Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шаси Терано - корозия - боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Шаси Терано - корозия - боядисване

    Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
    ...понеже това лято забелязах, че на места гредите обработени с парафин са се разтекли
    Това е идеалния вариант - да не съхне и да е течно едновременно. Това ти осигурява постоянно мазна и отблъскваща водата основа, което е и целта на мероприятието. Всичко дето седи твърдо в един момент става на юфка.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #77
      От: Шаси Терано - корозия - боядисване

      Майтапа настрана, но толкова гледан от предишния собственик автомобил не съм случвал.Вярно, че на места направо са прекалили с консервацията, но когато я взех 2014-та година имаше лепенка за СМЕНЕНА спирачна течност през 2013та.Всичките главини и гайките на полуоските бяха намазани с медна смазка, легенчето на резервната гума също беше обработено, пантите и уплътненията на вратите и багажника.Абе наглед дребни и незначителни неща, но е приятно като знаеш, че предният собственик не е бил палачор.Ефекта от бялото чудо с което са пръскали е много положителен, не се трие лесно с парцал, а където се налагаше да го изтрия, отдолу повърхността е като мебел минат с полирол.

      Коментар


      • #78
        От: Шаси Терано - корозия - боядисване

        Мазньоча е На Вюрт - Art. 0892 082 500 после малки 027. Holraum-wachs transparent / Caviti wax transparent.
        Колата ти вероятно е обслужвана в официален сервиз на марката,там по сервизно ръководство или кват му се вика.
        Като се вземеш нещо на ВАГ,за да ти важат 12-те години гаранция на купето против корозия,трабва да си обслужваш МПС-то само в оторизиран сервиз.Иначе-нема гаранция - измислил го руснакът...
        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

        Коментар


        • #79
          От: Шаси Терано - корозия - боядисване

          Сори за офтопика
          Палачор ми е любима дума
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #80
            От: Шаси Терано - корозия - боядисване

            Пръскам с KROWN T40 , канадско, набива се във всичко и в повърхностна ръжда и стои мазно, но изкача рядко в е-бей, в БГ не знам да го има... в ю-туба има видеа за него...
            Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
            X-trail 2.2 Di 2003
            Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

            Коментар


            • #81
              От: Шаси Терано - корозия - боядисване

              Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
              Той подемника е на двора , а аз три години се каня да направя тона упражнение - и пистолет и парафин даже съм си взел.
              Хиряди благодарности на novatech.

              Миналата Събота измих шасито с водоструйка. Днес изпръсках 4 флакона парафин на Нувол за компресор. Не ми достигна за предните подкалници. Така, че за дълга джипка отиват 5 флакона.

              Всичко е точно, както го описва Спарки. Кафяво, лепящо, течащо и силно миришещо. Жена ми ме праща да спя в хола тази вечер.

              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #82
                От: Шаси Терано - корозия - боядисване

                Споко, след 2 дена ще спре да мирише.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #83
                  От: Шаси Терано - корозия - боядисване

                  Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                  Мазньоча е На Вюрт - Art. 0892 082 500 после малки 027. Holraum-wachs transparent / Caviti wax transparent.
                  Колата ти вероятно е обслужвана в официален сервиз на марката,там по сервизно ръководство или кват му се вика.
                  Като се вземеш нещо на ВАГ,за да ти важат 12-те години гаранция на купето против корозия,трабва да си обслужваш МПС-то само в оторизиран сервиз.Иначе-нема гаранция - измислил го руснакът...
                  Благодаря ти, другата седмица ще пиша дали това животно се среща в България, но предполагам че ще го има.

