Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шаси Терано - корозия - боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    И аз да си кажа, че тоя път ще пробвам ръбжореобразувател на Fertan, и външно и вътрешно. Гледах го какво прави - това реално прониква в ръждата и голяма част от нея после се отмива. После 1к епоксиден грунд, и после боя.

    А за восъка - попаднах на описание на 3М - имат 2 вида, прозрачен и жълтокафяв. Жълтокафявия бил специално направен така че да мокри капилярно. Прозрачния не. Не че ще тръгна да купувам 3М-ски де - предполагам цената ще е перверзна.

    И друго, от собствен опит - около подкалниците и гумите е задължително да се измива старателно след всяка зима и да се подновява при най-малките признаци на напукване или отделяне от основата. Също ако е пръскан целия под и праговете отвътре, задължително е да се мие старателно и там. Иначе започва да събира песъчинки, и слоя става доста сериозен, а с него задържа и солена вода.

    Измиване на шасито отвътре - на новото практикувам старателно измиване през дупките около задните гуми, пръскайки и напред и назад с водоструйката, докато не потече чиста водица, но преди процедурата ще измия и с маркуч за отпушване на канали. Хубавото на Fertan-а е че работи и на мокро, даже казват че работи по-добре, тоест не е необходимо да се изчаква пълно изсъхване.

    ...ще видим...
    Спарки и аз си мисля за фертан последно време. Поне клипчетата от дилъри и отзвука на ползвали го съвпада - всички са доволни. Разбира се дълбоките ръжди изискват повторна обработка. Никъде не видях някаква информация - пречи ли ако се нанася този преобразовател в/у чист метал?
    На леката кола (австрийка) имам 2 петна на вратите и от две зими се каня да ги обработя - е вече приличат на таралежи, та мисля да ги почистя механично до блясък и после да обработя с фертан - какво мислиш, грешно ли е ?

    Коментар


    • #92
      Аз вече не си мисля, а действам. До преди малко чистих средната част на шасито. Без канал. Пълно мазало - трябваше да си мия лицето със сапун.

      Домашна тел за съдове върши чудеса - случайно го видях в едно клипче с едни хамериканци реставратори. Не пипа боята, пипа само дебелата ръжда.

      До сега не бях сигурен, ама вече съм - цялата долна част на тераното има фабрично тънък слой вакса, който с времето се е превърнал в тънка емулсия от боклуци. Ръжда има, където въпросната емулсия е изфирясала. Въпросната тел я маха само нея, без да пипа боята.

      След операцията измих, и утре ще нанасям Fertan, поне отвън. За отвътре без канал ще е ужасия, та може да си наема подменик за час-два.

      Джамбазина е пръскал със спрей мат. За щастие пада лесно, пак с телта.

      Смятам да го оставя да подейства, после да тръкна на едно-две места да видя какво е направил в дълбочина, и да нанеса пак, ако трябва.

      Набавил съм 1K епоксиден грунд пак на Fertan, и после акрилен мат Novol. Колкото изкара - толкова. Шасито няма гнилочи, само повърхностна ръжда. Отвътре е ръждиво само покрай задните гуми. Повечко ръжда има по стойките за пружините, ама там без канал категорично не става, та ще изчака до към великден да се престраша да отида на село. Сега действам в гаражната клетка - никога не съм предполагам че ще права такива неща в нея.

      360 градусовата ръчна пръскалка на Fertan е много гламаво направена - все едно нарочно да не е 360.

      Човека от Fertan ми каза че като пръскам отвътре е допустимо да се разрежда с вода 1:1, за да е по-течливо. Ще видим. На мен ми е най-интерсно какво ще направи с ръждата. Ще мацна на 1-2 места, където не съм чистил.

      ПП: 3М имат много готини пръскалки, набор от няколко дължини за отвътре. Но се продават само в САЩ. Гадове!!!
      Последно редактирано от sparkybg; 11-04-20, 00:10.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #93
        Да се отчета...

        1. Не случайно продават Fertan-а и в малка упаковка с пръскалка. Има и пръскалка за голямата бутилка, но просто е неудобно. С пръскалка се работи удобно.
        2. При озбезмаследно и измито шаси, умокря много добре само с пръскалката и е много по-удобно отколкото с четка. Четка се налага само за доразнасяне или обиране на капки и размазването им. Примирете че ще капе, макар и не много.
        3. За тераново шаси предполагам ще стигнат 2 литра. До тук за средната част, само отвън и частично отвъте - от захватите на шишовете до напречната тръба при задните колела съм изразходил нещо като 300-400 грама.
        4. Нещото се сгъстява за около час, остава си кафяво, но спира да капе. Става лепкаво.
        5. Явно реагира бавно (което е добре). При днешните температури не забелязах потъмняване след около час - час и половина, или е имало минимално такова. За разлика от Вюрт-а, който реагира за минути, но и изсъхва за минути. Това си стои мокро и лепкаво. Предполагаемо и зради това ще се справи по-добре.
        6. За разлика от Вюрт, който не търпи дори и най-малкото мазняване и се отдръпва, това не го е толкова страх от такива неща.
        7. Реших вместо да го мокря (според указанията), да си измия хубаво пода на гаражната клетка, за да е влажно в следващите часове. Споре указанията при добра влажност на въздуха в помещнието, е допустимо вместо мокрене.
        8. ТРЯБВА да работите с ръкавици. Нещото не е агресивно към тях. Ползвах обикновени сини силиконови ръкавици от магазина за домашни потреби.
        9. За разлика от Вюрта, заради бавното си съхнене и възможността за отмиване с вода - със 100 грама вода ръкавиците придобиват вид, неразличим от нови.

