Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

    Здравейте.От доста време ми се въртеше в главата да монтирам допълнително интерколер на Нисана.Както знаете плюсовете не са малко.На първо място охладения въздух действа благотворно на мотора,и на второ място при охлаждането /по законите на физиката/въздуха се свива и обемът на вкарания кислород в горивните камери е доста повече,което води до по-добро изгаряне, а от там и до повишаване на мощността и /евентуално /падане на разхода.Всичко на теория изглежда много розово,но от качественото изпълнение и многото фактори с които човек трябва да се съобрази,зависи много и ефекта от целия проект.На първо място трябваше да се огледа турбото,всмукателния колектор,да се прецени дебелината на маркучите,и от там да се търси най-удачното място за монтаж на самия радиатор.Задачата не е много проста,защото хем трябва да се съобразиш с мястото за минаване на два маркуча с външен диаметър около60-65мм,и същевременно пък радиатора трябва да е монтиран на удобно за неговото охлаждане място.След доста гледане и мислене установих,че най-оптималното решение е да се направи стойка над мотора за радиатора и искам не искам .....да режа предния капак за да получа необходимото охлаждане.Всичко много добре,но след всичките взети до момента решения относно монтажа следваше и най-трудната първа задача.Това бе намирането на радиатор.Той трябваше да е хем подходящ по габарит,хем пък и да не бъде малък като дебит,за да не се получи обратен ефект и вървенето на колата да се влоши.
    Тук щастието ми се усмихна в лицето на нашия колега Чичо,който спомена за някакво радиаторче,което имал и щял да потърси.На следващия ден не само че го беше изровил,ами и то беше точно такова каквото и да бях търсил надали щях да намеря.Щуцерите му бяха много малко по-големи от моите,но хубавото му беше,че и двете му тръби бяха от едната страна.Още веднъж благодаря ти Чичо.След като една от най-важните за проекта част беше осигурена,просто вече никакво рязане на капака не ме притесняваше .
    Споделих на Боко за проекта и той обеща съдействие.И така дадох старт на проекта.Минах през Боката да огледаме нещата,а той като се развихри със СО-то ,направи рамка/след като преценихме къде точно ще стои и как точно ще се захваща/,и поставили радиатора върху нея бяхме готови за етап номер две,а именно да потърсим по моргите някакви маркучи от турбокомпресори и от там да се опитаме посредством метални снадки да направим магистралите от турбото до интерколера и от там до всмукателния колектор.Снабдихме се с няколко маркуча и се надявахме да ни стигнат чупките по тях за да свържем всичко.Наистина успяхме след доста ходене по мъките.То не беше рязане и напасване,не беше правене на снадки при стругар,дори и в боя се наложи и ние /по-скоро Боко де /да правим допълнителни снадки,защото се оказа че оригинално на Нисана турбото е с тръби дебели 52мм, а на интерколера те бяха 58мм и не само това,ами и наличните маркучи които намерихме бяха и те по 58-60мм.Както и да е......В един момент успяхме и всичко беше свързано.Проектът вече беше преполовен и изглеждаше така.

    Най-големия ни зор беше 180-градусовата свивка на входа на всмукателния колектор.

    На всичкото отгоре си и имахме и готова кривка,но.....на 58мм вътрешен диаметър.Това доведе в по-късен етап при първоначалните проби когато турбината надуваше по-силно,този маркуч да изплюва.Пробвахме и с по-тесен маркуч,но при пробите се установи,че по-малкия диаметър плюс тръбичките вътре за снадка ,драстично намаляват дебита и това можеше да се окаже и сериозен проблем.Затова просто отрязахме едно късо парче от по-малкия маркуч и уплътнихме разликата на входа на всмукателния колектор като отгоре си сложихме старата/по-широка/кривка.В последващите проби се разбра че сме на прав път и повече изплювания нямаше.
    Стойката беше заварена по широчина,отделно я захванахме и с два болта,а в последствие аз изработих и още едно рамо за отпред което спънах в подкалника.След това вече стойката стана......бетон

