Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

    Първоначално публикуван от Жеков Преглед на мнение
    Провери тогава датчика на педала на горивото - в него има едно микроключе , което показва на комп дали педала е натиснат или не , ако е натиснат комп пуска съответното на потенциометъра на педала гориво , ако педала е освободен т.е. микроключето е задействано , тогава горивото се подава по друг алгоритъм - в зависимост от фиксираните за пр.х. обороти - 730 ( май ) - ако малко се вдигнат ( щото примерно едната дюза пуска повече ) комп леко придърпва муфата в помпата назад и така съкращава времето на впръскване т.е. връща оборотите надолу , в другия случай пък прави обратна корекция и леко увеличава горивото за да вдигне празните обороти до 730 ( затова с местене на главата не се регулират пр. об. ) . Ако това микроключе ту работи, ту не , комп се шашка и може да играят об.
    Покрай правенето на круиз контрол за тераното, мога да кажа, че това ключе ако не работи като хората, чекът светва доста бързо и двигателя влиза в авариен режим на 1000-1200 оборота. ECM-a сравнява данните от ключето с тези от потенциометъра. Тоест и при отпуснат и при натиснат педал си следи ключето за адекватност. Също така има една зона в началото, когато очаква да вижда изменение в потенциометъра без да има изменение в сигнала от ключето. Предполагам, че и по нея би си правил изводи за потенциометъра (но не съм тествал).
    Иначе, не е голяма философия да се премери ключето. В ръководството има на кои крачета на конектора е, както и стойностите на потенциометъра.
    Последно редактирано от avalanche; 22-08-18, 13:43. Причина: чукча не баш писател

    Коментар


    • #17
      От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

      Първоначално публикуван от avalanche Преглед на мнение
      Покрай правенето на круиз контрол за тераното, мога да кажа, че това ключе ако не работи като хората, чекът светва доста бързо и двигателя влиза в авариен режим на 1000-1200 оборота. ECM-a сравнява данните от ключето с тези от потенциометъра. Тоест и при отпуснат и при натиснат педал си следи ключето за адекватност. Също така има една зона в началото, когато очаква да вижда изменение в потенциометъра без да има изменение в сигнала от ключето. Предполагам, че и по нея би си правил изводи за потенциометъра (но не съм тествал).
      Иначе, не е голяма философия да се премери ключето. В ръководството има на кои крачета на конектора е, както и стойностите на потенциометъра.
      Та я кажи повече за круиз контрол при Терано,как от къде и за колко може да се направи и монтира на 3,0
      "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
      0878739299

      Коментар


      • #18
        От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

        Да не разводнявам темата на колегата
        Аз не можах да намеря нещо на поносима цена. Затова включих поялника
        Имам още за доизкусуряване разни неща, ама все не ми остава време.
        В момента ми стои само на потенциометър за газ с всичките му там изключвания при натискане на газ/спирачка.
        Въпреки, че не може самичко да поддържа определена скорост, за тромавото 2.7 си е голяяяма екстра на дълъг път (а и за някой скучен черен, изискващ лека газ).
        Обороти на двигател и скорост се четат от две жици отиващи към таблото. Газта и спирачката от датчиците на съответните педали.
        Разсъждавам и върху сензор на съединителя, че ме дразни да се форсира при превключване на скорости.
        Ще може умно да изменя и оборотите на празен ход (макар и с имитация на леко натисната газ).
        И на други хора съм обещал да се похваля тук, като го докарам до приемлив вид

        Коментар


        • #19
          От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

          Първоначално публикуван от avalanche Преглед на мнение
          ...В момента ми стои само на потенциометър за газ...
          На круиза идеята му не е ли "потенциометър за скорост", пък той сам да си подава газ колкото е необходимо?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

            Я гледай ти, и аз съм със същите симптоми но реших проблема радикално, механична помпа с жило и пускам в отпуска дибитомер датчици и всите возещисе елементи. Сега е в сервиз, като се върне ще пиша за резултата.
            Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

            Коментар


            • #21
              От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

              Резултата е че или ще върви по-малко, или ще пуши повече за един и същ вървеж. Просто няма как с крак да заместиш компира по отношение на пушенето.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                То и сега си пуши като го насметеш, а майстора каза че ще си върви както преди даже може и повече, зависи моите желания. Има вече направени няколко такива. И тука идва тънкия момен, да сменям части за хиляди левове и въпроси и питънки що ми свети чека? Или по евтино и лесно разгадаване на евентуални проблеми.
                Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                Коментар


                • #23
                  От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                  Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
                  ...да сменям части за хиляди левове...
                  Дебитомера е под 200лв през Bosch. Само датчик на Pierburg е доста надолу, а ако някой ми иска повече от 300 за разглобяване, смяна на гарнитури и сглобяване на тая помпа, тутакси ще стане на кванти вкъщи. Не знам де ги намери хилядите - то около 1500 е цял оборудван двигател по моргите. Единствено с умната дюза към момента има проблем, иначе и тя беше 270лв като купувах (просто ги смених всичките профилактично, вече отдавна).

