Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TD 42 vs. TB42E

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TD 42 vs. TB42E

    В няколко теми колеги имали удоволствието да се запознаят с култовите двигатели са споделяли впечетления, но за съжаление няма никаква по-сериозна (систематизирана) информация. Моля тук да направите един анализ на предимствата и недостатъците на двата двигателя.
    За да Ви спестя малко писане ще започна с техническите показатели:
    TD42 редови 6 цилиндров дизелов двигател с долен разпределителен вал, атмосферно пълнене, водно охлаждане
    Работен обем: 4169
    Компресия:22.7:1
    Макс. мощност: 85 kW/ (116 к.с.) 4000 rpm (125 к.с. според други изт.)
    Макс. въртящ момент: 264 Nm/ 2000 rpm
    TB42E редови 6 цилиндров бензинов двигател с долен разпределителен вал, атмосферно пълнене, водно охлаждане, инжекцион, OHV
    Работен обем: 4169
    Компресия:8.5:1
    Макс. мощност: 125kW(170 к.с.)/ 4000 rpm
    Макс. въртящ момент: 315 Nm/ 3200 rpm (325 Nm/ 2800 rpm според други изт.)
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    До: TD 42 vs. TB42E

    Ако се справиш с разхода на бензиновия - дизела няма никакви предимства.

    Коментар


    • #3
      До: TD 42 vs. TB42E

      По книга разхода на TD42 е 11 (10/11/12 - щосе/средно/градско), а на TB42 е около 16 средния (не помна къде го видях, но помня числото). От едно осредняване от 200 страници форум в австралия впечетлението ми е следното - за дизела: средно 12-14 до 17-18 при теглене на 3 тона ремарке. За бензна: 14-20 шосе, 22-30 градско (доста от анкетираните с гуми 35"). На теория при еднаква кубатра и конструкция на двигателя дизела трябва да е с около 25% по-икономичен. На практика в този случай разликата е по-близо до 50 процента или дори малко повече. Все пак вероятно се дължи и на маниера на шофиране - доста често водачите на бензиновите се хвалят със скорости от 160 до 200! км/ч. Дори ако разликата в средните скорости е да кажем 90 за дизеловите и 120 за бензиноеия (нещо съвсем реалистично) - то това би дало много сериозна субективна разлика в разхода.
      Та както и да е при съотношение в цените на дизел/газ 2.2:1 общо взето на газ ще е около 20-30 % по евтино.
      Но не е в това въпроса, интересуват ме реалния performace на двигателите, проблемите които имат (оказва се, че все па имат и такива), коструктивни предимства и недостатъци, ресурс....
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #4
        До: TD 42 vs. TB42E

        Саше, технически нищо ценно не мога да кажа, но мога да споделя лично мнение...

        Един приятел от форума Пламен а.к.а. ЗАЙКО от Н.Хан има Патрул къса база силно орязан с 4литров бензин, ами как върви а е 2 000 КГ тегло не е истина, показа ми разни изкривени железа просто без да усети, толкова сила има двигателя, мисля е около 4 литра карбуратор, а и го кара на газ

        Няколко години бях заклет фен на дизела, няколко различни коли смених, после взех Ферозката бензин ама все едно е дизел, толкова малко харчи ама и толкова върви...

        От както имам 4 литра бензин, редови 6так почти 180 к.с. уверено мога да кажа, никога повече двигател под 200 к.с.

        Разхода извънградско ми е 14-15 лв / 100 км на газ, в гората не знам ама там никой май не засича щото е безсмислено, а дизела за да имаш 200 к.с. трябва да е поне 5-6 литров може би турбо и/или чип тунинг...

        А и динамиката е нещо което мен лично ме накара да забравя дизела...

        Някой ден ела ще покараме ще ти дам да покараш моя Черок, имам да ти връщам подобна услуга и ще разбереш за какво говоря...

        Много поздрави,
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          До: TD 42 vs. TB42E

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          ... а дизела за да имаш 200 к.с. трябва да е поне 5-6 литров може би турбо и/или чип тунинг...

          А и динамиката е нещо което мен лично ме накара да забравя дизела...
          OffTopick
          Стига с тези "Градски Легенди" - Дизела бил по бавен, не набирал, нямал мощност...
          Ето един цитат от тук "По паспортным данным разгон до сотни у дизельной версии (восемь цилиндров и 4.5 литра) – 8.6 с, а у бензиновой (восемь цилиндров и 4.7 литра) – 9.2 с. Разъезжая по подмосковным трассам на дизеле, я так и не смог разогнаться до 180 км/ч, а на бензиновой сделал это легко и без всяких усилий. В спринте до ста километров в час дизель первый, но затем уже явно нет." и "Жаль. Дизель съедает почти в два раза меньше топлива, чем бензиновый, и прекрасен на бездорожье. Но 90% наших загородных дорог – двухполосные темные полигоны для полуживых «КАМАЗов», и тема экстремальных обгонов слишком актуальна, чтобы ее игнорировать." вярно че става дума за Тойота V8, но дизела има по-голям въртящ момент на по-ниски обороти и се държи много добре в Гората (Извън пътя!!!!), да ако искаш да караш джипа като стриит реисър с 200км/ч - по-добре вземи Бензин - макар и новото Ауди R8 V12 да е дизелово

          Дизела има недостатъка да има много ограничен набор обороти (от 1500 до към 3000-3500) в които е Ефективен, докато Бензина може и доста нагоре - което е предимство, но и въпрос на навик и стил на каране, кефът е голям като пъплиш на 800 оборота бодро сред камънаците - усещането е че караш планински козел
          Извинявам се че не допринесох към дискусията

          Коментар


          • #6
            До: TD 42 vs. TB42E

            А точно този бензин за който иде реч по-горе има ниски по-добри от дизела... който пък на високите го няма никакъв... Единственият шанс да се сравняват тези два двигателя които Сашо (icerunner) по-горе е цитирал, е дизелът да е във вариант с турбо + интеркулер... иначе няма по какво да се сравнят...