    Следващата стъпка беше да намеря подходящия въздухоулавител,за отгоре на капака.Разгледах доста модели/повечето захващащи се чрез двойно залепващо-било ставало много здраво ..... както твърдяха търговците,щото не са ходили в гората /и накрая се спрях на такова от Лада Нива,но само като временен вариант,защото мисля да си направя от ламарина-здраво и с форма която оптимално да обдухва интерколера.Това което го взех веднага разбира се беше тунинговано ,тъй като отворите му за въздуха бяха доста малки се наложи уголемяване и монтаж на мрежа която да спира по-едрите листа и клонки в гората.


    А ето го и готовия продукт.

    Ето че и дойде най-болезнения момент......рязането на предния капак.....

    Тъй като стойката не беше в идеалния център малко преди да направя и последния фатален ряз ми дойде на акъла,че при положение че ще позиционирам въздухоулавителя в центъра,единия от отворите му за захващане остава във въздуха,но.....се осъзнах горе-долу на време и оставих място за захващането му


    Последва и неизбежното поставяне на уплътнители ,за да може въздуха да не бяга настрани,а да се концентрира само върху питата на интерколера.Странично залепих с термоустойчив силикон два уплътнителя.......



    А отзад реших да монтирам уплътнението на самия капак ,като го захванах в двата края със самонарезни видий,като по този начин захванах и донякъде провисналата след отрязването на капака шумоизолация.
    Последва демонтаж на интерколера и боядисване на стойката и ръбовете на капака.

    А ето и готовия проект.С монтиран интерколер,боядисана стойка и захванат здраво за стойката радиатор посредством гумени обтягащи ленти.



    А това е изгледа /поне за сега де/отвън.




    Ами с това приключи/поне за сега,че и отпуската приключи /проекта за поставянето на интерколера.
    Искам отново да благодаря на колегите Чичо и Боко,без които проекта може би/поне в този момент де/ нямаше да се осъществи.Благодаря ви колеги!!!
    П.П.Аааа....забравих и най-важното :grin: :grin: .Тестовете минаха много успешно.Колата се изстрелва много по-добре и максималната скорост на отделните предавки се повиши,както и времето за ускорение.Сега свистенето от турбото се чува доста по-силно,но....пълно щастие няма.Има още малко да се доуплътни интерколера,пък и съм загледал вентилаторче от Паджеро за принудително засмукване на студен въздух/особено на офроуд при каране на бавни скорости и когато няма добро обдухване поради ниската скорост,а оборотите са високи ще е неоценимо предимство,а си мисля че и място за него ще има /,така че............. Поздрави.
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

  • #2
    До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

    Поздравления!
    Много добра работа.

    Коментар


    • #3
      До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

      Ето едно друго решение.Само че на 3.3 турбо.Кулера си е истински и е пред радиатора за водата.тръбите са метални и няма възможност да се притрият взаимно.
      При движение на път с по голяма скорост има ефект от кулера но в гората е безмислено.


      Коментар


      • #4
        До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

        Аз също доста обмислях идеята да монтирам кулера пред радиатора,но при мен нещата са малко по-различни.Първо има съществени разлики от разположението на всичко около мотора на моя2.8тдГР и на 3.3тд от по-старото купе.После като гледам всмукателния ти колектор е доста по малък и прибран от моя и въздуха влиза странично,а при мен е отдолу.Абе въобще много е натурено/поне на моя и просто нямаше никакъв начин да се монтира отпред/.За това че на офроуд няма полза от интерколера,не съм съвсем съгласен,защото колкото и да няма въздушен поток,все пак малко от малко се охлажда повече отколкото ако го няма хич.А точно и по този повод съм решил да си монтирам и вентилатор за принудително охлаждане/на Паджеротата има такива на кулера/.Поздрави.
        Последно редактирано от lubashki777; 02-09-08, 19:47.
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

