Здравейте.От доста време ми се въртеше в главата да монтирам допълнително интерколер на Нисана.Както знаете плюсовете не са малко.На първо място охладения въздух действа благотворно на мотора,и на второ място при охлаждането /по законите на физиката/въздуха се свива и обемът на вкарания кислород в горивните камери е доста повече,което води до по-добро изгаряне, а от там и до повишаване на мощността и /евентуално
/падане на разхода.Всичко на теория изглежда много розово,но от качественото изпълнение и многото фактори с които човек трябва да се съобрази,зависи много и ефекта от целия проект.На първо място трябваше да се огледа турбото,всмукателния колектор,да се прецени дебелината на маркучите,и от там да се търси най-удачното място за монтаж на самия радиатор.Задачата не е много проста,защото хем трябва да се съобразиш с мястото за минаване на два маркуча с външен диаметър около60-65мм,и същевременно пък радиатора трябва да е монтиран на удобно за неговото охлаждане място.След доста гледане и мислене установих,че най-оптималното решение е да се направи стойка над мотора за радиатора и искам не искам .....да режа предния капак за да получа необходимото охлаждане.Всичко много добре,но след всичките взети до момента решения относно монтажа следваше и най-трудната първа задача.Това бе намирането на радиатор.Той трябваше да е хем подходящ по габарит,хем пък и да не бъде малък като дебит,за да не се получи обратен ефект и вървенето на колата да се влоши.
Тук щастието ми се усмихна в лицето на нашия колега Чичо,който спомена за някакво радиаторче,което имал и щял да потърси.На следващия ден не само че го беше изровил,ами и то беше точно такова каквото и да бях търсил надали щях да намеря.Щуцерите му бяха много малко по-големи от моите,но хубавото му беше,че и двете му тръби бяха от едната страна.Още веднъж благодаря ти Чичо.След като една от най-важните за проекта част беше осигурена,просто вече никакво рязане на капака не ме притесняваше
.
Споделих на Боко за проекта и той обеща съдействие.И така дадох старт на проекта.Минах през Боката да огледаме нещата,а той като се развихри със СО-то ,направи рамка/след като преценихме къде точно ще стои и как точно ще се захваща/,и поставили радиатора върху нея бяхме готови за етап номер две,а именно да потърсим по моргите някакви маркучи от турбокомпресори и от там да се опитаме посредством метални снадки да направим магистралите от турбото до интерколера и от там до всмукателния колектор.Снабдихме се с няколко маркуча и се надявахме да ни стигнат чупките по тях за да свържем всичко.Наистина успяхме след доста ходене по мъките.То не беше рязане и напасване,не беше правене на снадки при стругар,дори и в боя се наложи и ние /по-скоро Боко де
/да правим допълнителни снадки,защото се оказа че оригинално на Нисана турбото е с тръби дебели 52мм, а на интерколера те бяха 58мм и не само това,ами и наличните маркучи които намерихме бяха и те по 58-60мм.Както и да е......В един момент успяхме и всичко беше свързано.Проектът вече беше преполовен и изглеждаше така.

Най-големия ни зор беше 180-градусовата свивка на входа на всмукателния колектор.

На всичкото отгоре си и имахме и готова кривка,но.....на 58мм вътрешен диаметър.Това доведе в по-късен етап при първоначалните проби когато турбината надуваше по-силно,този маркуч да изплюва.Пробвахме и с по-тесен маркуч,но при пробите се установи,че по-малкия диаметър плюс тръбичките вътре за снадка ,драстично намаляват дебита и това можеше да се окаже и сериозен проблем.Затова просто отрязахме едно късо парче от по-малкия маркуч и уплътнихме разликата на входа на всмукателния колектор като отгоре си сложихме старата/по-широка/кривка.В последващите проби се разбра че сме на прав път и повече изплювания нямаше.
Стойката беше заварена по широчина,отделно я захванахме и с два болта,а в последствие аз изработих и още едно рамо за отпред което спънах в подкалника.След това вече стойката стана......бетон

Следващата стъпка беше да намеря подходящия въздухоулавител,за отгоре на капака.Разгледах доста модели/повечето захващащи се чрез двойно залепващо-било ставало много здраво
..... както твърдяха търговците,щото не са ходили в гората
/и накрая се спрях на такова от Лада Нива,но само като временен вариант,защото мисля да си направя от ламарина-здраво и с форма която оптимално да обдухва интерколера.Това което го взех веднага разбира се беше тунинговано
,тъй като отворите му за въздуха бяха доста малки се наложи уголемяване и монтаж на мрежа която да спира по-едрите листа и клонки в гората.


А ето го и готовия продукт.

Ето че и дойде най-болезнения момент......рязането на предния капак.....

Тъй като стойката не беше в идеалния център малко преди да направя и последния фатален ряз ми дойде на акъла,че при положение че ще позиционирам въздухоулавителя в центъра,единия от отворите му за захващане остава във въздуха,но.....се осъзнах горе-долу на време и оставих място за захващането му


Последва и неизбежното поставяне на уплътнители ,за да може въздуха да не бяга настрани,а да се концентрира само върху питата на интерколера.Странично залепих с термоустойчив силикон два уплътнителя.......