                  Нямах си идея че от ВАГ групата дават 12 годишна гаранция, това срещу пробив от ръжда ли е или каквато и да е ръжда? Защото в годините, когато колите гниеха, гръмките изявления на производителите бяха от рода на 5 години пълна гаранция срещу пробив от корозия, пък то за 5 години и гола ламарина не може да я пробие ръждата.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Шаси Терано - корозия - боядисване

                    Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
                    Нямах си идея че от ВАГ групата дават 12 годишна гаранция, това срещу пробив от ръжда ли е или каквато и да е ръжда? Защото в годините, когато колите гниеха, гръмките изявления на производителите бяха от рода на 5 години пълна гаранция срещу пробив от корозия, пък то за 5 години и гола ламарина не може да я пробие ръждата.
                    0

                    Ми,редовно сменяме врати на Шкода Йети,и то не заради пробив на ръжда.Според един колега, Мерцедес давали 30 години,но пак при същите условия,подръжка само в оторизиран сервиз,което след определени години и километри на колата,вече е неоправдано скъпо.Това не съм го праверявал,обаче.
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар


                    • #85
                      Да не отварям нова тема ще питам тук.
                      Някой правил ли е скоро ръчна на Терано?
                      Интересува ме въжета какви и колко пари, накладки какви и колко пари и нещо друго сменява ли се.
                      Тераното си има спирачки, това показа прегледа но ръчната не държи.
                      "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                      Коментар


                      • #86
                        Накладки от съфорумника. Жило каквото има. Оригинално е значително по-скъпо от останалите. Аз като търсих май имаше Bosch. След като поръчах оригинално, дойде нещо по-различно от това, дето свалих. Сега бих поръчал Bosch.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #87
                          Жилата са две. Поръчах в една фирма за авточасти - най-скъпите, не помня марката, но цената е поносима. Имат маркировка за ляво и дясно!!! Сменяй и двете! При първият опит ми доставиха жила за късата база, е ... не станаха. После си ги замениха и се получиха нещата.
                          За спиране се използват накладките на крачната спирачка, демек няма отделни спирачни елементи за ръчната спирачна система. Сложих пак най-скъпите, поносима цена! Барабан обикновено не се сменя, Трябва да е милионик, та да се се износи.
                          Когато поставиш новите жила, ако ти се занимаваш, трябва много финнннно да регулираш спирачката. Става преди да се сложи барабана, няма отвор в барабана за регулиране на спирачките. След слагането на барабана се правят няколко (или много) задейстания/натискания на спирачката, с цел обиране на свободният ход. Ако има голям свободен ход, ръчната ще продължи да не работи добре.
                          При нерегулиране и голям ход, трудно се регулира сама!
                          Като се вреш под колата (жилата може да се сменят без канал или повдигач) си погледни спирачните маркучи, особено маркуча на задният мост - намира се в средата на моста. На ГТП не си правят труда да им следят състоянието, ако са напукани/нацепени ги смени! Не чакай да протекат, че ще изправиш някой завой!

                          P.S. Сетих се, че имам записки. Жила - 68 лева с отстъпката, не зная процента, като за сервиз. Дискове и накладки 215 лева, пак с отстъпката. Спирачен маркуч - 20 лева, отново с отстъпката.
                          Последно редактирано от mitio; 29-11-19, 23:03.

                          Коментар


                          • #88
                            Да дам отчет за шасито, доволен съм от боята, която използвах-има я по-нагоре в темата.
                            Като се има в предвид, че само измих шасито с водоструйка и го пръснах с пистолет за една зима боята не е мръднала, няма точица ръжда избила, нито боята се лющи.
                            Шасито изглежда като ново.
                            "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                            Коментар


                            • #89
                              И аз да си кажа, че тоя път ще пробвам ръбжореобразувател на Fertan, и външно и вътрешно. Гледах го какво прави - това реално прониква в ръждата и голяма част от нея после се отмива. После 1к епоксиден грунд, и после боя.

                              А за восъка - попаднах на описание на 3М - имат 2 вида, прозрачен и жълтокафяв. Жълтокафявия бил специално направен така че да мокри капилярно. Прозрачния не. Не че ще тръгна да купувам 3М-ски де - предполагам цената ще е перверзна.

                              И друго, от собствен опит - около подкалниците и гумите е задължително да се измива старателно след всяка зима и да се подновява при най-малките признаци на напукване или отделяне от основата. Също ако е пръскан целия под и праговете отвътре, задължително е да се мие старателно и там. Иначе започва да събира песъчинки, и слоя става доста сериозен, а с него задържа и солена вода.