            А колкото до разликата в разхода между двата която на теория е 25% а на практика излизала по-голяма само ще кажа...: еми карайте бензина колкото може дизелът пък тогава сравнявайте...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: TD 42 vs. TB42E

              Тия дни и аз си взех един патрол Y60 с TB42E и докато си докарах от Англия до тук с една каравана отзад ми даде около 20 на сто бензин или газ. Сега имам идея да си го сложа на Y61-цата и тогава ще мога да кажа повече впечатления, но до тук съм очарован от двигателя.

              Коментар


              • #8
                До: TD 42 vs. TB42E

                Напълно съм съгласен с Венци, че за да има смисъл от сравнение, то TD42 трябва да се разглежда поне в турбинен вариант (какъвто го има и заводски TD42T) или с афтър-маркет турбина.

                Сравнение във вървене на стандартен TD42 и TB42 няма как да има - единия е пред нас, другия е на Пламен и Венци и двата съм ги карал и въпреки, че съм дизелджия по душа бензина (в стандартни комплектации) върви много по-добре. Разхода обаче за мен е неприятен.

                От друга страна - пак от преки наблюдения:
                TD42 върви по-добре (вероятно субективно ) от 4.2D (атмосферен) на ТЛК80.
                Нисанския дизел (независимо дали с турбина или не) гори повече от турбинния 4.2 на 80-тката. В градски цикъл съм засичал следното с TD42:
                - с 31-ци - 14/14.5 на 100
                - с 35-ци - 18.00

                TLC80 4.2TD
                - с 33-ки - 13.5/14 на 100

                Надявам се да съм бил полезен.

                Коментар


                • #9
                  До: TD 42 vs. TB42E

                  бензинчето си е бензинче а и на газ няма да ти е толкова вътре в съотношение на 2.45лв за литър нафтичка
                  Човек се учи с много практика:D

                  Коментар


                  • #10
                    До: TD 42 vs. TB42E

                    Бензинчето си е бензинче, хубаво. И цената на нафтата я виждаме всеки ден, голяма работа. Надявах се някой който познава двигателите да разкаже малко за тях....
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #11
                      До: TD 42 vs. TB42E

                      Те Сашо за тези двигатели няма много за разказване... просто ако искаш дълга тема с много мнения вземи се поинтересувай от някой друг двигател... например VM мотори...

                      Уникално здрави и перфектни двигатели... Работят... дълго и без претенции към обстановката...!

                      Дизела и бензина много си приличат и като обща конструкция... Според мен и дизела и бензина на Нисан са най-здравите и дълговечни двигатели за 4х4 правени някога...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        До: TD 42 vs. TB42E

                        В момента присаждам 4.2 бензин ръчна кутия на къса база ,като приключа ще ви разкажа повече.

                        Коментар


                        • #13
                          До: TD 42 vs. TB42E

                          Днес със Сашо Icerunner-a направихме една много приятна разходка от Банкя през селата след Клисурския манастир до Дивотино, Голяма и Мало Бучино и обратно до начален пункт - село Банкя.

                          Имахме възможността да сравним две идентични машини:
                          • Nissan Patrol Y60, 4.2D (TD42), дълга база, ръчни скорости, 31" гуми, 4.11 предавателни числа
                          • Nissan Patrol Y60 4.2i (TB42E), дълга база, ръчни скорости, 33" гуми, 4.11 предавателни числа

                          Моята преценка, нека и Сашо сподели е, че дизела (в стандартно състояние, без турбина) в ниските е една идея по-добре. Все пак трябва да се отчете, че е с оригиналните гуми (като размер). Бензина, в ниските се държи като дизел, във високите обаче разликата е принципна.

                          Моето мнение - в стандартно състояние и ако разхода не е проблем за мен, еднозначно бих взел бензина. Ако се планират доработки по автомобила обаче, категорично бих избрал 4.2д.

                          Коментар


                          • #14
                            До: TD 42 vs. TB42E

                            Ще споделя... че пак няма да спя спокойно един месец

                            Общо взето моето впечетление е, че на ниските обороти са идентични - има малко разлики, но те са в нюанси. По мое субективно мнение дизела (с малко по-малки гуми все пак) наистина поема малко по-твърдо в началото. В смисъл има въртящ момент в излишък. Бензина за сметка на това малко по-плавно и приятно "отговаря". Разликата идва над 2500... тогава единя спира, а другия тръгва наистина. При правилно редуване на скоростите, обаче, дизела има не по-лоша динамика!!! от бензина - както и да звучи това! Естествено от един момент нататък единя е 125 а другия 170 конски сили и това не може да не се усети. Но трябва нарочно да търсиш тези моменти... На 4 предавка дизела може да тръгне от място и да стигне... не знам колко, че бяхме на селски пътчета, но достатъчно.
                            В заключение - мисля, че избора кой е по-добър би бил абсолютно личен и субективен. Дори и атмосферен TD42 е уникален двигател. Ако е турбиниран... дано някой ден разбера! TB42E също. Няма да се спи

                            P.S. Благодаря ти Яро!
                            Technical Rescue Direct - life lies in courage
                            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                            Коментар


                            • #15
                              До: TD 42 vs. TB42E

                              ТВ-42 няма нищо общо в ниските обороти с който и да е друг стандартен бензинов мотор,не случайно максималните му обороти са 4500 колкото на дизела,така,че точно този мотор е трудно да се сравнява с дизела,напротив мисля,че го превъзхожда.
                              Последно редактирано от Гена; 15-03-09, 22:08.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X