        И... трябва си подемник. Не правете като мен. Сравнително наблизо дават под наем, но един час ще иде само да разпъвам найлони и да опаковам конзолите на подемника. Не знам как ще процедирам с боядисването, съответно.

        Утре ще има снимки на резИлтата, ако се сетя. Днес огладнях зверски накрая и забравих.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Спарки, мерси за обзора!
          После, след напръскване/намазване с Фертан, колко се чака и какво точно се прави преди епоксидния грунд?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          24 часа при 20+ градуса или 48 при по-малко. Това е минимума. Можеш да го държиш неограничено време. В рамките на 6 смесеца трябва да боядисаш или обработиш с вакса, желателно ваксата на тънки слоеве и поне 2 пъти (което значи през 2 дни).

          Преди боядисване хубаво се измива с чиста водица. Нищо повече. Така като гледам, може би първоначално намокряне и след кратка пауза измиване.

          Не вреди (дори помага) на гол метал, не вреди (но може да оцвети) стара боя/покритие, не вреди на гума, пластмаси, кабели и прочие - най-много да преобразува ръждата в някоя ръждива букса.

          В сайта им ги пише тия неща.

          Имат и гел и течност за махане на ръжда. И верно я маха. Гледах клипчета с един супер ръждясал спирачен диск - излезе като нов. След един шлайф можеше да иде в магазина за нов. Купил съм гел, но още не съм го пробвал - след великден като ида на село, евентуално.
          Последно редактирано от sparkybg; 12-04-20, 00:23.

      • #94
        Впрочем интересен факт - днес изтича американския патент за ръждопреобразувателя на Fertan.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Със Селт имам подобен опит с боя на водна основа - напуква се, където слоя е по-дебел. С продуктите на двата други по-известни производителя - нула проблем.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Аз имам опит с тяхни изделия с гръмкото название автоемайллак.Накратко чудото нито е за авто, нито има нещо общо с емайл, единствено лака се задържа година две ако автото се крие от слънцето.Иначе вътре в кутийката си е чиста алкидна боица, става за огради, рафотве и метални врати, цената му също става, но не знам с какъв акъл го продават като автомобилна боя.
          Ако няма да разводним много темата, разкажи за боите на водна основа, въобще какво приложение имат в по-стари коли, които не са боядисвани с такива, как се понасят със старата боя?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Не съм ползвал автомобилни бои на водна основа. Ползвал съм ги за стени, за дървена дограма, за метални "лапи" при пода на дървени конструкции, за огради, за метални врати. Нямам оплаквания - хващат добре и се мажат върху всичко не-мазно, което може да се умокри от вода. Съхнат бързо, почти не миришат при мазане (едва уловим и не-дразнещ аромат), и никак половин час след това. Върху дограма се справят според мен по-добре от блажна боя или алкиден лак (поне които съм пробвал). Остават си еластични дълго време, което за дърво е важно. Доколкото ми е известно имат и паропропускливост, което за дърво пак е важно.

          Ползвал съм и лазурен лак (което е същото, с други пигменти) - същите впечатления.

          Но, боя на Оргахим я мажеш, изсъхва, и няма проблеми. При тая на Селт всяка по-дебела капчица или учатък е напукан и по краищата на пукнатините е или изсветляло, или потъмняло и вади очи. 2 от 2 опита, и не съм потретил. Евентуално купувам само разредители на тая марка, ако няма други.

      • #95
        Спарки, благодаря за изчерпателната информация. Очакваме да споделиш резултат ​​​​​​

        Коментар


        • #96
          Е, резултат ще има другата пролет. Преди хавата да се подсоли поне една зима, никакви изводи не могат да се правят.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #97
            След първо мазане и 40 часа престой:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200413_173230.jpg
Прегледи:1068
Размер:131.4 КБ
ID:6587954

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200413_173245.jpg
Прегледи:966
Размер:129.7 КБ
ID:6587955

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200413_173254.jpg
Прегледи:1123
Размер:179.6 КБ
ID:6587956

            При миенето изтече доста чернилка, но явно иска още, и мазане и престой, където ръждата е по-дебела.