                              Измиване на шасито отвътре - на новото практикувам старателно измиване през дупките около задните гуми, пръскайки и напред и назад с водоструйката, докато не потече чиста водица, но преди процедурата ще измия и с маркуч за отпушване на канали. Хубавото на Fertan-а е че работи и на мокро, даже казват че работи по-добре, тоест не е необходимо да се изчаква пълно изсъхване.

                              ...ще видим...
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • Kirilpm
                                Kirilpm коментира
                                Редактиране на коментар
                                Чета мненията ти за обработка на тераното от няколко години и оставам с впечатление, че проблема не е нито в материалите, нито в твоя труд, а в това което ръсят по улиците при вас.Имам наблюденя над няколко такива джипа.На места имат свалено до гола ламарина по шасито, на тези места има повърхностна ръждичка, не говорим за люспи, набъбнало и т.н. просто метала си е сменил цвета, като дискове на дълго стояла кола.Антикорозионната обработка на шаситата им се състои в плътно наблъскване с кал, отново без проблеми.Пораженията им са предимно по купетата и то предимно заради пластмасовите вежди, английското минало и механични повреди.Иначе сняг виждат почти всяка година, но тук няма такава обработка с препарати, ако въобще има някаква обработка.

                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Можеи да има истина в думите ти.

                                Старото терано го продадох заради корозия по купето. По шасито нямаше нищо фрапиращо и непоправимо. Гнилочи категорично нямаше - факт!

                                ...но го мия старателно отвътре при всяка възможност зимата.

                            • #90
                              За миенето на шасито отвътре.... в предната част, където се извива към двигателя шасито има разни 'препятствия' вътре и при миене отлюспени ръжди се набиват там ....само споменавам, така ми замина старото шаси на Маверика... отвориха се там дупки и изкарах сумати ръжда, и съм го разглеждал отвътре през дупките, за това знам.. ) а назад беше съсем добре, но там се измива по-лесно... Отпред няма много отвори за миене...на сегашния Маверик вкарах колкото мога разни масла за кухини в предната част и гледам даже да не го мия отвътре там...зимата дори не е добре да се мие много отвътре ако не може да изсъхне според мен... сега вече може... чиърс
                              Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
                              X-trail 2.2 Di 2003
                              Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

                              Коментар


                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Старото ми терано отпред по шасито нямаше грам ръжда. Новото има някоя и друга точица тук-там и нищо повече. Има повече от захватите на задните носачи назад (старото пак така).

                              • afgany
                                afgany коментира
                                Редактиране на коментар
                                Отвън е трудно да се прецени какво е вътре а като избие вече е късно...така стана при мен. С камерката трябва да гледаш Отзад единственото проблемно място е напречната тръба и особенно връзката и с шасито, точно зад гумите. Това при мен се разпадна на прах, там има едни отворчета отдолу направени за проветрение предполагам, в тях сега съм напръскал масло за кухини също доста, защото е почти невъзможно да измиеш там, освен ако не свалиш колелата....горе гнездата на пружините са кофти място, но там трудно можеш да направиш нещо...в момента мисля при първа възможност да свала двата задни тампона/ограничителя....единия и без това го няма и функцията им е една "голяма вероятност...." Много задържат боклуци и съм виждал снимки из нета на изгнило шаси точно там....

                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Тръбата се мие, ако имаш мерак. Поне тая пред гумите на къса база. Двете и отворчета също. Проблем е тая, на която са хванати амортисьорите. Ня къса база тя се мие изотзад, с приклякане

                                Наблягам там всеки път - всичко е отпушено и боклуци няма. Като напръскаш с вакса, пак трябва старателно да миеш - задържа солена кал зимата.

                                Отпред шасито нямаше ръжда ни отвътре, ни отвън. Новото също. Знам, вЕрвай ми. Явно твоето е било пълно с боклуци и е задържало сол - нямам друго обяснение. И аз съм забелязал че се трупат люспи боя и боклуци на няколко места. Отвсякъде тече чиста вода при мен, обаче.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X