейна, и зависи от скоростта, тоест е около 10-12% надолу. По цялата скала. Засичано е и по GPS, и по новите "знаци", дето ти отчитат скоростта. Експоненциално не е, най-малкото защото километража е механичен. Там експоненциални неща се правят трудно, пък и няма смисъл.
                          Като се замисля съм съгласен че трябва да е линейно отклонението. Обаче като го карах в Холандия моя и тук има доста радри без камери които ти показват скоростта и с една тъжна физиономия ако е повече от допустимата, или весела ако е по малко. Засичал съм 80км/ч по километража и ми показва към 78км/ч на знака, което според мен си е добре защото може просто дори да гледам киломтража леко под ъгъл и наистина да си е 78 . Или знака да показва повече няма да ме учуди.

                          Относно двигателя, мисля че и стария трябва да има компютър, но не би трябвало да става с чип тунинг.
                          Иначе съм виждал тунинг с алкохолна инжекция (50/50 100% етилов спирт / вода) на стария двигател. Интересно изглеждаше и пишеше че има доста осезаем ефект

                          Коментар


                          • #28
                            До: Да се похваля

                            Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                            Относно двигателя, мисля че и стария трябва да има компютър, но не би трябвало да става с чип тунинг.
                            Ако има компютър, ръководещ горивната помпа, подлежи на чил тунинг.

                            Човека, дето го прави смени 2 чипа. Каза че единия бил за помпата, а другия - за турбото. Ама ми е чудно какво прави чипа за турбото, след като не виждам никакво управление по турбото. Има единствено една мембрана, движеща клапан, контролиращ налягането на турбото. Но не виждам как тая чисто механична и самоуправляваща се по собственото си налягане, част, би-могла да се управлява от компютър.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Да се похваля

                              Мисля че и горивната помпа и турбото могат да се регулират, но индивидуално. Вече напасването на подходящата смес може бъде проблем, който при чипа е решен с предварително програмираните интеграли.

                              Един интеркулер и малко повече налягане от турбината са иделния тунинг за мен. Поне 10-15% може да се дигне мощността.

                              Добре казваш за готов интеркулер, обаче такъв трябва да го поставя отпред, пред радиатора, и така обема се качва преклаено много. Турбото колкото и да е насили да дига по голямо налягане си е доста малко и не може да се справи според мен. А и цялта работа с купуването на интеркулера, дори сам да го сложа, и после тунунг на турбината в сервиз ще излезе 300+ лева + лаг на турбото след това, а тръбите 15х1(или 0.7) с един мощен вентилатор.. към 40 лева всичкото без лаг и с охлаждане дори като работи на място.

                              В интерес на истина ако знаех къде правят радиатори по поръчка бих си направил във формата която ми трябва и да го сложа пак отгоре на двигателя с вентилатор.. ама незнам

                              Коментар


                              • #30
                                До: Да се похваля

                                Еми, вариант е оригинален интеркулер, на оригиналното място, и малко тунинговане на капака, или пък капак от терано с интеркулер. Сматам че няма да е невъзможно да се намери.

                                Мисълта ми за готов интеркулер е че няма как да си направиш собствен, дето дори да се доближава по топлоотдаване до оригиналния. А за минимално разстояние от турбото до входящия колектор, интеркулера седи на мястото на тръбата, която минава там. Всяко друго решение удължава пътя на въздуха от турбото до колектора.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X