А отзад реших да монтирам уплътнението на самия капак ,като го захванах в двата края със самонарезни видий,като по този начин захванах и донякъде провисналата след отрязването на капака шумоизолация.
Последва демонтаж на интерколера и боядисване на стойката и ръбовете на капака.

А ето и готовия проект.С монтиран интерколер,боядисана стойка и захванат здраво за стойката радиатор посредством гумени обтягащи ленти.



А това е изгледа /поне за сега де/отвън.




Ами с това приключи/поне за сега,че и отпуската приключи
/проекта за поставянето на интерколера.
Искам отново да благодаря на колегите Чичо и Боко,без които проекта може би/поне в този момент де/ нямаше да се осъществи.Благодаря ви колеги!!!
П.П.Аааа....забравих и най-важното
:grin: :grin: .Тестовете минаха много успешно.Колата се изстрелва много по-добре и максималната скорост на отделните предавки се повиши,както и времето за ускорение.Сега свистенето от турбото се чува доста по-силно,но....пълно щастие няма.Има още малко да се доуплътни интерколера,пък и съм загледал вентилаторче от Паджеро за принудително засмукване на студен въздух/особено на офроуд при каране на бавни скорости и когато няма добро обдухване поради ниската скорост,а оборотите са високи ще е неоценимо предимство,а си мисля че и място за него ще има
/,така че.............
Поздрави.

Тук щастието ми се усмихна в лицето на нашия колега Чичо,който спомена за някакво радиаторче,което имал и щял да потърси.На следващия ден не само че го беше изровил,ами и то беше точно такова каквото и да бях търсил надали щях да намеря.Щуцерите му бяха много малко по-големи от моите,но хубавото му беше,че и двете му тръби бяха от едната страна.Още веднъж благодаря ти Чичо.След като една от най-важните за проекта част беше осигурена,просто вече никакво рязане на капака не ме притесняваше




Споделих на Боко за проекта и той обеща съдействие.И така дадох старт на проекта.Минах през Боката да огледаме нещата,а той като се развихри със СО-то ,направи рамка/след като преценихме къде точно ще стои и как точно ще се захваща/,и поставили радиатора върху нея бяхме готови за етап номер две,а именно да потърсим по моргите някакви маркучи от турбокомпресори и от там да се опитаме посредством метални снадки да направим магистралите от турбото до интерколера и от там до всмукателния колектор.Снабдихме се с няколко маркуча и се надявахме да ни стигнат чупките по тях за да свържем всичко.Наистина успяхме след доста ходене по мъките.То не беше рязане и напасване,не беше правене на снадки при стругар,дори и в боя се наложи и ние /по-скоро Боко де

Най-големия ни зор беше 180-градусовата свивка на входа на всмукателния колектор.
На всичкото отгоре си и имахме и готова кривка,но.....на 58мм вътрешен диаметър.Това доведе в по-късен етап при първоначалните проби когато турбината надуваше по-силно,този маркуч да изплюва.Пробвахме и с по-тесен маркуч,но при пробите се установи,че по-малкия диаметър плюс тръбичките вътре за снадка ,драстично намаляват дебита и това можеше да се окаже и сериозен проблем.Затова просто отрязахме едно късо парче от по-малкия маркуч и уплътнихме разликата на входа на всмукателния колектор като отгоре си сложихме старата/по-широка/кривка.В последващите проби се разбра че сме на прав път и повече изплювания нямаше.
Стойката беше заварена по широчина,отделно я захванахме и с два болта,а в последствие аз изработих и още едно рамо за отпред което спънах в подкалника.След това вече стойката стана......бетон

Следващата стъпка беше да намеря подходящия въздухоулавител,за отгоре на капака.Разгледах доста модели/повечето захващащи се чрез двойно залепващо-било ставало много здраво






А ето го и готовия продукт.
Ето че и дойде най-болезнения момент......рязането на предния капак.....
Тъй като стойката не беше в идеалния център малко преди да направя и последния фатален ряз ми дойде на акъла,че при положение че ще позиционирам въздухоулавителя в центъра,единия от отворите му за захващане остава във въздуха,но.....се осъзнах горе-долу на време и оставих място за захващането му

Последва и неизбежното поставяне на уплътнители ,за да може въздуха да не бяга настрани,а да се концентрира само върху питата на интерколера.Странично залепих с термоустойчив силикон два уплътнителя.......
А отзад реших да монтирам уплътнението на самия капак ,като го захванах в двата края със самонарезни видий,като по този начин захванах и донякъде провисналата след отрязването на капака шумоизолация.
Последва демонтаж на интерколера и боядисване на стойката и ръбовете на капака.
А ето и готовия проект.С монтиран интерколер,боядисана стойка и захванат здраво за стойката радиатор посредством гумени обтягащи ленти.
А това е изгледа /поне за сега де/отвън.
Ами с това приключи/поне за сега,че и отпуската приключи


Искам отново да благодаря на колегите Чичо и Боко,без които проекта може би/поне в този момент де/ нямаше да се осъществи.Благодаря ви колеги!!!
П.П.Аааа....забравих и най-важното



Коментар