                  При основно почистена помпа и резервоар не би трябвало да мислиш за нищо поне 100-ина хиляди километра.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                    Спарки говорили сме по телефона.... Дай сега нещо за зексел и обръщай в цени. Датчик ми няма, дибитомер 1000 пари, диагностика никой, гаранция за ремонт никаква и всеки дига рамена а от джоба текът пари, ПАРИ
                    Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                      Zexel-а е друг случай и за него не съм търсил нищо повече от датчик колянов вал. Но дебитомера също го има на Pierburg, ако помня добре.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Резултата е че или ще върви по-малко, или ще пуши повече за един и същ вървеж. Просто няма как с крак да заместиш компира по отношение на пушенето.
                        Сам каза, че и компира е малко едно към гьоторе, а и не го заместваш баш само с крак... И механичната помпа си има разни коректори, та що годе да прави каквото трябва.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          Сам каза, че и компира е малко едно към гьоторе, а и не го заместваш баш само с крак... И механичната помпа си има разни коректори, та що годе да прави каквото трябва.
                          Механичната помпа има една турбокомпенсация и нищо повече. Ни температура на двигател, ни атмосферно налягане отчита, нито реално влязъл въздух. В резултат на което като тръгнеш да настъпваш върви до един момент, и от там нагоре спира да върви повече и започва само да пуши и харчи повече. Предверението също е далеч от всякаква точност спрямо останалите условия.

                          Да, надеждно е, обаче с цената си.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Механичната помпа има една турбокомпенсация и нищо повече. Ни температура на двигател, ни атмосферно налягане отчита, нито реално влязъл въздух. В резултат на което като тръгнеш да настъпваш върви до един момент, и от там нагоре спира да върви повече и започва само да пуши и харчи повече. Предверението също е далеч от всякаква точност спрямо останалите условия.

                            Да, надеждно е, обаче с цената си.
                            Температура отчита, макар и примитивно, но пък тя температурата на мотора, е ниска в кратки периоди.
                            Атмосферно налягане, не му трябва толкова на мотор с турбо, а и някои механични помпи го отчитат.
                            Реално влезлият въздух, при определени обороти и определено налягане на турбото, не може да се изменя в големи граници, т.е. пак е известено и предвидено.

                            Предварението пък се управлява както според оборотите, така и според натоварването, и пак се прави доста прецизно. Но няма обратна връзка, ако нещо не сработва както трябва.

                            Отделно, тая литрова мощност за такъв мотор, хич не е върха на сладоледа, преди да почне да пуши, та има място и за леки неточности и пак да се постига без проблеми.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #29
                              От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Механичната помпа има една турбокомпенсация и нищо повече. Ни температура на двигател, ни атмосферно налягане отчита, нито реално влязъл въздух. В резултат на което като тръгнеш да настъпваш върви до един момент, и от там нагоре спира да върви повече и започва само да пуши и харчи повече. Предверението също е далеч от всякаква точност спрямо останалите условия.

                              Да, надеждно е, обаче с цената си.

                              А каква цената? Ако е разход не ме бърка тераното не е виждало пистолет на колонка в гърловината на резервоара от както съм го купил. Купих го за 7200 и вече е на цена 2/3000 лв още един тон гориво и ми е излязло без пари. НО да дам 1000 лв за дибитомер и да не е от него...... А и него да го търся от чуждестранско... А не тенкю. Колкото повече жица толкова повече не надеждност и съответно пари, да не говорим че като чуят зексел и всеки вдига рамене.
                              Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Температура отчита, макар и примитивно, но пък тя температурата на мотора, е ниска в кратки периоди.
                                Атмосферно налягане, не му трябва толкова на мотор с турбо, а и някои механични помпи го отчитат.
                                Реално влезлият въздух, при определени обороти и определено налягане на турбото, не може да се изменя в големи граници, т.е. пак е известено и предвидено.

                                Предварението пък се управлява както според оборотите, така и според натоварването, и пак се прави доста прецизно. Но няма обратна връзка, ако нещо не сработва както трябва.

                                Отделно, тая литрова мощност за такъв мотор, хич не е върха на сладоледа, преди да почне да пуши, та има място и за леки неточности и пак да се постига без проблеми.
                                Да де, отчита това, отчита онова, и в крайна сметка ефекта е че за да му измъкнеш максимума без да пуши трябва доста прецизно да дозираш газта. Като на всеки дизел без компютър впрочем.

                                Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
                                ...НО да дам 1000 лв за дибитомер и да не е от него...
                                Дебитомер специално се вижда пракрасно на живи данни дали е в ред. Датчик колянов вал и умна дюза също. И то друго не остана.

                                Да, при Zexel-а дебитомера е досадност - няма 2 мнения по въпроса. Но пък сменен изкарва 300000. При Bosch обаче е тъкмо обратното - намира се от днес за утре, но се сменя по-често.
                                Датчик колянов вал пак така, умната дюза и тя.

                                Проблема е че купуваме коли на по 3000000. А мен лично жици хич не ме плащат - тъкмо напротив. Не и в количеството, в което са върху терано. Електрически е просто като фасул.

                                Да, вярно че нещо като го няма, няма и как да даде проблем, но това с цената си. Цената в случая е повече пушилка и разход за същия вървеж, просто защото не могат механично да се поддържат оптимални режими както може компир.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X