          браво колега изглежда супер и аз от доста време си мисля много сериозно за кулер дай повече подробности за ефекта от него. поздрави

          Коментар


          • #6
            До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

            Първоначално публикуван от Patrol fen Преглед на мнение
            браво колега изглежда супер и аз от доста време си мисля много сериозно за кулер дай повече подробности за ефекта от него. поздрави
            Ами аз по-горе съм писал.В общи линии джипа започна да се ускорява много по-добре и по-бързо.Направи ми впечатление,че ако досега на 2-ра при 40-45км започваше едно такова да се форсира и искаше вече 3-та,сега същия ефект/доколкото мога да го обясня де,щото тя и до 60км си вървеше,но има такъв един особен момент в който ти се струва че оборотите са стигнали почти максимума си/вече се получава на около 10км/ч по висока скорост. Ами това е в общи линии.Както каза и Коко11 при по-висока скорост ще има още по-добър ефект,защото обдухването ще е по-голямо и от там и охлаждането на кулера.Главната задача от тук нататък ще е да се постигне подобен ефект при каране бавно,но на високи обороти/например в планината на бавни/,когато няма да има добро обдухване.Точно за този момент съм и проектирал да монтирам допълнителен вентилатор,който да охлажда принудително.Става от Паджеро/оргинално на неговия кулер има такъв/.Поздрави.
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

              Здравейте.Тунинга с интерколера да не си помислихте че беше до тука.....нема такива филми.Разработката и проекта продължават с пълна сила.
              Преди два дни се сдобих/по ирония на съдбата... :/,със заветния радиатор от интерколер на Паджеро.Ето го и него преди да бъде тунингован

              Размерите на неговия дифузьор поне на широчина бяха точно като на моя радиатор....

              .....а дължината естествено я тунинговах с флекса....
              Още като го загледах преди седмица и височината ми се видя спорна,и ми се струваше,че няма да се събере,но........като го го взех в ръцете си,бях готов на всичко
              Премерих височината и тя се оказа около 10.5мм,и по мои сметки щеше да стане без допълнителни преработки на кантар.

              Мммммного приятно вентилаторче.........

              ....колко му трябва на човека да е на ....седмото небе от щастие
              За да го монтирам се наложи едната планка да я подкривя на 90градуса,но......

              .....поставяйки планката отвътре,заварените фабрични гайки щяха да надигат размера тъй като стойката на интерколера е изработена точно по неговите размери.Много мислих и пробвах какви ли не варианти,но накрая просто пробих по-големи отвори/за да могат фабричните гайки да влезнат в тях/,и от от другата страна завих къси болтове с шайби с голяма периферия.Така стана много добре и при пробата радиатора си влезна на мястото без проблеми.

              За монтажа от задна страна много мислех на какъв вариант да се спра,но накрая изхождайки,че от пред вентилаторът е хванат с два болта много здраво, пък и теглото му е съвсем малко,се реших на най-лесния вариант пък то практиката и времето ще покажат.Разпробих два отвора и захванах задния край с пластмасови скоби.

              Ето и поглед отгоре на вече захванатия вентилатор.

              Както и подозирах,вентилаторът се събра без никакви доработки,на кантар.На корпуса му има една тръбичка,която служи за охлаждане на моторчето/явно като върти и засмуква въздух от там/,и тя беше проблемния момент,но слава богу всичко заспа.

              След много жичкаджийска дейност/трябваше да прекарам инсталация с реле за вентилатора/,най-после всичко си дойде на мястото.

              От въпросния щуцер отведох охлаждането с маркуч настрани,с цел да не дърпа прахоляк и боклуци от зоната на мотора.....

              ....и ето вече бях готов.....Много се чудих дали вентилатора да го направя да се върти постоянно,но като размислих реално при висока скорост може ако работи,дори и да пречи на дебита на въздуха.Реално най-големия му принос ще е на офроуд,когато скоростта е ниска /а от там и обдухването/,а оборотите са високи и турбото работи с пълна сила.Така днес половин ден се отдадох на електричарска дейност,за да направя вентилатора с копче от таблото, с което да се включва при необходимост.
              Ето тук вече всичко е готово и първите проби на място вече вървяха с пълна пара.