            След 3-4 дни очаквайте ново второ включване. Тоя път ще го оставя да поседи повече време.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #98
              Да кажа и аз моят опит, много лесен. Аз направих следното. Първо измих с водоструйка навсякъде, изчаках на другият ден да изсъхне хубаво и намазах навсякаде с графитна смаска. Това го направих миналата година за сега няма никакъв признак да се измива напуква или каквото и друго да си мислите. Мия тераното с водоструйка и няма проблеми да се измива или да се налепва с много прах. Само шасито и там където имаше повърхностна ръжда.

              Коментар


              • #99
                Или са ми дали менте, или не правя нещо като хората. Нула промяна след втори опит и 72 часа.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  То аз съм почти сигурен че и така да го омажа, пак няма да има проблем. Но пак - ръждата е тънка. Лично се погрижих да е тънка, както и да отстраня всички люспи боя, под които е тръгнала ръжда.

                  Ако се случваше нормалното за повечето ръждопреобразуватели нещо - отгоре преобразувано, а отдолу ръжда, изобщо нямаше да имам чуденки по въопроса. Ама то не я пипва. Под намазания ръждопреобразувател си стои кафява, след като измия пак си стои кафяво. Значи по някаква причина не я пипа изобщо.

                  Ако имах pH метър, доста неща щяха да се изяснят, ама нямам. pH-то на Fertan-а трябва да е между 2 и 2.5. Ако е повече, трябва да се добавя фосфорна киселина докато стане толкова. В сместа като ускорител има и аскорбинова киселина (витамин C).

                  От цялата смес проблематично е само да се намери цинков нитрат. (който се прави от азотна киселина и цинк).

                  Сигурен съм че ако това го намажа с Вюрт, ще почернее за минути. Ама на същите места отдолу ръждата ще си стои - това съм го играл вече.

                • Kirilpm
                  Kirilpm коментира
                  Редактиране на коментар
                  Вюрта не е панацея, ползвам го само за места където е играл или дебелия диск на флекса или твърда и след това мека телена четка на камбана.Твърдата четка отстранява много добре ръждата, но малките пори ги прескача и ги пропуска, дори и с натискане, другия недостатък е че замазва метала, а за по-добро захващане на следващите покрития е добре да е леко грапав.След нея минавам с мека бронзова четка, нея за ръжда хич я няма, но пък успява да почисти малките язвички от ръждата добре.След това корселин или обезмаслител за спирачки и чак след като той изсъхне вюрта.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Знам че не е панацея. То нищо не е панацея. Ползвам го поне от 5-6 години и много добре ми е известно какво може и какво не. Като базов слой на много добре изчистени детайли е перфектен. От там нагоре никакъв го няма.

              • Сега пак погледнах. Резултат - нула. Не съм мил, ама то си се вижда през слоя. Сто и си кафЕво под слоя Fertan. Тоест и от препарата на мивката не е, и от влажността не е.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • "Подсетих го" с 1.5% фосфорна киселина. Ако и това не го събуди, явно просто не работи както се твърди че работи.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От "подсещането" май резултата пак е почти нула.

                    Остава въпросното или да не е точно ръжда (железен карбонат например, или соли някакви), или да е напоена с нещо, което нищо не може да махне. С процент и половина фосфорна киселина, даже без нищо друго, трябваше да почернее. Като измия пак ще снимам.

                    Изкушавам се да го намажа с "Rust remover гел", ама подозирам че ще имам проблеми след това.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Kirilpm
                      Kirilpm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Що не го почешеш с телена четка или някоя права отверка?Веднага ще си признае дали е ръжда.

                    • Пенчо
                      Пенчо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Като чуя за ръждопреобразувател на водна основа и направо ми иде да се хващам за кобура/ дето го нямам де/.

                  • Че те всичките са на водна основа. Всичките са на база киселини, а киселините са на водна основа.
                    Последно редактирано от sparkybg; 20-04-20, 00:33.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От днес. Някакво подобрение има, но несъществено:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200419_180534.jpg
Прегледи:759
Размер:147.8 КБ
ID:6590843

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200419_180554.jpg
Прегледи:847
Размер:166.5 КБ
ID:6590844
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • gy6ter
                        gy6ter коментира
                        Редактиране на коментар
                        Интересно какво ,ще отговорят от фертан?

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Нищо не отговарят засега. Ще пробвам швабите, после и нашичките. Не тая големи надежди.

                        Интересното е че всичкото побеляло на първата снимка е махната от фертана ръжда до чист метал. Какво и е различното спрямо тая, дето не иска да махне, ей-богу, не знам.

                    • Това шаси и без да го пипаш ще изкара 20 г сигурно, то е ясно..... като алтернатива проучи Krown T40, канадско е пръскам с него... ,набива се в ръждата и стои мазно но без повърностен слой и нищо не задържа, вода не го сваля също. Има видеа в ютба за него, водят го и преобразовател, някаква странна комбинация е. Но почнеш ли с него друго няма да хване след това, камо ли боя някаква.
                      Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
                      X-trail 2.2 Di 2003
                      Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X