              Забелязах че при включен вентилатор дори и над радиатора/макар че струята е на всмукване/,се усеща осезателно как въздуха минава през радиатора.
              С това проекта /поне за сега де / приключи.Само времето и практиката ще покажат дали теорията на която се базирах/говоря относно ефекта от интерколера при офроуд/,ще е добро и ползотворно решение и на практика.Поздрави.
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • #8
                До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                -Е сега вече трябва да почерпиш за осъществения проект със положителни резултати.
                boko
                Jeeep---KIA
                https://www.facebook.com/autoboko/

                Коментар


                • #9
                  До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                  Първоначално публикуван от bokostz Преглед на мнение
                  -Е сега вече трябва да почерпиш за осъществения проект със положителни резултати.
                  Чакай да минат два-три дена да не вземе да падне вентилатора и....тогава ще почерпя
                  Разбира се че ще черпя......да не слагам всеки ден интерколери я.....
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                    Поздравления!!! А има ли някакъв ефект откъм разход на гориво?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                      някакви проблеми с работната температура наблюдават ли се?С кулера как се държи?





                      Поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                        Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
                        Поздравления!!! А има ли някакъв ефект откъм разход на гориво?
                        Ами за разхода е рано още да се каже.Логиката е че......много е спорно,защото от една страна като се вдига мощността би трябвало разхода да пада,но от друга страна.....за да върви много ,трябва и да гори.Така че времето и километрите ще покажат.
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                          Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
                          някакви проблеми с работната температура наблюдават ли се?С кулера как се държи?





                          Поздрави
                          За сега нямам някакви съществени наблюдения,но аз не съм и го карал много.В момента в който забележа нещо положително или отрицателно,веднага ще пиша.Другото което ми идва на акъла,е че същия мотор го има на Нисана и с фабричен интерколер,така че смятам че няма да има някакви съществени проблеми.Поздрави.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                            ....за да върви много ,трябва и да гори ...
                            Струва ми се, че работата не би трябвало да свършва само със слагането на кулера. Като вкарваш повече въздух би трябвало да се пипат и други неща.

                            Ето тук един французин е писал какво е правил след слагането на кулер (от Паджеро 2,8 ), ама познанията ми по френски не стигат за да разбера точно за какво става въпрос, а автоматичният превод на Гугъл в случая е пълна скръб.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Монтаж на интерколер на Нисан Патрол 2.8тд.

                              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                              Струва ми се, че работата не би трябвало да свършва само със слагането на кулера. Като вкарваш повече въздух би трябвало да се пипат и други неща.

                              Ето тук един французин е писал какво е правил след слагането на кулер (от Паджеро 2,8 ), ама познанията ми по френски не стигат за да разбера точно за какво става въпрос, а автоматичният превод на Гугъл в случая е пълна скръб.
                              Благодаря зя посочката.Ще се опитам да я преведа някъде.По принцип това което аз знам е ,че трябва да се вдигне малко налягането на турбото от байпасния клапан и да се позасили малко горивото на ГНП-то.С това може да се постигне близо 100% от ефективността на интерколера,а без да се пипа нищо ефекта ще е на около 80-85%..
                              Процедурата за реголировка от байпасния клапан е малко сложна/включва сваляне на клапана,лоста му се реже и му се прави резба,и посредством тръбичка с вътрешна резба се донатяга до колкото е нужно.А на някое от колената трябва да се направи допълнителен щуцер с резба,за да се навива манометър с който ще се мери и гледа какво да бъде налягането/ ,и за това за сега мисля да не се занимавам.За горивото е много лесно да се подаде повече ,но колко повече......
                              Може би като покарам колата и я усетя как върви с горивото мога да си направя експеримент.Поздрави.
                              П.П.Ако успея да направя превод на статията от френски,ще я публикувам.
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X